1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Games en Geweld] Duitsland bant oorlogszuchtige Command & Conquer Generals

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Spartan117, 26 mrt 2003.

1. Eeks

Eeks see more

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het ook maar raar.
    Het spel was al uit voordat de oorlog was begonnen en ze verboden het pas toen de oorlog bezig was:confused:
    Rare mensen die Duitsers...:cool:

2. jelle v

jelle v Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik vind dit altijd van die dubieuze redeneringen. Computerspelletjes verbieden omdat dit soort spelletjes volgens die directeur, dus blijkbaar invloed hebben op het wereldbeeld van kinderen. Persoonlijk lijkt mij een correlatie tussen geweld op de computer en hoe men aankijkt tegen de echte wereld, een beetje vergezocht.

De man stelt ook nog:

Als dit al zo zou zijn, wat denkt die directeur dan dat het voor invloed zou hebben op de belevingswereld van kinderen. Dat kinderen a.d.h.v. dit spel dan maar besluiten om conclicten op te lossen met militair materieel. Dat een kind denkt, "wacht maar.. ik stuur wel wat apaches op je af"....|:-

Uiteindelijk is er nog iets wat ik niet helemaal snap. De beste directeur heeft het over "kinderen"...
    Snap de man uberhaupt wel wat de doelgroep van dit spel is..? Je gaat mij niet wijs zitten maken dat 8-12-jarige kinderen in duitsland, massaal aan de C&C series verslaafd zijn. De doelgroep zal zo beginnen rond de 14/15 jaar en op die leeftijd moet je toch wel een wezenlijk gebrek aan intelligentie hebben, wil je wereldbeeld laten beinvloeden door zo'n spel. Daartegenover staat weer dat als je een wezenlijk gebrek aan intelligentie hebt, je dit soort spellen waarschijnlijk niet kan spelen.

Al met al kan ik niet anders concluderen dan dat het weerwoord van Electronic Arts uiterst treffend is en dat de Duitse regering het enkel te doen is om het Bagdad element en niet om de veiligheid van de lieve Duitse kindertjes, schijnheiligheid alom dus eigenlijk. Het feit dat het desbetreffende bureau een federaal bureau is, zegt eigenlijk ook al genoeg.

3. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    zet er dan gewoon vanaf 12 jaar ofzo op.. en dat de verkopers zich daar aan moeten houden. Maar games meteen verbieden slaat ook nergens meer op..

4. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben bang dat Balkenende deze regels die ze in duitsland hebben ook hier in NL zal invoeren na een potje Postal 2...

5. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9

6. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, wij komen ook nog wel aan de beurt. Het viel me trouwens op dat in Die Hard III die van de week op tv was ook zwaar was geknipt. En da's nog wel SBS6, de minst nette zender die er is zo'n beetje. Als je een film gewoon wil zien op de manier waarop ie bedoeld is moet je hem kennelijk maar op dvd kopen.....

7. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    echt heel erg zielig. omdat er ergens een oorlog is (waar ze tegen zijn) een spel wat er echt helemaal niks mee te maken heeft te gaan verbieden!!!! :mad:

Laatst bewerkt: 15 apr 2003
  8. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Duitsers zijn sowieso vreemde mensen.
    Ze veroorzaken eerst zelf Twee Wereld oorlogen en nu is er een oorlog voor een goed doel en dan zijn ze er tegen. Er zijn zoveel oorlogs spellen enzo. Gaan ze die dan ook verbieden?? Vin het maar zielig

Deel Deze Pagina