Ja.
Er zit gewoon veel vage zooi tussen de oren van mensen. Het komt er bij gewoon niet in dat God wel luistert naar persoon X die zich helemaal de ziekte in zit te bidden en niet luistert naar persoon Y die minstens net zo hard aan het bidden is. Oh en er zijn er veel meer van persoon Y. Komen we weer bij iets dat ik al eerder heb gezegd; Is God een selectieve genezer?
Een veel vookomend antwoord is deze (zoals in m'n vorige post gequote):
Oke. Blijf het vaag vinden dat gelovigen dit dan maar accepteren/begrijpen.
Dat dikgedrukte vind ik dus echt een domme opmerking, maar goed. Verder krijgt de ene persoon meer volgelingen dan de ander. En misschien had jezus wel meer volgelingen dan hem of werd er beter beschreven wat er in zijn tijd allemaal gebeurde. En feit blijft ook dat de bijbel is geschreven door mensen en heel veel mensen nemen dat voor waarheid aan (begrijp me niet verkeerd, veel dingen zullen best waar gebeurd zijn, maar heel veel dingen ook zeker niet imo). Dan kan het wel leuk als 'het woord van God' bestempeld worden, maar vind dat een beetje onzin.
Eigenlijk zit het geloof geniaal in elkaar. Doordat zoveel mensen willen geloven nemen ze het maar voor waarheid aan. Imo.
Laatst bewerkt: 5 apr 2006