1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remco

Remco Guest

Plaats dan ook potverdriedubbeltjes eens wat meer foto's van TR! 8)

2. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Dus dan moet ik aan jou vragen hoe je het voor elkaar krijgt die foto zo te krijgen zoals ie nu is? :p Ben wel benieuwd, want zijn echt hele vette foto's! Vooral die kleuren vind ik zo apart. Veel bewerkt ofzo?

Heb deze week trouwens die 50mm 1.8 lens in bruikleen gekregen waar ik een tijdje geleden nog naar vroeg hier. De dingen die jullie vertelden vielen me ook meteen op. Zoals dat die autofocus best wel wat herrie maakt, maar dat stoort me totaal niet. Die focusring voor manual focus is wel even wennen omdat hij helemaal aan het uiteinde zit, maar is een kwestie van paar keer gebruiken. :)

3. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Over de foto weet tom alles te vertellen ja maar het principe houd gewoon in dat je tegen het licht in fotografeert en daar je lichtmeting op doet waardoor alles in de voorgrond silhouetten worden.

De 50mm F1.8 is echt een prachtlens.
    De focus die traag is en veel herrie maakt moet je voor lief nemen, daar kun je toch niks aan doen en dat kan wel voor dat bedrag.
    De focus ring vind ik zelf echt belachelijk dat ze die hebben veranderd aangezien de plastic versie dus de mark II versie is.
    De mark I had een stalen bouw en een focus ring zoals je het op de meeste lenzen ziet en als laatste ook nog een focus-meter.
    De 50mm F1.8 mark II blijft een mooie lens maar waarom ze ooit van het design van de mark I zijn af gestapt is voor mij een raadsel.

In de spoiler een foto van de mark I.

4. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ken het principe, maar vond de kleuren gewoon erg onnatuurlijk ogen en vind dat er juist heel mooi uitzien. Ik bedoel dat blauw en rood/oranje dus. Verder zijn die silhouetten ook wel heel goed gelukt. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de foto's van Remco fotografeert hij ook tegen de zon in bij sommige foto's, maar heb je niet zó'n sterk contrast. :)

Heb ook totaal geen moeite met die herrie hoor. Voor dat geld neem ik dat plastic maar voor lief. Heb nog even gedacht aan de 50mm 1.4 lens (zag dat jij die had), maar hoorde ook goede dingen over de 1.8. En tja...geld hè. :'-(

5. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    De bewerking die nu over die foto heen zit heb ik gedaan maar vond het eigenlijk niet zo mooi haha:9
    Tom vond de bewerking ook niet mooi weet ik nog wel.
    Had hem eigenlijk onbewerkt moeten door sturen naar Gdzr maar ik was weer eigenwijs:9
    Kleuren in het echt leken hier wel veel op hoor! alleen even wat versterkt in nabewerking.
    Deze foto was namelijk ook net na zonsondergang gemaakt, dat helpt ook wel want dan is er geen zon in beeld die toch nog dingen belicht wat bij Remco zijn foto's is.

Ik heb inderdaad de 50mm F1.4 maar zit je te twijfelen en vind je geld zo'n issue ga dan zeker voor de 1.8!
    De grootste reden dat ik de F1.4 heb (inmiddels, heb ook heel lang met de 1.8 gedaan) is vanwege de focus.
    Aangezien ik mijn DSLR ook gebruik om te filmen had ik een lichtgevoelige 50mm lens nodig waarmee ik goed handmatig kan focussen en dat lukt gewoon niet met de 1.8.
    De 1.4 is beter gedempt en voelt soepeler aan waardoor ik beter en soepeler manueel kan focussen.
    De scherpte tussen die 2 lenzen liggen dicht bij elkaar waarbij zelfs de 1.8 bij de lichtgevoelige standen staat zoals 1.8 en 2.2 hij misschien nog wel scherper is dan de 1.4 lens.

Laatst bewerkt: 28 nov 2010
  6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ten eerste heb ik die foto's van luuk gekregen, dus ik wist sowieso niet dat ze van jou waren :p. En dan moet je zelf maar is wat uploaden. :p

7. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Hoe komt 't dat jullie zoveel weten over fotograferen. Leer je dat op school of zoeken jullie het zelf uit?
    Ik ben echt van de trial and error :p

8. Remco

Remco Guest

Zelf uitzoeken.

9. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Dan moet ik echt beter m'n best gaan doen, want tot nu toe heb ik nog niet echt hele boeiende foto's gemaakt XP

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Veel doen. en veel lezen op fotografie sites. Zoals Zoom.nl en Dutchphotozone.com.

Hoe bevalt de camera Remco?

11. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ga ik doen~

Ik probeerde net spiegelfoto te maken, want somehow vind ik mezelf in de spiegel er altijd veel... normaler eruitzien :{ dit was het resultaat *nogal wazig en dit was de meest scherpe, maar ik stond dus half verscholen achter de camera, niet bepaald useful dus* D:

Don't mind mijn nerdbril, dat is gewoon voor thuis & vreemde manier van vasthouden ik zat met 't schermpje moeilijk te doen, omdat ik niet goed door de lens kan kijken met die bril. Voor zover mijn disclaimer ;D

Maarmaarmaar: hoe krijg je wel een scherpe(re) spiegelpic? (Sorry voor al die domme vragen hoor, maar ik ben gewoon totally newb met dit XP)

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat je kan doen is je diafragma omhoog gooien. Let wel op: je hebt daarvoor ook wel genoeg licht voor nodig. Je moet de camera dus nog wel gewoon stil kunne blijven houden tijdens het maken van de foto. Met een sluitertijd van 1/10 krijg je in zo'n positie sowieso bewegingsonscherpte. Rond de 5.6 denk ik dat je wel redelijk in de buurt komt van een goede foto. En anders gewoon wat omhoog doen. Daarnaast kan je, als er te weinig licht in de kamer is, je iso omhoog gooien. doe dit in kleine stapjes. Je krijgt namelijk meer ruis. Als het niet lukt dan horen we het wel hier ;)

13. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    toevoeging op Gdzr:
    Probeer zodra je hebt gefocust gelijk de foto te nemen, anders riskeer je de kans dat je dus uit de focus gaat.
    De truc om goed te worden is gewoon doen, doen en nog eens doen.
    Waar ik zelf veel van heb geleerd is gewoon een willekeurige foto zoeken van een "prof" en die proberen na te maken.
    Zo leer je namelijk hoe een "prof" naar die dingen kijkt en waarom hij voor specifieke keuzes heeft gekozen.

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Maar dan kan je weer kiezen van welke prof je de foto wil namaken. Elke prof kijkt op een eigen manier naar fotografie. Pak een foto die jij super vind. En probeer dat te bereiken. De een heeft daar aanleg voor, de andere doet er wat langer over. De techniek zelf zal je snel genoeg onder de knie hebben. Maar het gaat om composities maken, en durf te experimenteren.

Hoe was je clipshoot Luuk? En de zoom experience?

15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Clipshoot was erg goed gegaan, heerlijk om zo te spelen met groothoek :D
    Had een shot van onderen gedaan in het midden van een kunstwerk in Goirle waar je onder kan staan en dan staat die gene dus in de camera te rappen, zag er leuk uit!
    Over 3 weken staat ie online, dan laat ik het wel zien ;)

Zoom Experience was kut, ben niet binnen gekomen omdat ze mij verdachten van fraude met mijn entree kaartje terwijl ik die gewoon had gekocht 8) lang verhaal maar dat vertel ik morgen nog wel in het WTF topic :9

Ga nu slapen want ga morgen weer op Urbex Pad in België met 2 gasten, oftewel morgen weer foto's o.a. met mijn nieuwe lens!:D

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hmm das klote ja.

Ga je veel met mensen van zoom.nl op stap de laatste tijd? Hoop zelf snel het geld te hebben voor de 7d.

17. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Thanks voor de reacties, ik denk dat ik dan de ISO omhoog ga gooien, zoals je zei, want het is nu steeds al zo vroeg donker en mijn licht is niet zo veel watt. ;p

18. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Zo ben vandaag weer op Urbex pad geweest in België.
    We zijn naar 2 locaties geweest, de eerste was een atelier van een overleden kunstenaar en de 2e was een afgesloten crypte in België.
    Hier een preview van beide locaties, de rest van de series volgt snel, maar ben nu te moe voor nog meer bewerking haha:9

De crypte:

De Atelier:
    (p.s. die kranten komen uit 1955 8)

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Lol. Wel vette locaties.
    Was je met mensen van zoom gegaan?

20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ja dezelfde 2 waarmee ik de vorige keer naar dat ziekenhuis was gegaan.
    1 daarvan ken ik ook van het earthview forum (Urbex wallhalla van nederland als je erin kun komen :9)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina