In filippenzen 1:6 staat het volgende:
Ik dank mijn God, zo dikwijls ik uwer gedenk; 4 immers, in al mijn gebeden bid ik telkens voor u allen met blijdschap, 5 wegens uw deelhebben aan de prediking van het evangelie, van de eerste dag af tot nu toe. 6 Hiervan toch ben ik ten volle overtuigd, dat Hij, die in u een goed werk is begonnen, dit ten einde toe zal voortzetten, tot de dag van Christus Jezus.
Uit deze tekst kan ik niet opmaken dat Paulus trots is. Paulus is juist iemand die dankbaar is dat hij Jezus Christus mag volgen zonder trots te zijn of mensen te veroordelen.
VERGEVING VAN ZONDENHet mooie van het christelijk geloof is dat Jezus Christus voor onze zonden gestorven is aan het kruis
. Door in Jezus Christus te geloven en te geloven dat hij voor onze zonden is gestorven en na 3 dagen weer is opgestaan uit de dood kunnen je zonden vergeven worden en kun je in de toekomst samen met God in de hemel wonen. Door voor onze zonden te sterven en daarna weer op te staan uit de dood heeft hij de duivel (een gevallen engel) verslagen.
HET GROOTSTE GEBOD
marcus 12: 28-31
28 En een der schriftgeleerden, tot Hem komende, hoorde, dat zij met elkander redetwistten, en overtuigd, dat Hij hun goed geantwoord had, vroeg hij Hem: Welk gebod is het
eerste van alle? 29 Jezus antwoordde: 30 Het eerste is: Hoor, Israël, de Here, onze God, de Here is één, en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht. 31
Het tweede is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Een ander gebod, groter dan deze, bestaat niet.
DIERENuit marcus 7:6
Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen, opdat zij die niet vertrappen met hun poten en, zich omkerende, u verscheuren.
Klik om te vergroten...