1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof] Wat vinden jullie ervan? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Dus weet je het niet zeker ;)

Waardeloze creatie heeft Hij dan afgeleverd zeg ^^'

2. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Mee eens, maar ik denk dat wij niet veel meer aankunnen, en dat ons dit is gegeven als middel waar wij wat mee kunnen.

Helemaal mee eens.

3. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Vrije wil is overrated idd :{

4. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Nouja, het welbekende oog om oog, tand om tand & iets met een wang en een andere wang toekeren.

Ja, maar als die mensen zo door hun gedachten en denkbeelden beïnvloed waren is de Bijbel allesbehalve betrouwbaar. Tenzij je dat allemaal probeert te filteren (wat volgens mij vrijwel onmogelijk is) maar dat is voor de gewone christen niet te doen. Daar zit je dan met je boek wat dan wel door de heilige geest geïnspireerd is maar ook door ouderwetse denkbeelden. Hoeveel kun je daar dan nog mee? moet je dat zelf maar een beetje gaan verzinnen, wat je wel of niet onder 'denkbeelden van de schrijver' schaart?

Dan had God ons beter wat slimmer kunnen maken, als zijn doel was dat wij hem moeten aanbidden. Nu doet bijna niemand dat, als hij nou wat duidelijker zou zijn..

5. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Die voorbeelden zul jij ook wel weten denk ik? Onder andere het gebod 'Gij zult niet doden' wordt met enige regelmaat aan de kant geschoven, toch?

6. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat er in geloof een nogal duidelijke vorm van circelredenering zit. Ik bedoel, God "praat" door de bijbel tot de mensen en in die bijbel staat dat god dat doet.

7. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    "If god exists because the bible says so and the bible is true because god says so, is it the same as saying god exists because god says he exists?" ;)

8. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is Jezus die de oude wetten omgooit.

Ik vertrouw erop dat God zijn Woord heeft op laten schrijven zoals hij dat wil. Maar ik denk zeker dat het Gods Woord is in een bepaalde tijd, en dat veel tijdsgebonden dingen nu niet meer van toepassing zijn.

Nu doet bijna niemand dat? Je moet eens weten hoeveel christenen er in Azië/Afrika/Latijns-Amerika zijn!

9. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zeg ook niet dat God bestaat omdat het in de Bijbel staat. Dat schiet inderdaad niet op.

10. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Kun je hiervan een paar voorbeelden geven?

11. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat is het absolute nut van de bijbel dan?

Trouwens, het begint hier een beetje op bashen te lijkenO-)

12. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, en ik snap nog steeds niet waar je dat vertrouwen dan op baseert.

13. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Als dat echt Zijn doel zou zijn, zou jij dan iemand willen zijn die Hem aanbidt?! Wat een belachelijke gedachte is dat eigenlijk. Een schepper die schept omdat Hij tof gevonden wil worden. 8)

14. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het zo echt zit met deze dingen, maar het zijn mogelijkheden. Het is makkelijk om te zeggen dat het nu niet meer zo is, maar daar zal ik toch meer studie voor moeten doen (zoals Theologie de komende jaren!)

Maar bijvoorbeeld de rol van vrouwen in de kerk, en uberhaupt de rol van vrouwen in het algemeen.

Het is mogelijk dat de tekst dat een man niet bij een andere man mag liggen zoals hij bij een vrouw doet, slaat op het gegeven dat vrouwen in die tijd extreem slecht behandeld werden. Meer als seksslaven gebruikt werden.

Dat soort dingen.

15. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Mja, dat is wel het doel van het christendom.

'Ja maar ik vind het leuk om God te aanbidden want ik houd van God'

16. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Hij wil een relatie met ons aangaan, het is niet puur dat wij hem moeten aanbidden oid.

17. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Mja, of op gezondheidsregels of voortplantingsregels. Lekker vaag, als je die dingen in de context moet gaan bekijken.

18. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    En wat is daar mis mee? Ik doe weinig liever dan God aanbidden.

19. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    God moet dan eerst maar eens in relatietherapie of zo en leren dat een relatie van 2 kanten komt. Als ik jou 1x een mailtje stuur en daarna nooit meer wat van me laat horen en wel van jou verwacht dat je blijft praten dan lijkt me dat een behoorlijk verknipte relatie.

20. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Precies wat ik dacht.

En een relatie aangaan.. Die wordt dan wel een beetje opgedrongen niet? Met enge dreigementen zoals de hel...
    Als hij een "relatie" met mij wil komt hij maar hier. 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina