1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Is Remco op die eerste foto nou een dansje aan het doen? 8)

2. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Nee, hij daalt af naar beneden. Op de foto is het niet te zien, maar het was best steil in die heuvels ;p

3. Remco

Remco Guest

Uiteraard! jwz :cool:

4. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond vandaag ook nog een oud shot tussen al mijn foto's.

Nu heb ik hem wat bewerkt en vind ik hem toch wel wat hebben.

je kunt hem hier vinden:

http://www.hiddencolor.nl/?p=115

5. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik vind hem abstract en tof! Leuk concept.

Alleen volgende keer gewoon hier in het topic gooien aub :D

6. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  7. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Hey Scarluuk of andere awesome fotograaf. Ik heb geen zin om eindeloos te googlen en vergelijkingssites te gaan doorspitten dus ik stel mijn vraag gewoon lekker direct.

Ik weet het een en ander van fotografie en ben nu op zoek naar een goede digitale spiegelreflex camera waarmee ik uit de voeten kan. Mijn doel, veel leren en leuke foto's maken.

Momenteel heb ik een bescheiden Panasonic Lumix TZ10 voor de casual foto's en makkelijke handeling. Maar wat is nu een leuke cam waar ik eventueel lenzen voor kan gaan kopen?

Heb je een top 3 voor me? Mijn budget is rond de 500 maar het mag wat meer zijn als dat moet. :+

<3

Laatst bewerkt: 18 jan 2011
  8. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nikon D3100
    Canon 550D
    voor echte kwaliteit

of een Sony als je goedkoop veel verschillende lenzen wil proberen (ondersteunt Minolta)

9. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf een Nikon D5000! Zeker een mooi apparaat! ( Beter dan de D3100? )

10. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Kijk eens aan. Ik sla net de Mediamarkt folder open en wat staat er. Canon 550D + lens, 600 nogwat euro. Op bol.com staat hij voor 769! :+

11. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Vergeet niet op fotokonijnenberg.nl en www.kamera-express.nl te kijken, die zijn vaak het goedkoopst voor materiaal.

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    En als je een complete set wilt, en niet erg vind als het tweedehands is (maar wel netjes) moet je mij even een PM sturen ;)

Het gaat om een 500D met 18-55mm lens (eventueel nog met 28-90 erbij)

13. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Ik heb even een beetje rondgekeken en ik zit nu meer te denken aan een nikon d90. Na wat vergelijkingen schiet deze veel scherper als de canon d550. En de body is wat steviger. Enige nadeel is de prijs. Rond de 800 euro. Iemand ervaringrn met dit toestel?

14. Remco

Remco Guest

15. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik zou niet af gaan op de scherpte qua body's als ik jou was, de scherpte moet vaak toch van de objectieven komen ;) en ik weet niet of je je hier nog mag vertonen met een Nikon, hahahaha.

Verder succes met vergelijken!

Toffe pics! Erg lekker sfeertje weet je neer te zetten!

16. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ik schiet ook met een Nikon.....scarlett ook ;)
    Maar je hebt wel gelijk, uiteindelijk bepaald vooral het glas hoe scherp de foto's worden.
    Ik fotografeer zelf met de D80, de voorloper van de D90 en ik ben daar zeer tevreden over. Het voornaamste verschil is dat in de D90 een andere (betere) sensor zit en dat je er mee kunt filmen (imo een kompleet overbodige functie bij foto-camera's)
    Mijn keuze voor Nikon is bepaald door dat ik wat lenzen had liggen, maar vooral dat ik de nikon veel prettiger vind vasthouden (ik heb grote handen) en dat de camera imo veel beter is uitgerust dan de canon ***d series. Ik heb laatst met een 500d een tijdje gefotografeerd en dan mis ik heel erg het dubbel scrollwheel en de snelfunctieknoppen die bij de nikon standaard op de body zitten. Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat de canon ***d camera's slecht zijn en met een beetje gewenning zalk het vast goed foto's maken zijn, maar dan kom ik weer terug op de grootte van de body.

17. Remco

Remco Guest

Als ik zie wat Luuk met z'n 7D filmt, vind ik het toch niet compleet overbodig, hoor. :)

Anyhoo, het is maar net wat je gewend bent. Ik heb op aanraden van hier een Canon gekocht, maar als iedereen hier een Nikon had gehad, was ik waarschijnlijk daarvoor gegaan. Dat gebash heen en weer is grappig, maar totaal niet relevant imo. Uiteindelijk is het de lens die telt :)

18. JeePee

JeePee Guest

Nikon :cool:

Mocht je filmen wel belangrijk vinden, zou ik voor een D3100 gaan ipv een D90. Die filmt in 1080p met full-auto focus namelijk. Verder ontlopen ze elkaar niet veel volgens mij, maar een verdere vergelijking laat ik wel aan de mensen over hier met wat meer know-how :)

19. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Voor Luuk is het idd niet overbodig, voor mij wel. Ik heb echt niets met filmen en vind het dus een nutteloze functie. als het erop zit...prima, ik zie mezelf alleen niet filmen met een dslr, mooie foto's maken is al lastig genoeg :)

20. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier ook iemand met een Nikon ( D5000 )!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina