Ik heb het over communiceren. Hoe communiceer jij met jouw God? Door met hem te praten of geeft ie je alleen kracht?
En als ik hem niet accepteer omdat hij mij niet laat zien dat ie bestaat ga ik naar de hel, zelfs als ik volgens zijn visie (de Bijbel) een goed leven heb geleefd?
^ Zie bovenstaande.
Wat heb je gezien dan? Ik snap je woordgrap maar leg eens uit...
Een bron als in de zin van 'een vriend van mij' vind ik geen bron. Ik kan ook zeggen dat een vriend van mij zegt dat ie de evolutietheorie heeft bewezen...
Maargoed, daar gaan we:
Leg uit, externe bron (naast de mening van jouw vriend).
Zie boven ^.
Hoe was de atmosfeer in het heelal dan? Blijkbaar weet je dat, dus kom met een bron of laat je vriend dat uitleggen. Waarom was de atmosfeer bij dat project niet gelijk aan de atmosfeer van ons premature heelal?
In mijn ogen schuif je nu iets af op een leugen. Je zegt gewoon dat het niet waar is!
'Het was zo aangepast dat er wat zou gebeuren': Ja, dus als 'wj' gelijk krijgen zeg je dat het opgezet spel is?
Je zegt dus wederom dat het gaat om een leugen...
En hoe waren de omstandigheden tijdens de oerknal dan? Bron!?
Het gaat mij om HOE de schrijvers van de Bijbel aan hun informatie kwamen. Stonden ze in verbinding met het 'hogere' en zo ja, HOE dan? Spraken ze direct met God of spraken ze via de Heilige Geest (die zich ook in jou zou bevinden volgens 'het geloof')?
Wat betreft eventuele comminucatie met de Heilige Geest: het kunnen ook gewoon stemmetjes in hun hoofd zijn geweest of een manier om mensen te manipuleren/aan te zetten tot hun overtuiging.
En ik zeg het maar alvast: communicatie met de Heilige Geest is een veel te vaag antwoord. Dan zou jij nu ook een direct vericht van Onze Lieve Heer aan ons kunnen brengen en dat gaat je echt niet lukken. Kortom: het kan net zo goed een verzonnen verhaal zijn.
Eigenlijk al het antwoord op mijn bovenstaande vra(a)g(en). Oftewel: iedere onbenul kan dat boek geschreven hebben, tenzij jij ooit direct met God gecommuniceerd hebt en kunt vertellen wat hij je verteld heeft (i.p.v. 'hij geeft me kracht' o.i.d.).
'Onder druk' is niet helemaal wat ik bedoelde. Maar ik ga er vanuit dat jij door je ouders gelovig bent opgevoed. Lees: je had geen keuze.
Zo niet dan heb je ergens een moment gehad waarop je in De Heer bent gaan geloven. Mocht dit het geval zijn: HOE en WAAROM?
En ik wil nogmaals duidelijk maken dat ik absoluut niet probeer je te overtuigen om niet te geloven, want ik heb respect voor iedereen en elke vorm van geloof, maar ik ben gewoon verschrikkelijk benieuwd naar de denkwijze en overtuiging van gelovigen...
Overigens: Ik ben dronken ('heiden!' ), dus typefouten e.d. onder voorbehoud
Laatst bewerkt: 13 mei 2007