1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is inderdaad erg makkelijk om te kunnen stoppen met nadenken en blindelings ergens in te geloven.
     
  2. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    sjongejonge waar slaat dat nou weer op.

    tuurlijk vediep je je ergens in als je daar in gelooft alleen dat komt dan bij je 8ste jaar bv dan ga je zelf horen wat meneer dominee zegt etc etc
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Achtjarige kinderen zijn nog ontzettend vatbaar voor alles wat je ze verteld. Ik vind de communie en het vormsel helemaal niks. Ik ben van mening dat je een kind godsdienstloos moet opvoeden en dat hij dan later zelf mag gaan luisteren naar wat de pastoor of rabijn etc. hem vertellen.
    Dán, kan je pas écht zeggen dat je gelooft -vind ik-. Als je zonder al te veel invloed van buitenaf toch overtuigt bent van het feit dat dit de waarheid is.


    Maar er zijn toch ook Islamitische, Joodse, Hindoestaanse of zelfs Raëlliaanse wetenschappers?
     
  4. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet dat wij naar Gods evenbeeld zijn geschapen, maar of dit verder dan geestelijk gaat(onderscheid tussen goed en kwaad, enz.)

    Trouwens, volgens de bijbel ben je pas een christen, als je Jezus erkent als Gods zoon. Dit is het belangrijkste werk van God(op de schepping na misschien), en als je dit niet geloofd, ja, dan mis je een belangrijk punt.
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2006
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @Floris , dat je me als totaal ongelovige hier afschilderd vergeef ik je , dat je me niet-intelligent vindt dat is maar je eigen mening aangezien de mensen in mijn directe omgeving wel beter weten , maar ik neem het je niet kwalijk.
    Als je het hele draadje had doorlezen dan zou je geweten hebben dat ik wel heb geloofd , maar dat er enkele zaken zijn geweest waar diegenen die voor het heil van hun parochianen moeten zorgen , hun macht die ze in onze kleine gemeenschap hadden misbruikten en dit ten voordele van hun eigen persoonlijk gewin , en het is door zulke situaties mee te maken dat je eerst je geloof in de kerkelijke afgevaardigden verliest en daardoor hoe langer hoe meer het hele verhaal over je godsdienst en bijbelvertellingen begint in vraag te stellen tot je op een gegeven moment tot de vaststelling komt dat het ook maar mensen zijn met hun zwakke kant , en dat het hele bijbelverhaal óók geschreven is door mensen die óók hun zwakke kanten hadden , .
    En o ja , ik heb hier nog steeds een bijbel in huis , sterker nog , ik heb de eerste dertig jaar van mijn leven daar wel degelijk veel in gelezen , dus het is mij geen onbekend gegeven alhoewel het nu af en toe nog een keer gebeurt dat ik er nog een bepaalde passage uit lees ,maar ze worden steeds zeldzamer deze momenten die mij vroeger haast dagelijks te beurt vielen , en zonder spijt weet je , je verliest je geloof niet zomaar , daar zit véél meer achter dan jij ooit kan dromen.
    Ik weet niet wie er van ons beiden in een schijnwereld leeft maar ik gok erop dat jij dank zij je focus op je geloof hier de grootste kans van ons tweeén voor heeft.
    Deze voor jou ongelovige doet echter alle moeite van de wereld om over iets na te denken en ik veroordeel niet , maar geef slechts mijn eigen mening zeg maar mijn eigen oordeel , vrij te nemen of te laten door iedere member op het forum hier.


    O jawel er waren meerdere evangelieén , de kerk heeft er vier gebruikt in de bijbel , en er zeker 3 a 4 toenertijd vernietigd waaronder het evangelie van tomas omdat die evangelieén te veel afweken van het verhaal dat de kerk voor ogen stond.
    En aangezien tomas die lievelingsapostel van jezus was , is het hoogst verwonderlijk dat dit evangelie vernietigd is in onze ogen , maar niet in die van de kerk , omdat deze evangelieén en dat van tomas in het bijzonder te ver afweek van de evangelieén die ze wel gebruikt hebben in hun bijbel , en die het geloof in een héél ander daglicht zouden gesteld hebben .



    Waar heb ik ergens in mijn post gesteld dat ik dat evangelie geloof , terwijl dit maar eerst op 6 april wordt bekend gemaakt .
    Ik heb alleen maar een passage die al openbaar gemaakt is vernoemd waarin jezus tot judas heeft gesproken.
    Floris , het spijt me maar je moet eerst eens een keer goed leren lezen alvorens je hard van wal steekt en anderen woorden in de mond legt die ze niet uitgesproken hebben , of hun conclusies aanvalt zonder dat ze een conclusie getrokken hebben , maar ja , je bent nog jong , dus vergeef ik je graag je voortvarendheid.

    En floris , tomas , buig je maar eens over het feit dat dit de lievelingsapostel van jezus was , en wat vindt je van tomas in de bijbel terug , en welke persoon zit er nou achter tomas , ik zal zeggen" ga en gij zult vinden ". maar zoek niet alleen in de bijbel zelf , anders zul je dwalen tot op het eind van je dagen wat deze kwestie betreft , en ik was eerst bereid enkele hints te geven , maar nu zwijg ik lekker en ook tot het eind van mijn dagen._0/
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    @Blox , lees deze qoute van mij die je hebt aangehaald nog eens een keer goed alsjeblieft , daar staat in dat ik een passage uit "het heilige bloed, de heilige graal" citeer .
    En dat is een werk gebaseerd op een wetenschappelijk onderzoek , bijzonder gedetailleerd en vooral langdradig , maar verdorie wreed interessant en volledig gebaseerd op oude manuscripten en documenten.

    Ik heb in die hele quote niet eenmaal de Da Vinci code vernoemd , ik heb alleen gezegd dat er in dit boek geen Dan Brown situaties voorkomen , waarmee ik spectaculaire ontsnappingen en andere plotwendingen bedoel .
    Overigens , deze week is het plagiaatproces tegen Dan Brown in amerika gestart , omdat hij voor de Da Vinci Code dingen uit het door mij vernoemd boek "het heilige bloed,de heilige graal" heeft gebruikt zonder de bron te vermelden en hij nu een proces aan zijn broek heeft aangespannen door de wetenschappers en de schrijver van het door mij aangehaalde boek.

    Edit : Blox met je stelling dat de mens god heeft geschapen naar zijn beeld ben ik het volkomen mee eens.
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  7. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind zelf de communie en het vormsel ook niets, maar dat is ook echt iets van de Katholieke kerk en daar heb ik sowieso weinig mee. Ik zelf heb vorig jaar (19) belijdenis gedaan van mijn geloof voorin de kerk. Dan laat je aan de gemeente zien dat je zelf de keuze heb gemaakt voor God. Zelf heb je die keuze allang gemaakt.

    Klinkt mooi natuurlijk, maar zoals ik volgens mij al in een eerder topic uitgelegd heb, is dit volstrekt onmogelijk. Je geloof is niet iets wat op zondags plots naar boven komt ofzo, het is iets wat constant in je hele leven invloed heeft. En je kan dan op geen manier je eigen kind opvoeden en het daar buiten laten. Dat kan ik mij op geen manier voorstellen.
     
  8. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wat slordig gelezen, inderdaad. 'het heilige bloed, de heilige graal' ken ik niet. Ik heb er even wat informatie over opgezocht (wipkedia, altijd handig)en volgens mij kun je niet echt spreken van een serieuze wetenschappelijke publicatie. Lijkt me best een interessant boek, maar het zijn toch vooral hypotheses en theoriën begrijp ik, geen feiten.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_heilige_bloed_en_de_heilige_graal
     
  9. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is gewoon onzin wat je zegt!
    thomas was helemaal niet Jezus lievelingsapostel, maar dat was Johannes!
    dit staat letetrlijk in de bijbel en als dit al niet klopt wat je beweerd, wat klopt dan wel?
    alles wat je noemt is helemaal niet zeker en er zijn geen enkele feiten voor.
    voor wat ik zeg zijn ook geen feiten dus waarom moet ik jou wel geloven en jij mij niet?

    je kan iemand geeneens gewoon bij de naam aanspreken en jij wilt voor wijs doorgaan?
    laat me niet lachen, zelfs met iemands naam steek je de draak, en dan zal je in de woorden die je zegt zeker wel serieus zijn?
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  10. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm… Gezellige discussie hier over die “god”, het lijkt wel een godsdienstoorlogje, lol…

    Maar wat weten we over die “god” waar sommigen in geloven? Niets… Ik weet dat het christendom er van is doordrongen dat je geen bewijzen moet vragen van het bestaan van een god, hij is er volgens hen gewoon en daarmee basta… De bijbel geeft het woord en dat moet je maar voor lief aannemen…

    Verder verwijt ik het grootste gedeelte van het christelijke geloof (dat ken ik het beste) dat ze arrogant zijn, en steeds maar willen aantonen dat hun god de enige echte is… Ook Jezus zou de enige zoon van god zijn… Werd er soms geboortebeperking toegepast na de geboorte van Jezus? Alsof hij de enige heilige profeet is… Ik zou toch denken dat we allemaal zonen en dochters van die god zouden kunnen zijn, nietwaar?

    En het is allemaal nog kortzichtig ook, want waarom zou Mohammed geen profeet zijn? Okee, ik weet dat veel moslims Mohammed op hun beurt weer als DE profeet zien, maar ze erkennen in ieder geval Jezus in hun geschriften als een profeet… Dit probleem geldt eigenlijk voor alle godsdiensten, ze beperken zich tot één superheilige die alle andere profeten overstijgt…

    Maar wat te denken van het Hindoeïsme, die godsdienst kent meerdere goden… We kunnen toch moeilijk zeggen dat al die mensen dwalende zijn… En dat zegt met name het christendom WEL… Wie niet in hun god gelooft, zal later wel merken dat hij een heiden is als hij voor hun god zal verschijnen… Maar wat weet je daarvan? Je weet niets meer dan welk ander mens dan ook, je kakelt gewoon domweg de bijbel na…

    En wat is die bijbel nou helemaal, met alle respect? Vergeleken met de duizenden en duizenden pagina’s aan Veda’s uit het verre Oosten is het toch maar een armzalig boekie… Let wel, ik ken de bijbel als mijn broekzak, want ik ben christelijk opgevoed… Maar wat is wijsheid? De bijbel bestaat lukraak uit een verzameling boeken die bij elkaar is geraapt, het is precies zoals Svennies zegt… Gnostische evangeliën zijn er netjes uit geweerd… Het evangelie van Thomas wordt niet erkend door de kerk, omdat het tegenstrijdig is aan wat zij letterlijk beweren in hun bijbel… En die bijbel was ooit geschreven als een gedicht, als poëzie, maar door talloze vertalingen en verkeerde interpretaties is een groot gedeelte van de bijbel vals geworden… Ik denk voor het grootste gedeelte niet eens met opzet, maar eerder doordat men niet begreep wat er nou precies bedoeld werd…

    Zelfs heden ten dage wordt er nog steeds foutief vertaald… In de laatste 50 jaar werd het volgende geschreven in de oude vertaling en de nieuwerwetse vertaling van de bijbel (woorden van Jezus, Mattheüs 5 vers 3 ) :

    “Zalig zijn de armen van geest, want… […]” (klassieke vertaling, Nieuwe Testament)

    “Zalig zijn de armen, want… […]” (moderne vertaling, Nieuwe Testament)

    Wat zien we hier? De woorden “van geest” zijn opeens verdwenen uit de tekst! Wie geeft de vertaler het recht om dit te doen? Want nu wordt de betekenis toch heel anders, nietwaar? En zo gaat het al duizenden jaren, een niet-aflatende strijd om het juiste woord en de juiste vertaling… Er is heel wat bloed vergoten omwille van wie “gelijk” heeft en wie niet, wie dwaalt en wie niet dwaalt…

    Maar er zijn te veel mensen die kletsen zonder inzicht, zij vermoorden feitelijk hun eigen godsdienst omdat ze alles letterlijk nemen en feitelijk plattegrondenvreters zijn (de plattegrond is niet het daadwerkelijke gebied naar waar deze verwijst)…

    Mijn eigen moeder heeft claustrofobie overgehouden aan dat christendom, zij is als kind volgestampt door haar ouders met hel en verdoemenis… Gevoed door de kerk... Is dat wat het geloof vermag? Wat mij aangaat mag er zo de brand in! Dit was brandhout, goedenavond… 8)
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  11. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat weet ik over God. Ik weet dat Hij ons geschapen heeft, ik weet dat Hij ons lief heeft, ik weet dat Hij voor onze zonden gestorven is, ik weet dat Hij zonden vergeeft, ik weet dat Hij geneest enz enz.. En ik zie tevens genoeg bewijzen voor het bestaan van God overal om mij heen. En om maar een heel praktisch voorbeeld te noemen: gebedsgenezing. Mijn neef heeft in Afrika meerdere ernstig zieken beter zien worden door de kracht van gebed. Omdat die mensen geloofden dat het zou werken.

    Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. (NBV Joh 3,16)

    [quoteAlsof hij de enige heilige profeet is…[/quote]

    Dat is nou het grote verschil tussen Jezus en andere profeten. Jezus is niet zomaar een profeet, maar God zelf.

    Oude vertaling (NBG51): Zalig de armen van geest, want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
    Nieuwe vertaling (NBV): ‘Gelukkig wie nederig van hart zijn, want voor hen is het koninkrijk van de hemel.

    Dat lijkt mij dezelfde betekenis hebben, alleen dan in modernere taal. Vergeet niet dat de bijbel elke keer vanuit de grondteksten wordt vertaald.
     
  12. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Shriko, jij bent blijkbaar een christen, ik ben christen-af... Ik heb alleen maar ellende gezien door al dat godsdienstige gedoe, van kinds af aan... Ik ben nu 44 jaar oud, en als ik een aantal christenen moet aanhoren zal ik branden in de hel... We zullen zien, maar wat IK weet is dat ik niet in jullie hel terecht zal komen... Dat weet ik net zo goed en ZEKER als dat jullie zeggen te weten dat jullie god bestaat...

    En dat die Jezus van jullie god zelf was, dat geloof ik al helemaal niet... Sorry, maar hij is inmiddels tot stof vergaan... Al die kletspraatjes dat hij uit de dood is herrezen... Ik geloof nog eerder in de Boeddha, die stond zich er tenminste niet op voor dat hij een god was, maar gewoon een MENS... Die is gewoon netjes gestorven, klaar!

    Hetzelfde geldt voor alle andere wijze mensen, met name uit het verre Oosten... Zenmeesters, soefi-heiligen uit de Islam, en ga zo maar door... Dat zijn zeker geen zonen en dochters van het bestaan? Ik zie die Jezus niet anders dan een wijze man, die omgeven was door het verbasterde geloof... De teloorgang van het Mozaïsche geloof dat men toen aanhing... Hij toonde aan dat het vol schijnheiligheid zat... Op straffe dat men hem heeft vermoord...

    Maar nu is het christendom zelf teloor gegaan, verworden tot een verbasterd geloof... Er stroomt hooguit nog een miniem beekje uit een gebergte vol woorden, woorden en nog eens woorden... Vroeger was het misschien een levende waterval, toen Jezus zelf zijn volgelingen nog kon corrigeren, maar nu? Alles en iedereen is dood en vergaan, en de christenen interpreteren zelf hun geloof... Allemaal volgens hun eigen stroming of sekte... Wie heeft het bij het juiste eind? Eeuwenlang elkaar afslachten voor het "gelijk" wat men denkt te hebben, wat mij betreft kunnen we al die religie het beste opruimen...

    Dat ruimt lekker op... :)
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  13. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Jij denkt dat hij ons geschapen heeft.. etc


    En hoe weet je dat zo zeker, behalve dat het in de bijel staat, en dat mensen om je heen het beweren? Wat maakt de bijbel geloofwaardiger dan bijvoorbeeld een Koran?
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471

    De Bijbel en de Koran geloven in hetzelfde scheppingsverhaal.

    Je had het oude testament, toen is rondom Jezus het nieuwe testament gekomen en later is de profeet Mohammed over God komen vertellen. De Koran erkent zelfs dat Jezus de zoon van God is, maar ze ontkent dat hij gestorven is aan het kruis en de Koran zegt ook dat je niet zo veel waarde aan Jezus moet hechten als aan Mohammed.
     
  15. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt voor deze toelichting :)

    Mijn vraag staat echter nog steeds, waarom is de bijbel heiliger dan heilige geschriften van andere religies.... (de koren was slechts een voorbeeld)
     
  16. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik respecteer iedereen, echt... Maar de meeste christenen verraden hun onwetendheid omtrent hun geloof doordat ze bijbelteksten gaan citeren... Want dat gebruiken ze als scherm om hun onwetendheid af te schermen... Ze weten net zo min iets als andere mensen, maar ze denken dat hun geloof hun bijzonder maakt... En dat is precies waar het ego naar streeft, het ego wil bijzonder zijn... Dus wat ga je straks je god aanbieden? Je ego? Denk je dat hij dat accepteert? Want DAT is juist wat al die religies daadwerkelijk bedoelen, althans, volgens mij... Dat je je kleinzielige egoïsme aflegt, omdat het niets zegt ten opzichte van het enorme Bestaan... En ik geef hier geen preek, want ik ben geen heilige en ik heb geen kerk of sekte...

    Het enige wat al die godsdienstige mensen doen is teksten lezen en citeren, alsof dat de waarheid is...

    Daadwerkelijke religie kan uitsluitend blijken uit je DADEN, niet uit al dat geklets... Maar dat vermijdt men zoveel mogelijk, want via wat je doet, verraadt je je zijn, hoe je met de dingen in het dagelijkse leven omgaat... En dan wordt het moeilijk om nooit te liegen, te bedriegen of te roddelen... Dan lukt het je bijna niet om te leven zoals die bijbel of welk geschrift je dan ook voorschrijft... En dan kom je er achter, dat je GEEN CENT beter bent dan wie dan ook... Ik maak er echt korte metten mee, ik maak geen grapje... Ik ben bloedserieus... Iedereen kan maar wat rondkakelen over zijn of haar geloof en dat het allemaal geschreven staat... Dat is totaal onbelangrijk, al die geschriften... Allemaal ouwe koek, leef je leven maar eens in overeenstemming met het feit dat je niemand kwaad mag doen en geen kwalijke gedachten mag hebben... Ik verzeker je dat het je veel moeite zal kosten... Die kwalijke gedachten over anderen zullen om je heen zwermen als een oneindige stroom wespen... Want dat is de boodschap van alle religies: als je probeert om heilig te doen (wat feitelijk schijnheilig is), zal je dat niet lukken... Het MOET wel mislukken, omdat dat de enige manier is om je schijnheilige ego te vloeren... Het ego dat het altijd beter weet, altijd beter wil zijn dan de ander, bijzonder, en noem maar op...
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  17. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan vraag ik mij af hoe zij dat kunnen weten, want volgens mij beslissen hun daar niet over.

    En dat ik nou net het hele idee van het christendom. Jezus is opgestaan en heeft daarmee de dood en de duivel overwonnen.

    Ik weet hier verder niets over hoor, dus excuses als ik het fout heb, maar Boeddha is dan toch ook niet God? Het is een mens die ongetwijfeld heeft geleefd. Niet moeilijk om daar dan in te geloven ja.

    Iedereen dood en vergaan, het christendom teloor gegaan.. ik vind het wat overdreven. Ook ik word verdrietig van al die verschillende stromingen, al die opsplitsingen en ruzies, dat kan nooit de bedoeling zijn. Ik geloof dan ook niet dat er één ware kerk bestaat ofzo, dat de kerk waar ik nou in zit de jusite is. Behoorlijk niet zelfs.

    Ja, maar voor mij is het de waarheid. Ik kan overal 'denk' bij zetten, maar dan moet dat bij elke zin gebeuren. Je snapt het zo toch ook wel? :)

    Jij noemt het een scherm, ik noem het een houvast, ik noem het het Woord van God.

    Ik bied mijn leven, meer kan ik niet bieden.

    Daar heb je helemaal gelijk in :)

    Ook hier heb je helemaal gelijk. Ik, of andere christenen, zijn geen haar beter dan andere mensen, dan niet gelovigen. En het is onmogelijk om zonder zonden te leven. Maar dit betekent niet dat je er niet naar kan streven en proberen de juiste keuzes te maken (What Would Jesus Do?).
     
  18. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Shriko, mijn donderverhaal was niet persoonlijk naar jou bedoeld hoor... Maar ik zie aan je reacties dat je er netjes en rustig op ingaat... Terwijl ik toch effe bezig was om de zuilen onder je geloof vandaan te zagen... Je bent blijkbaar niet een simpele plattegrondenvreter, zo te zien denk je er verder over door...

    Ik sprak meer in het algemeen, want ik heb weinig positieve zaken gezien en ervaren rondom het geloof en dergelijke... Ik erken Jezus dus niet als een of andere god, vandaar dat ik Boeddha noemde... Ik zie Jezus en Boeddha ongeveer als elkaars gelijken... Hetzelfde kaliber, alleen een andere weg... Veel wijsheid, maar toch menselijk... Godgelijkheid daar wil ik namelijk niks van weten... Want ik geloof niet in een god...

    Ik blijf het huidige christendom nog steeds zien als een verbasterde godsdienst... Er is zoals gezegd volgens mij nog wel een klein stromend beekje in te bekennen, maar voor de rest is het wat mij betreft een dode religie... Maar blijkbaar denken anderen daar anders over... Nou, mijn respect heb je, maar ik wil verder met je geloof niets van doen hebben...

    Ik zei al eerder dat ik het hele heelal beschouw als god, elke steen, elke vogel, elk mens, enzovoort... Ik wil geen heilig onderscheid maken, want er zijn teveel mensen vermoord omwille van zogenaamde "heiligheid"...

    Maar goed, dat is mijn mening... *)
     
  19. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Als je dit voorbeeld gelooft (ik denk zelf dat het een voorbeeld is van iets willen geloven), wat is er dan te zeggen van mensen die zich helemaal suf zitten te bidden en gewoon ernstig ziek blijven?

    Is God dan een selectieve genezer?
     
  20. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Tussen het jaar 0 en 1 heeft ie muren van steden laten vallen, jezus laten herrijzen en weet ik niet wat meer, tussen toen en nu? geen fluit.
    Leuke verhaaltjes die bijbel, of er wat is tussen hemel en aarde geen idee maar "god" is ut niet.

    God is wel grappig toch :), vliegtuig met 300 mensen stort neer, 1 overleeft, thank god i survived, it was the will of god that let me live... ja en die 299 andere zijn stoute mensen. ;).

    Ik leef me leven zoals ik leef, ondertussen geen mensen vermoorden en zo en als ik doodga zie ik ut allemaal wel toch? :)
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina