Ik zelf kan nog altijd met gelovigen door één deur , maar mij lijkt het dat de gelovigen niet meer met mij door diezelfde deur kunnen.
Hoe kun je nu een gelovige hier gaan uitleggen dat zijn geloof op een verkeerde basis berust ( de onwereldse schepper) en dit terwijl de waarheid iets héél anders laat zien dat Jezus christus afkomst helemaal niets met iets onwereldlijks te maken had.
Hoe kan de kerk nu gaan bekennen dat de hele bijbel en al het gebeuren op geloofbasis op verkeerde feiten en begrippen is geént.[/QUOTE]
Ik bedoelde het anders sorry mijn fout. Ik bedoelde dat wanneer ik positief denk en me niet inlaat met negatieve dingen dat het dan beter gaat. en dat het nog beter gaat wanneer ik de Bijbel ga lezen en dat het helemaal goed gaat wanneer ik ga bidden. Die "regels" bedoelde ik en niet de "dit mag wel en dit mag niet" regels.
Wat ik niet snap ik je verhaal over Johannes. Wat heeft het er mee te maken dat johannes het een 100 jaar later schreef? er worden nu ook nog boeken geschreven over de 2e wereld oorlog. maakt dat het minder waar?
Maar dat van eagle is echt heel erg. Ik denk dat je best snapt wat we zeggen en dat niet iedereen die niet gelooft besmet is met zonden.
Ik denk dat deze discussies ook goed zijn voor gelevigen omdat ze zo leren hoe de niet gelovigen er tegenaan kijken en dat is nooit verkeert!
Alleen iedereen hier moet oppassen dat hij of zij niet beledigende opmerkingen gaat maken tegen de ander.
En svennies ik ga graag met jou door 1 deur want het interesseert me geen ruk of je gelooft of niet als je maar niet te rare dingen doet en zeker geen satanistiese dingen, maar ik denk niet dat jij daar echt van bent.
Het lijkt me erg interessant om jou theorie over het geloof helemaal te horen en waar jij denkt dat we "fout"zitten. Stuur me maar een P.M. of plaats een lekker lang bericht.
Later
Ross
(edit) maar wat is er dan gebeurt dat je niet meer gelooft of dat je heeft laten twijfelen
Laatst bewerkt: 27 mrt 2006