1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Het grappige van dit alles is dat, op sporadische enkele na, iedereen hier zit te preken alsof ze het licht gezien hebben. Bljkbaar maakt het niet zoveel uit of je gelovig bent of niet, ongelovigen zitten namelijk ook met hun vingertje te zwaaien

2. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha... Daar hebben we nog iemand die met zijn vingertje komt zwaaien... :+

3. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    hellspawn, je zegt precies wat de satan ook zegt.
    je komt er angstaanjagend dicht bij, maar nu ben ik zeker aan het oordelen? door te zeggen dat wat satan zegt angstaanjagend dicht bij jou verhaal komt?

4. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het beter is, dat ik hier niet op in ga... Het is mooi geweest, als je denkt dat je me kunt tergen met je vuilspuiterij, dan heb je je vergist... Blijkbaar is met jou niet van gedachten te wisselen, dus "keep on dreaming" zou ik zo zeggen... _0/

5. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    keep on dreaming? ik dacht het niet, wat satan zegt lijkt verdacht veel op wat jij zegt, moet ik dan maar zeggen dat wat jij zegt harstikke interessant is ofzo?
    jij mag toch ook zeggen dat de hele christengemeenschap zo overboord mag worden gegooid?
    en dat is nog wel je eigen mening, wat ik zeg is niet mijn eigen mening en ook niet omdat ik een hekel aan je heb, integendeel, nee ik zeg het omdat het zo geschreven staat.

6. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag wel ongeveer zeggen wat je wilt ja, maar om mensen (of ik dat nou ben of iemand anders) met de duivel te vergelijken, vind je dat nou niet wat ver gaan? Dat riekt nogal naar een persoonlijke belediging... Maar goed, ik heb je woorden begrepen... Ik zal jou niet uitmaken voor de duivel hoor, en als je eventueel beledigd ben omdat ik een trap uitdeel tegen je heilige huisje... Dat huisje moet maar tegen een stootje kunnen... Nietwaar?

Deze topic is ooit begonnen als "wat vinden jullie van god", het lijkt me niet de bedoeling dat het een persoonlijke vete wordt... Daar schiet niemand wat mee op... En daar pas ik voor... Misschien was het wel een beetje respectloos om tegen je heilige huisje te meppen ja, maar goed... Als ik jou of iemand anders beledigd heb, excuses daarvoor... ;)

Ik heb onderhand trouwens genoeg mijn stempel gedrukt op deze discussie, misschien is het inderdaad beter dat anderen dan ik eens hun licht laten schijnen op god en wat ze daarvan denken... :)

7. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    oh ik voel me niet echt beledigd ofzo hoor, nee dan zou jij je ook beledigd kunnen voelen voor wat ik zeg.
    en wat ik zeg zijn idd nogal harde woorden, maar ik zou de woorden moeten verdraaien om ze minder hard te laten klinken.

gelovigen van tegenwoordig zien het geloof als een leuke uitlaatklep ofzo en mensen die niet geloven denken dat ze ooit misschien nog maar eens aan God gaan vragen of hij bestaat voor de ''grap'':confused:
    er is sinds 2000 jaar nog nooit zo respectloos naar God gekeken.
    alsof het een speeltje is ofzo.

8. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, ik wist eigenlijk van te voren waar dit op uit zou draaien… Er valt met gelovige mensen eigenlijk niet te discussiëren… Ik heb al heel wat debatten gevoerd met christenen, maar ze zijn nogal overtuigd van hun geloof… En ik ben rotsvast overtuigd van mijn waarheid… Dus dat heeft weinig overeenkomsten, alleen dat iedereen koppig is…

Ik kap dus met deze discussie, het heeft totaal geen zin… Ik vind het alleen raar dat jij zegt “dat er is sinds 2000 jaar nog nooit zo respectloos naar God gekeken. alsof het een speeltje is ofzo.” Je overdrijft… Alsof we hier het godsbeeld helemaal in de grond hebben gestampt… Maar goed, laat ik niet weer beginnen, laten we eens ruimte maken voor anderen om hier de discussie aan te gaan…

Maar goed, ik heb excuus gemaakt, maar ik heb van jou nog niet vernomen of je eventueel spijt hebt van het feit dat je mij hebt vergeleken met de duivel... Ik dacht dat het over het algemeen een gentlemen's agreement was in het leven dat je elkaar de hand schudt en over en weer excuus maakt... Maar blijkbaar bestaat zoiets niet in jouw kringen??? ;)

Laatst bewerkt: 9 apr 2006
  9. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik stop ook met het steeds op anderen reageren, mijn punt is nu wel duidelijk.
    nog even terugkomend op de vergelijking met de duivel:
    in mijn geloof is er het goede en het kwade.
    er zit simpelweg niets tussen, dus ieder die niet gelooft in God hoort niet bij God dus kun je zeggen dat hij bij de duivel hoort.
    ik zou niet weten wat anders te zeggen.
    wij horen trouwens allemaal bij de duivel maar ik geloof dat als je gelooft in het offer door Jezus geleverd, je vrij bent gemaakt.

10. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat komt omdat ie niet bestaat. Waarom zou je respectvol om moeten gaan met een verzinsel? Respect voor mensen die in verzinsels geloven, dat wil ik nog best hebben. Maar ik zie geen enkele reden waarom ik 'een god' respectvol moet behandelen. :{

11. Maar ik vind geloof in de god van het christendom ook best wel een grote 'gok'. Want stel nou dat je heel je leven aan hem gegeven hebt. Je ging 3x op een zondag naar de kerk, las elke dag 3x uit de bijbel, deed nooit eens iets wat je leuk vind. En dan hoop je naar de hemel te gaan, maar dan blijkt dat helemaal niet te bestaan. Net zoiets als Sinterklaas. Je bent helemaal kappot als je erachter komt dat hij niet bestond. Dat is ook zo met god, je hebt je hele leven vergald aan hem. Lijkt me bijzonder klote.

12. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmm... Nog één laatste reactie: Ik sta er verbaasd van dat je nu niet alleen mij indeelt bij de duivel, maar ieder mens in dat hokje plaatst... Jij denkt zo verschrikkelijk zwart/wit, ik vind het gewoon griezelig... Maar ik neem aan dat ik dit als jouw excuus naar mij toe moet beschouwen, dat je mij niet alleen ziet als des duivels, maar de gehele mensheid? Sorry, maar ik vraag me echt af (en dat is de laatste overweging hier) of dit het nou is wat die Jezus van jou bedoeld heeft, ik geloof er geen snars van... Tabee... _0/

13. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ja, Jezus zegt letterlijk: wie niet vóór mij is is tegen mij en wie niet tegen mij is is vóór mij.
    dus iedereen die niet in hem gelooft is dus niet vóór hem dus tegen hem en hoort dus bij de duivel.
    ik geloof wat Jezus zegt, en als Hij zegt dat het zo zwart wit schijnt te zijn, dan geloof ik dat met hem en ben ik het ermee eens.

14. NL Eagle, het is niet aan jou om te oordelen :) Jij leeft in een tunnel, en daar kom je hoogst waarschijnlijk ook nooit meer uit. Je hoopt ergens op, wat er niet is. De telleurstelling zal voor jou extreem pijnlijk zijn als je er achter komt dat God/Jezus niet bestaat. Je hele leven vergald aan hem, opgeteld waarschijnlijk dagen/weken in de kerk gezeten voor iets dat niet bestaat, gebeden naar iets wat niet bestaat. Verder ook vrij naief om bij goede dingen god te bedanken en bij slechte niet bij hem te raad gaan. Gelukkig ben ik uit die tunnel gekomen, hoop voor jou hetzelfde. :)

Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2006
  15. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    nee het is niet aan mij te oordelen, maar wel aan God en wat ik zeg komt uit de bijbel en wordt voor gelovigen gezien als het woord van God, ik oordeel dus niet, maar zeg alleen wat erover in de bijbel staat:)

16. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ga jij teleur gesteld zijn als je "ter aarde gelegt" gaat worden

17. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    of jij:)
    ik bedoel mijn geloof is alles voor mij, maar als je zoals jij praat kan ik het ook doen:
    wat heb ik te verliezen, het kost geen geld en stel dat het niet waar is (wat jullie geloven) wordt ik er dan minder op?
    ik heb mn leven volgens regeltjes geleeft nou en dat leeft voor sommigen alleen amar prettiger, je wordt iig niet een crimineel ofzo...
    maar wat nou eens als ik toch gelijk heb en jullie zitten er naast?
    dan is het wel even iets anders als het risico dat ik neem, ik heb het risico mijn leven te hebben ''verprutst'', maar jullie niet alleen je leven op deze wereld, nee jullie ook het eeuwig leven!
    eeuwig...dat stelt met dit leventje toch niets voor...

Laatst bewerkt: 9 apr 2006
  18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Waarom doe jij hier dan niets anders dan ons hier veroordelen , en dit terwijl je zelf zegt dat het niet aan jou maar aan god is om dat te doen.
    Dus ben jij hier op dit moment advocaat van de duivel aan het spelen , en door ons hier als halve duivels af te schilderen en hoop je dat die gozer daarboven je gebeden zal verhoren .
    Maar nou laat die god van jou Hellspawn en mij lekker doorleven als 44 en 49 jarigen ,en dit tot jouw grote spijt en voor mij wééral een bewijs dat die onwereldse gozer niet bestaat , hoe graag jij het ook zou willen .
    Nu ontdek ik hoe dan ook dat er in het christelijke geloof , net zo'n godsdienstwaanzinnige fanaten rondlopen , als dat er zulke idioten in de islam aanwezig zijn.

19. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Ik had verwacht dat NL Eagle zou stoppen met zijn fanatisme als ik afscheid zou nemen van deze topic... Maar hij gaat gewoon door met zijn verhalen... Aangezien ik Svennies niet alleen het varkentje kan laten wassen, keer ik meteen maar terug... Ik dacht dat als ik zou zwijgen, anderen aan het woord zouden komen, maar dat is maar mondjesmaat... Want NL Eagle denkt blijkbaar dat hij nu het rijk hier alleen heeft en van leer kan trekken als 17-jarige tegen alle duivels van de hel... Althans, zo noemt hij ons... Nou deze Hellspawn kan nog wel wat tegengas geven... ;)

20. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Hoevaak heeft iedereen nou wel niet gezegd dat ze hier stoppen met reageren? :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina