@ NL Eagle , jij noemt mij wel een ongelovige , tja dan mag ik je gelijk ook floris noemen , snap je , maar ok vanaf nu noem je je bij je echte naam.
En met lievelingsapostel tomas druk ik me hier eigenlijk wel heel wazig uit aangezien hier ik hier iemand mee bedoel die jezus héél nabij stond en die in de bijbel héél anders wordt vermeld maar wiens echte naam ik hier niet vermeld omdat er hier anders te veel controverse gaat losbarsten .
Je mag hier niet verwarren met de échte apostel thomas.
En inderdaad staat johannes in de bijbel vermeld als lievelingsapostel ,maar professor William Brownlee, een van de bekendste bijbelkenners en een van de grootste experts van de dode zee rollen schrijft hierover " de interne logica van het vierde evangelie.....leidt tot de conclusie dat lazarus van Bethanie de geliefde discipel is.
Dit staat trouwens vermeld in zijn boek whence the gospel according to johnn op bladzijde 192.
Edit: @NL Eagle , mij gaat het er gewoon om dat het verhaal in de bijbel over jezus gebaseerd is op 4 evangelieen terwijl de andere evangelieen zijn vernietigd op het recentelijk gevonden evangelie van judas na.
Zou het kunnen dat de vernietigde evangelieen een iets ander verhaal vertelden dan de vier die we nu kennen , wat jezus zelf betreft zullen deze wel gelijklopend zijn geweest , maar misschien dat deze informatie hadden over de persoon jezus zelf die niet in de filosofie van de kerk paste .
Stel nu dat jezus aangezien hij minimum 33 jaar oud was toen hij werd gekruisigd ,nu eens getrouwd was en ja zelfs kinderen had en die vernietigde evangelieen hierover berichtten dan zouden zij dus niet in het beeld dat de kerkelijke instanties voor de ogen hadden gepast hebben, en bijgevolg moeten vernietigd worden.
Het is ook bekend dan na jezus dood en verrijzenis Lazarus,Maria Magdalena,Martha en Jozef Van Arimathea en een paar anderen per schip naar marseille gingen.
Wat was de reden hiervan , trokken zij gewoon weg , of had hun reis een ander doel , namelijk het nageslacht van jezus te redden van vervolging ,tja we zullen het nooit precies weten wat er écht gebeurd is.
Alleen het recentelijk gevonden evangelie van judas zou op deze materie eens een nieuw licht kunnen werpen.
Laatst bewerkt: 16 mrt 2006