1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof] Wat vinden jullie ervan? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Mwoah die vind ik juist wel sterk. Uitgangspunt van christelijke geloof ik toch een goed mens zijn, en dit soort dingen zorgen toch dat je daarnaar wilt streven.

Ik vind alleen sommige mensen zo kortzichtig, waar ook helemaal geen verklaring voor blijkt als je een beetje doorvraagt. Zoals dat over homofielen.. dat vind ik zo onverklaarbaar dom om iemand niet te accepteren, dat is voor mij dan weer zo hypocriet. Ja, en zeggen God houdt wel van ze.. dat maakt het alleen nog maar enger en betuttelender.. echt liefde is onvoorwaardelijk. Wat is er sterker dan houden van een homo die net een piemel in z'n mond heeft?

2. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dat het beste is want jij neemt toch geen genoegen met mijn antwoorden, net als over Leviticus, wat zeg je nou zelf man, wat zijn de ceremoniele wetten dan volgens jou ? ik heb geen halve antwoorden, jij snapt je eigen vragen niet, en dan ga je het op woordjes gooien zoals prediken en homofilie, dat vind ik zwak.

3. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Maar jij kan sowieso niet tegen gelovigen.

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    :lol:

Ok, met jou geen discussies meer. Je hebt echt geen IDEE waar je over praat. Zoals ik al zei is geloof in God een brevet van onvermogen. In dit geval pure onwetendheid.

Als hij zegt dat op een rationele manier tot de conclusie is gekomen dat God bestaat wil ik die denkroute wel eens zien. Is toch geen oneerlijke vraag? Dat ik er geen bevredigend antwoord op krijg weet ik allang, dat is er immers niet. Waar ik benieuwd naar ben is hoe zo iemand redeneert.

Jawel hoor, met Shriko bijvoorbeeld heb ik best prima discussies gehad. Alleen dat domme geleuter gebaseerd op de pure afwezigheid van bepaalde kennis vind ik schrikbarend. We zitten niet in de middeleeuwen en bepaalde zaken dien je gewoon te leren op school. Daarom moeten ze Christelijke- en Islamitische scholen ook zo snel mogelijk verbieden. Er wordt daar basiskennis onthouden die iedereen tot zich dient te krijgen.

Laatst bewerkt: 1 jun 2010
  5. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toendertijd doodnormaal dat neven met nichten trouwden hoor

6. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Nee, natuurlijk neem ik geen genoegen met jouw antwoorden. Jouw antwoorden zijn de standaardantwoorden die ik al duizend keer heb gehoord en die voor mij niet meer voldeden toen ik vijftien was.

De ceremoniële wetten gaan over het offeren. Ik heb daar verder geen uitspraken over gedaan, geloof ik?

Ik snap mijn vragen heel goed hoor. Ik weet namelijk heel goed welke vragen ik moet stellen. En nee, ik gooi het helemaal niet op woordjes als prediken en homofilie. Jij gaf zelf aan dat je niemand wilde kwetsen, dus ik gaf aan dat je in het vervolg het woord homofiel beter niet kunt gebruiken omdat het een woord is wat niet actueel is. Als je dat niet wil horen had je niet moeten zeggen dat je niet mensen wilde 'beschadigen'. Bovendien heb ik meerdere posts aan het homoseksualiteitsverhaal gewijd, er zelfs wat bijbelteksten bijgedaan en vervolgens ga jij lopen ijlen dat ik het op een woordje gooi? :emo:

Leer eens bijzaken van hoofdzaken te onderscheiden zeg.

7. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Als we het nou wel leuk proberen te houden..en inhoudelijk anders wordt het helemaal geen discussie meer maar verzand het in harde woorden en gevoel laten spreken..

Volgens mij gaan er nu ook veel te veel onderwerpen door elkaar heen, waardoor iedereen steeds op een ander punt wat zegt etc. Dat maakt het ook logisch dat je niet bevredigd bent met de reactie van de ander.

Ben nog steeds wel benieuwd naar reactie van mc katti op wat gezegd wordt over homo's. Het komt toch over als niet acceptatie als het gaat om een beproeving voor iets waar je mee geboren wordt?

8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik zei hier trouwens iets wat niet klopte. Sem, Cham en Jafeth hadden hun vrouwen bij zich, dat was ik even vergeten. :+ Excuus voor de incorrecte informatie.

9. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Dat heb ik even gemist, ben iets later ingevallen. Nee als hij er een rationele verklaring voor zegt te hebben is de vraag zeker rechtvaardig. Maar dan moet het ook niet worden opgevat als DE mening van gelovigen. 'Hoe zo iemand reageert'.. is hij, maar dat geldt niet voor iedereen.

10. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al eerder zei is er bij ons verschil tussen homofillie en homosexueel. Bij ons in de kerk zijn deze mensen natuurlijk welkom alleen wil God niet zien dat ze een sexuele relatie aangaan met iemand van hetzelfde geslacht. hij zal hier dus tegen moeten strijden en dat bedoel ik met die beproeving

11. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Maar accepteer jij homo's zoals ze zijn? Kan je eenzelfde 'relatie' hebben met een vriend die homosexueel is als met een vriend die hetero is?

12. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Maar ondertussen zeg je wel weer dat je onderdrukking van homo's e.d. afkeurt? Dat is toch precies wat dit is.

13. House

House Literear Terrorist

Leuk Bevonden:
    0
    Dit vindt ik dus fout aan het christendom, en het is ook nog eens in strijd met de grondwet, eerder in het topic wees jij op vrijheid van meningsuiting, maar een homo mag geen sexuele relatie hebben met een ander homo? daar snijd je jezelf in de vingers ;)

14. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Je kerk ontneemt mensen liefde, en ook nog eens een primaire levensbehoefte. Dat vind ik echt heel kwalijk. Dat er dan ook nog homoseksuele mensen zijn die dit echt geloven, en in hun hele leven zich zondig moeten voelen omdat ze gevoelens hebben die ze moeten onderdrukken (want volgens de bijbel is denken aan seks met een ander iemand dan je huwelijkspartner een zonde, dus denken aan seks met iemand van hetzelfde geslacht dan ook) is echt verschrikkelijk. 't Enige wat daaruit volgt is depressiviteit, dat kan niet anders.

15. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja tuurlijk accepteer ik ze,heb zelf 2 kennisen die een relatie hebben, maar ik zeg wel wat ik hier ook zeg.

Een beproeving is geen onderdrukking, het zou mooi zijn als niemand een zware last(noem het kruis) moet meesjouwen, maar ook dat is part of the deal in het leven van een christen.

Van de Nederlandse grondwet mag dat wel, ja. Maar van de wet van God niet. Dat die grondwet er is wil niet zeggen dat het Christendom of islam dat dan over moet nemen

16. House

House Literear Terrorist

Leuk Bevonden:
    0
    Ja oké maar zelf claim je dat je voor vrijheid van meningsuiting bent? maar dat moet dan wel weer binnen een bepaald gesloten hek? :mad:

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Als god zo gruwelt aan homoseksualiteit waarom heeft hij het dan gecreëerd? want god heeft toch alles geschapen?

18. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Waar is de acceptatie, wanneer je zegt dat iemand welkom is.. zolang hij maar niet praktiseert wie hij is? Je kunt je eigen identiteit toch niet ontkennen? Ik zie daar geen acceptatie in, maar het proberen te veranderen of de ogen sluiten. Kun je dat uitleggen? Of trekken wij nou zo'n rare conlusie.. want ik snap de gedachte nog steeds niet.

19. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Edit: Laat maar. Ik stop er mee. M'n bloed begint te koken van al die stupiditeit. Ik heb echt medelijden met mensen die zo geïndoctrineerd zijn, bah.

Laatst bewerkt: 1 jun 2010
  20. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn mensen die het daar heel moeilijk mee hebben idd, dat ontken ik ook niet, in dat geval leef ik wel met die jongen mee, tis niet makkelijk voor hem, toch blijft hij strijden, vind ik erg knap

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina