1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof] Wat vinden jullie ervan? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    juist de wereld is evil,om te beginnen bij de mens zelve.
    We geven niets om de natuur,en we proberen het ons alleen maar zo gemakkelijk te maken naar ons zogenaamd levens idieaal.
    We kappen bossen voor ons eigense snelwegen aan te leggen,woon boulevards en noem maar op.
    Maar niemand die wakker ligt wat we daadwerkelijk de natuur aan doen,althans vanuit de regeringen gezien.
    We vinden onszelf een hoger wezen in die zin,waar halen we het gore lef vandaan zeehondjes dood te meppen voor vacht en walvissen te harpoeneren.

Kijk je kunt het zien als een natuurlijk gedrag van de mens,maar dat betekent niet dat dat normaal moet zijn.
    We schaffen ons een huisdier aan alsof het om een soort product gaat,sluiten hun op in kooitjes en dat soort.
    Als je dat normen en waarden noemt,dan heet ik Franz Ferdinand.
    Geloof is gewoon iets zwart wits waar geen compromises worden gemaakt,er word niet afgeweken van het zogehete boekje met al die prachtige verhalen en zogenaamde verlossingen.

Mijn voorbeeld was raar en heeft niets te maken in die zin met geloof,en ik zal dat in vervolg ook niet meer zo formuleren.:)
    Er zijn best Christenen die heel stiekem een stripclub bezoeken of Death Metal draaien in hun auto,en goed in de samenleving kunnen met andere geloof elementen.
    Maar het is wel zeldzaam,als dat meer zou zijn zouden we al een end zijn dat we lekker gezellig met z'n allen onder een brug doorkunnen zonder te struikelen over elkaars verschillen/geloven.
    :b::)

Edit

Nog even een laatste ding,een van m'n eigen levensmotto is om mensen in hun waarden te laten en elkaar oordelen is bij mij absolute taboe.
    Iedereen doet in zijn eigen leven hetgeen wat je goed doet,en als je een religie hebt dan vind ik dat maar al te best.

Iedereen geeft zijn mening en standpunt,en als ik over mezelf praat redeneer ik naar eigen ervaringen van wat ik heb gezien en meegemaakt.
    Wel moet ik erbij zeggen dat bij ons de Indonesische christen religie werd gehanteerd,in samenhang met bijgeloof zoals een insect zien in de avonduren is slecht voor je levensverloop,vervloekingen en dat soort.
    Misschien niets met geloof te maken denk je weer,maar het zijn wel elementen die aan geloof gelinkt werden.

En voor de rest laat ik iedereen leven,op zich wilde ik al niet meer op deze topic reageren omdat ik al vaker heb gezegd wat ik wilde en mijn mening gegeven want daar zijn deze topic's voor.
    Maar sommige reacties wilde ik wel even wat toelichten of een ervaring mee delen,en voor de rest geef ik Hellspawn mijn Credit voor z'n briljante uitleg want ik kan dat niet.:)

Laatst bewerkt: 3 dec 2008
  2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Wow, jij staat niet echt vrolijk in het leven of wel? :+.
    Ik loop toch altijd wel een glimlach door het leven.
    Ignorance is bliss? Misschien wel.

3. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    En precies hierom wilde ik niet verder in discussie, ik hoef jullie niet te bewijzen en jullie mij ook niet.
    Ik maak een aantal posts en alles word als belachelijk afgedaan.
    Daarom laat ik het hier bij omdat het voor mij onmogelijk is om jullie allen in te laten zien hoe ik er over denk omdat het niet te verwoorden valt.

4. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Haha,dat komt misschien zo over.
    Je moet weten ik ben een optimist,en ja ik heb al heel wat overleefd en meegemaakt wat niet iedereen zomaar zou kunnen - respectfully.:)
    Aan de andere kant hou ik een soort grens,er zijn hier topic's te vinden op de green mile die nog verder gaan zoals het showen van je schoenen,werk en inkomen en dat soort.
    En daar doe ik niet aan mee,wat ik in het dagelijks leven doe en voor werk heb hou ik mooi voor mezelf,en als iemand mooiere schoenen heeft leuk voor diegeen daar lig ik echt niet wakker van.:b::)
    er moet ergens een grens zijn,en ik zit hier voor voornamelijk een ding en dat is dat ik van games hou.

Maar goed weer ontopic.

@Roerbakmie

Precies ik snap je punt,ook ik respecteer je mening en je kijk op het geloof.
    En eindelijk iemand op deze topic die de religie kant een beetje verdedigt,en je geeft al duidelijk aan dat je uit eigen ervaring op jou manier overtuigd bent van je religie.
    En daar is niets mis mee,tuurlijk hoef je niets te bewijzen of te overtuigen want waarom zou je?
    Je bent wie je bent,en ik vind het goed dat je je eigen mening geeft en ons op prettige manier ervan langs geeft.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ok, bedankt dat je je zo kwetsbaar heb opgesteld. Ik had nog best serieus gereageerd, ik nam het zelfs voor je op.

6. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm tja, wat verwacht je als ze zeggen: "Jij kan niet BEWIJZEN dat God niet bestaat"
    En bewijs zegt alles.

Voorbeeld: Hoe is de aarde onstaan?
    Na jaren onderzoek van NASA hebben ze ontdekt dat sterren (ofterwel planeten) expoderen en weer opnieuw geboren worden uit gassen en stoffen.

De evolutie is wel bewezen. Uiteraard is het niet te zien in een knipoog, het heeft ook miljoenen jaren geduurt voor dat er een heel complex levens vorm te vormen. Maar in de microscopes zien de wetenschappers wel degelijk mutaties in simple levensvormen zoals bacterien. En dat is niet voor niks, de mutaties heeft met een heel groots deel te maken om te overleven. hierdoor ontstaat er nieuwe virussen maar ook nieuwe medicine.

Ik kan niet begrijpen waarom je de evolutie theorie ongeloofwaardig vind?.
    Dat er spontaan een ultra intelligent perfecte wezen (ofwat het ook mag wezen) het heelal heeft gecreëerd uit het NIETS (behalve een vrouw want daar had hij de hulp van Adam voor nodig :+) wel geloofwaardig vind, is mij een raadsel.

Hier pas ik merendeels aan bij @Nitram ze post.

7. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk met jou kan ik praten, dit is tenminste iemand die mensen respecteert zoals ze zijn.

En weer ga je vol in de aanval, kun je niet lezen? Ik laat het hierbij. Het heeft voor ons beide geen nut om hier nog langer mee door te gaan._0/

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
  9. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0

Als iemand het geloof tegenspreekt waarom vind jij hem dan gelijk in de aanval gaan?

En je zegt net zelf dat evolutietheorie onzin is en dat het raar is dat mensen daar in geloven. Dus je maakt andere zelf ook belachelijk.

10. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    En toch ga ik weer in discussie:eek::lol:

My God rose from that death......:)::emo:

Daar heb je een punt ja, sorry voor het belachelijk maken van de evolutie theorie.

En daarnaast voel ik me zelf niet zo aangevallen door de argumenten/tegensprekingen maar door de toon waarop dit 'gezegd' word.

11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Grapje joh, huilebalk.

Mijn God is de Schepper van jouw God trouwens. En nee, niet Thor.

12. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    mensen die geloven in de evolutie theorie. Kan iemand mij vertellen wanneer alles is begonnen. Dat er bewezen is dat planeten ontstaan uit een zwarte gat ofzo snap ik wel.
    maar er moet toch een begin zijn geweest. Iets kan niet uit niets bestaan. Hoe is het heelal onstaan? Wetenschappers zullen dit nooit kunnen beantwoorden. En als ze het beantwoord hebben dan kunnen ze de daarop volgende vraag niet beantwoorden en dat is: Hoe is datgene ontstaan dat het heelal heeft gecreëerd?

In het begin was er dus gewoon vacuüm. Helemaal niks niks niks dus. Hoe zijn er dan oppeens planeten gekomen?

Laatst bewerkt: 4 dec 2008
  13. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dat een vraag is waar wij in ieder geval het antwoord niet meer van mij gaan maken, ik ben 18 dus tenzij ik morgen een ongeluk krijg duurt dat nog wel even.

Voor de evolutietheorie compleet lees dit:
    http://www.redouan.nl/evolutietheorie.htm
    Belangrijkste punt:
    'In de 20e eeuw werd bewezen dat de evolutie theorie onmogelijk is, niet alleen door bewijs vanuit de macrobiologie en microbiologie maar ook vanuit de paleontologie.

Er is nog nooit 1 fossiel gevonden die de evolutie onderschrijft in alle opgravingen die er gedaan zijn sinds de theorie werd voorgedragen.

Darwin beweerde dat er met de tijd bij levende wezens verschillen zijn ontstaan als gevolg van kleine mutaties.

In deze lange proces van veranderingen, zouden er miljoenen verschillenden soorten , tussenvormen moeten zijn ontstaan.

Er is echter nog noot 1 zo'n tussenvorm gevonden, ondanks verwoedde pogingen.

In tegendeel, fossiele resten tonen aan dat levende wezens plotseling opkwamen in hun huidige vorm.
    Met andere woorden, levende wezens zijn niet geëvolueerd maar zijn gecreëerd.

Darwin bekende dat dit feit zijn theorie weerlegt als volgt: " Als soorten op grote schaal veranderde naar andere soorten met kleine verschillen, waarom komen we dan de fossielen van die tussenvormen niet in grote getallen tegen?

Er zouden een heleboel fossielen moeten zijn van al die tussenvormen. Maar waarom vinden we ze niet begraven in de aarde.

Darwin had tot daartoe gelijk.

Niemand kon die denkbeeldige half vis/half reptiel of half reptiel / half vogel tussenvorm fossiel vinden waarover de evolutionisten spraken.'

Ik geloof zelf niet in de evolutietheorie maar ook niet in God, er zijn veel mensen die veel energie uit hun geloof putten en zo moeilijke periodes doorstaan, mijn oma is zelf gelovig en ik vind het erg knap dat zij zich op haar manier met 'haar God' verbetert.
    Mocht er een God zijn dan denk ik wel dat dat er 1 is, maar dat iedereen het zijn/haar manier interpreteert, het is maar net waar je in gelooft.
    Zelf ben ik Atheïst maar ik respecteer elk geloof en elk mens zoals ze zijn.
    Ik geloof echter ook niet in het lot, het enige waar ik, buiten mijzelf en andere mensen, in geloof is karma, het 'What goes around comes around' effect.

14. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ik weet zeker dat die vraag nooit beantwoord kan worden, want wetenschappers kunnen maar zoveel bewijzen. Een keer houd het op. En dan blijven we met vraagtekens. Wetenschappers kunnen niet alles bewijzen net zoals gelovigen niet alles kunnen bewijzen.
    Ik geloof zelf in God, want het heelal kan gewoon niet uit het niets oppeens bestaan. Het moet wel gecreëerd zijn door God.
    Maar tegelijkertijd zit ik weer met de vraag hoe God is onstaan. Aaah questions questions. Ik zal er nooit uitkomen.8)

15. Slaatje B

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, je moet het jezelf niet teveel afvragen, je wordt alleen maar gek dat je de antwoorden niet kan vinden die miljoenen, wat zeg ik, miljarden mensen zich al jaaaaaren afvragen en ook geen antwoord op konden vinden.

Ik sta daarom ook niet al te veel stil bij het hoe en waarom eerder bij het hier en nu, dit is wat er nu toe doet.
    Ik denk dat het antwoord op die vraag namelijk alleen maar een 'Ha, ik zei het toch' effect gaat krijgen :9

Then again, misschien dat áls de aarde met een oerknal is ontstaan, ze weten het zeker en ze weten ook hoe dat ze nóg een aarde kunnen maken, mocht er hier iets erg gebeuren *kuch 2012* :9
    Mja, dat wordt wel erg sci-fi..
    Mja, what are the odds, ik denk inderdaad ook niet dat we het antwoord ooit zullen weten.
    Waar geloof je precies in, zul je vast wel een keer gezegd hebben in deze thread maar 69 pagina's doorlezen was me even iets te veel om half 2 :9

Ps: sorry voor late reactie, batterij van mijn laptop viel uit O-)

16. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38

Haha, dit vind ik altijd zo mooi. Iets is onverklaarbaar dus dan moet het wel God geweest zijn :+

Naast de vraag wie God dan gemaakt heeft, kun je jezelf ook afvragen of het niet mogelijk is dat niet alles gecreëerd hoeft te zijn. Misschien is het helal wel tijdloos, bestaat het altijd.

Het zijn inderdaad vragen waar wij geen antwoord op weten, maar om iets onverklaarbaars maar af te schuiven op het bestaan van een god vind ik simpel.

17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    De zelfde vraag kun je ook naar god draaien. Als God het heeft gemaakt, waar is hij dan vandaan gekomen? Ik denk dat we zulke vragen nooit zullen weten, ik wil er niet eens over nadenken.

Zo zijn in mijn ogen Goden ontstaan. Mensen willen overal een verklaring voor, maar soms kunnen ze die (nog) niet vinden. Dan verzinnen ze een verklaring om zichzelf gerust te stellen.
    Je ziet het nu nog, als iemand een raar object in de lucht ziet wat ze niet kunnen verklaren, denken veel mensen gelijk aan UFO's. Zo was het vroeger ook lijkt me, ze zien iets machtigs als onweer, en dat kunnen ze niet verklaren. Dus denken ze dat god het doet want wie kan anders zoiets machtigs creeeren?

18. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dualiteit god versus schepping
    Dit is dus het kernprobleem van alle godsdiensten… Ze komen met een antropomorfische god die buiten zijn schepping staat en het heelal actief schept… Het is zeer de vraag of dat klopt… Is er een wezen buiten het heelal dat scheppend kan zijn? Deze manier van scheppen en schepping verklaard door godsdiensten gaat mank, omdat een afgescheiden-zijn van een god van zijn schepping tegenstrijdig is… Want dat zou betekenen dat er buiten het heelal een machtig wezen zou zijn, wat alles schept en bestuurt… Dat is wat de gevestigde godsdiensten ons willen doen geloven… Maar ik geloof daar niet in… Ik weet niet of er een god is, of kan bestaan… Ik denk eerder dat alles god is, of niets… Of zelfs alles en niets tegelijkertijd… Dat klinkt zweverig, maar het hele heelal is waarschijnlijk god, met alles er in… Alle leven, alle planeten, zonnen, ziekte, geboorte, ouderdom, dood, liefde, haat, alles… Dat is niet te vatten, omdat de mens altijd alles wil verklaren… En het is erg moeilijk te verkroppen dat een k a n k e r cel binnen het goddelijke zou leven… Ik geef echter aan dat wij altijd in dualiteiten denken, we moeten vergelijkingsmateriaal hebben… Daarom brengen we overal scheiding in aan: zwart – wit, god – duivel, goed – slecht… In praktische zin is dat soms noodzakelijk voor de normale gang van zaken in ons leven… Maar het is zeer de vraag of de kosmos daar ook maar een moment aandacht voor heeft… Waarschijnlijk is de kosmos zo enorm in haar bestaan, dat ze als het ware onverschillig is voor de daden van dat wat zich op aarde voortbeweegt in het leven… De kosmos is in beweging en dat is blijkbaar nooit begonnen en zal hoogstwaarschijnlijk nooit eindigen… Weer iets wat het menselijke verstand niet kan bevatten…

De hele kosmos bevatten via ons kleine denkhoofdje?
    De kosmos is er en wij zijn er ook, maar we zijn niet afgescheiden van die kosmos, net zo min als dat er een god zou kunnen bestaan zonder ons en wij zonder hem… Ik wil eigenlijk helemaal niet over een “hem” spreken, omdat ik god niet zie als een persoonlijkheid, laat staan dat het een man zou zijn… De menselijke geschiedenis bewijst dat er langer een matriarchaat heeft bestaan met een god-moeder dan dat er een toornige man-god aanwezig is in de monotheïstische godsdiensten… Deze toornige man-god lijkt verdacht veel op de god Mars in de Romeinse religie… Mars was de god van de oorlog en wat schetst de verbazing? In het Oude Testament wordt bijna voortdurend oorlog gevoerd… En wee je gebeente als je niet luistert naar die Jaweh of Jehovah, dan zal hij je een poepie laten ruiken… De god van de Joden is een wraakzuchtige god… Toch wordt er reeds in het Oude Testament gesproken over een god van liefde… Opnieuw een tegenstrijdigheid? Jezus is de vervulling van de messiaanse belofte dat god uiteindelijk liefde is… Erg mooi voor de mensheid, maar toen Jezus daadwerkelijk op aarde rondwandelde hebben ze hem uiteindelijk vermoord omdat hij behoorlijke vraagtekens zette bij de manier waarop de Thorah werd geïnterpreteerd door de schriftgeleerden en farizeeën… In de eerste eeuwen van het christendom was deze nieuwe rebelse godsdienst een paradigma, maar later is dit “nieuwe” versteend in de kerkelijke traditie… Het blijft echter de vraag of de kosmos zich ook maar één moment druk maakt over goed en kwaad… De kosmos is geen wezen zoals wij dat zijn… Of het bewust is van alles wat er op de aarde gebeurt en waar wij ons druk over maken, dat is zeer de vraag… Waarschijnlijker is het dat het goddelijke overal in aanwezig is, zoals ik hierboven al zei… Dat betekent echter dat je niet meer over god en duivel hoeft te praten, want als alles god is, verdwijnen alle mogelijke vergelijkingen… Het goede kan uitsluitend bestaan bij de gratie van de vergelijking met het kwade… Ons kleine denkhoofdje wil de kosmos bevatten en begrijpen, helaas is dat niet mogelijk… We willen alles verklaren, omdat we duidelijkheid willen… Dat is menselijk… Het enige wat de mens volgens mij kan doen, is zijn eigen straatje vegen en proberen om de buurman geen pijn of lijden te bezorgen… Daar is waarachtige religie naar mijn mening voor bedoeld… Iedereen weet wat lijden is, probeer dat een ander niet aan te doen… Dat is al een enorme verantwoordelijkheid, omdat we het maar niet kunnen laten ons met andermans leven te bemoeien… :b:

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  20. Slaatje B

Leuk Bevonden:
    0
    Nu kijk ik het bijna elke avond maar die uitzending had ik helemaal gemist haha :9
    Hij vertelt het wel lekker enthousiast =p
    Zoiets is makkelijker na te kijken of het wel of niet klopt en in mijn ogen eerder geloofwaardig dan God.
    Ik zou best kunnen geloven dat de aarde op die manier is ontstaan, maar dat voorbeeld van die koolstofmolecuul bij marc-marie gaat me iets te ver :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina