1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    en dat is open-minded? god heeft alles gemaakt. klaar.
    ben ik het niet mee eens.

    het instinct van de mens is uiteindelijk ook om te over leven net als bij dieren.
     
  2. Nee ok ik snap het :). Ik vroeg het me alleen af.
     
  3. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal niet op alles wat je gezegd heb reageren om een welles nietes spelletje te voorkomen.

    Ok, mijn fout, sorry.


    Ik zal mezelf maar es citeren:


    Uitzonderingen zijn er altijd. Maar begin nou niet met het verhaal van over 1 kam scheren. Natuurlijk weet ik dat het niet overal zo is, mijn excuses als ik zei dat alle christenen zo denken, dat bedoelde ik dus niet.

    Zoals ik al zei, ik weet het ook niet, ik suggeerde maar iets.

    Ik weet wel dat de Bonobo's seks gebruiken om onderlinge banden te versterken, bijvoorbeeld als er ruzies zijn geweest dat ze seks hebben om het weer goed te maken.

    Ik ben 17 en heb ook niet alle wijsheid in pacht, wat ik zou zeggen is dat het niks met god's wil of wat dan ook te maken heeft, maar met gewoon puur toeval. Net als ons bestaan, dat is ook puur toeval.

    Naar mijn mening is het te makkelijk om maar te zeggen dat het door een hogere macht komt. Maar het is iig wel zo, het zit allemaal in hun hoofd.
     
  5. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou niet meer reageren, maar ik vind deze opemrking het toch nog wel waard om te reageren:)
    het kan je wss niet zo veel schelen wat ik vind (zoals de meeste mensen van dit topic) maar ik vind dat je het echt heel goed hebt uitgelegd.
    wat ik zeg vind je misschien wat ''hard'' maar ik verzin het niet zelf ofzo hoor, ik haal het echt uit de bijbel.
    maar ja, ik hoop dat je nog vaker dit zult antwoorden geeft, want zo hoort het bij een waar-christen, vertellen over de waarheid en het snel dichtbij komende koningkrijk van God!
    goed gedaan!
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  6. Is Jezus eigenlijk de koning van de Hemel?
     
  7. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, en daar ben ik heeel blij om:D
     
  8. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je compliment;)

    Je hebt gelijk dat het zo in bijbel staat maar ik denk dat als ik het stuk wat ik net uilegde hier presies zo zou uileggen als het in de Bijbel staat ook niemand er echt iets van zal begrijpen.

    Ik denk dat je mensen die er niet zoveel van weten er wel gelijk mee afschrikt als je het zo "hard" zegt, zo lijkt het net of wij een hatende God hebben die niks van mensen moet hebben, snap je wat ik bedoel?
    No offence verder;)
     
  9. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me goed want volgens mij komen we hier echt nooit uit voor onze dood.
    oke mijn fout.

    hmm wel een leukere manier dan sorry te zeggen ;)
    jah en hier is denk ik de kern van ons mening verschil. ik geloof namelijk apsoluut niet in toeval.
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Nee , helemaal mis aangezien Jezus niet predenteerde een koning van de hemel te zijn , noch dat een onwereldse god zijn vader was, maar wel qua bloedlijn een rechtstreekse afstammeling van de mytische koningen David en Salomo.
    En aangezien koning David destijds door zijn onderdanen vereerd werd als een god kan je dus destijds Jezus zijn uitspraak vermeld in de evangelieen het best verklaren .
    Jezus zei destijds " ik ben de zoon van god " waarbij hij dus niet een onwereldse god bedoelde , maar hier wel zijn rechtstreekse afstamming van de koningen David en Salomo wou mee benadrukken en dat hij de rechtmatige opvolger was voor de koningstroon van Judea en Galilea.
    En dit is de echte reden dat de romeinen hem gekruisigd hebben.
    @NL Eagle , je zegt dat het evangelie van Thomas niet bij de bijbel past omdat het volkomen anders is dan de vier andere evangelieen .
    En hoe komt dat denk je, het is zo dat de vier gebruikte evangelieen die onderling al heel wat van elkaar verschillen gedurende eeuwen door de kerk als het ware gecensureerd zijn en waarbij de boodschap als het ware aangepast is aan de kerkelijke eisen .
    Het evangelie van thomas is destijds grotendeels ontsnapt aan deze kerkelijke censuur en is wat inhoud en tekst betreft nog het meest aan de waarheid verbonden .
    En nu binnen een week wordt het evangelie van Judas gepubliceerd wat in zijn vorm helemaal puur zou moeten zijn aangezien dit evangelie helemaal aan de aandacht van de kerk is ontsnapt.
    En diegene die deze evangelies verwerpen als niet betrouwbaar , of door gnostische sektes zijn geschreven , weet dan dat het evangelie van Johannes ook op gnostische basis is geschreven .
     
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Whaha. :'-(

    Dus jij vindt het geloofwaardiger dat 'iets' alles heeft gecreeërd. Gewoon, boem. wat 'iets' is weet je niet (ja dat moet je voelen...). Geloofwaardiger dan een theorie die wetenschappeijk heel goed te onderbouwen valt. :{ Waarom zouden organismen niet kunnen evolueren volgens jou? Wat is er ongeloofwaardig aan? Er is weinig 'bewijs' TEGEN de evolutietheorie, terwijl de schepping door god wel heel erg ongeloofwaardig is voor een buitenstaander (lees: iemand die niet geïndroctineerd is.)
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2006
  12. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het naïef om de Bijbel voor waarheid aan te nemen. Het is best een ongeloofwaardig boek.
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    @Shriko , waar blijf je?? , Xante raakt hier best wel een gevoelig punt aan weet je , en heeft hier het recht om de hele bijbel als waarheid in vraag te stellen.

    Edit : en hij heeft nog gelijk ook .

    Edit 2 : @Xante , lol , t'is aangepast , sorry.;) :+
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2006
  14. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze :'-( ? 't Is maar een nick heur 8) .
     
  15. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    De bijbel is heel moeilijk om te geloven ja, maar gelukkig hoef ik dat niet zelf te doen. Daar heb ik de Heilige Geest voor, God die in mij werkt om dingen als de bijbel te helpen geloven.

    Fout. Jezus zei niet dat Hij de Zoon van God was, Jezus zei dat Hij de Zoon van de Hemelse Vader is. Dat is toch een groot verschil.
     
  16. Victor

    Victor Guest

    Kun je mij dan even het verschil uitleggen? O-)
     
  17. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    svennies zegt: "waarbij hij dus niet een onwereldse god bedoelde , maar hier wel zijn rechtstreekse afstamming van de koningen David en Salomo wou mee benadrukke", maar dat is niet waar en dat verschil probeer ik uit te leggen.

    Zoon van god (met kleine letter), dus zoon van David bedoelt Hij niet. Hij is zelf God en is gezonde door een (om svennies woorden te gebruiken) onwereldse god.
     
  18. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    Jezus zei wel dat Hij de Zoon van God was hoor, maar alleen tegen diegene die het dichtst bij hem waren (zijn leerlingen).
    alleen op t laatst ook nog tegen de hogepriesters als ze hem gevangen genomen hebben.
    dat lijkt me niet echt iets om over te hoeven te discussieren, dat staat zo ongeveer tig keer in de bijbel.
     
  19. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, maar niet zomaar zoon van god, maar echt Zoon van God :cool:
     
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Als Jezus dan ff besluit naar de aarde te komen binnenkort.. Kan hij zelf de boel ff uiteggen :)




    Sorry, ben meilig ofzo
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina