1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof] Wat vinden jullie ervan? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Higg's zijn de deeltjes waaruit een Quark is opgebouwd. Dat er een Higgs deeltje bestaat is bijna zeker, de higgs deeltjes leggen namelijk de eigenschappen van de Quark uit. Quark is een deelde dat bewezen en gezien. De versneller in CERN is bedoelt om de Quark zo te versnellen dat hij het Higgs deeltjes "los laat"

ALS het Higgs deeltje niet bestaat ( wat zeer onwaarschijnlijk is) dan is moet er gekeken worden wat er dan de eigenschappen van het Quarks kan verklaren, die dan de onbeantwoorde vragen over protonen/elektronen/atomen etc. an verklaren.De vraag waar het uiteindelijk om gaat is: Waarom heeft iets massa?

2. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwsgierig aard van de mens
    Higgs, Quarks, CERN… Allemaal menselijke uitvindingen met menselijke inbreng… In vroeger tijden had je alchemisten… En was de “wetenschap” heel anders ingericht dan nu… Toen was de kerk het controlerende orgaan en moest wetenschap eigenlijk overeenkomen met bijbelse waarden… Toch hebben toentertijd genoeg mensen geleefd die “wetenschap” bedreven zonder dat de kerk ingreep of van het bestaan daarvan op de hoogte was… Er is veel in het geheim gerommeld en ontdekt… Het is trouwens ook niet helemaal waar dat dankzij de kerkelijke invloed nooit iets uitgevonden kon worden… Verder is de christelijke leer zeer beïnvloed door de Griekse filosofie van Socrates en zijn leerling Plato… Alle Westerse filosofie is een afgeleide en uitvloeisel van wat deze Grieken uit hebben gedacht… Zelfs geometrische figuren (piramide, kubus, enz.) bestonden al in de Griekse wereld en zelfs daarvoor in de Egyptische beschaving… Er is dus altijd een vorm van “wetenschap” bedreven, omdat de aard van de mens nieuwsgierigheid is…

Gaan we wel vooruit?
    De voortgang van de wetenschap heeft ons bouwkunst, architectuur, medische wetenschap en ga zo maar door gebracht… We kunnen niet zonder het praktische gebruik van wetenschappelijke middelen… Als we de wetenschap (theoretisch gezien) zouden laten vallen, komen we terecht in een wereld waar het recht van de sterkste in de natuur heerst, we in berenvellen moeten gaan rondlopen en niet naar de tandarts kunnen… In zoverre zijn we zelfs afhankelijk van wetenschappelijke inzichten… Ik heb echter al vaker hier gezegd dat ik wetenschap prima vind, maar dat het eigenlijk geen zin heeft om dit zwart/wit af te zetten tegenover welke vorm van geloof dan ook… Simpelweg omdat geloof geen proefondervindelijk “bewijs” eist… In de huidige tijd lijkt “geloven” een vorm van domheid, omdat je niet zeker weet wat er daadwerkelijk “waar” is van al die zogenaamde heilige geschriften… Blijkbaar is vooral de Westerse wereld in de ban van zijn eigen wetenschap, en dat is tot op zekere hoogte niet erg… Maar wat je creëert, dat gaat je wereldbeeld beïnvloeden… Met andere woorden: je kunt niet zomaar iets ontdekken zonder dat die ontdekking invloed zal hebben op de mensheid en de wereld om je heen… Dat ligt uiteraard aan de waarde van een bepaalde ontdekking of uitvinding… Kijk maar naar de atoomsplitsing… Dat leek een zegen, maar is tevens een vloek, omdat het ook gebruikt kan worden als wapen, de atoombom… Uiteraard zijn we er door schade en schande achter gekomen dat radioactieve straling zeer destructief is en dat we geen raad weten met kernafval… Dus zijn we nog immer bezig met het gebruik van fossiele brandstoffen…

Is de wetenschap “de” oplossing
    De wereld wordt naast het ontdekken van bepaalde zaken in het kader van de wetenschap ook beïnvloed door wie bepaalde middelen en kennis in handen krijgt, want we klooien nog immer aan met de genoemde fossiele brandstoffen, terwijl in het verleden al eerder is ontdekt, dat er andere manieren zijn om energie op te wekken… Dat is langere tijd de kop in gedrukt door bestaande kartels, en dat is logisch, want iedereen wil zijn bedrijf en winst veilig stellen in de toekomst… Afgezien van het praktisch nut van de wetenschap, zijn we emotioneel en psychisch weinig opgeschoten in talloze eeuwen… We doen nu net alsof we in de Gouden Eeuw leven, maar de schaduwzijde van ons handelen is nog immer hetzelfde als duizenden jaren geleden… We slachten elkaar nog immer af in oorlogen, bedrijven politiek die tot op zekere hoogte corrupt is en onderhevig aan slinkse machtsspelletjes en ga zo maar door… Dus ondanks al die “ontdekkingen” (want daaruit bestaat wetenschap, we kunnen zelf niet veel meer dan ont-dekken wat feitelijk al bestaat) is de mensheid in wezen niet veel opgeschoten… Al die godsdiensten hebben de mens nog een extra wapen gegeven: het heiliger zijn dan gij… Maar of we nu wetenschap bedrijven, geloven of niet, in wezen zijn we nog exact dezelfde mens die roofzuchtig over de aarde akkert… Dus in dat licht vraag ik me af of de “wetenschap” nou zo hoogstaand is… We kunnen niet anders dan er voor zorgen dat we ons lichaam beschermen tegen te zwaar werk en ziekten via wetenschappelijke middelen, dat hou je niet tegen… Toch tasten we wat onszelf betreft grotendeels in het duister, we modderen maar wat aan… We weten weinig van ons wezen, dat heeft religie proberen duidelijk te maken… Dat is die religie niet gelukt, hooguit wellicht op kleine schaal… Maar als het werkt voor iemand persoonlijk, is het volkomen okee… Dus ik verwerp het zwart/wit denken van de wetenschap die beweert dat er niets is buiten haar systeem… Want wetenschap is niet alles… Er zijn echter vele charlatans in de spirituele wereld... Individuen kunnen uitsluitend zelf uitvinden wat voor hen persoonlijk werkt of niet werkt… Dat kan enige tijd in beslag nemen… En of er een “god” bestaat, daar wil ik me niet eens mee bezig houden… :b:

Laatst bewerkt: 15 mrt 2009
  3. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    `Schrijf je dat nou allemaal zelf? :+

Netjes geschreven though.

4. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je het tegen mij hebt... Moet ik hier op antwoorden? In je vraag zit het antwoord: natuurlijk schrijf ik datgene wat ik hier op het forum plaats zelf... ;)

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Misschien Copy Paste :+

6. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk geschreven alleen waren die meerdere punten na een zin vrij storend ... ( :+ )

7. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Even wat leven kweken:

Paus krijgt kritiek wegens afwijzen condooms

PARIJS - Frankrijk en Duitsland hebben woensdag zware kritiek op de paus uitgeoefend omdat die op een reis door Afrika heeft gezegd dat het uitdelen van condooms geen oplossing biedt voor het aidsprobleem. Condooms zijn juist een fundamenteel instrument om de verspreiding van hiv te voorkomen, zeggen Frankrijk en Duitsland.

Het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken zei dat Frankrijk zich ernstige zorgen over de gevolgen van de uitlatingen van Benedictus XVI. ‘Hoewel het niet aan ons is om de doctrine van de kerk te beoordelen, beschouwen wij deze opmerkingen als gevaarlijk voor het gezondheidsbeleid en het gebod om menselijk leven te beschermen’, zei een woordvoerder. ‘Naast informatie, voorlichting en tests is het condoom een fundamenteel onderdeel van de maatregelen om overdracht van het aidsvirus te voorkomen.’

In Berlijn gaven de ministers van Volksgezondheid en Ontwikkeling een gezamenlijke verklaring uit waarin zij zeiden dat condooms ‘levens redden, zowel in Europa als op andere continenten’. ‘Moderne ontwikkelingshulp moet gezinsplanning binnen bereik brengen van de armsten der armen, met name condooms. Iets anders zou onverantwoordelijk zijn’, aldus de ministers.

Felle kritiek Koenders op paus
    Minister Koenders heeft forse kritiek op de paus, die tijdens zijn bezoek aan Kameroen gezegd heeft dat het gebruik van condooms niet helpt tegen aids en dat seksuele onthouding de enige manier is om aids te voorkomen." Buitengewoon schadelijk en ernstig", zei de minister.

Volgens Koenders zijn de uitspraken niet van deze tijd, en is onthouding alleen voor veel mensen geen optie. De paus gaat voorbij aan het onnoemelijke leed dat aids veroorzaakt, zei Koenders.

Volgens de minister draagt de paus met zijn uitlatingen bij aan het enorme stigma en aan de discriminatie van mensen met hiv.

In welke tijd leeft die paus :lol: ? Wat een verschrikkelijke vent..

8. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    En dan na te gaan dat de katholieke kerk één van de meer "verlichtere" takken van het geloof is. Eentje die snapt dat letterlijke interpretatie van de bijbel iets voor fundamentele gekken is en die de evolutieleer ziet als meer dan een theorietjuh.

Laat toch weer echt zien hoe zielig, narrow minded en dogmatisch geloof echt is wanneer het zijn gezicht laat zien buiten de privesferen waar deze onzin gewoon hoort.

9. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Die gast is een mongool. Volgens het nieuws heeft hij - in Afrika - geroepen dat condooms het aidsprobleem juist verergeren.

Hij zou een spreekverbod moeten krijgen. Nederland heeft samen met nog een paar landen en de VN licht geirriteerd gereageerd.. Maar meer durven ze niet te zeggen om niet alle gelovigen voor de kop te stoten.. =(

Hij brengt meer kwaads dan goeds.

10. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Precies weer het probleem, we moeten weer op een speciale manier voorzichtig zijn met gelovigen. Anders zijn ze weer in het diepst van hun "overtuigingen" gekwetst.

Laat meteen zien hoe nep geloof is en dat het nergens op gebaseerd is. Iets wat op waarheid is gebaseerd heeft gewoon geen fluwelen aanpak nodig, de waarheid overleeft het wel.

11. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En dit is de zelfde paus die een paar jaar geleden aankondigde dat er nog hoop voor homo's was.
    Als ze 7 jaar geen sex met mannen hadden of zulke gedachtes hadden, waren ze "genezen".
    Vanaf die tijd ben ik de paus gaan negeren, voor zover ik dat nog niet deed

12. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  13. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Veeg me op :lol:

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dit dus.

Hoe dom kan je zijn.
    Wel verbaast dat hij google earth gebruikt, zal wel niet streng gereformeerd zijn :+.

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Hoezo geen Google Earth? Denk je dat hij niet mag weten dat de aarde rond is ofzo?

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ssst,dat is nog maar pas algemeen aanvaard op het vaticaan,en hebben ze galileo gallilei nog maar pas in ere hersteld...

En nu hebben ze opnieuw een paar honderd jaar nodig om te aanvaarden dat niet de aarde,maar wél de zon de spil is in dit sterrestelsel.

Als hij nu maar eens gaat toestaan dat zijn pastoorkes condooms mogen gebruiken in hun jacht op hun misdienaarkes gloort er misschien hoop aan de horizon wat afrika en het aids-probleem betreft....

17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Streng gereformeerde hebben toch geen pc/tv? of ben ik gek/ in de war? :+

18. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Is dat zo? Dan ben ik toch benieuwd waar al die creationistische propagandasites vandaan komen :cool:

19. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Toegeven dat ze bewust miljarden (erg domme) mensen de dood in hebben gejaagd (oke, niet gejaagd, maar wel langzaam en pijnlijk) doen ze over een paar honderd jaar wel. Dan zijn er niet meer zo veel directe familileden die wel eens boos zouden kunnen zijn.

GODDAMN ik haat georganiseerd geloof.|:-

20. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    PC + internet vaak wel, TV niet. En streng gereformeerd is dan de gereformeerde gemeente.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina