Hahaha, blox blox blox blox, het lijkt wel of ik Bert Dorenbos hoor praten.
Atheisme is wellicht een groep (maar dan zouden we daar even eenzelfde definitie voor moeten opstellen voordat we daar over gaan bakkelijen), maar zeker geen geloof.
Volgens jou redenering ben ik (en jij waarschijnlijk ook) een "a-kabouterist" een "a-spidermanist" een "a-spagettimonsterist" etc, maar moeten we respect hebben voor mensen die bijvoorbeeld wel in kaboutertjes geloven.
M.a.w.: op het moment dat ik een a-kabouterist ben, ben ik een gelovige omdat ik "niet met absolute zekerheid kan bewijzen" dat kaboutertjes niet bestaan en dat "vereist een bepaald geloof dat logische argumenten overstijgt".
Dus per jou definitie, als je een onzinnig geloof (pleonasme?!) (wat per definitie nergens op gebaseerd zou zijn, anders is het geen geloof meer) niet gelooft, dan ben je een gelovige.
:
Dit is waarom ik me altijd kapot erger aan die EO grefo's, zij denken dat het de taak is van niet-gelovigen om aan te tonen dat God niet bestaat. Terwijl het natuurlijk de taak is van gelovigen om aan te tonen dat ze waarheid spreken.
Klik om te vergroten...