1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het pas echt kortzichtig om nu al keuzes te maken hoe het universum en alles daarbij is ontstaan. Ik vind het ook niet echt geloofwaardig dat een god dit heeft gecreëerd. Laten we het erop houden dat we het niet weten. Om nou maar te zeggen 'we weten het niet dus 't is God' slaat nergens op. :{
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Ooow maar dat heb ik allang geregeld , ik heb een mailtje gestuurd naar de goddelijke commissie upstairs-downstairs met het verzoek mij onmiddelijk de hel in te sturen.
    Stel je voor dat ik naar de hemel moet , zo hoog in de wolken en véél te koud voor mij , en alle dagen rijstpap eten met een zilveren lepeltje ( ik lust géén rijstpap) en alle dagen rond god zitten op een groene weide en dat een eeuwigheid lang :eek:
    Trouwens in de hemel valt er véél te hard te werken , s'morgens de zon en de wolken buitenzetten en wind , regen of sneeuw maken .
    Af en toe een onweerke maken , of een tsunamieke , of een aardbevingske.
    En dan s'avonds terug die zon binnenhalen , de maan buiten zetten en de sterren aan de hemel , hedde al eens goed gekeken hoeveel sterren er aan de hemel zichtbaar zijn , niet te doen man , das daarboven keihard werken.
    Geef mij de hel dan maar , aangezien alle zonden en ontucht daar thuis horen schijnt dat daar één grote kroeg te zijn met verblindend mooie vrouwen en wat belangrijker is dat ze daar duvel schenken ( mijn lievelingsbier) en aangezien de hel nu uitgerust is met centrale verwarming is het daar altijd lekker warm en das altijd mooi meegenomen.:+
    En duvel smaakt nog altijd véél beter dan wijwater.;)
     
  3. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Misschien moet je wat beter lezen...je vind het kortzichtig om nu al een keuze te maken hoe alles is ontstaan en toch neem je zelf al een keuze... \In mijn stuk komt nergens naar voren dat als we het niet weten, dat het dan god moet zijn.

    Wat ik zeg is dat het voor mij het aannemelijker is dat het universum is geschept door (noem maar wat) 'powers that be'. Als ik tegen jouw zeg dat een xbox uit de lucht komt vallen en zomaar is ontstaan/bestaat is het voor jou blijkbaar geloofwaardiger dan dat een persoon(en) (ontwerper) de xbox heeft gemaakt...nu is de xbox ook nog een keer geevolueerd in iets wat veel sterker/mooier is, omdat de natuurlijke evolutieproces dat heeft afgedwongen....xbox360 O-) +zijn ontwerper...
     
  4. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Hehe, tja dat is jou interpretatie...ik zie ook steeds meer wetenschappers juist de kant op gaan van de 'god theorie' (hehe). Maar dit terzijde.

    Ten eerste vind ik de Matrix wel een vette, coole actie film (dus niet zo denigerend doen;)) en ze hebben zeker wel wat interessante visie/thema's/filisofie op de realiteit van het leven. De filmmaker haalt voor een gedeelte zijn verbeelding uit geschriften (boedhisme, monotheistische geloven etc) en dat vind ik wel interessant hoe hij dat weergeeft.

    Net zo interessant dat jij bijv vind van biologieboekjes en wat theorieen dat door sommige wetenschappers is geschreven...

    Voor de duidelijkheid ik denk niet wat wij worden gedomineerd door machines, maar dat wij de machines zijn ...}:]
     
  5. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga mij niet mengen in de discussie over zwaarte kracht enzo want dat interesseert mij tog niet.
    Maar goed nee ik ga niet te veel blowen want ik ken ook van die mensen met een rare tik daarvan. Maar nog iets, die extremisten zullen niet zo snel een oorlog gaan beginnen omdat volgens de grote lijn van de Bijbel een mens hier geen oorlog over mag beginnen. God is de enige die staft en ja soms door mensen handen maar ik denk niet dat een wereld oorlog Zijn eerste keus zal zijn.
    Je hebt natuurlijk van die gekken die zeggen dat ze een droom hebben gekregen om alle (noem maar een voorbeeld) moslims uit te roeien maar ik denk dat zijn tog vaak de gekken.

    Voor mij is het bewijs dat God bestaat dat telkens wanneer ik me in het geloof ga interesseren of wanneer ik "goed" probeer te leven. Er veel meer leuke en goede dingen gebeuren b.v. geen ruzie geen problemen op school enzo en ik ben er van overtuigt dat dat door een "Hogere macht" komt.

    Ow en svennies ik weet dat je het grappig bedoel enzo en het is ook wel melig maar pas op dat je niet te ver gaat, het kan erg beledigend overkomen.
     
  6. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    tja maar dat is juist zn bedoeling, hij weet mijn achtergrond...ik neem het hem niet kwalijk hoor, hij weet niet beter:)
     
  7. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, geloof, dat is niet echt een onderwerp wat je zo in een leuk kort postje kan samenvatten, vooral niet als er al pagina's lang over gediscussieerd is. Ik geloof zelf niet in een god of andere bovennatuurlijke macht die verantwoordelijk zou zijn voor de schepping van het heelal. Ik vind het allemaal iets te makkelijk om een god te gebruiken als antwoord voor datgene wat nog niet verklaart is. We moeten gewoon accepteren dat sommige dingen gewoon nog niet beantwoord kunnen worden met onze kennis. Net zoals de Germanen duizend jaar geleden dachten dat Thor/Donar/hoe je hem ook wilt noemen onweer veroorzaakte door over de wolken heen te scheuren met zijn karretje.

    Het is natuurlijk makkelijk om tussen de twee standpunten in een bal terug te blijven kaatsen met "wie schiep God dan?", of "waar kwamen die eerste atomen dan vandaan?" Toch moet ik benadrukken dat de wetenschap niet iets is wat zo 1,2,3 overal antwoord op geeft. Er wordt eerst onderzoek gedaan voordat er conclusies worden getrokken. Het zou dus raar zijn om te veronderstellen dat op deze vraag per sé antwoord zou moeten zijn. De wetenschap is gewoon nog niet zo ver dat ze die vraag nu kunnen beantwoorden. Echter is over de vraag waar God dan vandaan zou komen nog geen enkele zinnige theorie bedacht, en ik betwijfel of daar überhaupt wel aan gewerkt wordt. Veel verder dan een vaag antwoord als "God is eeuwig", is men volgens mij nog nooit gekomen. Voor nu vind ik een atoom dat er opeens was toch iets geloofwaardiger dan een god die er opeens was.
     
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Nee , dat jij je gedraagt en geen problemen en ruzies meer hebt komt door het feit dat je je aan de regeltjes die van toepassing zijn houdt , dit heeft helemaal niets met een hogere macht te maken.
    En wie zegt dat ik het niet meen in die post , al 30 jaar lang ben ik op zoek naar feiten en bewijzen , en ik ben tot de conclusie gekomen dat die zogenaamde hogere macht nooit bestaan heeft en ook nooit zal bestaan ongeacht de gelovigen het zelf graag willen en die zich steunen op het feit van de evangelies in de bijbel die een foute intrepetatie van de feiten van destijds weergeven en die door de kerk in de loop der eeuwen steeds bijgeschaafd is tot de versies die we nu kennen .
    Moet je nagaan dat matheus de eerste was om zijn evangelie te schrijven , en dit tijdens de joods-romeinse oorlog van 66 tot 74 de andere twee evangelieen zijn geschreven in 80 en 85 en dat van johannes waar de bijbel het meest op steunt pas in 100 nc.
    En wat beledigend overkomen betreft, onze vriend NL Eagle kent er ook wat van gezien zijn hieronder staande quote laat voorstaan.


    Ik zelf kan nog altijd met gelovigen door één deur , maar mij lijkt het dat de gelovigen niet meer met mij door diezelfde deur kunnen.
    Hoe kun je nu een gelovige hier gaan uitleggen dat zijn geloof op een verkeerde basis berust ( de onwereldse schepper) en dit terwijl de waarheid iets héél anders laat zien dat Jezus christus afkomst helemaal niets met iets onwereldlijks te maken had.
    Hoe kan de kerk nu gaan bekennen dat de hele bijbel en al het gebeuren op geloofbasis op verkeerde feiten en begrippen is geént.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2006
  9. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    vind je het niet gek dat mensen die zoveel op jou lijken toch zo anders tegen dingen aan kijken zoals jij dat doet?
    waarom mensen met een gezond verstand toch zo overtuigd zijn van hun geloof dat al het verstand van deze wereld op zijn kop zet?
    dat kan omdat ze geleid worden door een ´´gevoel´´ die veel sterker is als de dingen van deze wereld.
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Nee ik vind dat helemaal niet gek weet je , eens heb ik daartoe ook behoord ,maar dan heb ik in mijn leven enkele cruciale zaken meegemaakt waardoor ik mijn geloof in een buitenaardse god verloor , en sindsdien ben ik op zoek gegaan naar de waarheid , en in die zoektocht heb ik veel bewijzen kunnen distilleren uit de bijbel , in bijzonder wat de evangelieen betreft, en nog véél meer bewijzen en aangetoonde feiten in andere boeken om nu nog te kunnen geloven in een buitenaardse wereldlijke macht zoals ons door de kerk is voorgehouden .
    Het spijt me dat ik qua basisgeloof en interpretatie voluit tegen je in moet gaan , maar ik moet mijn weg zelf volgen , en die is dat ik de persoon Jezus Christus ten volle erken , maar dat diens daden en afkomst en hetgeen hij wou bereiken een héél andere bedoeling had dan dat wat hetgeen de bijbel ons wil doen geloven.
     
  11. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik zelf kan nog altijd met gelovigen door één deur , maar mij lijkt het dat de gelovigen niet meer met mij door diezelfde deur kunnen.
    Hoe kun je nu een gelovige hier gaan uitleggen dat zijn geloof op een verkeerde basis berust ( de onwereldse schepper) en dit terwijl de waarheid iets héél anders laat zien dat Jezus christus afkomst helemaal niets met iets onwereldlijks te maken had.
    Hoe kan de kerk nu gaan bekennen dat de hele bijbel en al het gebeuren op geloofbasis op verkeerde feiten en begrippen is geént.[/QUOTE]

    Ik bedoelde het anders sorry mijn fout. Ik bedoelde dat wanneer ik positief denk en me niet inlaat met negatieve dingen dat het dan beter gaat. en dat het nog beter gaat wanneer ik de Bijbel ga lezen en dat het helemaal goed gaat wanneer ik ga bidden. Die "regels" bedoelde ik en niet de "dit mag wel en dit mag niet" regels.

    Wat ik niet snap ik je verhaal over Johannes. Wat heeft het er mee te maken dat johannes het een 100 jaar later schreef? er worden nu ook nog boeken geschreven over de 2e wereld oorlog. maakt dat het minder waar?

    Maar dat van eagle is echt heel erg. Ik denk dat je best snapt wat we zeggen en dat niet iedereen die niet gelooft besmet is met zonden.
    Ik denk dat deze discussies ook goed zijn voor gelevigen omdat ze zo leren hoe de niet gelovigen er tegenaan kijken en dat is nooit verkeert!
    Alleen iedereen hier moet oppassen dat hij of zij niet beledigende opmerkingen gaat maken tegen de ander.
    En svennies ik ga graag met jou door 1 deur want het interesseert me geen ruk of je gelooft of niet als je maar niet te rare dingen doet en zeker geen satanistiese dingen, maar ik denk niet dat jij daar echt van bent.
    Het lijkt me erg interessant om jou theorie over het geloof helemaal te horen en waar jij denkt dat we "fout"zitten. Stuur me maar een P.M. of plaats een lekker lang bericht.

    Later
    Ross

    (edit) maar wat is er dan gebeurt dat je niet meer gelooft of dat je heeft laten twijfelen
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2006
  12. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    je vind het al erg wat ik zeg?
    bereid je dan maar beter voor op wat komen gaat, want alles wat ik gezegd heb is niets vergeleken met wat er zal gebeuren bij de voltooing van de wereld.
    en als je het al erg vind wat ik zeg, hoe erg vind je het dan wat in de bijbel geschreven staat.
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2006
  13. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is in deze topic ongeveer net als de TV-soaps, als je een paar weken niet kijkt, weet je nog steeds waar het ongeveer over gaat, lol :+

    Jezus "NL Eagle" is nog steeds zijn waarheid aan het prediken, onze nieuwe messias, onze verlosser... Hij bepaalt zo langzamerhand wie in de hemel zal komen en wie in de hel... Ik vraag me nog steeds af waar jij - zelfs tegen je eigen geloof in, want die Jezus zou toch jouw leraar moeten zijn en niet zo ongeveer omgekeerd - het idee vandaan haalt dat je zou moeten oordelen over anderen...

    Maar goed, als ik hier over een tijdje weer wat kom lezen, zal er wel weinig tot niets veranderd zijn... Dan zal het vernietigend oordelen over de andere mensen waarschijnlijk nog voortduren... Ongeacht wat de aanleiding is... _0/
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2006
  14. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je echt zo'n goedwillende christen was, hoefden we nu jouw sadistische praatjes niet aan te horen.
     
  15. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    jullie snappen niet wat ik zeg, omdat jullie wel ogen hebben maar niet zien en wel oren hebben maar niet luisteren; daarom reageren jullie zo.

    wat is jou interpretatie van een goedwillende christen...
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2006
  16. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle respect voor christenen enzo hoor, maar ik veeg m'n reet af met de bijbel. Geloof is gewoon een machtsmiddel, niks meer. Ik ben zelf niet gelovig opgevoed maar toch probeer ik het van twee kanten te bekijken. En ik ben nog niks tegen gekomen dat mij heeft overtuigd van het bestaan van een god. Nergens vind ik het christendom in contact komen met de realiteit, ook moralistisch slaat het nergens op. Als christenen toch in deze onzin willen geloven vind ik het allemaal best, kheb er alleen een probleem mee hoe ze het bij andere mensen opdringen of van kinds af aan er al instampen.
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2006
  17. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Dat is inderdaad vaak waar. Jammer imho.
     
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Vind jij het niet gek dan, dat er ook net zo veel gelovigen met een gezond verstand zijn die hun religie later laten vallen? Die eerst wél geloven, maar vervolgens geen tekenen of gevoelens van God krijgen. Mensen die geloven dat hun God bestaat, maar vervolgens zou die God van hen een ongelovige laten maken?
     
  19. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0

    wat hij zegt... ben het er helemaal mee eens. mensen die aan de deur komen om je overtuigen dat god bestaat, flikker op man ik ga toch ook bij hun langs om te zeggen dat ze moeten geloven dat ie niet bestaat.... en plots was er licht?|:- juist....._0/
     
  20. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen zo als jij maken mij erg aggeressief! het enige wat jij kan is doem en verderfverkondigen vergeet niet dat onze God een God van liefde is en niet van kwaad ja!!
    Wij zouden het woord van God moeten verkondigen en niet dreigen met de gevolgen als je niet gelooft! Lekker is dat wat jij doet is dit:
    als je niet gelooft ga je dood en ik mag niet met je omgaan want je bent zondig. Nee dat is positief voor de mensen die niet geloven. Jij bent de ergste soort christen die ik ken!

    En Jedistardust.
    Eerst zeg je met alle respect maar daarna veeg jeje kont af met het boek waar ons geloof is op gebaseerd??!? ik zie hier een tegen stelling?
    @ Spartan_117
    ik ben het met je eens dat dat erg frustrerend is ik heb die mensen ook langs gehad en vind ze ontzettent frustrerend ze leggen hun mening op maar proberen hem niet over te brengen. Ik zou dit nooit doen ik vertel over mijn geloof als mensen er naar vragen maar ik begin er bijna nooit zelf over.

    en plots was er een knal en hop de aarde was er?? juist _0/ ow en opeens wouden de visjes gaan lopen en werd het gehoor ontwikkeld.. juist _0/
    Own en ook was er opeens het idee om te gaan nadenken... juist _0/

    Met het instampen van het geloof ben ik het niet eens. Mijn ouders hebben mij opgevoed op hun eigen manier en dat recht hebben ze! Ik ben er niet slechter van geworden maar alleen maar beter omdat ik denk dat mensen die echt geloven betere normen en waarden hebben dan nietgelovigen. Ik zeg niet dat nietgelovigen allemaal slecht ofzo maar ik zie in de christelijke samenleving meer respect voor elkaar dan daarbuiten. En ik heb geluk een niet zwaarchristelijke opvoeding te hebben gekregen.
    Net als jou ouders het recht hebben om jou optevoeden zonder geloof hebben die van mij het recht om dat wel te doen.

    Ik weet dat zo de besnijdenis gaat komen als onderwerp en om jullie voor te zijn zeg ik alvast dat ik ook eigenlijk tegen besnijdenis ben omdat het een vorm van verminking is. Het kind heeft nog niets te zeggen over zijn lichaam en dan ga je een tog behoorlijk persoonlijk deel weg halen. maar dopen daar in tegen of aan je kind je geloofs overtuiging vertellen vind ik wel kunnen en dat moet ook zo blijven kunnen.

    Nogmaals laten we de toon respectvol proberen te houden a.u.b. dat praat wat ontspannender.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina