1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus omdat wij niet geloven, en (Grote) kantekeningen plaatsen bij de waarheid van de bijbel. Hebben wij geen respect voor gelovigen...
     
  2. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    sommigen vergelijken God met iemand die zn lolly terug wil:confused:
    dat is idd heel veel respect tonen, en dan heb ik het nog niet eens over de posts van svennies gehad...
     
  3. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus omdat Svennies wat meer andere boeken gelezen heeft, en een andere mening is toegedaan dan jij bent. En daarmee in discussie gaat. En vanuit dit oogpunt de bijbel in twijfel trekt en daarmee ook het bestaan van een god zoals deze wordt gezien in de huidige geloofs overtuigingen. Heeft hij geen respect voor gelovigen.. ?:{ (en ook hier mis ik weer de rofl smilie..)

    En waarom is de mening van Nemsis dan niet respectvol.. Omdat hij de berenedering even terug brengt tot een mimimun en een makkelijk te begrijpen paradox ?.. En belangerijker.. Waarom zou hij zijn mening niet mogen geven.

    Mag ik jou er op wijzen dat jij jezelf ook weinig respectvol tov van "de" niet gelovigen gedraagt..
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2006
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey laat mij erbuiten :p :+

    Sorry, gaat u allen verder ;)
     
  5. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    droogkloot :p
     
  6. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zeg wat er zo over in de bijbel staat, en ik wilde alleen duidelijk maken waarom sommige mensen denken dat je geen respect voor gelovigen hebt.
    mij maakt het niets uit wat je zegt en hoeveel respect je toont, ik wilde je alleen laten snappen wat anderen niet respectvol vinden...
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat komt omdat jij en veel van de gelovigen hier gauw denken aan al het goede dat voortvloeit uit het geloof. Als je vaker in contact komt met hypocriete mensen die zich verschuilen achter hun geloof of familieleden die je verstoten omdat je gewoontes niet geaccepteerd worden in hun geloofsgemeenschap, dan denk je er al snel anders over. Voor mij wegen die brave, goedwillende gelovigen niet op tegen al die hyprociete mensen die zelf de beest uithangen, maar anderen de les lezen en mensen die geloof misbruiken voor haat tegen alles wat anders is. Ik vind het gewoon erg dat dat soort mensen nog ongestraft hun geloof mogen houden. IMO zijn het die geloofsverkrachters die de naam van hun religie schaden. Op hen heb ik kritiek, het is tijd dat zij 'verstoten' worden van binnenuit.
    Voorbeeldje van wat ik bedoel. Een imaan die bomaanslagen in London prijst, het komt voor en het mag niet volgens de Koran, toch luisteren de Moskee-bezoekers ernaar. Vervolgens moet de regering als de boosdoener die iman op het matje roepen? :confused: Waarom laten gelovigen dat toe? In de Christelijke wereld gebeurt het ook. De oud-pastoor van Beek had tegen een communicantje gezegd dat protestantisme slecht was, toch keek niemand er raar van op. Tótdat de dominee van Beek er wat van hoorde, daar is een kleine ruzie om geweest.
    Het zijn imo vooral zwaar gelovigen die zo overtuigt zijn van hun eigen gelijk dat ze er werkelijk alles aan doen om dit aan iedereen duidelijk te maken, op wat voor manier dan ook.
    Anyway ik wijk een beetje af. Wat ik naar voren wil brengen is dat ik voor mezelf gelovigen best kan respecteren, het ligt eraan hoe hij/zij ermee omgaat. Maar dat ik nog steeds iets heb tegen geloof als een opzichzelf staand iets, omdat het zo vaak is misbruikt voor haat, verdeeldheid en manipulatie. En tsja, dat klinkt vrij negatief ja.
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2006
  8. Al de pagina's doorgelezen. Respect voor jullie allemaal, hoe jullie bezig zijn met het geloof. Zelf geloof ik absoluut niet, god was in mijn opinie om mensen onder de duim te houden en verklaringen te zoeken voor natuurverschijnselen.

    Ik las dat iemand hier een spreekbeurt had over de Schaduwkanten van Religie, zelf moet ik ook een betoog houden en leek me dit een prima onderwerp. Zou hij die even kunnen pm' n.

    edit:
    gevonden:

    /Mod Ik heb je posts even samengevoegd, als je nog wat te zeggen hebt, kan je altijd de edit-knop gebruiken :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2006
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hahaha dude , moet je wéér de hulp van je almachtige god inroepen om mij te straffen , waarom kom je zelf de straf niet uitvoeren , jij bent altijd welkom in mijn huis .
    Maar vergeet één ding niet , en dit is dat als een persoon als Shriko bij mij langskomt hij hartelijk door mij zal onthaald worden omdat ik weet dat wij ondanks onze verschillen op de manier van geloven en geloofsbelijdenissen uitvoeren en het perspectief wat de kerk voor staat wij toch van elkaar weten dat we mensen zijn en elkaar met respect behandelen, en hij zal het beste krijgen van mij wat er in mijn huis aanwezig is.
    En dit integendeel tot jou , kom bij mij langs ,en je krijgt van mij een bekertje azijn , net zoals jezus toen hij aan het kruis hing , of was dat alweer iemand anders , de geschiedenis wéét het en ik ook ...._0/
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @ Ross, je doet maar , als jij denkt dat dat de kerk in zijn algemeen het altijd het bij het rechte eind heeft , dat is jouw keuze , en ik respecteer jou keuze hoe dan ook , maar nou ga jij mij aanvallen op basis van prive-berichten , en nou moet ik gaan zeggen dat ik jullie slag echt niet kan betrouwen omdat ze hoe dan ook de eerste de beste gelegenheid aannemen om je vertrouwen te beschamen .
    En nou weet ik weer al beter dat julllie ondanks alles echt niet te vertrouwen zijn, en nog iets Ross , op mijn leeftijd spéél je niet meer buiten , maar kijk je toe hoe je kleinkinderen buiten spelen, de groeten Ross , en hopelijk tot nooit weer aangezien je mijn vertrouwen en respect als zodanig hebt beschadigd dat ik je nu en tot in de verre toekomst nooit nog als een vertrouwensvol gesprekspartner zal kunnen beschouwen._0/ _0/ _0/
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2006
  11. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Alexander Pola schreeft ooit: "Televisie is een vuilverbrandingsoven, waarbij het publiek naar de rook zit te kijken"...

    Je zult je afvragen: wat heeft dat met geloof te maken... Ik vind fundamentalistische christenen zoals NL Eagle rare mensen die rookgordijnen oproepen, maar dat zullen ze van mij als ongelovige ook wel vinden... Dus een ontmoeting/overeenkomst in woorden of een vruchtbare discussie is eigenlijk niet mogelijk, omdat je radicaal tegenover elkaar staat...

    Ik heb in deze topic ook al nogal vaak getoond wat mijn uitgesproken mening is, en Svennies wordt zelfs verketterd omwille van zijn mening door een paar christenen hier, terwijl als je goed leest wat hij schrijft, hij helemaal niet zo anti-geloof is... Althans, dat is wat ik lees... Maar het is maar hoe je het interpreteert, en dat doen we allemaal...

    Ik zal er eerlijk in zijn, dat ik alle fundamentalisten en extreem gelovigen in het dagelijkse leven mijdt als de pest... Dat komt omdat strenggelovigen, en dat is hierboven al min of meer vaker gezegd, steeds maar beweren dat ze welhaast uitverkorenen zijn van hun god die ook nog eens de "enige echte" god zou zijn... En als je als ongelovige stevig je mening geeft, zul je branden in de hel en hoopt bijvoorbeeld NL Eagle dat god je zal straffen...

    Wat is dat voor een instelling? Ik ben 44 jaar en ik ben in een christelijk milieu opgegroeid... Het christendom is er met de paplepel ingegoten, alhoewel mijn ouders al wat bedenkingen hadden tegenover de hypocrisie van de kerk... Mijn moeder is zelfs - na tientallen jaren het geloof te hebben verworpen (ze heeft claustrofobie overgehouden aan de hel en verdoemenis verhalen van haar strenge vader) weer toegetreden tot een meer vriendelijker afscheiding van de kerk (geen sekte)...

    Dat is toch wel opmerkelijk te noemen, dat mijn moeder toch - ondanks alle ellende - nog in die god gelooft... Terwijl ik er niets mee van doen wil hebben... Maar we praten bijna nooit over het geloof, en als we dat doen, dan probeert mijn ma me in ieder geval niet om te praten of te zeggen dat ik in de hel zal komen of zo omdat ik niet geloof in die god van haar... Ze accepteert het zelfs dat ik een homo ben en verwerpt alle boze verhalen over homoseksualiteit, alsof wij zieken zijn of zo... Ik ben haar zoon, ze is in ieder geval zo slim om mij te nemen zoals ik ben... Haar moederliefde is blijkbaar sterker dan welke god dan ook...

    Het is gewoon zo, dat het geloof helemaal niet zo ernstig zou hoeven zijn dan dat NL Eagle wil doen geloven... Maar als hij een strenggelovige wil zijn, okee... Prima! Maar het veroordelen van anderen door ze de hel in te verwensen? "God verhoede dat!" zou ik bijna zeggen, maar ik ben geen gelovige...

    ALS er al een god bestaat, dan ondersteunt hij mij aan alle kanten... Ik ben geboren en getogen, en ik word nog immer gevoed door het bestaan als mens... Als ik echt zo slecht zou zijn (er is geen mens beter dan de ander, ook de zogeheten gelovigen niet) zou die god mij met één bliksemstraal kunnen verzengen... Simpel en doeltreffend... Maar dat gebeurt niet... Waarom niet? Omdat het Bestaan (ik vermijd het woord god hier, omdat het verkeerde associaties geeft) zichzelf ondersteunt... Ik ben blijkbaar NODIG, net zoals het andere leven op aarde...

    Vandaar dat ik steeds zeg, dat alles heilig is en dat er geen sprake kan zijn van een zogeheten duivel als persoon... Net zo min dat god een persoon is... Het zijn gewoon symbolen om iets te duiden, maar nee, de gelovigen maken er weer een pappa van die straffen uitdeelt aan zijn mensenkinderen... Dat komt op mij erg simplistisch over... Adam en Eva worden geschapen in het paradijs, maar ze mogen de boom van kennis van goed en kwaad niet aanraken van hun god... Wat is dat voor een vreemde vent die god... Ieder weldenkend mens weet dat Adam en Eva als een magneet naar die boom worden gezogen... Want wat niet mag, is juist des te interessanter voor de mensenkinderen... Een wrede god, dat hij ze zo kwelt!

    Maar het scheppingsverhaal wil op een beeldende manier iets duidelijk maken, je moet de strekking er van begrijpen... Mensen als NL Eagle geloven daadwerkelijk dat Adam en Eva als personen in een tuintje hebben rondgelopen enzovoort... Althans, dat neem ik aan van strenggelovigen...
    Maar goed... Adam en Eva vertegenwoordigen het mannelijke en het vrouwelijke, dat is duidelijk... Adam betekent de geboorte van de mens(heid) en Adam en Eva zijn symbolen voor het leven en de weg die de mens gaat afleggen vanaf de geboorte... Dat begint allemaal onschuldig, maar weldra gaat de mens bewustzijn krijgen en nieuwsgierigheid... De boom van de kennis van goed en kwaad zijn de hersenen en hersenstam, in symbolische zin dan... Hiermee wordt het menselijke onderscheidingsvermogen bedoeld, niet een boompje in een tuintje ergens op de wereldbol...

    Nieuwsgierigheid is een menselijke eigenschap, daar ontkomt niemand aan, dus we zijn allemaal min of meer Adam en Eva... Alleen heeft het Bestaan alles opgesplitst in man en vrouw, plus en min en ga zo maar door... Dat is enerzijds het mooie er van, maar anderzijds heeft dat zijn schaduwzijde... Je lichaam en geest beginnen in de onschuld als kind, maar weldra begint je lijf hormomen aan te maken en krijg je relativeringsvermogen... Er is geen god die daar wat aan doet, want dat is eenmaal zo... De seksualiteit doet zijn intrede, en de zachtheid van het kind verdwijnt... Adam en Eva ontdekken elkaars lichaam en dat is wat het fruit altijd als betekenis heeft gehad in het geloof... De appel die Eva aanbiedt aan Adam wanneer zij gegeten heeft van de boom van kennis van goed en kwaad en de slang die haar verleidt is niets anders dan het ontdekken en bedrijven van seksualiteit... De slang heeft zelfs min of meer de vorm van een penis en staat daar dus symbool voor in het scheppingsverhaal... De appel van de boom staat symbool voor de vrouwelijke borsten... Want dat is het geslachtsdeel wat prominent aanwezig is bij de vrouw... Bij de man is dat zijn piemel, dus vandaar deze symboliek...

    Maar ze kunnen na het bedrijven van de seks niet meer terugkeren naar het paradijs van de onschuld... Dat is onmogelijk... Zelfs god die hen heeft gewaarschuwd, de echo van het onomkeerbare kan niet verhoeden dat de mensheid de gevaarlijke leeftijd van de puberteit betreedt... En het is een hele gevaarlijke leeftijd, de meest bizarre zelfmoorden vinden plaats in de puberteit... Hormonen en het bijbehorende volwassen worden is een risico wat het leven neemt, je kunt er als jongere aan onderdoor gaan... Maar goed, het scheppingsverhaal verbeeldt dus het leven en hoe het zich ontwikkelt als een allegorie... Het is een ouderwetse, maar ook mooie manier om te vertellen wat het lot van de mensheid eigenlijk is... Wij kunnen in tegenstelling tot de dieren redeneren, wij onderscheiden ons zelfs van de aapachtigen... Maar dat is niet alleen maar goed, het heeft ook zijn schaduwzijden... Het is de mens gegeven dat hij zelf zijn weg zoekt, van god en alles verlaten... Eigenlijk zegt die hemelse vader in het scheppingsverhaal dat de ontwikkeling van de mens hem uit het paradijs heeft gedreven... En dat is nog waar ook... Wij kunnen niet meer terug naar het zuiver dierlijke bestaan, onze boom van kennis van goed en kwaad is de Engel met het zwaard die de toegang tot het paradijs voorgoed en voor altijd heeft afgesloten... Elk kind doorloopt deze stadia en wat je ook zegt of doet, je kunt niet voorkomen dat de onschuld op een gegeven moment wegvalt en de jonge volwassene zijn eigen weg gaat...:)

    Eigenlijk is het met alle bijbelverhalen zo, dat je moet zien te doorgronden wat er wordt bedoeld... Als je de letterlijke teksten blijft opvreten, kom je eigenlijk nergens... Het leven is geen bijbeltekst... En rechtgeaard bidden betekent dat je zegeningen stuurt naar al het leven en vooral alle mensen, niemand uitgezonderd... Want als je ieder mens zegeningen toewenst, dan kun je niet meer (ver)oordelen... Je geloof kun je pas uitdragen vanuit je GEDRAG, niet vanuit de bijbelteksten die je kunt reciteren en hoeveel kaarsen je kunt branden... Vergeet het maar... Het leven gaat verder dan een Inquisitie op te richten die het geloof er desnoods met geweld wel eens in zal peperen, die uiterste stommiteit hebben ze ooit vroeger al begaan...
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2006
  12. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wens niemand de hel toe, nee ik wens iedereen het beste toe en daarbij de hemel.
    en svennies mag gerust bij mij aan de deur komen hoor, ik zou hem geven wat hij vraagt, want ja op deze wereld is voor mij iedereen gelijk wat voor (on)geloof je ook hebt.
    mijn dreigende taal is niet wat ik graag zou willen, maar wat er gebeurd als sommigen van jullie sommige dingen blijven doen.
    in de bijbel staat bijvoorbeeld dat wie een gelovige probeerd zijn geloof te laten verliezen door leugens van de duivel te vertellen beter nooit geboren kon worden.
    ik hoop dat jullie allen de waarheid leren kennen en zullen snappen wat ik zeg, voor wie niet wil geloven in diegne die voor ons gestorven is, God's toorn zal op hem rusten.
     
  13. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Sorry hoor, maar als je ze het beste toe wenst, dan wil je neem ik aan dat zij God leren kennen zoals wij Hem kennen. Dat ze Jezus aannemen als hun verlosser. Doe je dit beter door uitleg te geven en het evangelie te verspreiden, of door te dreigen? Volgens mij bereik je met dreigen namelijk niets en niemand, en werkt dat enkel averechts. Net alsof je iemand een huis probeert te verkopen, je vertelt alle mooie dingen van het huis en gaat niet roepen dat als ze het huis niet kopen ze zullen bevriezen door de kou en dood gaan van de honger.

    Begrijp me niet verkeerd, ik weet waar het vandaan komt en ik snap het ook. Maar het is nou niet de meest praktische manier om ongelovigen te bereiken met het evangelie en dat is toch wat je wil als je het beste met ze voor hebt.
     
  14. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ging Jezus mooie praatjes houden om mensen in Hem te laten geloven?
    het koningkrijk van God is mooi, maar ook serieus!
    het is geen huis die je probeert te verkopen of dat het iets leuks is om erbij te doen.
    nee alles moet je opgeven voor het koningkrijk van God, je leven in deze wereld moet je ervoor opzeggen.
    en dan bedoel ik alle mooie dingen die het leven kent als bezit en wereldse liefde.
    en ieder die het koningrijk van God probeert te verkopen als een huis heeft niet begrepen wat het koningrijk werkelijk inhoud.
    shriko, je wilt graag de ongelovigen te vriend houden, maar een leerling staat niet boven zijn meester.
    als Jezus gehaat werd door de mensen die niet in hem wilden geloven zullen ze ons zeker haten.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2006
  15. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens ik wil nu toch echt een rofl smilie *gaat op zoek

    [​IMG]

    bingo..
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2006
  16. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Waar komt die opmerking vandaan? Ik wil, kan, zal nooit boven Jezus komen te te staan. Verre van dat. God heeft ons alleen wel een taak gegeven om het evangelie te verspreiden, het goede nieuws te brengen. Dat doe je niet bij mensen die al geloven, maar dat doe je bij ongelovigen. Net als Jezus deed toen Hij hier als mens ongelovigen bezocht.

    Er is een groot verschil tussen haten en een andere visie hebben. Het feit dat er hier gepraat wordt over het geloof in meer dan 500 posts geeft al aan dat er naar elkaar geluisterd wordt en er op elkaar gereageerd wordt. Je kan niet verwachten dat ongelovigen zomaar hun leven op de kop zetten om Jezus te volgen, omdat jij zegt dat ze anders gestraft worden.
     
  17. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik vragen waarom ik je vertrouwen heb beschadigt?:confused: ik zeg gewoon dat er niet 1 kerk is en dat wij ook blijven geloven terwijl wij ook andere boeken dan de bijbel lezen.. ik heb hier geen woord genoemt over onze pm's. ik kraak je pm's ook niet af ofzo.. ik bedoelde alleen dat jij vaak doet alsof chirstenen aleen de bijbel lezen en verder niets en dat wij blindelings een dominee of een synode volgen en dat sprak ik tegen.
    Ik heb je niet aangevallen op je theorieen ofzo maar gewoon op een paar dingen die je in dit topic heb gezegd.
    Dus chill dog.. :p (vriendelijk lachje
     
  18. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vraag me af (in de hypothetische veronderstelling dat "hij of zij" bestaat zoals de bijbel dat pretendeert) God is barmhartig etc etc. Waarom zou hij dan in vredesnaam iemand straffen die een bewuste keuze maakt geen modern geloof aan te hangen (geen enkel geloof op dit moment, waar ik mij voledig mee kan identificeren of wil identificeren.)
     
  19. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Ik ben een persoon die christen-af is... Ik wil er niets meer mee te maken hebben... Ik lees die zogenaamde heilige geschriften zoals ik ze lees en begrijp... Als ik tenminste zin heb om dat te lezen... En ik interpreteer de verhalen zoals ik dat wil, zoals je hierboven hebt kunnen lezen wat Genesis aangaat en Adam en Eva... Ik heb geen kerk, dominee of priester nodig om te begrijpen wat daar staat... Ik kan uitstekend zelf lezen... Ik hoef ook niet bekeerd te worden of zo, want ik heb me bewust afgekeerd van het christelijke geloof... Ik zoek het zelf wel uit...

    De christenen dragen het woord van Jezus uit, waarom eigenlijk? Waarom moet je zonodig de wereld om je heen bereiken? Bekeer jezelf eerst maar eens! En daar bedoel ik niet dat agressieve gedrag van de christenen mee om andere volkeren te dwingen tot hun geloof, dat heeft zelfs Karel de Grote gedaan... Een idioot van de bovenste plank... Je kunt niemand dwingen om te geloven... Dat is een illusie... Maar weet je eigenlijk wel wat het woord "bekeren" feitelijk betekent? Het is vertaald alsof je anderen tot het christendom moet zien te krijgen, maar dat is helemaal niet de bedoeling! Die christenen hebben dat vanaf het begin verkeerd begrepen... Bekeren moet eigenlijk vertaald worden als: Keer terug, ga terug naar jezelf, keer je naar binnen en kijk... Het is wat mij betreft zuiver persoonlijk bedoeld, en niet om hele volkeren te onderwerpen aan de zogenaamde wet van god... Allemaal flauwekul...

    Vraag jezelf eerst maar eens af of je zelf wel helder genoeg kunt kijken en denken... Hoe is het mogelijk dat elke boerenpummel die een bijbel leest en naar de kerk gaat zich opeens bezig gaat houden met anderen naar zijn geloof toe te manipuleren??? Zonder inzicht in jezelf zul je altijd de verkeerde dingen zeggen, je brengt anderen op een dwaalspoor... Misschien was een bepaald iemand net op een punt aangeland om verlicht te raken, maar kom jij met je christelijke praatjes aan en raakt hij afgeleid van een bewustzijnsdoorbraak... Wie ben je nou eigenlijk dat je je met een ander bemoeit?? Ik blijf hierop hameren, je hebt absoluut niets met een ander van doen... Zorg eerst dat je zelf verlicht bent, een dergelijke tekst staat ook in de bijbel... Maar mensen begrijpen er niks van... Er staat letterlijk dat als een blinde een blinde leidt, ze beiden in de put zullen vallen... JIJ zorgt er voor dat je in de put valt, en de ander meesleurt, omdat je je zonodig met een ander moet bemoeien... Maar het is een "slechte" menselijke eigenschap, zich altijd maar met een ander bemoeien. KAP DAARMEE, en richt je op jezelf... Misschien dat het dan ooit nog eens goed met je zal komen, want wie predikt zonder inzicht is bezig zijn eigen religie te vermoorden...

    Ik weet zelf uitstekend welke weg ik moet gaan, mijn eigen persoonlijke weg... Ik heb Pietje niet nodig die mij een bijbel door de strot wil duwen, vreet dat pak papier zelf maar op... Ik kan zelf uitstekend zien waar de waarheid voor mij ligt, ik weet wie ik ben en wat er aan mezelf eventueel mankeert... Dat is helder als glas voor me, dus kom niet aan met die verhaaltjes die duizenden jaren oud zijn... _0/
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2006
  20. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    tja dat ligt nogal ingewikkeld, het is niet zo dat God iemand graag straft, maar het heeft zijn oorsprong in het begin van de wereld.
    satan was ooit een engel van God, zo niet de machtigste engel die God had.
    maar doordat er altijd nog een eigen wil bestaat, ook bij engelen ,besloot satan zich van God af te keren, omdat hij ontevreden was met zijn ''functie'', hij kon het niet aanzien dat God machtiger dan hem was.
    vanaf dat moment probeerde hij alles te doen God's macht in te laten krimpen door de dienaars van God (waartoe ook de mensen behoren) naar zich toe te trekken.
    veel engelen van God zijn met satan mee gegaan en worden demonen genoemd.
    veel mensen hebben al gekozen voor de kant van satan, de duisternis, maar er zijn er ook veel die gekozen hebben voor God, het licht.
    veel ongelovigen (sommige mensen kunnen nog veranderen van keuze, maar niet allemaal) hebben (al voordat ze op aarde waren) gekozen voor satan en de gelovigen die het offer van Gods zoon geaccepteerd hebben hebben gekozen voor God.
    waarom straft God dus diegenen die niet in Hem geloven?
    omdat ze zelf gekozen hebben voor de vijand van God, satan en die wordt op de laatste gestraft voor wat hij gedaan heeft en met hem diegene die hem steunden.
    er is een wereldse film die angstaanjagend dicht bij de werkelijkheid komt wat betreft dit verhaal en wat betreft goed en kwaad.
    met verbazing heb ik er naar gekeken, in eerste instantie dacht ik dat de film regelrecht God's uitleg over goed en kwaad was, maar toen kreeg ik als het ware een ''openbaring'' en begreep dat het satan was die de makers van de film ingaf wat te doen.
    de film mist namelijk op essentiele punten het echte verhaal van goed en kwaad, maar lijkt er toch ontzettend veel op.
    ik zou bijna zeggen kijk de film als je wilt weten hoe goed en kwaad in elkaar steekt, maar weet wel dat essentiele dingen verschillen van de werkelijkheid.
    het klinkt misschien vreemd, maar het was alsof ik door de film rechtstreeks zag wat satan wil en waarom het zo slecht is wat satan wil.
    ben benieuwd wie weet welke film ik bedoel.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina