1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof] Wat vinden jullie ervan? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar nu gaat het al een paar pagina's over darksided

Zet hem dan in het moppen topic, maar als je wil discussieren over het geloof (daar is dit topic voor bestemd) kun je dat beter op een respectabele manier doen. Ik vraag jullie alleen respect te tonen voor religies e.d, je bent het idd niet verplicht, niemand houdt je tegen, dan mag ik op mijn beurt toch wel zeggen om geen kwetsende grappen te maken ?

2. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Maar waarom zou je alsof het vanzelfsprekend is respect tonen tegenover religie in het algemeen.

3. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat Religie een hulpmiddel is voor veel mensen? Veel mensen putten troost uit hun Religie, en dan kan er best een beetje respect voor zijn. Als iemand geloofd dat een overleden geliefde in de hemel zit dan kun je daar toch wel respect voor opbrengen? Ook al hoef je het zelf niet te geloven.;)

4. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou je zelf er een keer toe laten zetten. Vrede kan uit de kleinste dingen komen

5. House

House Literear Terrorist

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, dit onderdeel is voor veel mensen toch wel gevoellig omdat ze gelovig zijn of juist niet, het ligt er denk ik ook een beetje aan wie het zegt niet?

6. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Oorlog ook, en meestal uit geloof. :)

7. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Naar mijn idee komt er maar weinig vrede uit religie. Hoe vaak heb ik wel niet die gekken uit dit schijtdorp hier wel niet van me moeten afslaan wanneer ik met mijn slayershirt naar huis fietste? Hoe vaak moest ik op de basisschool al wel niet nablijven omdat ik te moeilijke vragen stelde over de bijbel (zelfs de vragen van een tienjarige konden ze daar niet beantwoorden:emo:)? En op grotere schaal, hoe veel oorlogen zijn er wel niet geweest omdat mensen boos werden op elkanders religie?
    Ik vind religie iets zieligs, iets voor mensen die hun wanhoop en onzekerheid niet in toom kunnen houden. Een beetje als huilen voor mannen, maar dan is dit iets ergs. Ik ga een religieus persoon niet zomaar beledigen of dwarsbomen, maar ik vind het ontzettend moeilijk respect voor religieuzen op te brengen. Christen of moslim, het maakt me niks uit, vindt het beide stom.

8. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    Maar vrede komt niet voort uit geloof.. Dat is wel gebleken in de laatste eeuwen :thumbs:.. Aangezien (bijna) alle oorlogen op de wereld kunnen worden terug geleid tot geloof.

Vrede door geloof zal alleen een feit zijn wanneer 1 geloofsovertuiging de andere heeft verdreven...

Ik heb ook geen respect voor welk geloof dan ook...

Ik zal ze er alleen nooit lastig mee vallen, alleen als ik last van hen heb..

Laatst bewerkt: 31 mei 2010
  9. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik niet, Als ik in een party zit en er word elke keer KA geroepen is dat erg hinderlijk voor mensen die familie-vrienden verloren hebben aan die rotziekte

Als ik in een party zit met rascisten en ik ben een allochtoon vind ik het erg hinderlijk als er steeds gescholden wordt met buitenlanders.

Als ik in een party zit en er wordt elke keer gevloekt is dat erg hinderlijk voor gelovige mensen.

Oplossing kan zijn dat degene die zich ergert uit de party stapt

Wouw, bij mij hoef je niet na te blijven dus vraag maar raak

2e oplossing kan zijn dat er respect getoond wordt voor het feit dat er geen mensen onnodig worden gekwetst. Dan lijkt me de 2e oplossing het beste

10. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Dat ligt dan eerder aan die falende schijtschool van je, maar gelukig noem je het zelf ook al een schijtdorp.

11. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    mk katti, je negeert wel telkens de meest kritische vragen.

12. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Ik snapte wel dat het vooral aan de school lag, maar het was wel altijd omdat ik kritisch was naar de bijbel (die gingen we altijd eerst lezen voor we de dag begonnen).

13. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Hoezo zou ik respect moeten opbrengen voor iets wat lariekoek is? Altijd maar dat geroep met respect. Moet ik dan ook respect hebben voor een extremistische moslim die zichzelf opblaast en denkt dat hij zeventig maagden mag gaan batsen 'ookal geloof ik het zelf niet'? Of voor een lid van de gereformeerde gemeente die meent dat het een zonde is als vrouwen een broek dragen? Schiet toch op.

Ik kan best respect hebben voor een religieus persoon, maar dan wel voor andere aspecten van diegene, en niet voor de religie. Dat is altijd een dikke -1.

14. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je noemt nu wel de uiterste. Van zwaar Moslim tot zwaar gereformeerd....... dr zit niets tussen ?

15. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus als iemand een andere definitie van de waarheid heeft als jou is het per direct onwaar? Zelf vind ik bijvoorbeeld het verhaal van een god aanemelijk dan dat van de oerknal, maar dat betekent niet dat ik mensen daarop afreken.

En je geeft nu meteen twee heel extreme voorbeelden, terwijl ik eigenlijk het punt bedoelde dat er veel mensen zijn die hun geloof voor zichzelf houden en er een soort rust uit putten, voor die mensen kun je toch wel respect hebben?

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik ben nu voor het eerst met je eens :cool:

17. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet de bedoeling, heb net ff gegamed en had idd drie reacties. Ik probeer zo veel te beantwoorden wat in mijn kennis ligt. Ik ben wat jullie denk ik noemen een kenner op het theologisch vlak en dan de Christelijke tak. Het is niet mijn bedoeling om vragen te ontwijken, maar een potje Fifa tussendoor vind ik ook wel lekker. Jullie komen steeds terug op het feit dat oorlog ontstaat uit religie, dat ontken ik ook niet. Het komt nooit uit geloof namelijk, dat wil ik onderstrepen. Religie en Geloof zijn niet dezelfde dingen, Als je echt gelooft heb je je naaste lief als jezelf, God gruweld van oorlogen die begonnen zijn door de mens, en dat nog wel uit Zijn Naam !!! God heeft veel opdrachten voor oorlog gegeven, en omdat hier uit te leggen moet ik heel diep op de materie in, maar het komt erop neer dat God toendertijd zijn terrein wildde afbakenen tegen de slaven vn de duivel,zijn vijand dus. Nu geeft God geen opdracht om het zwaard te pakken maar om te zorgen dat de soldaten van toen, vissers van mensenlevens zijn.

18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik niet.

"Ik erken dat ik niets weet, en dat is meer dan de anderen, want die denken wat te weten, maar die weten niets". Er is geen waarheid. Als mensen pretenderen antwoorden te hebben op grote levensvragen vind ik dat naïef. Religie is naïef. Wat mensen denken is niet eens zozeer belangrijk, dat ze denken wel.

In het geval van religie spreek ik me uit omdat ik denk dat er geen God is, maar ik me wel besef dat ik dit niet zeker kan stellen.

Een zwaktebod. Maar zoals ik al eerder aangaf, ik heb best wel eens respect voor mensen die religieus zijn, alleen het religieuze gedeelte staat er dan wel compleet buiten.

/edit:
    Heb je theologie gestudeerd?

Ik weet trouwens inhoudelijk gezien ook wel het een en ander van het christendom af. :emo:

19. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Hoe is een 'theorie' puur gebaseerd op geloof aannemelijker dan een echte theorie waar goede argumenten voor zijn?8)
    Moeilijk. Rust kun je ook uit heel veel andere dingen putten. Videospelletje spelen, eindje fietsen, goede muziek of een jointje willen prima helpen.

Een van de meest stomme dingen aan geloof vind ik de manier waarop ouders het geloof aan hun kinderen opdringen. Hoeveel christenen zijn er eigenlijk die er geheel zelf voor hebben gekozen om christen te zijn?

20. House

House Literear Terrorist

Leuk Bevonden:
    0
    True er moet met respect over gepraat worden. Maar ik vindt persoonlijk de mensen die er een probleem van maken dat mensen met het K woord gooien vaak een beetje hypocriet. Tering roepen we allemaal nog wel es, maar in b.v. derde wereld landen komt deze ziekte nog voor, hier kun je dus ook mensen mee raken. Dan moet je gewoon stelling nemen tegen alle scheldwoorden op de wereld ;)

En als wij in een party zitten maken wij toch ook lang niet altijd grappen die compleet gefilterd zijn van enige discriminatie? zoals ik al zei, als je met een groepje blanke mensen zit gaat het roepen van Bosneger een stuk makkelijker dan als er een zwarte jast bij in de party zit? of heb ik nu ongelijk?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina