1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

gaspistool incident, frederiksplein

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 12 aug 2004.

1. daandegekste

daandegekste Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien was het 'divine intervention' net zoals in pulp fiction.
    Maar ik denk toch wel dat de politie niet gelijk iemand doodschieten. Dat is gewoon executie ofzo...

2. Gurbe

Gurbe Hi everybody

Leuk Bevonden:
    0
    In amerika (hoe kan het ook anders) komt dit veel vaker voor, het heet suicide by cop

De training van agenten zou iig wel een stuk beter kunnen (moeten), maar het bijhouden kost veel tijd en geld. En persoonlijk heb ik liever dat een agent een uur per week (oid) meer op straat te vinden is dan dat ie aan het trainen is voor die kleine kans een keer moet schieten (en dan ook nog meteen raak)
    Bovendien vind ik eigenlijk 15-20% raak nog wel OK... maar das mijn mening

3. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik weet niet wat de afstand was, maar als ze van deze afstand (ik neem aan niet verder dan een meter of 10) nieteens een mensenlichaam kunnen raken, met een oppervlakte van pakweg 1,5 m2 hoe moeten ze dan ooit een band lek schieten van iemand die met een auto op de vlucht zit? Dat is dan toch onbegonnen zaak.

Sta er echt van verteld dat het óf zo moeilijk is om te schieten, óf dat ze echt zo slecht zijn opgeleid.

4. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Juist, dat is de essentie van het verhaal :)

5. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Punt 1: De politie kon waarschijnlijk niet zien, dat hij een neppistol had, en dat hij daar veel minder schade mee aanrichte.
    Punt 2: Zou het gebied niet afgezet zijn ? Waardoor de politie gewoon het vuur kon openen wanneer de Duitser begon te schieten ? Ik geloof, dat als je een pistool heb, dat je als je kan richten, wel kan raken. Dus zal het gebied wel afgesloten zijn geweest. En volgens mij mag je als agent, als je je bedreigd voelt, je wapen trekken. En als hij in de rondte heb staan schieten, dan zullen ze wel met ze allen geschoten hebben. Ik denk dat de politie nooit geschoten had, als het niet zou kunnen.

Dit denk ik dan he....

6. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Egh, de discussie is niet of de politie wel of niet in zijn recht stond. Wat ik dus vind van wel.
    Mijn 1st post ging erover dat ik het bezorgelijk vind dat de politie met 7 man 20 keer in totaal moet schieten om 1 persoon onschadelijk te maken.
    Iets wat ik verwijt aan het gebrek aan training wat de politie in mijn ogen krijgt met hun eigen vuurwapens.

@gurbe en RubenIII, dit is ook een beetje het probleem, er is een tekort aan agenten (v.n. door bezuinigingen) waardoor er EN te weinig blauw op straat is EN het blauw wat op straat is krijgt te weinig vuurwapentraining.
    Eigenlijk is het een afweging die niet gemaakt hoort te worden. Er moet gewoon genoeg politie zijn en ze moeten gewoon genoeg getrained zijn. Over het algemeen vind ik het niks als op dat soort dingen bezuinigd wordt.
    (dit geld overigens ook voor ziekenhuis/brandweer/etc personeel)

7. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die bezuinigingen moeten ook ophouden vooral op dit soort dingen(ziekenhuis/brandweer/etc personeel).
    Gewoon schandaalig al die bezuinigingen zo kunnen mensen hun werk niet goed doen.
    We betalen toch allemaal belasting dus als er op dit soort dingen bezuinigd wordt.
    Wordt er eigenlijk bezuinigd op de belastingbetaler want stel dat er opeens een agent mist waar een hoop burgers staan.
    Dan is vind ik dat het dan de schuld is van sommige ministers die effe moeten bezuinigen waardoor er minder geoefend en minder politie op straat is.
    Dan is het indirect de schuld van die ministers vind ik natuurlijk kan je maakt niet uit hoeveel training je hebt weleens missen.
    Maar ze moeten wel minstens 60 procent raak kunnen schieten en ja als je niet genoeg oefent dan verleer je het.
    Net als met fps op pc moet je dan weer helemaal gaan wennen dat zou eigenlijk niet mogen gebeuren.
    Als agent moet je als het aan mij zou liggen 1 keer per week op de schietbaan staan.

8. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ach 1 keer per week vind ik veel, maar ik vind wel dat 1x per maand ze toch wel moeten oefenen. Ach, weet je wel hoeveel ze zitten te schrapen?

Als het geld er niet is dan is het er niet, of wil je nog meer belasting betalen OF wil je korten op andere dingen. Sowieso moet de staat korten en alleen nog dit soort dingen betalen. Echt typisch Nederlands, voor een dubbie op de eerste rang hangen.

Maar ja, dat is een andere discussie...

9. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik daar als agent sta, en die gozer begint te schieten zal ik denk ik niet eerst denken van 'O, ik schiet hem in zijn knie'. In zo'n geval wil je die man in een keer uitschakelen, dus dan schiet je op dodelijkere plekken. IIg, dat lijkt mij logisch

10. sargeant swift

sargeant swift geen titel

Leuk Bevonden:
    0
    ze oefenen al 1x per week |:-

11. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1x per week oefenen en dan toch nog zo vaak missen?
    Ok nu vind ik dus dat ze dan minstens 2 x per week moeten gaan oefenen of tijdens die ene keer langer.

12. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    of gewoon zoiets dat ze niet wegmogen tot dat ze een hele clip hebben raak geschoten ofzow ?.Je kan wel 2 keer per weeek oefenen maar als dan toch blijkt dat geen enkele agent vooruitgang boekt (wat nu dus schijnbaar ook zo is met 1x per week) dan maar zon regel instellen ofzow ?

13. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kun je doen jah.... maar je kunt zo ook elke dag een halfuurtje of een uurtje laten oefenen. Weet je tenminste zeker dat ze WEL kunnen raken

Deel Deze Pagina