1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    ik sta morgen voor je huis met een knokploeg! moet wel eerst vervoer zoeken want kan niet echt op de fiets aan komen haha:9
    nee maar erg mooie bokeh, en mooi contrast ook! zijn deze direct uit de camera of ook nog een beetje bewerkt met RAW?

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wel beetje bewerkt.

Zo ziet het er nu uit: Crappy iphone foto

3. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    wat is wijsheid?

Ik ga van de zomer op vakantie naar Afrika. Ik wil daarvoor een camera aanschaffen, en omdat ik fatsoenlijke foto's wil (kunnen) maken, ben ik bereid wat meer uit te geven.

Het budget is om en nabij de €500

Nu zit ik te kijken naar een Canon EOS 450D (standaard kit €480). Verwacht iemand hier toevallig een prijsdaling van de EOS 500D? Die is €100 duurder maar heeft wel o.a. een filmoptie en is qua specs ook wat beter.

Vakantie is rond Augustus maar ik wil ruim van te voren de camera hebben, zodat ik wat ervaring op kan doen. Wil daar niet voor het eerst met zo'n toestel aan de slag.

4. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Voor 500 euro heb je niet veel keus voor een fatsoenlijke kamera. Wil je in Afrika dieren gaan fotograferen heb je echt een flinke telelens nodig, minimaal 200mm.

Je hebt hybride kameras van canon (bij de sx20 IS) of fujipix (S200 EXR) voor zo'n 350 euro en waar je zeker mooie foto's mee kunt maken, maar wil je voor de spiegelreflex gaan wordt het al zo'n 500 euro voor de body + de lens die net zo duur of meestal nog duurder is dan de body.

Ik heb afgelopen zondag een race gereden en snel wat foto's kunnen maken:
    Camera is een nikon d80 met een sigma 18-200 (luie lens), iso 320, diafragma voorkeuze stand oftewel zover mogelijk open, bestandsformaat RAW.
    Blijft erg lastig om met beperkt licht goeie scherpe foto's te maken, zeker als de auto's ook nog eens met zo'n 50 km/h voorbij komen vliegen...

Laatst bewerkt: 5 apr 2010
  5. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Het gaat mijn obv. niet alleen om de dieren maar om de vakantie in het geheel. Landschappen, omgevingen, gebouwen etc.
    Leeuwen/tijgers lok ik wel met wat hamlappen ofzo ;)

Verder wil ik 'm gaan gebruiken voor thuisgebruik en zaken als auto spotten. Daarnaast is augustus nog lang en kan ik tegen die tijd misschien wel wat extra lenzen meenemen. (al zijn ze wel prijzig.... marktplaats ftw)

6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    dan raad ik gewoon aan iets zoals de canon eos 450D te gaan halen met standaard 18-55 kit lens ja, is prima hiervoor. of de 500D/T1i omlaag gaat in prijs, heb ik geen enkel idee over. de t2i is net uit dus het lijkt me wel logisch dat hij wat zal dalen in prijs (of dat hij al gedaald is, ik heb geen idee)

Als je er nog een leuke tele-lens bij zoekt raad ik de tamron 70-300 4.5/5.6 aan, dit is een super lens als je kijkt naar de prijs! (rond de 110 euro of op marktplaats voor nog minder!) en is altijd handig als reserve in afrika, dan ben je bijna volledig gecovered van 18mm tot 300mm met 2 lenzen.

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Mijn lens kost via marktplaats nog steeds 400

8. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb besloten om maar eens een eigen lens te gaan kopen voor m'n 550D :+
    Sigma 28mm f/1.8 ga ik morgen al kopen 2de hands voor €150,-
    Voor een fisheye zit ik nu een beetje tussen de Opteka 6.5mm en de Samyang 8mm
    Kwaliteit is vrijwel hetzelfde, alleen het merk eigenlijk. Het enige probleem is, ik kan geen enkele Nederlandse webshop vinden die een van de twee verkoopt, en uit de VS bestellen is weer zo duur...

9. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Die kom ik tegen die tijd wel een paar weken lenen ;)

10. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Misschien is een Canon 1000D iets voor je? Een makkelijk instap model die zover ik weet goedkoper is dan de 450D. Ik had hem gehaald met een actie, daar zat ook nog een EF 75-300 lens bij naast de 18-55 kitlens.

11. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    De 1000d vind ik ten opzichte van de 450d wel echt een downgrade. Betaal liever iets meer voor de extra's die je krijgt.

12. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Een van de foto's die ik vanmiddag maakte. Moest toch even mijn nieuwe cam uitproberen. Voor het formaat en geld is dit een topaankoop gezien de foto's. Lekker scherp en lekker snel kunnen schieten met maar liefst 10 foto's per seconde! :+

Normaal bewerk ik mijn foto's nog maar dat is nu niet meer nodig :cool:

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Nice foto. Goeie kleuren ook. Welke camera heb je dan?

14. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Panasonic Lumix TZ10. Heb de TZ5 vaak mogen gebruiken en was helemaal verliefd op het toegankelijk en makkelijk gebruik. Kan nu zoals deze foto uit de losse pols foto's schieten zonder statief o/d. EN met een 12x optische zoom is het een perfecte camera voor amateur gebruik.

15. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Het is de 450d (als verwacht) geworden :) Kan 'm vanmiddag ophalen. Zal in de loop van het jaar mijn ogen openhouden voor een goede tele lens voor de safari :)

16. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Pas je wel op voor zand in je lens! :D

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    uv filter ftw!

18. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Geweldig toestel inderdaad ik heb de Lumix TZ7 ben er ook heel erg blij mee!

19. Speedlover

Speedlover Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mits hij in dit geval een echt goede lens neemt is het verstandig om een lens uit het Canon L serie assortiment te nemen. Deze lensen verschuiven bij zoomen/ scherpsellen alleen binnenin de lens dus dat betekend dat de lens niet langer word, waardoor de lens gesloten blijft. Dit voorkomt heel goed dat er zand en ander vuil in de lens kan komen.

Ik ben ook begonnen met een Canon EOS 350D met daarbij een Tamron 70-300 lens en aangezien ik veel op het circuit in Zandvoort fotografeer zat er na een paar evenementen al zand in het schuivende gedeelte van de lens. Daarna gelijk doorgespaard voor een Canon 70-200L F4 en dat is een geweldige lens.

20. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Waarmee, en hoe maken jullie de lenzen schoon? En dan vooral het glas zelf? Ik durf er nooit aan te komen, maar hij moet toch wel eens schoon gemaakt worden binnenkort.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina