Die mensen waar je het over hebt die andere veroordelen zijn inderdaad fout bezig. Ik ben zelf christen maar zou nooit tegen een ongelovig iemand zeggen dat hij of zij naar de hel gaat ofzoiets. En in de Bijbel staat dat wij niet te oordelen hebben over andere mensen.
Dit doe ik niet omdat ik denk dat ik niet hier ben om aan hun te vertellen dat ze eeuwig gaan branden ofzo. En ook omdat ik denk/hoop dat God uiteindelijk iedereen vergeeft en dat we met ze'n alle vrolijk de Hemel in mogen. En ik weet het in de bijbel staat dat jezus heeft gezegd: niemand komt tot de Vader (God) dan door Mij" maar ik denk dat Jezus sterven genoeg kan zijn voor heel de wereld.
En dan heb je die dramatische mensen die denken dat je als vrouw niet met een broek of niet zonder een hoed op naar de kerk mag. Ik ben van mening dat dit een volledige mis intrepetatie(spell?) van een stukkie uit de Bijbel is. Daar staat zoiets van: een vrouw mag geen mannenkleding aan.
Een broek is tegenwoordig niet meer alleen een mannelijk kledingstuk maar ook gewoon voor vrouwen en dan is het dus een kledingstuk voor vrouwen.. Volg je me?
En ik ben ook net als jij van mening dat het niet uitmaak hoe of hoelang je naar de kerk gaat als je het maar met respect doet. En dat houd in dat je niet in je werk kleding daar gaat zitten of niet in je minnirokje of in je bikini ofzo (btje overdreven natuurlijk). En ik denk dat het goed is om (als je christen ben of wilt worden ofzo) dat je minimaal 1 keer per week naar de kerk gaat.
Dat zit zo: Als je in God gelooft is het wel handig dat je wat van hem weet en dat word allemaal uitgelegd in de kerk en ja natuurlijk is dat de mening of intrepetatie van een ander maar je kan er nog wel van leren!
Ow nog ff voor mensen die nog steeds denken dat christenen saai zijn en alleen maar gospel en andere niet vloekende muziek luisteren, hier een schetsje van mezelf:
Ik ben 16 jaar en al een goede 4 tot 5 jaar fan van Dre, eminem en alle andere commersiele rappers. Ik draag wigger kleding (ow ken iemand mij in rotterdam leren skaten? ik ga iets meer met skaters om maar die wonen allemaal in timboektoe enzo) en ben niet 1 van de meest brave mensen op aarde. ik drink me ook soms dronke ik blow ook wel eens en ik zit ook gewoon aan de kont en borsten van een vrouw. Ik verkondig apsoluut niet het geloof behalve als mensen er serieus iets van willen weten.
ik kom uit een grevo gezin. dat is wat anders dan de wittekouse kerk. Wij zijn zeg maar ligt grevo. Ik ben naar een (naar mijn mening) zware grevo basisschool gegaan en daarna naar een net zo zware middelbare school.
Op de middelbare school ben ik volledig los gegeaan tegen het overchristelijke regime wat ze daar hielden en ik heb dus vaak genoeg gesprekken gehad met mentoren enzo. Ook op deze school werd gewoon gedronken tijdens schoolfeesten maar dat was nog redelijk nieuw voor hun.
Toen mijn zus nog op die school zat mocht er geeneens gedanst worden dus het is een flinke vooruitgang. Maar goed door deze school heb ik het "zware" christendom volledig afgezweerd. Ik mag trouwens op zondag gewoon met de auto en ook gewoon tv kijken en gamen (ja ook moordspellen). Op onze jeugtvereniging drinken we ook gewoon bier en hebben we het maar een klein deel van de tijd over god en meer over lol maken en andere volledig nutteloze praktijken.
ik hoop dat alle vooroordelen zijn wegggehaalt.
Later
Ros
Laatst bewerkt: 23 mrt 2006