Dan heb je misschien iets gemist.
Ik ben totaal niet gelovig opgevoed. Maar ben wel door ervaringen en gevoelens daarbij in 'God' gaan geloven. Of ik christelijk ben, ja weet ik niet. Doordat ik wel wist dat het God was geloof ik daarin, maar ook weer niet zo erg omdat ik van het 'normale' christelijke geloof weinig afweet. Heb de Bijbel ook nog niet helemaal gelezen. Dus ja, ik ben er voor mezelf zeker van dat er iets is. Maar of dat precies overeenkomt met het christelijke geloof en wat er in de kerk wordt gezegd, dat weet ik niet. Daarvan vind ik sommige dingen ook moeilijk te geloven. Een man met een baard geloof ik niet in nee. Hij heeft voor mij wel een menselijke vorm, ik geloof in een soort kracht en we kunnen hem pas zien in de hemel, tot die tijd gaat het ons verstand gewoon te boven.Misschien daarom dat mijn post als gezwets overkomt ofzo, omdat ik neit erg duidelijk ben. Dat is gewoon omdat ik misschien niet precies geloof wat iedereen gelooft, maar ik geloof zeker in een God.
en over dat consequent zijn: denk dat heel veel christenen nog moeite zouden hebben als ze echt iets zouden moeten opgeven om hun geloof in God te testen.
Laatst bewerkt: 14 mrt 2006