1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamer pleegt moord na verkoop cyberzwaard

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Corneel, 1 apr 2005.

1. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    maar hebben die het van een chinese site/bron gehaald dan? want misschien was het daar al wel 1 april toen het bericht geplaatst werd?!? tijdsverschil enzo?!?

2. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Dat moet je hier eens proberen, dan krijg je net zo goed levenslang aan je broek. Ik proef iets te veel rechtvaardiging bij jou reactie.

3. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Ik vind dat Beowulf zeker wel een punt heeft. De dader heeft erg lang (samen) gewerkt om dat ding in de wacht te slepen. Nadat het slachtoffer het zwaard verkocht heeft, heeft de dader goed gehandeld door naar de poltie te gaan. Dat hij hem daarna doodsteekt is natuurlijk niet goed te praten maar om te zeggen dat hij zich niet zo moet aanstellen omdat zijn pixels zijn verkocht voor een absurd bedrag vindt ik helemaal nergens op slaan. Die man is gewoon voor €700 genaaid door zijn "vriend".
    De politie had ook wel wat mogen doen. Als het om een tastbaar goed zou gaan, zouden ze wel hebben inggegrepen :confused: Wazig :{

Laatst bewerkt: 1 apr 2005
  4. Noedel

Noedel Belg

Leuk Bevonden:
    2
    Dit was de bron en er staat:

Posted on Wednesday, March 30 @ 02:57:58 PST

dus nee het is geen grap..

5. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, tastbaar goed. De Politie gaat echt niet ingrijpen voor pixels :D
    Aah, ik zie het al voor me "M'n buurjongen heeft m'n savegame ge-overwrite!"
    "dit vraagt om metene ingrijping, maar we moeten wel 24 uur wachten voor aleer we iets mogen doen!"

6. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    dat is niet logisch

want dan zou bijv. het wissen van een website ook niet strafbaar zijn, want dat is ook geen tastbaar goed :D
    maar daar worden soms toch aardige boetes voor uitgedeeld :confused:

7. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoorde net op het nieuws dat een Nederlandse jongen ook bestraft wordt voor het hacken van plattegronden van het Pentagon via internet, 3 jaar geleden. Even virtueel, wordt ook bestraft.
    @jajojo , ik zei dat ik het niet terecht vind dat er iemand doodgestoken wordt, maar dat dit puur een reactie is uit frustratie en woede. Daarin kan men gekke dingen doen en als er dan een zwaard voor handen ligt, dan kan dat leiden tot zoiets. Je kunt het niet vergelijken met hier omdat we hier minder wapens hebben, maar in een land als de VS gebeuren dit soort dingen ook, maar dan met vuurwapens. Het gaat hierbij niet om wat de aanleiding was. Een mens kan gewoon zeer emotioneel reageren op iets.

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Gij vergelijkt appellen met citroenen , een plattegrond van het pentagon hacken is niet te vergelijken met het verkopen van een virtueel zwaard.
    Gewoon omdat de amerikaanse staatsveiligheid hier in het gedrang komt en dat zwaard hoort alleen maar bij een spelletje.
    Nu binnen 14 dagen krijgt die chinees een kogel door zijn hoofd , want dat is de straf voor moord in china , en zijn familie mag/moet die kogel betalen .

9. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Het gaat om het feit dat de jongen/man is beroofd van een dierbaar bezit. Of het echt of virtueel is maakt (naar mijn mening) geen f*uck uit. Je steelt niet... geen pixels en ook geen tastbare goederen.

10. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Jawel, dat is strafbaar omdat je een ander schade toebrengt, die website is dan kapot. Voor computervandalisme is een speciaal wetsartikel gemaakt, vandaar. Maar het is wel vrij ingewikkelde zooi hoor, wat jij aangeeft is precies de reden waardoor kopieren niet illegaal is. Diefstal is namelijk het wegnemen van een goed en dat moet tastbaar zijn in die zin dat het dus weg moet zijn als het gejat is. Dat is met software niet zo, de orginele broncode is er nog steeds.

11. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat er om dat het stelen van iets virtueels net zo goed strafbaar is als iets stelen in het echt. Ander recent voorbeeld dan. De jongens die de site www.overheid.nl hadden gehackt zijn onlangs ook bestraft. Was geen gevaar voor de samenleving, maar het blijft inbreken.

En dat die man dus de kogel krijgt is precies wat ik bedoel dat het daar extremer aan toe gaat dan hier, dus ook als iemand wraak wil nemen op iemand die hem bedonderd en bestolen heeft. Ik zeg niet dat ik het dan goedkeur dat iemand die iets steelt van 700 euro de dood verdiend, maar wel dat de reactie net zo menselijk is als wanneer die man hem "in het echt" bedonderd en bestolen zou hebben.

Deel Deze Pagina