1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ross ik weet niet of je christen bent, maar alleen al aan je avatar zie ik wat voor christen je bent.
    gelovigen zonder daden zijn nog erger dan ongelovigen...
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Kerel , het lijkt mij dat alleen de gelovigen van jouw zondagsclubje in jouw ogen voldoende gelovig en christelijk geinspireerd zijn , en gaat hier al een gast veroordelen op basis van zijn avatar , kan het nog gekker of is dat clubje van jullie écht zo onverdraagzaam tegenover de andere gelovigen hier op het forum .
    Jij hebt al zo een brede kijk en visie op het geloof op christelijke basis en op andere geloven dat de members hier prompt engtevrees krijgen als ze je horen orakelen , je draaft al net zo erg door als de extremistische moslimfundamentalisten .
     
  3. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Geloof is niet iets wat je totaal van een ander kan lezen of kan opmaken vanuit iemands gedrag. Ik ben ook gelovig en maak ook vaak genoeg mee dat iemand er achter komt dat ik gelovig ben terwijl ik hem/haar al lang ken.

    Ik zou jullie mee willen geven dat het niet goed is om iemand te snel op het gebied van geloof te beoordelen. Soms merk ik bij mezelf dat ik dat ook wel eens doe en ik kom er dan ook gauw genoeg achter dat ik een totaal verkeerd beeld had.
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Dat klopt kerel , maar zo te zien reageer je op de laatste paar posts die er op deze bladzijde staan .
    Ik zou zeggen , doe de moeite eens en lees het hele topic door , en post dan je mening eens.;)
     
  5. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    En weer schrik ik van je uitspraken. Je oordeelt niet alleen ovor niet-christenen, maar ook over hoe anderen geloven. En waar oordeel je dit uit? Uit een avatar?! Sorry dat ik het moet zeggen, maar je reacties doen mij denken aan de Farizeeërs in de bijbel. Mensen die perfect leven volgens de regels van de bijbel, maar ondertussen zelfs Jezus veroordelen om zijn doen en laten. Is het niet de bedoeling dat we als christenen een eenheid vormen? Eén grote gemeente dat God eert? Dan ben ik blij dat hij een christelijke opvoeding heeft gehad en dat hij over de dingen nadenkt. Dat hij ook Jezus aan heeft genomen als zijn redder. Daar draait het toch allemaal om?
     
  6. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Wat een onzin. Christelijke mensen hebben meer respect dan bijvoorbeeld mensen die niet geloven? Christelijke mensen hebben betere normen en waarden? Misschien dat dit bij jou in de omgeving zo kan zijn, maar hier dus niet.

    Vind het trouwens ronduit asociaal om op zondagochtend met die kerkklok aan de haal te gaan. Respect is namelijk ook mensen laten slapen als zij daar nog behoefte aan hebben :cool:

    Verder vind ik dat de doop ook een keuze van een persoon zelf moet zijn. En niet op jonge leeftijd toegepast moet worden, terwijl het makkelijk zo zou kunnen zijn dat iemand dat later helemaal niet zou willen.
     
  7. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Nee, want het is belangrijker dat God jou eerst kiest, dan voordat jijzelf voor God kiest. Zo heb je dan als je zelf oud genoeg bent om een keuze te maken de belijdenis. In andere kerken gebruiken ze daar dan de volwassendoop voor en ook dat vind ik een mooi teken. Toch gaat het er om dat God de eerste stap zet en niet jij als mens.
     
  8. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja dat is allemaal leuk en aardig, maar wat nou als je besluit helemaal niks te gaan doen met het geloof (zoals ik). Ik weet nog wel dat mijn halve klas van de basisschool werd gedoopt. Mijn ouders hebben dat toen gelaten voor wat het was en mij zelf de keuze gegeven toen ik er zelf over kon nadenken.

    Als je niet in een God gelooft ga je toch niet God de 1e stap laten zetten. Ik geloof namelijk dat er geen god bestaat. :cool:

    Toegegeven zo'n big deal is het niet, maar ik vind het toch prettiger om nu zonder doopnamen enzo te zitten. :)
     
  9. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    God heeft Zijn arm uitgestoken met je doop en jij krijgt vervolgens de keuze om die hand aan te nemen of niet. Jij hebt er voor gekozen die hand niet aan te pakken. De keuze blijft aan jezelf.
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    In jouw optiek heeft God z'n arm uitgestoken ;)

    In mijn optiek heeft niemand iets gedaan. Ik wil gewoon niet gedoopt worden omdat ik daar het nut niet van inzie.

    Maar goed als de keuze aan jezelf is, moet je wel kunnen kiezen. En veel kinderen hebben die keuze gewoon niet.
     
  11. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    is genieten van hetgeen God de vrouw geschonken heeft verkeerd? Geen enkel menselijk persoon kan alleen maar goed doen. Iedereen heeft zo zijn zwaktes en ik weet dat ik die ook heb. Jij daarin tegen doet alsof je de de heiligheid zelve bent.. En als jij zo'n goed christen bent (zoals je zelf blijkbaar vind) waarom speel je dan moord spellen? Is voor god niet de gedachte over moord al een zonde? Denk jij echt dat je moordspellen als resident evil en batlefield kan spelen zonder gevolgen voor gedachtengang? Als jij een mannetje ziet van de vijand denk je tog ook: Jij moet dood? Word jij soms ook niet boos als een spel niet lukt? of ben jij zo goed dat je gewoon rustig de controller neerlegt en het nog een 999 keer probeerd zonden een inwendige vloek? ben jij zo?
    Heeft Jezus niet gezegt: "wie zonder zonde is werpe de eerste steen"?? Houd je mond dan over mij....

    Ik zeg er ook na dat ik dat in mijn omgeving zie. Er zijn natuurlijk ook genoeg niet gelovigen die goede normen en waarden hebben en er zijn ook genoeg gelovigen die ook gewoon slechte normen en waarden hebben. ik heb het misschien wat verkeert gezegt.

    En ik moet zeggen dat ik me ook dood erger aan die klokken gelukkig heb ik er geen een in de buurt maar op mijn weekend weg was het raak hoor. Die mogen ze van mij afschaffen iedereen heeft tog een eigen klok of ben ik nou gek :)

    En dan mijn laatste reactie op de doop.
    Ik denk dat je niet dood gaat aan een beetje water over je hoofd? komop.. je blaast het op..
     
  12. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    god zn arm uit gestoken? nee:)
    ik ben gedoopt omdat me moeder het wou. zij gelooft op een bepaalde manier ook in god nja moet zij weten. ik zou zelf hebben gekozen om niet gedoopt te worden. vind het ook nutteloos
    Als ik ooit kinderen krijg laat ik ze vrij in dat soort dingen.

    nee ik denk niet dat ie dat zei. is er duidelijk bewijs dat de bijbel (en dus jezus) geen verzinsel is?


    men weet neit precies hoe de heleal is ontstaan. we hebben we theorieen die (denken wij) in de buurt komen dus nemen we aan dat die ook waar zijn.
    de aarde zou pas veel later na de bigbang ontstaan zijn.
    verder geloof ik in evolutie theorie.


    Als god de mens heeft geschapen, heeft een groote fout gemaakt zou ie nu wel met zn handen in zn haar zitten. kijk hou fucked de wereld nu eigelijk is? we kunnen alle honger in de wereld oplossen(om maar een uitgemolke onderwerp te noemen) maar doen we dat? ooh nee. als god ons heeft geschapen is of na latig geweest of het maakte hem geen reet uit wat er van ons zou worden.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  13. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    is dat zijn fout of is dat eigenlijk ook wel gewoon onze schuld? :)
    God heeft ons niet gevraagd om alle bomen te kappen.. op dieren te jagen voor hun velletjes etc etc.
    Zou het niet erg makkelijk zijn als God elke fout van ons wel weer even goed zou maken.. wtf zouden we er dan van leren?
     
  14. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    God heeft geen fout gemaakt hij heeft ons vrije wil gegeven. Anders zou hij alles wat wij willen en doen moeten bepalen. Hij wou dat wij zelf konden kiezen voor wat we deden. De duivel is daar opin gesprongen en de eerste mens heeft (achteraf) verkeerd gekozen en daarom is er al die zooi op aarde.

    En 1 van Darwin een van de bedenkers van de honderden theorien heeft zelf nog gezegt dat zijn theorie niet klopt!! wat wil je nog meer horen?
    Natuurlijk twijfel ik ook wel eens aan de verhalen in de Bijbel maar ik vind vaak genoeg mensen die daar een goed andwoord op hebben.
    Maar ik zou nooit geloven dat de aarde toevallig is ontstaan door een knal of na een knal en dat dan hele kleine beestjes kwamen en die werden uiteindelijk mensen met gehoor, ogen, denkvermogen en lopen op 2 benen. Dat zou er bij mij nooit ingaan. Er moet iets bovennatuurlijks zijn anders zouden wij een volledig nutteloos bestaan hebben! En nog iets:
    hoe zouden kleine dingen iets raars als Liefde kunnen ontwikkelen? Liefde is 1 van de mooiste dingen die er is en is zo vreemt dat het nooit zomaar ontwikkeld is.
     
  15. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Even eigen quote van de vorige pagina:

     
  16. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    @Ross, ik zeg niet dat het leven nerges op slaat maar wat is nou dan echt het nut van ons bestaan? we all grow up to die.
    en als er bvoven natuurlijke machten zouden zijn, wat wel zou kunnen maar iig niet in de vorm van een god zoals christenen denken, waarom zou ons bestaan dan wel/meer zin hebben?

    @LA daar heb idd helemaal gelijk in. maar toch dnek ik dat als god ons heeft geschapen zn plannetje niet zo is gegaan als ie had gehoopt
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  17. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    dan zouden we bestaan om die God te eren en om een leven zonder oorlog en zonder verdriet te kunnen krijgen.
     
  18. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    dus ons doel is de hielen likken van iets waarvan we niets eens zeker van weten dat het bestaat?
     
  19. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Of darwin wél of niet in zijn theorie geloofde maakt voor de theorie zelf niets uit. De geldigheid van de theorie valt niet samen met het geloof van zijn maker, dat is nu precies het verschil tussen religie en wetenschap. De theorie van darwin is dan ook nog steeds een theorie en geen absolute waarheid. Daar gaat het om: zoeken naar de waarheid. De theorie is daar slechts een hulpmiddel voor, een model dat constant veranderd zoals gebleken is door de jaren heen. Het zoeken naar die waarheid, het denken van de mens, daarin ligt zijn vrijheid. De mensheid als zodanig is nutteloos, maar is dat erg? Welk nut zou de mens eigenlijk moeten dienen? Is de mens een gebruiksvoorwerp, de schroevendraaier van god? En natuurlijk kun je vragen stellen bij de grote knal, het ontstaan van liefde, etc,etc. Daarom is het ook een theorie, fijn he, niet alles klakkeloos aannemen? Maar het onstaan van de wereld dat begint bij god is ook geen wondermiddel voor al uw problemen. Het is slechts het verleggen van de vraag. Want als de wereld bij god begint, waar is god dan eigenlijk begonnen? Waar komt god vandaan, waarom stellen christenen die vraag zichzelf nooit eens?
     
  20. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik volg Youri Gagarin hierin gewoon hoor. Ok, ik ben niet volledig atheïst, maar of God nu al dan niet bestaat. Het is meer een ideaalbeeld van iemand/iets dat anderen aanspoort om niet te zondigen. Het beeld geeft een zeker vertrouwen aan de mensen die het echt nodig hebben. Hoe meer welzijn, hoe minder gelovig gewoonweg. Die mensen hebben zo'n zekerheid niet meer nodig. Filosofie kwam in de loop der eeuwen enorm in contrast met de kerk. Daarin zit er veel meer waarheid IMO. Wetenschap heeft duidelijk bewezen dat God niet bestaat. Scheppingsverhaal...bekijk je aardrijkskunde cursus en je hebt genoeg redenen om niet religieus te zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina