1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Dankjewel:) rest van de serie komt morgen denk ik.

Hey jongens, even een update, heb gehoord dat Clebecq (die locatie die ik hier laatst liet zien) in de winter geen aanrader is, ben even aan het kijken voor een andere locatie en wat wel de moeite waard is.
    Wat hebben jullie het liefst? Beetje industrieel zoals een fabriek of meer richting een ziekenhuis oid?
    Laat maar weten en ik zoek wel wat :)

Hier btw nog effe wat snelle bewerkingen van vandaag:

close-up van die bak met de krant erin:

Nog een krant:

En mijzelf in de Crypte, er stond een graf open (geen zorgen, hij was al ontruimd dus ben niet bij een lijk gekropen ofzo :+)
    Camera op statief en 10 sec. zelfontspanner:9

2. Remco

Remco Guest

You are one freaky bastard.

Nee, vette foto's weer, Luuk! :)

3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Het werkt niet met inktpatronen, de inkt zit in het papier. Maar zou goed kunnen. Het is ook geen topkwaliteit printer, meer een gaaf hebbedingetje :)

Doe mij maar een ziekenhuis, please :D

Erg toffe foto, met jezelf in een graf :lol: Sterf, kut!

4. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Of course, i'm one freaky bastard }:]

Ziekenhuizen heb ik nog 2 locaties voor over.
    We kunnen ook in Nederland zelf gaan want daar hebben we een verlaten psychiatrisch instituut (oftewel een gekkenhuis waar het zou spoken!)
    Enigste nadeel is dat als we daar gesnapt worden dat we een boete krijgen van 50 euro als we een beetje pech hebben...

En ik ben al dood ja, dat zie je toch op die foto}:]

5. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Die laatste foto lijkt uit een horrorfilm te komen :p

Btw, hoe kom je dan achter die goede locaties? Via via of zo? (Neem aan dat je niet ooit zelf in het gekkenhuis daar hebt gezeten?(A))

Ik wil ook een keer naar zo'n plek, maar dan als model weetje. Niet dat ik mooi ben, maar als je een vette locatie, fashionable kleding aanhebt en daarna nog een beetje de foto bewerkt hoeft dat geen probleem te zijn ;D

6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Tja om achter zo'n locatie te komen is soms best lastig maar als je eenmaal in de Scène zit lukt het wel.
    Deze tak van fotografie heet Urbex (urban Exploring) en is een wereldje waar een paar regels gelden.
    Een van die regels is dus dat je niet zomaar je locaties weg moet geven aan iedereen want anders komt er ook volk op af die dingen willen mee nemen of slopen en dat kun je niet hebben.
    Dus locaties worden meestal onder geheime namen gedeeld, zo heet het ziekenhuis waar ik laatst was HH3, niet omdat het zo daadwerkelijk heet maar puur om het geen toeristische trekpleister te maken.

Hoe je aan zo'n locatie komt is gewoon veel speurwerk en zodra je in het wereldje zit wordt het makkelijker.
    Ik zit zelf op het Earthview forum waar een geheim Urbex Forum achter zit.
    Om daar lid van te worden moet je eerst uit leggen hoeveel ervaring je ermee hebt en dat soort dingen en dat je kunt aan tonen dat je niet alleen daar bent om snel wat locaties te krijgen en daarna weer te verdwijnen.
    Ik heb zelf nu een behoorlijk groot database aan verlaten locaties op mijn Mac staan (Binnen Nederland en België meer dan 300!) dus inmiddels weet ik wel waar er allemaal van dat soort plekken zijn haha:9

Daarnaast is het natuurlijk ook veel rond kijken als je onderweg bent met de auto/fiets/trein of wat dan ook!
    Als iets er verlaten uit ziet dan ga ik voortaan een kijkje nemen of het daadwerkelijk zo is want soms heb je dan weer een nog niet eerder ontdekte plek!

Als je het leuk vind om als model te poseren is het misschien een idee om de volgende trip mee te gaan als we met forumleden van deze site gaan?
    Ik heb laatst met een paar andere maten (waarmee ik gisteren dus mee op pad was gegaan) het laatst ook over gehad een model mee te nemen op locatie want daar kun je gewoon hele mooie plaatjes mee schieten op zo'n locatie.
    Dus als je het een leuk idee lijkt laat het maar weten ;)

7. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Ik ga mijn vaders Nikon is even een paar daagjes lenen, Kijken of ik daar wat mooie picca's mee kan maken.:D

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Provinciaal in Bloemendaal? Of is die ondertussen al weg?

Edit: Laat maar, die is al een tijdje een wooncomplex. :+

Maar dat was volgens mij ook wel een fotografenfavo.

9. Remco

Remco Guest

Pff, ik word gek. Ik wil zo graag gaan!

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Je hebt het virus helemaal te pakken, he? :)

Ik twijfel nog steeds (ja, nu al zeker een maand) of ik toch eens een camera aan zal schaffen. Aan de ene kant prikkelt het wel, helemaal met dit soort tripjes naar coole locaties, maar aan de andere kant vraag ik me af of het bij mij niet voor eventjes is, waarna ik bijna nooit meer foto's maak.

11. Remco

Remco Guest

Tsja, ik zeg doen natuurlijk :cool:. Ook als je 'em daarna misschien niet veel meer gebruikt, komt er vast wel weer een moment dat je zegt van: 'hm, misschien toch maar weer eens oppakken'. Daarnaast heb je ook gewoon altijd een goede camera voor vakanties etc.

12. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ja Provinciaal vlakbij Santpoort was de locatie die ik bedoelde.
    Maar dat is toch nog niet? ik had gehoord dat ze er een wooncomplex wouden gaan neer zetten maar dat dat op zijn vroegst lente 2011 werd?
    Ik zal eens na vragen hoe het precies zit daar, want het is/was wel een prachtige locatie!

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Er is al wel een appartementencomplex waar ze aan begonnen zijn, maar ik weet niet of dat daar is. Ik woon er vlakbij, dus ik kan wel eens even gluren.

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    zou inderdaad wel jammer zijn als ze er nu al mee bezig zijn.

Er zijn ook publieke sites waar urbex locaties opstaan. Zoals urbex.nl. of luxurbex.com
    Maar de locaties die ja kan krijgen via een forum, zoals waar luuk op zit, zijn exclusiever, en daardoor meestal mooier. En minder kapot.

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Of deze gehavend is, mocht het er nog staan, weet ik niet. Ik heb vaak genoeg gehoord dat er groepjes jongeren ('s nachts) heengingen omdat het natuurlijk spannend is. Maar ik heb wel wat coole dingen gehoord van een oud-klasgenoot, zoals teksten van patiënten op de muren enz.

16. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Als je dat zou kunnen doen zou dat wel tof zijn!
    er staat inderdaad van alles op de muur gekalkt maar ook de verhalen van wat daar vroeger allemaal uitgehaald werd bij de patiënten is niet normaal!
    Het was namelijk op de ouderwetse manier, bijvoorbeeld een patient vast binden in een bad en hem daar een week in laten zitten om hem te kalmeren.

17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Binnenkort maar eens aan mijn opa vragen of ik een camera van hem mag lenen. Die heeft onder andere een EOS 1000D. Volgens mij zelfs meerder verschillende EOS deeltjes en ook een paar van Sony + een shitload aan filters en grote lenzen. Heeft zelf toch niet echt veel tijd meer om foto's te maken + heb wel zin om een shitload aan foto's te maken met dit weer. :cool:

18. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Ik zit ook te denken aan een 1000D. Ik ben me nu aan het verdiepen in dingen als iso waardes enzo. Maar, is de lens die bij de 1000D zit goed genoeg? een 18-55.

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Het is wel een minuutje of 20-30 fietsen over, met dit weer, kutpaden, dus ik ga wel kijken als de sneeuw weg is (mocht dat ooit gebeuren).

Als het er nog goed bij staat is het natuurlijk een toplocatie. En voor degene die afwisseling wilt is er op loopafstand ook nog een andere ruine te vinden. :+

20. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    @Remco, dat zou echt supergaaf zijn. Ik snap op zich wel dat die plekken soort van geheim zijn, maar dat maakt het ook weer magischer.
    Mochten jullie het allemaal goed vinden als ik een keertje join dan laat ik nog wel wat foto's zien van mij, want je moet t alleen doen als je denkt leuke foto's te kunnen maken met me :p

Ik ga ook ns kijken op die sites, mss is er een leuke plek dichtbij mij.

Zijn er btw nog mensen die foto's hebben gemaakt en willen showen? Ik was vandaag in Utrecht en had mijn camera vergeten waardoor ik dus onwijs veel mooie foto momenten aan mn voorbij heb laten gaan :mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina