1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof] Wat vinden jullie ervan? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Exact, het is niet zo dat gelovigen het beter hebben dan niet-gelovigen. Het is zelfs zo dat gelovigen 'vrijheid' inleveren, dus het naar mijn mening zelfs slechter hebben.

2. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    En er zal ook NOOIT concreet bewijs komen dat er EEN God bestaat jammer genoeg. Ja, je hebt de Bijbel, Koran en noem zo maar op, maar geen enkel iets wijst er op dat er ook maar daadwerkelijk iemand met zo'n gave is geweest. Je hebt al zoveel dingen die door wetenschap zijn ontkracht.
    De Lijkwade van Turijn is de laatste geloof ik.

Als er een God is vind ik het prima natuurlijk. Ik geloof zelf nergens in ... Sommige mensen halen hun "hou-vast" uit het geloof. Ik heb niks tegen de mensen ... behalve Jehova's ... verschrikkelijk ...

3. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat er geen bewijs is, is juist de kern van het geloof.

4. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Maar tevens ook de zwakte van het geloof!
    Omdat het niet te bewijzen valt kunnen meerdere mensen niet snappen waar je in gelooft dan.
    Want als er geen bewijs is kan namelijk alles in een keer bestaan, ik neem een voorbeeld aan south park met hun atheïsten aflevering.
    Daarin zegt mister Garrison dat als iemand gelooft in god hij net zo goed in een vliegend paars monster kunnen geloven en dat die ook echt bestaat.
    Het klinkt misschien flauw maar het heeft even veel kansen om te bestaan dan als god!

5. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar er zijn toch wel meer dingen die wijzen naar God. Het maken/scheppen van leven is zo uniek dat de wetenschappers hun hun hersenen over breken(logisch, het is zo uniek gemaakt) en dan nog maar te zwijgen over de dood. Waarom vechten mensen voor hun leven als er toch niets na dit leven is, Ok een welvarend persoon die met het aardse geluk leeft wil dat misschien nog niet missen. Maar er zijn zoveel mensen die het slecht hebben op deze aarde. Als dood dood is, dan deden we daar toch niet zo moeilijk over. En dan hebben we het nog niet gehad over het goede en kwade in de mens, als de beloning of straf er niet was na de dood over je levenswandel, dan maakt het toch niet uit dat je hier op aarde alleen je eigen zin doet, roven,stelen,moorden enz. Zelfde als liefde, iedereen vind het fijn om geliefd te zijn door mensen, niemand wil gehaat worden waarom niet ? Omdat God achter deze eigenschappen een plan heeft

6. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Dat zegt niks over dat het gods werk is. Het is gewoon heel gecompliceerd, en geloof me als ik zeg dat overal een verklaring voor is, maar dat soms is dat heel moeilijk te zien. :)

Omdat er iemand een verhaal over een god heeft verzonnen dat 3 keer nergens op slaat, en daarom iedereen denkt dat er 'iets' is na de dood. Denk je nou echt dat iedereen die niet gelovig is gewoon doet en laat wat die gene wil, en vervolgens erop wacht om dood te gaan. Nee, want in deze samenleving hebben we normen en waarden opgebouwd, en weten we uit ons zelf wat goed/kwaad is, en wat de consequenties ervan zijn.

Nee, dat heeft niks met geloof te maken, alleen met gewoontes. Vroeger was het zo dat iedereen elkaar beroofde, bestal en vermoorde om niks. Maar toen had God zeker ff koffiepauze. :9

Laatst bewerkt: 1 jun 2010
  7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Hier ben ik het niet mee eens, Hoe het leven is begonnen is een raadsel, maar ik heb een gevoel dat daar een antwoord ooit nog over komt.
    Maar over het leven hierna, dat is er in mijn ogen niet.
    Ik denk dat als je dood bent er gewoon niks is, hetzelfde als slapen.
    je gaat slapen en naar jou gevoel ben je 10 min daarna wakker terwijl het de volgende dag is! dit omdat je hersenen zo rustig zijn dat er niks in je hoofd door gaat.
    Tuurlijk dromen we maar bijna alle dromen vergeten we.
    Haat/Liefde zijn emoties/gevoelens dat ieder mens/dier heeft maar dat is in mijn ogen nog geen bewijs dat god dat heeft gedaan.
    Het zou net zo goed door dat vliegende paarse monster gedaan zijn als god. Of wie weet is god dat paarse vliegende monster wel.
    In mijn ogen is god niks meer als het verzonnen vriendje voor volwassenen.
    En als god achter al deze eigenschappen een plan heeft waarom moorden mensen dan nog steeds? wat is het doel daarvan?
    Niks, mensen geloven in god maar mensen zoeken tegelijk een excuus!
    En dat excuus heet god en daar schuiven ze alles naar af omdat god het kan oplossen voor hun vinden ze.
    Als iemand bijvoorbeeld een kind heeft met ****** en hij gelooft, bid hij naar god om te vragen of hij die wil weg helpen.
    Maar die tumor zit er dan toch ook voor een reden? waarom bidden dat die weg gaat? waarom überhaupt bidden dan? want god heeft voor alles een plan toch?
    Misschien kijk jij hier anders tegen aan maar dit is mijn mening, god bestaat niet en mensen zoeken gewoon een vluchtroute omdat ze te bang zijn om hun eigen problemen onder ogen te zien.

8. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Leven is niet geschapen, leven is over miljoenen jaren gegroeid tot wat het nu is. Tuurlijk is dit niet zomaar 1 2 3 door wetenschappers uit te leggen/na te doen. Maar het is wel met een gigantische hoop bewijs te onderbouwen. Dat er mensen zijn is niets meer en niets minder dan dat het altijd is geweest. In het dierenrijk is een antilope ook de sjaak als een Leeuwin hem aan stukken scheurt.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Maar dat groeien moet ook begonnen zijn met 'iets'. Dat is zelfs voor ongelovigen nogal ongelofelijk (:+), HOE is het leven ontstaan? Door 2 cellen samenhoopte, maar die cellen komen weer ergens vandaan.. 8)

10. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Die cellen zijn gewoon opgebouwd uit de bouwstenen van leven hier op aarde. Waterstof, stikstof, koolstof. Na een haast oneindig lange tijd in de juiste condities kan hier leven uit ontstaan.

11. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Nu zie ik hier dat emoties als Liefde en Geluk / Diepe dallen te verklaren valt als iets wat wijst op een God.

Om nu even liefde er uit te pakken.. dat is iets wat bijvoorbeeld erg goed chemisch op te wekken is.
    Men neme het stofje MDMA. Gewoon te maken met de middelen die wij hier op aarde hebben.
    Dit stofje nemen wij tot ons.. en waarachtig je voelt de liefde zoals je die nog nooit gevoeld hebt.

Wat gebeurd hier nu? wordt echte liefde ervaren?
    Ja in zekere zin wel.. precies die zones in je hersenen worden geprikkeld om extra veel liefde te geven (dopamine).

Met dit soort wetenschap is liefde dus niet iets van onze geest.. nee het is de chemische reactie die in ons hoofd afspeelt wanneer wij extra dopamine toevoer krijgen.
    Dit gebeurd ook als wij chocola eten.. of iets goeds (in zekere zin een egoïstische actie) voor een ander doen.
    Liefde is eigenlijk een overlevingsmechanischme van de kale aap oftewel de mens.

Liefde valt dus goed onderbouwt te verklaren zonder een God te gebruiken.
    Helaas is niet niet de meest leuke verklaring :'-(

12. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    God heeft de aarde in 6 dagen (tijdzones)geschapen. Dat kan best miljoenen jaren geweest zijn. Persoonlijk noem ik het liever de paradijselijke eeuwigheid waar Adam en Eva als de twee eerste mensen in leefden, Pas toen ze de erfzonde activeerde ging de eeuwigheid op dat moment aan hun neus voorbij, ze moesten ook voor straf het Paradijs(hof van Eden) uit. vanaf die tijd begint onze jaartelling(terug te halen op de hoge leeftijden die de mensen toen kregen van God(puur om de aarde te bevolken) Dat er toen fossielen en/of beenderen van dino's e.d. in de aardkorsten zaten is dus niet gelijk een argumentatie dat dit via een oerknal is gekomen, die daarna de evolutie in gang zette. Sterker nog, van een knal gaat iets kapot, je creert er niets mee

13. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    En wat wil je hiermee zeggen? :9

14. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat de bami in de reclame is bij de c1000 :+

Ik probeer hier te beargumenteren dat de aarde geschapen en gecreeert is door God, en dat God er dus wel degelijk is, alleen zul je het moeten willen zien

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik kan er anders geen argument voor creationisme uithalen. Alleen een stelling..

Hoe lang geleden zou de aarde dan geschapen zijn?

16. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ja oke, maar welke reden zie jij nou om dat allemaal te geloven. Want als ik zo dit verhaal lees van Adam en Eva lijkt het gewoon een slecht sprookje. Toen jij dat verhaal las, dacht je toen van: "Ohhhh...best logisch allemaal. Dus zo zit het allemaal!"

8)

Ik vind het gewoon raar dat je die conclusie trekt uit een verhaal dat geschreven is door een mens uiteindelijk...

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Toch raar dat er dan stenen worden gevonden die ouder zijn dan dat de Bijbel beweert.

18. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet te zeggen. Als God wilde dat wij het zouden moeten weten had Hij ons dat vast verteld.

Je kan ook niet zeggen dat twee celletjes na 50 miljoen jaar samensmelten om nieuw leven te beginnen. Dat moet je dan ook van begin- tot eindpunt meten. Daarom sprak in juist van Paradijselijke eeuwigheid (10000 jaar ? 100000 jaar ? 1 miljoen jaar ? nog meer ? nobody knows) Maar het begin van de jaartelling is toen de beschaving buiten het paparijs begon.

19. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Zou je misschien ook de andere argumenten kunnen beantwoorden, want ik heb t gevoel dat je nu een beetje de makkelijke er tussenuit pakt. :+

20. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Geloven in welke God dan ook is een geloof, dat houdt al in dat er nooit een onomstotelijk bewijs zal zijn, waardoor de hele wereld denkt; ah zie je nou wel, hij bestaat! Vragen om een rationeel bewijs vind ik dan ook niet helemaal eerlijk.. net alsof iedere gelovige alwetend is en zich nooit dingen afvraagt. Daarnaast is het iets heel persoonlijks dus ik denk dat je zelf tot het geloof moet komen, of er voor kiest om je daarvoor af te sluiten. Natuurlijk is het zo dat als je gelooft je jezelf sterkt als je mooie dingen in het leven ziet. Voor de een is dat God, voor de ander gewoon het leven; al weet ik niet of dat heel veel hoeft te verschillen, behalve dat het gevoel anders is. Als je niet gelooft haal je oorlogen, ziektes, rampen erbij om voor jezelf te bevestigen dat er geen God is.. en als je wel gelooft haal je natuur, geboortes, liefde en onverklaarbare dingen erbij om voor jezelf te bevestigen dat er wel een God is. Het is duidelijk dat er hier meer niet-gelovigen zitten dan gelovigen, maar volgens mij verschillen die twee niet zoveel van elkaar. Ik zou zeggen probeer het eens van de andere kant te zien en argumenten te bedenken waarom er wel een God is als je niet gelooft en andersom.

Ik ben zelf niet gelovig opgevoed, maar heb wel een ervaring gehad waardoor ik wist dat er een God was. Ik vind het alleen moeilijk om me te verenigen met het hedendaagse geloof, dus ik denk er op mijn eigen manier over na. Maar of je nou wel of niet gelooft..en argumenten probeert te geven waarom het niet zo is.. het zou toch mooi zijn als er echt een God was?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina