1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanx Svennies... Ik probeer mijn eigen ervaringen te verwoorden, want je begrijpt dat ik jarenlang zoekende ben geweest, zoekende en nog eens zoekende... Ik kon geen rust vinden, ook niet in het christendom... De Oosterse religies leken een tijdlang antwoorden te geven, maar op den duur kwam ik er achter dat het allemaal "mooi" is, maar dat het uiteindelijk nergens toe leidt... Je kunt alle religieuze geschriften van de wereld in je kop stampen, maar het zal je nooit bij jezelf brengen... Het lijken spiegels, maar de enige echte spiegel is de spiegel die aan gruzelementen valt als je je realiseert dat je alleen bent, alleen en nog eens alleen... In je innerlijke wereld dan... Het is aanvankelijk een wereld vol nepspiegels: geloof, religie, maatschappij, opgelegde normen en waarden... Je kunt ze hooguit soms gebruiken als een tijdelijk gereedschap... Maar de waarheid die je zelf bent, zul je nooit kunnen vinden in andermans woorden... Want iedereen moet de weg van het bewustzijn zelf opnieuw afleggen... En reken maar dat je talloze keren zult verdwalen en struikelen... Maar als je volhardt, vind je op den duur jezelf... En dan gooi je alle geschriften op een hoop en gaat er de fik in... Lekker warm als het zo brandt, zeker als het koud is...

    Dit zal mij niet in dank worden afgenomen door degenen die de zogenaamde heilige geschriften zien als de absolute waarheid... Maar dat is dan hun probleem...

    Wij nemen er nog een stevige pint op... :cool:
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2006
  2. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Interessante tekst (al vind ik die drie puntjes (...) vrij ergelijk, ben je een fan van Celine ofzo?) Ik denk dat metafysica onontkoombaar is. De gedachte zelf is metafysisch. Alleen door niet te denken, kun je eraan ontkomen. Grappig dat je eerst het metafysische denksysteem van religie afwijst en vervolgens schrijft:

    'Iedereen ziet alles zoals hij of zij kan zien, tot zover zijn of haar emotionele intelligentie gaat… Daarom kun je slechts datgene begrijpen, wat aansluit bij je mate van “zijn”, van zelfkennis…'

    Tja, met frases als 'tot zover zijn of haar emotionele intelligentie gaat' en 'wat aan sluit bij je mate van ''zijn', van zelfkennis...' begeef je je op hellend vlak, lijkt mij.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2006
  3. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Een fan van Celine? Nee... Ik ben een fan van niemand... En ik heb niet de waarheid in mijn portefeuille, vergeet dat maar... Je moet het allemaal maar zelf uitzoeken, ik geef alleen mijn mening en ervaringen weer... Dat er tegenstrijdigheden in mijn posts staan, dat zal best... Ik ga er niets aan veranderen, want alles is eenmaal tegenstrijdig... Ik gebruik ook bepaalde woorden die misschien misvattingen veroorzaken... Maar ik weet niet hoe ik het anders moet opschrijven... Sorry voor de eventuele verwarring, maar ik spreek hier niet om vrede te stichten... Ik zeg wat ik te zeggen heb, ik beroep me op geen enkele heilige, wetenschapper, literaire filosoof of schrijver... Ik vertegenwoordig niets anders dan mezelf... Dat ik gebruik maak van beeldende teksten is bijna onvermijdelijk... Anders zouden we niet kunnen communiceren met elkaar... Misschien bedoel ik sommige dingen net ietsje anders dan hoe jij het opvat... Daar kan ik ook niks aan doen... :D
     
  4. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Wie is Celine???
     
  5. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Louis Ferdinand Celine was een Franse schrijver... Die schreef achter elke zin drie puntjes... Net als dat ik dat doe... Celine schreef onder andere de roman "Dood op krediet"...
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2006
  6. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    O??? Was me niet eens opgevallen... Waarom deed hij het en waarom doe jij het dan ook???
     
  7. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom hij het deed? Het was een soort literaire vorm, waarmee hij in ging tegen de gangbare literaire waarden... Voor de rest zou ik het ook niet weten...

    En waarom ik het doe? Ik weet het eigenlijk niet... Ik ben er ooit jaren geleden mee begonnen op forums... Ik doe het ook uitsluitend op forums, omdat die drie puntjes naar mijn gevoel een beetje spreektaal nabootsen... Dat er pauzes zitten in elk gesprek... Zoiets... Ik doe het meer op gevoel, dan dat ik er echt bij nadenk... ;)
     
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Dus vriend ... vooral blijven doen ... en er niet bij nadenken ...je goed onderbouwde en geargrumenteerde posts hier hebben je nu al een reputatie opgeleverd waarbij je zeker kan stellen Hellspawn , tja die gozer daar is niets mis mee en hetgeen wat hij schrijft streelt de waarheid en het perceptievermogen van iedere mens , en telkenmale lees ik een post van een kerel die net als ik al gelouterd door het leven ben , en die telkens met zijn wijze woorden de waarheid die er in dit leven schuilt als het ware zacht en fijngevoelig aanraakt, maar dit toch niet te hard zodat er anderen van zouden schrikken.
     
  9. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    is dit een liefdesverklaring richting hellspawn?:p
     
  10. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Je vindt dit waarschijnlijk zelf een hele leuke opmerking... Jij bent echt een hele rare vogel... }:]

    Maar goed, laten we weer verder gaan met het onderwerp in plaats van ons bezighouden met flauwekul... _0/
     
  11. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    just kidding:D
    maar de woorden die svennies gebruikte vroegen gewoon om zo'n soort reactie:p
     
  12. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaja... "just kidding"... Dat zal wel... Jammer voor je dat ik je door heb... Beetje typisch nietwaar? Een bloedserieuze christen die opeens dubbelzinnige "grapjes" maakt... Maar goed, je doet maar... Mij houd je niet voor de gek... _0/
     
  13. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    lol mag ik even in de verdediging:confused:
    waarom zou een ''bloed serieuze christen'' geen grapjes mogen maken??!
    ik ben ervan overtuigd dat er in de hemel ook grapjes gemaaktw orden hoor, het is er iig geen saaie boel.
    en ik vind het jammer dat bij jou schijnbaar de indruik bestaat dat christenen geen grapjes maken ofzo.
    wat denk je dat wij in het dagelijkse leven doen, elke dag rouwen en huilen?
    als christen hoor je juist elke dag blij en vrolijk te zijn zoals de apostel paulus ook verteld.
    mijn geloof wat ernstig is staat bij mij iig totaal los van grapjes die ook een christen kan maken hoor:p
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2006
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Mijnheer , alhoewel me de lust bekruipt om je eens een keer duchtig de mantel uit de vegen , neem ik graag de raad die mijn ouwe moeder me altijd meegaf in acht , en die is wees altijd beleefd tegenover iedereen .
    En dus alhoewel ik je een onbehouwen arrogante extremistische godsdienstfanatistische ventje beschouw zeg ik u dáág mijnheer, dat het je nog lang goed zal gaan in je bekrompen wereldje en alle goeds ter wereld over jou en de jouwen mag komen ._0/ _0/
    Hoezeer je, je ook je best gaat doen , nooit zul je hier het peil halen van door mij gewaardeerde members zoals Shriko , Hellspawn en vele anderen hier aangezien zij nu al véél meer mens zijn dan jij ooit zal worden ._0/
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2006
  15. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    vriend, heb ik niet gezegd dat respect en waardering van mensen mij niet interesseert en zeker niet van jou?
     
  16. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Christenen horen de hele dag te bidden en te rouwen om de erfzonde :{
     
  17. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    idd, dat schijnt zo'n beetje een soort standaard gedachte van niet-christenen over christenen te zijn...niet dus...
     
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ten eerste , ik ben je vriend niet , ik ben in jou ogen een ongelovige en dus vermijdbaar weet je nog , je eigen woorden die je hier eerder gepost hebt .
    En ten tweede het is al net zo'n standaardgedachte die christenen over niet christenen hebben wat betreft het gebrek aan kennis van het geloof en van de bijbel ... ook niet dus.
     
  19. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, als jij het zegt:)
    ik weet minder van niet-christenen af als jij, maar dat wil niet zeggen dat over zulke gedachten niet gediscussierd kan worden...
     
  20. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    dus.. Jij mag wel discussieren over niet christenen ook al weet je daar niet zo veel van af. Maar als wij een discussie hebben over het geloof kan dat eigenlijk niet, en hoeven wij niet serieus genomen te worden. Omdat wij als niet christen te weinig af zouden weten van het geloof ?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina