1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    dat zijn geen feiten, svennies.

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    De bijbel mr .E is ook niet gebaseerd op échte feiten , maar allegorische vertellingen .
    Feit is dat ik hier al veel boeken over gelezen heb , en als je het schilderwerk van leonardo da vinci eens goed van nabij bekijkt moet je wel constateren dat de persoon naast jezus wel degelijk vrouwelijke trekjes vertoond en aangezien leonardo da vinci een homo was kon hij hier géén bijbedoelingen mee hebben .
    Feit is wel dan leonardo da vinci toenertijds een grootmeester van de priorij van sion was die tot taak hadden de afstammelingen van jezus en maria magdalena's bloedlijn te beschermen tegen de ingrepen van het vaticaan.
    En dat is nu net het bestaan van de geheimzinnige priorij van sion.

3. shorty_

shorty_ [B][u][F][u]

Leuk Bevonden:
    0
    ik geloof in Allah
    Dit was mijn bijdrage, dankjewel

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ja , dank je kerel , je bijdrage was volkomen to the point uitgewerkt en brengt hier héél véél aan onze discutie toe , en ga nou op je mat liggen met je gezicht richting oost en bedank allah maar uitvoerig voor je nutteloze bijdrage en dan zullen wij nog enkele mohammed cartoontjes plaatsen zodat je je wéér verongelijkt kan voelen ._0/

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hahahaha, je hebt de da Vinci Code gelezen van Dan Brown. Leuk boek hoor, maar een hoop theorieen die hij gebruikt zijn aannames, geen vaststaande feiten. Misschien moet je het wat dichter bij huis zoeken en beginnen met de bijbel alvorens boeken te gaan lezen die over de bijbel gaan.

6. sargeant swift

sargeant swift geen titel

Leuk Bevonden:
    0
    hoe vaak moet er nog gezegd worden dat de bijbel ook geen vaststaande feiten bevat?

7. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    De Da Vinci Code is grotendeels fictie, dat weet nu langzamerhand iedereen wel. De bijbel is geen fictie. Misschien zie jij het als fictie, omdat je er niet in wil geloven. Toch is de bijbel voor mij de waarheid, het Woord van God. Een boek als de Da Vinci Code kan je daar onmogelijk mee vergelijken en kan je niet zien als waarheid.

8. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    niet alle dialogen en gesprekken uit de bijbel zijn letterlijk overgeleverd en zijn dus deels ook fictie, zij het minder fictief dan de da vinci code etc.

kleine quote van bash.org hierbij :+
    HTML:
    <[TN]FBMachine> i got kicked out of barnes and noble once for moving all the bibles into the fiction section
    bron :p

9. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    jullie willen toch allemaal zo graag feiten?
    nou als er ergens feiten voor zijn dan zijn het feiten die hebben aangetoond dat de da vinci code een groot boek vol met onzin is.
    zijn geld verdienen door boeken te verkopen die proberen gelovigen van hun geloof te krijgen of te zorgen dat ze de bijbel minder serieus nemen, beter was het voor hem geweest als hij nooit bestaan had...

en mensen als svennies die voor geen enkel geloof enig respect kunnen opbrengen tja, je kunt je afvragen wie er nou daadwerkelijk niet helemaal lekker is.
    de bijbel afdoen als een sprookjesboek, ben je nou echt zo simpel van geest?

Laatst bewerkt: 12 mrt 2006
  10. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    :+

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dus mij in mijn basisschooltijd naar de 'Ark van Stekeltje' en andere EO jeugdprogramma's laten kijken, mij verhalen voorlezen uit de Bijbel en liedjes laten zingen over Jezus en zelfs mensen naar Afrika sturen om mensen te bekeren mag wel. Maar een boek schrijven waarin iets tegen religie staat mag niet?
    Zelf geloof ik de Da Vinci Code ook niet, het is en blijft een roman hè. Dan Brown bedenkt niets anders dan verhalen (net als de 4 evangelisten :+ sorry, foute grap, maar hij lag zo voor de hand).

Eindelijk heb ik het topic eens verplaatst naar het ASEL

Laatst bewerkt: 12 mrt 2006
  12. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Whatever. Of het nou echt gebeurd is of niet: het gaat hoe dan ook nergens over. 't Is maar geloof, iets zweverigs wat niet te bewijzen valt en gewoon onzin is.

Ik snap die heersende gedachte niet dat 'het geloof' zo belangrijk is. Ook weer op het journaal: de katholieke kerk is niet blij met de verfilming van De DaVinci Code. Wow, lekker boeiend, 't is maar een kerk, een poppenkast.

Ik vind die grote rol die de kerk toegeschoven wordt echt misselijkmakend. :{

13. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Als god bestaat, bestaan aliëns ook.

14. shorty_

shorty_ [B][u][F][u]

Leuk Bevonden:
    0
    spot maar lekker door man, ik wens je veel succes later _0/

15. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dit lijkt me toch niet niks:

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik ben ook van mening dat de kerk een te grote rol heeft. Iedere zondag naar de kerk gaan maakt je geen betere christen, de daden die je doet echter wel (of niet :+)

17. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik iets doe wat god niet bevalt moet Hij het maar persoonlijk aan mij komen vertellen. :p

18. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    lol! :p

Svennies zit al een tijdje in het 'later' tijdperk.. 8)

19. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    "de mens is geschapen naar Gods beeld en gelijkenis (Gen.1,26-27)."

Geweldig. Dit zou betekenen dat god homo is (in geval van een homo, want deze persoon is naar gods beeld en gelijkenis geschapen.)

En het geval van mij vader, die doof is. Wat dus zou betekenen dat miljoenen "gelovigen" naar iemand bidden die het toch niet hoort.

20. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je wat ik nou ook niet snap bidden dat moesten we ook elke dag bij mij op de basischool doen.
    Maar waarom moet ik het ego van een wezen zo superieur is als god strelen?
    Hij zou dat toch niet nodig moeten hebben als ie zo superieur is dat ie ons zou hebben gemaakt?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina