Even vooraf, dit is even the big picture en hiermee is geen reflectie bedoelt op ook maar een enkel lid van dit forum.
appie, het niet verder evolueren van de mensheid is de schuld van onze zogeheten verzorgingsstaat...
Ik neem als voorbeeld een groepje insecten in een terrarium...
Inteelt zorgt naar verloop van tijd voor misvormingen.. de dieren worden kleiner, en door het constante (meestal warme) leefomgeving van het insect hoeft deze naar mate de hoeft deze zich niet meer aan te passen dit zorgt voor dieren die naarmate de generaties vorderen steeds vatbaarder zijn en zwakker worden. Is er wel inmenging van andere "families" dan zullen de zwakke dieren sterven en de sterken een nog sterkere familie krijgen, mits deze steeds nieuw sterk bloed krijg, het zogenaamde overleven van de sterkste
Nu even de spiegel ophangen naar de mensheid toe.
De mensheid is zich duizenden jaren geleden gaan beschermen tegen weer en wind door de huiden van dode dieren als een vorm van kleding te gebruiken.
(gevolg kleding is een noodzaak en onze stevige huid en haarbedekking is verdwenen, het haar dat nu nog maar over is zal ik de loop der generaties ook verdwijnen)(lees hier even duizenden jaren weer he..)
Na enkele duizenden jaren is de mensheid begonnnen met het zorgen voor zijn zieke/zwakke of misvormde medemens hierdoor is het overleven van de sterkste uit ons systeem gehaald en konden zo eventueel zieke/zwakke mensen ook weer voor zieke/zwakke nakomelingen zorgen die op hun beurt ook weer verzorgd werden.
Het heeft duizenden jaren geduurd... maar uiteindelijk zullen wij hier de gevolgen ook van onder ogen moeten zien.... neem bijvoorbeeld kinderen die ver mismakingen geboren worden... tegenwoordig worden die opgelapt "om het maar even lomp te zeggen" en ze kunnen verderleven.
Als wij deze verzorging niet zou bestaat zou onze evolutie stukken sneller zijn gegaan... maar dat doet het niet meer omdat het niet nodig is...
wij hoeven niet slim meer te zijn omdat anderen dat al voor ons geweest zijn.
De evolutie loopt nu gewoon op een heel laag pitje door totdat er weer iemand komt als bijvoorbeeld Hitler die zegt: Nu is het genoeg geweest alleen sterke en gezonde mensen mogen nog kinderen krijgen..
In de praktijk zie ik dit liever ook niet gebeuren hoor maar het is wel een open interpretatie van THE BIG PICTURE.....
Laatst bewerkt: 10 mrt 2006