@Floris , dat je me als totaal ongelovige hier afschilderd vergeef ik je , dat je me niet-intelligent vindt dat is maar je eigen mening aangezien de mensen in mijn directe omgeving wel beter weten , maar ik neem het je niet kwalijk.
Als je het hele draadje had doorlezen dan zou je geweten hebben dat ik wel heb geloofd , maar dat er enkele zaken zijn geweest waar diegenen die voor het heil van hun parochianen moeten zorgen , hun macht die ze in onze kleine gemeenschap hadden misbruikten en dit ten voordele van hun eigen persoonlijk gewin , en het is door zulke situaties mee te maken dat je eerst je geloof in de kerkelijke afgevaardigden verliest en daardoor hoe langer hoe meer het hele verhaal over je godsdienst en bijbelvertellingen begint in vraag te stellen tot je op een gegeven moment tot de vaststelling komt dat het ook maar mensen zijn met hun zwakke kant , en dat het hele bijbelverhaal óók geschreven is door mensen die óók hun zwakke kanten hadden , .
En o ja , ik heb hier nog steeds een bijbel in huis , sterker nog , ik heb de eerste dertig jaar van mijn leven daar wel degelijk veel in gelezen , dus het is mij geen onbekend gegeven alhoewel het nu af en toe nog een keer gebeurt dat ik er nog een bepaalde passage uit lees ,maar ze worden steeds zeldzamer deze momenten die mij vroeger haast dagelijks te beurt vielen , en zonder spijt weet je , je verliest je geloof niet zomaar , daar zit véél meer achter dan jij ooit kan dromen.
Ik weet niet wie er van ons beiden in een schijnwereld leeft maar ik gok erop dat jij dank zij je focus op je geloof hier de grootste kans van ons tweeén voor heeft.
Deze voor jou ongelovige doet echter alle moeite van de wereld om over iets na te denken en ik veroordeel niet , maar geef slechts mijn eigen mening zeg maar mijn eigen oordeel , vrij te nemen of te laten door iedere member op het forum hier.
O jawel er waren meerdere evangelieén , de kerk heeft er vier gebruikt in de bijbel , en er zeker 3 a 4 toenertijd vernietigd waaronder het evangelie van tomas omdat die evangelieén te veel afweken van het verhaal dat de kerk voor ogen stond.
En aangezien tomas die lievelingsapostel van jezus was , is het hoogst verwonderlijk dat dit evangelie vernietigd is in onze ogen , maar niet in die van de kerk , omdat deze evangelieén en dat van tomas in het bijzonder te ver afweek van de evangelieén die ze wel gebruikt hebben in hun bijbel , en die het geloof in een héél ander daglicht zouden gesteld hebben .
Waar heb ik ergens in mijn post gesteld dat ik dat evangelie geloof , terwijl dit maar eerst op 6 april wordt bekend gemaakt .
Ik heb alleen maar een passage die al openbaar gemaakt is vernoemd waarin jezus tot judas heeft gesproken.
Floris , het spijt me maar je moet eerst eens een keer goed leren lezen alvorens je hard van wal steekt en anderen woorden in de mond legt die ze niet uitgesproken hebben , of hun conclusies aanvalt zonder dat ze een conclusie getrokken hebben , maar ja , je bent nog jong , dus vergeef ik je graag je voortvarendheid.
En floris , tomas , buig je maar eens over het feit dat dit de lievelingsapostel van jezus was , en wat vindt je van tomas in de bijbel terug , en welke persoon zit er nou achter tomas , ik zal zeggen" ga en gij zult vinden ". maar zoek niet alleen in de bijbel zelf , anders zul je dwalen tot op het eind van je dagen wat deze kwestie betreft , en ik was eerst bereid enkele hints te geven , maar nu zwijg ik lekker en ook tot het eind van mijn dagen._0/
Laatst bewerkt: 15 mrt 2006