Ik zie hier een verkeerde interpretatie van mijn uitspraak.
Ik respecteer christenen op een manier waarmee ik ze in hun waarden laat, ik zal niet gaan zeggen wat ze moeten doen of geloven of wat dan ook. Geloof lekker wat je wil geloven. En wat ik bedoel met m'm reet afvegen met de bijbel is dat ik er gewoon schijt aan heb, ik leef m'n leven niet volgens de bijbel, wat ik dus niet bedoel is dat ik er letterlijk m'n reet mee afveeg.
Je kan wel lekker denigrerend lopen doen, zal wel christelijke humor zijn ofzo.
Maar ff op jou manier: Een of ander magisch sprookje over een god die alles creerde is lekker aannemelijk.
Niks gebeurde zomaar opeens. Visjes besloten niet zomaar ff te gaan lopen en gehoor te ontwikkelen. Evolutie is een langzaam proces waar vele jaren overheen gaan.
Het heeft niks te maken met het recht hebben om iets te doen, alleen met het feit op wat voor trieste manier het geloof in stand gehouden wordt.
IK denk juist dat ongelovigen meer open-minded zijn en open staan voor verschillende levensstijlen of overtuigingen. Het respect dat je van christenen bijvoorbeeld alleen maar krijgt als je volgens hun geloof leeft. Neem nou bevoorbeeld jullie houding tegenover homo's. Dat zegt al genoeg volgens mij.
Wie zegt dat het bestaan zinvol moet zijn. Het leven is op zich ook nutteloos, het is maar wat je er van maakt, wat je doelen zijn in het leven. Ik geloof iiig niet dat wij ons hele leven moeten wijden aan het kont likken van een uitermate ego trippende god om daarna toegelaten te worden tot de hemel. Dood is dood, er is gewoon niks.
Misschien dat wij als mensheid liefde een meerwaarde hebben gegeven onder invloed van cultuur en andere groepsgedragingen. Misschien is het allemaal terug te leiden uit seksueel gedrag. Ik zou het niet weten, het intereseert me ook niet echt, het is iig zeker geen bewijs van het bestaan van een god.
Dat zegt niets, en wat nou als die opa wel dood was gegaan, zou je dan niet gelooft hebben?
Wel zonde dat je je 360 daarvoor uit het raam zou willen gooien =P
tis toch niet waar.
Ik zie niet op wat voor manier hij macht heeft over de mensheid dan, er gebeurt zoveel slechts omdat mensen denken dat het de wil van god is. Bv Bush die denkt dat god hem heeft verteld met irak in oorlog te gaan.
Die mensen zijn niet bezeten door de duivel, ze DENKEN bezeten te zijn door de duivel of een demoon, dat betekent niet dat het zo is.
Als je hiermee doelt op het satanisme dat voorkomt bij black metal bands of satanistische death metal bands of wat dan ook, dan zou ik je maar is wat beter verdiepen in waar het voor staat. En als je hier niet op doelde, mijn fout =P
Laatst bewerkt: 29 mrt 2006