[geloof] Wat vinden jullie ervan? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah de milieuhoax, daar kun je lange discussies over voeren\o/ Mijn mening, het zal vast wat met ons te maken hebben, maar 80% is gewoon bullshit. Mensen kopen hun geweten af met groene stroom, groene vliegtickets en weet ik wat allemaal, zodat iedereen ziet hoe erg zij wel niet met milieuverbetering bezig zijn. Terwijl niemand zich bezig houd met het werkelijke probleem. Niemand vraagt zich af in hoeverre het milieu door ons wordt beïnvloed.

Maargoed, ontopic. Ik geloof niet in God, het is voor veel mensen gewoon een simpele uitvlucht. Als je er in gelooft, kan het je zekerheid brengen, ik ben dus ook helemaal niet tegen geloof oid, maar ik zou me er zelf niet mee bezighouden. Ik geloof in mezelf en in de wetenschap, en niet in een bepaalde religie.

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik wil niet off-topic gaan, maar hier wil ik toch graag wat aan toevoegen.

Het is niet zozeer arrogant van de mens on te denken dat wij de oorzaak en oplossing zijn voor problemen met het mileu. Het is typisch iets menselijks dat dergerlijke problemen zo worden opgeblazen en commercieel uitgebuit. Daardoor verliezen die problemen al hun geloofwaardiheid en dat is zonde.

Verder houd je een klein betoogje waarin je de Bijbel bekritiseert en concludeert dat God niet bestaat. Ja, uhm, ga vooral zo door. Ik kan eigenlijk niets anders doen dan mij daarbij voegen. :+
    Ik geloof in wetenschap, maar meer ook niet.

3. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Nou weet je, het is meer het boek waarin gewoon rake dingen staan.. Rake dingen met betrekking tot de gigantische bullshit die veelvuldig in het heilige geschrift staat. Dus dat vind ik dan leuk om hier even met iedereen te delen. :cool:

4. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    En Ismael is de voorvader van de Arabieren. Ook een groot en machtig volk. Staat ook in de bijbel.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Valt ook even topic binnen. Ik werk bij een vrij jong bedrijf wat hard aan het groeien is en van die groei is de laatste tijd een behoorlijk groot deel erg christelijk (weet niet of het toeval is). Dit heeft geleid tot talloze discussies tussen gelovigen en niet gelovigen soms leuk, maar vaak ook erg pijnlijk.

Ik deed in het begin hard mee, maar heb het nu naast me gelegd. Want als je eindelijk een keer met een goed argument komt waar de christelijke tegenpartij geen antwoord op heeft dan werd er steeds gezegd dat wij als mens niet in staat zijn om God zijn wegen te doorgronden en was de kous weer af :confused:

Ik kan me vaak erg storen aan conservatief gelovigen, niet zozeer omdat zij geloven wat ze geloven maar omdat deze personen vaak onbeschaamd naar mij toe uitspreken dat ik mijn leven verkeerd leef *PARDON*!

Stelde laatst ook tegen 1 van deze personen dat ik mezelf meer christen vond dan dat hij zelf was. Want ik ben voor mezelf een gelukkig mens als ik elke dag met een lach opsta en weer naar bed ga en ik wil ook graag dat hij (mijn collega) graag elke dag met een lach opstaat en weer naar bed gaat. Zolang in dat proces maar geen andere mensen geschaad worden.

Echter wat doet hij: Plaatst zichzelf boven de anderen en loopt verbolchen te doen over het feit dat ik een heiden ben en stopt daar ontzettend veel negatieve energie in.

Denk dat God in dit geval mij een veel toffere peer vindt :+

6. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Haha ik denk het ok jah :cool:

Hier een volgend stukje:

Het gouden kalf
    (Exodus 32)

Aaron zou van de sieraden van de Israëlieten een gouden kalf hebben gemaakt met een beitel..Wie gouden oorringen wil omsmelten tot een sierkalf dat wat groter is dan een veldmuis moet over een flinke hoeveelheid van het edelmetaal tot zijn beschikking hebben. Daarnaast kun je, gelet op het feit dat het smeltpunt van goud 1063 graden Celcius bedraagt, niet zonder een smeltoven. En je moet een mal maken van een sierkalf, waar je vervolgens het vloeibare goud in giet. Zouden de Israëlieten in de woestijn over de daarvoor noodzakelijke, geavanceerde technologie beschikt hebben? Met een beitel alleen kom je er niet!

//edit; Trouwens leuk dingetje erbij: God had de Israëlieten opgeroepen zoveel mogelijk goud te stelen uit Egypte voordat ze vertrokken ("Plunderen zult ge Egypte"). En vlak daarna komt Hij met "Gij zult niet stelen". :thumbs:

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja , zeker nooit gehoord van pre-historische smeltovens mijn beste...
    Enne waar denk je dat die eerder door jou vermelde gouden oorringen vandaan kwamen...Zeker ook met beiteltjes uitgekapt uit een massieve gouden steenklomp....Laat me niet lachen gast,gij als modje zou beter moeten weten ...Ik ben niet meer gelovig aangezien het geloof voor mij lang geleden al van zijn sokkel is gevallen en ik mij daarbij vanonderuit een gemeenschap heb gevochten van diep christelijke gelovigen, en ik heb het ook niet op dat hele christendom met zijn bijbehorende verhaaltjes begrepen, maar wat jij doet is gewoon bashen van de gelovigen hier op het forum ,schaam je diep en geef jezelf een ow voor je gedrag,je verdient heus niet beter.....=(=(

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Enige verschil in zijn ogen is dat jij je niet aan hem overgeeft ;)

Je kunt nog zo goed leven, als je niet erkent dat er een God is zul je volgens de meeste Christenen door God over het hoofd gezien worden als je voor de hemelpoort staat.

Sowieso vind ik dat hele sektarische gebeuren, waar dit ook weer een onderdeel van is, het ergste van het geloof an sich. Die verschrikkelijke irritante eigenschap van gelovigen om zielen voor zich te willen winnen.

Ik kon het niet laten om hier toch weer eens te reageren :+ Ik weet dat het uiteindelijk toch weer nergens op uit komt, zoals altijd met dit onderwerp, maar het is iedere keer weer boeiend om er in te duiken en mee te lezen/discussiëren.

De grootste contradictie in de Bijbel vind ik nog altijd de oorsprong van de creatie: God creëerde Adam en uit zijn rib kwam Eva. Zij kregen kinderen (ongehuwd dat ze waren, want er was geen pastoor in de buurt [​IMG] :cool:) en uit dat gezinnetje is vervolgens de rest van de wereld komen rollen. Maar aangezien er maar één vrouw in het gezelschap was en Kaïn en Abel volgens mij zonen waren, moeten zij toch echt hun moeder geneukt hebben (vergeef mijn grove taalgebruik). En als er iets is wat de heer volgens mij heeft verboden zijn het wel dat soort onnatuurlijke praktijken...

Laatst bewerkt: 29 okt 2007
  9. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Nope, inderdaad, maar hoe nemen ze zo'n ding mee op hun trektocht?

Nou, ik ga er vanuit dat de sieraden waar over gesproken wordt meegenomen zijn uit het Egypte van toen. Al is er uiteindelijk niet eens bewezen dat die hele trek van Israëlieten uberhaupt heeft plaatsgevonden.

Euh waar slaat dit op?

Ik ben gelovigen aan het bashen? Misschien moet je wat beter lezen. Deze thread gaat over het geloof en wat je er van vind, dus ongeacht welke mening je over het geloof hebt.

Daarnaast ben ik niet aan het bashen (wat jij dus nu duidelijk wel doet), maar ik leg quotes neer in combinatie met mijn eigen woorden uit een boek wat ik aan het lezen ben. Daaruit volgt een vraag. Niet meer en niet minder.

Ik zal je bekennen dat ik (uiteraard) ook niet weet hoe het allemaal wél zit, maar wat mij betreft staan er in de bijbel een aantal dingen waarbij ik het interessant vind om een discussie over te voeren door het stellen van vragen op de manier waarop ik dat dus eerder heb gedaan.

Shriko bijvoorbeeld was in deze thread altijd prima in staat om hierop te antwoorden met zijn visie hierop zonder geflame van beide kanten. Iets wat ik nu ook niet heb gedaan.. Een beetje sarcasme at best, geen geflame, dus praat hier alsjeblieft niet over dat ik beter zou moeten weten als mod, aangezien jij op dit moment de enige bent die hier aan het beledigen is, mijn beste...

10. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Jawel maar het lijkt me vrij sterk dat ze deze meesjouwden door de woestijn, terwijl ze moesten vluchten voor de Egyptenaren. Daarnaast lijkt het me ook niet dat ze brandstof hadden voor de oven in de woestijn.

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Brandstof genoeg mijn beste....gedroogde Kamelenmest....De brandstof bij uitstek bij de gemiddelde nomadenstammen zowel in het midden-oosten als in azië.
    Toegegeven dat er een ietwat apart geurtje aanhangt,maar het brandt als de beste...:+

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Haha idd.. want sowieso.. ze zullen toch niet gewacht hebben tot het 'kind' 18 was?:+

13. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dan is het nog steeds keiharde incest :lol:

Ach, het zal wel normaal geweest zijn in de tijd dat men de Bijbel schreef. Of ze hebben er simpelweg niet over nagedacht :9

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    mja misschien hebben ze zich vergist met de jaartelling. een jaartje of 100.00, dan is het wat realistischer.. dan leven we nu in 200.007...

15. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Niet alle kinderen zijn opgeschreven in de Bijbel, want in zo'n 1000 jaar kun je heel wat kinderen krijgen. Tevens waren er toen nog geen nadelige gevolgen aan incest, omdat de mensen perfect waren en er geen corruptie in het DNA was.

16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Maar het gaat toch niet om de genetische gevolgen? Het gaat er om dat seks met je familie niet mag.

En ze hadden meer kinderen :{ Er wordt iedere keer weer wat bij verzonnen... Dan nog blijft het incest.

17. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Omdat mensen perfect waren? Ben ik niet perfect dan :+.

Oke, ff serieus.. ik vind dit wel een beetje goed praterij voor iets heel aparts/'slechts'. Sowieso, ze hadden blijkbaar ook sex met hun kinderen (<18 ) lijkt me. En hoe zit dat met geen sex voor het huwelijk? Beetje apart allemaal... Het kan aan mij liggen als niet-gelovige, maar het klinkt een beetje naief in de oren bij mij. Wat *NERAZZURRI* ook al aangaf.

Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  18. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Uhu, en wanneer papa is ff lekker mama wou bestijgen maar niet kon omdat zoonlief net bezig was met van zijn mama te houden zoals de heer dat graag ziet was het vast nog steeds geen probleem. Maar goed, als papa vervolgens dochterlief wilt bestijgen en weer eerst moet wachten totdat opa z'n pilleke is uitgewerkt begint papa toch wel wat gefrustreerd te raken. En dan wil ik het nog niet eens over de vrouwen hebben, lekker als je zo'n broedmachine bent. Het is bestegen worden of baren, good times. :D
    Maar als je het mij vraagt is god zelf dus de slang.
    Theorie; als je incest pleegt is de kans groot dat de appel inderdaad niet ver van de boom valt. Aangezien god de mensheid tot incest heeft gedwongen moeten er redelijk wat appels zijn gevallen, en allemaal in de buurt. In principe zou men kunnen stellen dat god zelf die appels daar heeft geplaatst. Nu ben je na een potje batsen en een babietje op de wereld zetten natuurlijk wel toe aan een lekker fris appeltje, en als je in je oogappeltje's oog de weerspiegeling van een nabijgelegen appeltje ziet liggen is het natuurlijk slechts 1 + 1 bij elkaar op tellen en het appeltje tot je te nemen. Nu neemt de mensheid er vervolgens een hapje van en is ons DNA naar de klote. Verdomme nooit meer sex met mijn dochter. :'-(
    Hm, het zou helpen als de auteur van de bijbel het niet de bijbel had genoemd, maar; bijbel: de trilogie. Ik bedoel deel 1 van LOTR is goed, maar beantwoord niet alle vragen en laat veel te wensen over. Maar na deel 2 en 3 heb je tenminste een gezond einde. Maar goed, toentertijd waren de auteurs nog niet zo ontwikkeld als tegenwoordig. Wat wil je ook, als je vader je broer en je moeder een hoer is. O-)

Laten we het er maar op houden dat de wereld plat is he? :cool: (lees; moraal van het verhaal: Hoe kan je dit nou serieus volhouden met onze huidige kennis. Je eigen ogen uitsteken, oren doorprikken en tong afsnijden zolang je maar niet de realiteit onder ogen hoeft te zien. 8) Dat je de levenslessen van de bijbel wilt hanteren is tot daar aan toe, en daar kan men rustig over discussieren op niveau. Maar dit is gewoon echt belachelijk. )

19. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ignorance bliss...

20. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Het gaat om een broer en zus. Maar het is jammer dat het niveau hier nog niet verder is dan 'er wordt weer wat bij verzonnen' als ik uitleg probeer te geven.

Het is pas in Leviticus 18, in de tijd van Mozes, dat God duidelijke regels geeft over dat je niet met je zus/broer/dochter/zoon enz seks mocht hebben. Dat het schadelijk zou zijn om het te doen, is pas vele generaties later gekomen door degeneratie en mutatie.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina