1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Voor die hoofdpijn: speel eens een tijdje geen FPS meer. Want omdat de FPS een nogal irritant camerapunt kan zijn voor de hersenen.

Wat het nu weeral juist was weet ik niet meer, maar het was dus iets i.v.m. de hersenen die niet zo goed kunnen volgen of in die aard.

Voor die nekpijn: probeer eens je nek wat in beweging te houden. Ga om het kwartier ofzo eens wat anders zitten zodat je je nek anders belast. Dit middeltje werkt bij mij perfect tegen de nekpijn :).

2. Vinelli

Vinelli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook veel last van nekpijn terwijl ik nauwelijks game, maar dat komt waarschijnlijk doordat mijn teli (hoog) aan de muur zit vastgemaakt zodat ik naar boven moet turen. Gek genoeg heb ik dan ook een fikse oorpijn.

3. Brolly

Brolly Pr0 G4m3r

Leuk Bevonden:
    0
    af en toe, heb ik vermoeide ogen, en soms last in de nek, maar dat komt omdat ik met mijn hoofd tegen de muur aanleun, en met mijn nek tegen de zijkant van mijn bed lig.

en soms heb ik het gevoel dat RSI aan mn duim heb :+ (van de controller)

ja, dit is allemaal niet gezond, maarja dat komt ervan als je elke dag 5 uur gamed. :p

4. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Gamekater, de rest komt later?

Goed topik!

5. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Ik wis niet eens dat er game regels waren :eek:
    met dat van 1 uur achter elkaar en dan rust :eek:
    maar ik heb soms wel nek klachte
    maar ga ik gewoon door en dan is het weer over :eek:
    ligt mischien gewoon aan de leefdtijd

6. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik heb dit ook wel eens soms maar dan alleen achter de pc en alleen als ik echt heel lang gegamed/geinternet heb

7. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okee, bedankt voor alle tips en persoonlijke ervaringen… Ik ben vanmiddag even naar de binnenstad geweest en heb een boek gescoord over gezondheidsoefeningen (een soort rek en strek oefeningen). Hieronder plaats ik een tekening met vijf plaatjes uit het boek en citeer de bijbehorende tekst, misschien dat gamers er wat aan hebben (ikzelf ook uiteraard).

1. Pas drukbewegingen toe op de nek- en schouderspieren. De handen liggen over elkaar in de nek, de armen zijn ontspannen. Druk de spieren achter in de nek samen door de handpalmen naar elkaar toe te bewegen: adem uit. Handhaaf de druk: adem oppervlakkig, ontspan de handen weer: adem in. Herhaal de oefening 10 maal.
    2. Pak met de handen aan beide zijden van de nek de monnikskapspier beet: druk aan beide kanten in de holte boven het sleutelbeen tegen de monnikskapspier: adem uit, houd op met drukken: adem in. Herhaal de oefening 10 maal. Variant: pak met de rechterhand de linker monnikskapspier vast, ontspan de rechterarm. Herhaal de oefening 10 maal en doe haar dan in spiegelbeeld voor de andere kant.
    3. Het hoofd is naar links gedraaid, met naar beneden wijzende kin en gespannen nek, in een aangename houding; de linkerhand ondersteunt de kin, de rechterhand ligt op de linkerslaap: versterk de draaiing van het hoofd een beetje door met de linkerhand de kin naar links en met de rechterhand de slaap naar rechts te duwen, adem uit. Houd op met duwen maar blijf in dezelfde houding, adem in. Herhaal de oefening 10 maal en doe haar dan in spiegelbeeld voor de andere kant.
    4. Vanuit een neutrale positie wordt het hoofd naar links gebogen; de linkerarm wordt om het hoofd heen gelegd, zodat de linkerhand op het rechteroor ligt. Versterk de beweging van het hoofd een beetje door met de linkerhand naar de linkerschouder te trekken: adem uit. Houd op met trekken, adem in. Herhaal de oefening 10 maal en doe haar dan in spiegelbeeld voor de andere kant.
    5. De armen hangen op de rug, de rechterhand omvat de linkerpols; het hoofd is iets achterover gebogen. Breng de schouderbladen bij elkaar toe door met de rechterhand naar de linkerpols te trekken, en buig het hoofd op ongedwongen wijze verder naar achteren: adem in. Houd op met trekken: adem uit. Herhaal de oefening 10 maal en doe haar dan in spiegelbeeld voor de andere kant.

Citaat uit: WA-DO – 500 Oosterse Gezondheidsoefeningen, Dr. Tran Vu Chi, Kosmos BV Utrecht 1989 (c).

Laatst bewerkt: 31 dec 2005
  8. SupahMaster

SupahMaster Guest

Volgensmij kijken de meeste liever naar de plaatjes dan naar de tekst 8)

9. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0

We zitten hier op xbw hoor, censuur voor de jeugdige bezoekers 8)

10. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik ben idd jeugdig

11. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hihihi... Misschien zijn die afbeeldingen op zichzelf inderdaad voldoende voor de weldadige ontspanning van de nek en schouders van "jeugdige" gamers, zo had ik het nog niet bekeken, lol :+

12. JeePee

JeePee Guest

Ik game zelf ook best vaak, maar ik heb (had) ook nergens last van.
    Dit komt misschien omdat ik vooral racegames speel. Ik heb met kerst Call of Duty 2 gekregen voor de X360 en heb die sindsdien erg intensief gespeeld. Ik heb momenteel best last van hoofdpijn. Nou weet ik niet of dit aan het gamen ligt -het kunnen natuurlijk ook tal van andere oorzaken zijn- maar ik heb wel ergens gehoord dat FPS slecht zijn voor je hersenen. Je hersenen denken namelijk dat je naar links en rechts beweegt, en dat je aan het schieten bent e.d. (want je bent namelijk helemaal ingezoomed op je beeldscherm, en ziet niet wat daar om heen gebeurd) maar je voelt dit niet. Een soort van orientatie verlies. Dit zou een goede reden kunnen zijn voor hoofdpijn.

Ik zit zelf in een PlaySeat, en mijn hoofd leunt nergens tegen aan, maar ik heb geen last van nek, rug of schouderklachten. Ik weet ook niet precies waar dit vandaan komt. Probeer gewoon eens een paar dagen niet te gamen, of in ieder geval geen FPS te spelen. Ga anders gewoon racen en kijken of je dan nog steeds last hebt van die klachten. Dan zou je misschien kunnen overwegen om minder vaak een FPS te spelen...

13. SupahMaster

SupahMaster Guest

Wie weet nou niet dat jij alleen maar racegames speelt. Dat zie je echt NIET aan je naam

On-topic: Ik krijg idd alleen last als ik FPS speel. De laatste keer dat ik dat had was bij BF2: Demo

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Zo jong en daar al last van hebben , zou het bij jou niet eerder komen door de afbeeldingen die Hellspawn hier gepost heeft , of door de babestread waardoor je meer met je handen onder het toetsenbord zit dan erboven .:+

15. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Als ik 3 doe
    dan krakt mijn nak :9

Deel Deze Pagina