1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    bij het uitgaan is t teh kut als de uitsmijter bij t bekijken van je paspoort je doopnaam gebruikt |:-

    "loop maar door.. ehm.. *gniffel* cornelis" |:-
     
  2. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen die zegt van als jesus bestaat waarom geeft die dan geen teken.
    ten eerste dat gebeurt vaker dan je denkt alleen je wilt het neit zien in die vorm.
    bv: je opa overleeft ****** ofzo en van de dokters krijg je natuurlijk te horen jah dit en dat tumor opeens weg maar dat gebeurt wel vaker.
    maar daar kan je natuurlijk ook wat achter zoeken.
    Dokters doen hun werk goed hoor daar neit van.

    ten tweede hij wil ook dat je zelf die stap zet hij heeft al een teleurstelling meegemaakt door adam en eva.
    als die die appel neit hadden gepakt had er geen xbox 360 geweest en hadden we alemaal ibn het "paradijs" geleeft.
    we zijn niet zonder reede op deze wereld gezet je meot het ook zien als een soort test of ons geloof stand kan houiden tussen alle "begeertes" zoals een nieuwe xbox en dat soort dingen.
    ik doe er net zo hard aan mee maar wel in mn achterhoofd dat als ik zou meoten kiezen dan zou ik letterlijk mn xbox 360 uir het raam slingeren.

    op die manier

    dan zijn er ook van die mensen die zeggen als god ons heeft gemaakt waarom is het op deze wereld dan zo'n zootje.
    er is er nu een die over de wereld heerst en dat is de duivel.
    en die heeft dan ook echt al de macht.

    we leven nu ook al een in de eindtijd volgens de bijbel.
    isreal word steeds meer gehaat ze zijn van plan om het van de kaart af te vegen etc.
    in de bijbel staat zodra al de natieén naar israel toe zullen trekken dan zal jesus terug komen.
    iets in die geest.
    maar toch een hint om je mischien is een keer in de bijbel te gaan verdiepen.


    tis maar een ideetje.

    hoe verklaren julie trouwens exorsisme want dan neemt een demoon je in zijn macht.
    demoonen staan in contact met de duivel.
    zonder god zou er geen duivel zijn.

    en ga nou neit vertellen dat je wel in de duivel gelooft en neit in jesus want dat is wel heel erg krom...
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  3. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie hier een verkeerde interpretatie van mijn uitspraak.

    Ik respecteer christenen op een manier waarmee ik ze in hun waarden laat, ik zal niet gaan zeggen wat ze moeten doen of geloven of wat dan ook. Geloof lekker wat je wil geloven. En wat ik bedoel met m'm reet afvegen met de bijbel is dat ik er gewoon schijt aan heb, ik leef m'n leven niet volgens de bijbel, wat ik dus niet bedoel is dat ik er letterlijk m'n reet mee afveeg.

    Je kan wel lekker denigrerend lopen doen, zal wel christelijke humor zijn ofzo.

    Maar ff op jou manier: Een of ander magisch sprookje over een god die alles creerde is lekker aannemelijk.

    Niks gebeurde zomaar opeens. Visjes besloten niet zomaar ff te gaan lopen en gehoor te ontwikkelen. Evolutie is een langzaam proces waar vele jaren overheen gaan.

    Het heeft niks te maken met het recht hebben om iets te doen, alleen met het feit op wat voor trieste manier het geloof in stand gehouden wordt.

    IK denk juist dat ongelovigen meer open-minded zijn en open staan voor verschillende levensstijlen of overtuigingen. Het respect dat je van christenen bijvoorbeeld alleen maar krijgt als je volgens hun geloof leeft. Neem nou bevoorbeeld jullie houding tegenover homo's. Dat zegt al genoeg volgens mij.

    Wie zegt dat het bestaan zinvol moet zijn. Het leven is op zich ook nutteloos, het is maar wat je er van maakt, wat je doelen zijn in het leven. Ik geloof iiig niet dat wij ons hele leven moeten wijden aan het kont likken van een uitermate ego trippende god om daarna toegelaten te worden tot de hemel. Dood is dood, er is gewoon niks.

    Misschien dat wij als mensheid liefde een meerwaarde hebben gegeven onder invloed van cultuur en andere groepsgedragingen. Misschien is het allemaal terug te leiden uit seksueel gedrag. Ik zou het niet weten, het intereseert me ook niet echt, het is iig zeker geen bewijs van het bestaan van een god.

    Dat zegt niets, en wat nou als die opa wel dood was gegaan, zou je dan niet gelooft hebben?


    Wel zonde dat je je 360 daarvoor uit het raam zou willen gooien =P

    tis toch niet waar.

    Ik zie niet op wat voor manier hij macht heeft over de mensheid dan, er gebeurt zoveel slechts omdat mensen denken dat het de wil van god is. Bv Bush die denkt dat god hem heeft verteld met irak in oorlog te gaan.

    Die mensen zijn niet bezeten door de duivel, ze DENKEN bezeten te zijn door de duivel of een demoon, dat betekent niet dat het zo is.

    Als je hiermee doelt op het satanisme dat voorkomt bij black metal bands of satanistische death metal bands of wat dan ook, dan zou ik je maar is wat beter verdiepen in waar het voor staat. En als je hier niet op doelde, mijn fout =P
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  4. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Exorcisme is een handeling/zegening binnen de katholieke kerk. Het sacrament werd zelf door Jezus ingesteld om mensen eeuwige heil te schenken. De kerk bepaalt dat de persoon waarop het exorcisme wordt uitgevoerd beschermd mag worden tegen Satan en aan zijn macht onttrokken is. Exorcisme wordt o.a. bij het Doopsel toegepast.

    Exorcisme werd zelf door de kerk gestart, het bestaan van de duivel mag je zeker in twijfel trekken. Het zijn beide personificaties van het Goede en het Kwade, meer niet.

    En nog iets over die opa. Zijn algemene toestand en weerstand tegen ziektes bepaalt of hij dood gaat of het overleeft, niet God. Al is het wel zo dat het beter is optimistisch door het leven te gaan dan pessimistisch, maar dat heeft dan weer niets te maken met God.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  5. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Die priesterwijsheden gebruik je maar met je vriendjes, maar als je deze discussie niet kan winnen omdat je je zo idioot opstelt, moet je de schuld niet op ons afschuiven.


    Een christen die het beste met zichzelf en andere mensen voorheeft, en niet continu z'n erectie weg moet timmeren als hij eraan denkt dat hij naar de hemel gaat en al die onwetende ongelovigen naar de hel. Iemand die niet zijn gedachtengoed probeert op te dringen door vaag gebrabbel over eeuwige marteling en vlammen tot het punt waat hij er bijna van lijkt te genieten. Iemand die als hij dan zonodig iemand moet bekeren, laat zien waarom iemand wel christelijk moet zijn, in plaats van aan te tonen waarom iemand niet ongelovig moet zijn. Iemand die niet continu andere mensen veroordeelt door kleine, lullige dingetjes (was God volgens jouw geloof niet de enige die dat mocht doen?). Iemand die openstaat voor andere ideeën, zonder zijn eigen verloren te laten gaan. Kortom iemand die geen last heeft van het welbekende "holier than thou"-syndroom.

    Een omschrijving waar jij absoluut niet aan voldoet.
     
  6. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    later zal wel blijken wie er gelijk heeft, ik hoef geen gelijk te halen op deze wereld die wordt beheerst door kwade machten.
    ik zal ook niet meer de moeite te doen iets te zeggen, dat heb ik nu wel genoeg gedaan.
    God zal oordelen over jullie.
     
  7. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Eng hoor.
     
  8. Victor

    Victor Guest


    Je hebt gelijk, ik word ook Christen, en ga mijn hele leven beteren.

    TEAM KILL!!!!!1

    Hoop dat het nu duidelijk is...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2006
  9. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat iemand te berijken valt zo, maar misschien is dat ook niet de bedoeling hier.
    Ik ben al jaren christen en in de Bijbel staat dat Jezus niet zal terugkomen voordat iedereen van hem heeft gehoord en de kans heeft gekregen voor hem te kiezen, maar hij kan je niet dwingen.

    Ik geloof dat hij klopt op je "figuurlijke" deur, aan jouw de keus of je open doet of niet.
    Maar ik ben er zeker van dat God niets liever heeft dan dat je hem vind, en hij het vreselijk vind als jij hem niet zoekt.

    Maargoed Hij heeft vrije-wil niet voor niets gemaakt, hij wil dat je vrijwillig voor hem kiest.

    Zo mijn mening is gegeven ;) *)
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    @ NL Eagle;

    Ik hoop dat jij - met deze gedachten - geen kinderen krijgt. :cool:
     
  11. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ha.[​IMG]
     
  12. Zzzz

    Zzzz Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    je gaat egt te ver jonge, op deze manier hoor je niet te praten tegen ongelovigen/gelovigen. Wat bereik je hier nu mee? het enige wat je doet is mensen afschrikken van het geloof, terwijl je hopelijk het tegenovergestelde wilt bereiken.
     
  13. Ik heb een vraag en ik hoop dat hij normaal beantwoord kan worden:

    Als je leeft zonder ooit iets fouts te hebben gedaan, altijd mensen hebt geholpen en gewoon alleen goeds hebt gedaan in je leven.. maar je bent NIET gelovig. Ben je dan alsnog een zondaar in de ogen van God? Hoe zit dat precies?
     
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Svennies, jij had connectie`s met hel niet ?. Ik kijk uit naar filosofische discussies bij het genot van een warm kopje chocomel bij het "kampvuur", jij kan vast wel een plaatsje voor me regelen O-) ;)
     
  15. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het niet weten ik wil het wel van een gelovige horen dit vraag ik me al af sinds de basischool.
     
  16. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou aan mij de eer dan ;).

    Iedereen is in God,s ogen zondig, iedereen in de hele geschiedenis van de Mensheid is zondig, behalve Jezus, hij was de enige perfecte mens omdat hij tegelijk God was, klinkt raar maar het is echt zo.

    Eigenlijk is de zonde al in de wereld gekomen toen satan in de tuin van Eden Adam en Eva verleidde door van een Boom te eten waarvan God had gezegd dat dat niet mocht, toen was de eerte zonde een feit en is de zonde in de wereld gekomen en tegelijk over de hele mensheid heen. (d.w.z we stammen allemaal af van Adam en Eva er waren toen nog maar 2 mensen natuurlijk)

    Ik mag dan wel gelovig zijn maar ik ben niet zonder zonden, toch mag ik weten dat mijn zonden automatisch vergeven zijn omdat diezelfde Jezus daarvoor aan het kruis is gestorven.

    Om het een beetje duidelijk te maken moet ik dat denk ik toch ff uitleggen/
    God(en dus ook Jezus) HAAT!! de zonde, hij wou dat het nooit had bestaan, dus vond hij een manier om de zonde te niet te doen.
    Dat is wanneer Jezus naar de aarde kwam om voor de hele mensheid te sterven zodat hij alle zonde van alle mensen op zich nam, zodat degene die in Hem geloven automatisch vergeven zouden zijn van hun zonden, want met de zonde kunnen we simpelweg niet in de Hemel komen.

    Ik doe nog steeds zonde zonder dat ik het merk en ik werk ook in een verpleegtehuis, help anderen graag en ga trouw naar de kerk en jeugdkerk.

    Dus als jij je hele leven nog nooit slecht over iemand hebt gedacht, nooit ongehoorzaam bent geweest en je altijd aan alle 10 geboden houd zonder er 1 keer naast te stappen dan ben je zonder zonde.
    Dat is nog nooit iemand gelukt en zal ook nooit iemand lukken...
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  17. Maar is Linkin Park niet een beetje tegendraads met het geloof? No offence verder hoor
     
  18. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    mag ik je even herinneren waar ik op reageerde?
    dank u ik reageerde gewoon op zijn manier.
    voor mij wel ja. beter dan een geevolueerd celletje
    Heb je toevallig een hekel aan christenen?? je kraakt echt alles af he?

    En dit bewijst dat je een persoon vol vooroordelen bent.
    Misschien heb je met het eerste wel gelijk maar dat weet ik niet.
    Het 2e is gewoon onzin.. Er zijn inderdaad nog christenen die tegen een homo huwelijk zijn maar een groot deel is al gewoon voor. Waaronder ik, in de kerk waar ik zit zijn zelfs 3 homo stellen. Dus als je volgende keer weer iets wilt zeggen probeer het dan iets meer niet alle christenen over 1 kam te scheren dan probeer ik dat ook met niet gelovigen.

    [quote}
    Wie zegt dat het bestaan zinvol moet zijn. Het leven is op zich ook nutteloos, het is maar wat je er van maakt, wat je doelen zijn in het leven. Ik geloof iiig niet dat wij ons hele leven moeten wijden aan het kont likken van een uitermate ego trippende god om daarna toegelaten te worden tot de hemel. Dood is dood, er is gewoon niks. [/quote]
    Als het leven nutteloos is.. waarom dan leven? ik zou gek worden. maar misschien verschild dat per persoon. En het is geen "kont likken" Het is EREN dat is wat anders dan slijmen bij iemand. Stel: Jij hebt de macht om een eigen planeetje te maken met levens vormen. Zou het dan niet leuk zijn dat ze respect naar jou toe tonen? en zou het dan niet leuk zijn als ze ook nog geloven dat je bestaat?? en zou je diegene die nog wel geloven dat je bestaat ook niet een beter leven gunnen?
    tuurlijk er komt meer bij kijken maar ik zie het zo.

    ik denk niet dat dat kan. Sekueel gedrag bij b.v. dieren (waar wij dus vanaf zouden stammen dan) heeft bijna altijd niets te maken met liefde maar met voortplanting. dus waarom zouden wij dan liefde kunnen ontwikkelen? ik weet het hier hebben jullie ook geen antwoord op maar toch..

    jah daar heb je een punt veel christenen geven dan het antwoord: "Het was Gods wil niet" Ik heb hier ook nog veel moeite mee. Vergeet niet ik ben ook maar een jonge van 16 ik heb nog niet overal een antwoord op.

    Jah zo kan je alles afhandelen! jah hij is niet dit maar hij denkt het maar jah hij is niet dat hij denkt het maar. dat is iets te makkelijk vind ik.

    Later

    Ross
     
  19. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    hahahah*) ;) , ja ik snap dat je dat zo ziet maar toen ik me registreerde voor deze site was ik nog niet zoveel bezig met het geloof.

    En ik vind het eigenlijk nog steeds wel een goede band maar ben niet meer zo,n fan als vroeger, of je iets zwijmelend zingt of schreeuwend maakt voor mij niet zoveel uit als de tekst maar binnen de grenzen blijft.
    En bij Linkin Park is dat bij de meeste nummers gelukkig zo.

    Ook hier zullen veel christenen hun meningen over verschillen trouwens.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  20. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    ben jij toevallig deprie? ow en van welke kerk ben je eigenlijk? revo's??
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina