juist de wereld is evil,om te beginnen bij de mens zelve.
We geven niets om de natuur,en we proberen het ons alleen maar zo gemakkelijk te maken naar ons zogenaamd levens idieaal.
We kappen bossen voor ons eigense snelwegen aan te leggen,woon boulevards en noem maar op.
Maar niemand die wakker ligt wat we daadwerkelijk de natuur aan doen,althans vanuit de regeringen gezien.
We vinden onszelf een hoger wezen in die zin,waar halen we het gore lef vandaan zeehondjes dood te meppen voor vacht en walvissen te harpoeneren.
Kijk je kunt het zien als een natuurlijk gedrag van de mens,maar dat betekent niet dat dat normaal moet zijn.
We schaffen ons een huisdier aan alsof het om een soort product gaat,sluiten hun op in kooitjes en dat soort.
Als je dat normen en waarden noemt,dan heet ik Franz Ferdinand.
Geloof is gewoon iets zwart wits waar geen compromises worden gemaakt,er word niet afgeweken van het zogehete boekje met al die prachtige verhalen en zogenaamde verlossingen.
Mijn voorbeeld was raar en heeft niets te maken in die zin met geloof,en ik zal dat in vervolg ook niet meer zo formuleren.
Er zijn best Christenen die heel stiekem een stripclub bezoeken of Death Metal draaien in hun auto,en goed in de samenleving kunnen met andere geloof elementen.
Maar het is wel zeldzaam,als dat meer zou zijn zouden we al een end zijn dat we lekker gezellig met z'n allen onder een brug doorkunnen zonder te struikelen over elkaars verschillen/geloven.
:b:
Edit
Nog even een laatste ding,een van m'n eigen levensmotto is om mensen in hun waarden te laten en elkaar oordelen is bij mij absolute taboe.
Iedereen doet in zijn eigen leven hetgeen wat je goed doet,en als je een religie hebt dan vind ik dat maar al te best.
Iedereen geeft zijn mening en standpunt,en als ik over mezelf praat redeneer ik naar eigen ervaringen van wat ik heb gezien en meegemaakt.
Wel moet ik erbij zeggen dat bij ons de Indonesische christen religie werd gehanteerd,in samenhang met bijgeloof zoals een insect zien in de avonduren is slecht voor je levensverloop,vervloekingen en dat soort.
Misschien niets met geloof te maken denk je weer,maar het zijn wel elementen die aan geloof gelinkt werden.
En voor de rest laat ik iedereen leven,op zich wilde ik al niet meer op deze topic reageren omdat ik al vaker heb gezegd wat ik wilde en mijn mening gegeven want daar zijn deze topic's voor.
Maar sommige reacties wilde ik wel even wat toelichten of een ervaring mee delen,en voor de rest geef ik Hellspawn mijn Credit voor z'n briljante uitleg want ik kan dat niet.
Laatst bewerkt: 3 dec 2008