1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    evolutie theorie is in mijn mening een groot iets wat je niet kan bewijzen. Opzich slim aangepakt, omdat je evolutie niet echt kan volgen en documenteren. Er zit een kern van waarheid in, maar veronderstel dat er na adam en eva ook andere mensen op dezelfde wijze als adam en eva gekomen zijn? Dan klopt het hele verhaaltje weer wel.
     
  2. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Hoi mag ik jou dit boek aan raden ik weet zeker dat je nog meer versterkt wordt door de Bijbel ik heb het ook het is een echte aanrader voor iedereen die eerst hier maar wat roept en dan onder zoekt!

    Hier de link naar het boek http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERS...rt?Section=BOOK&BOL_OWNER_ID=1001004002622819
     
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    De evolutietheorie lijkt me nog altijd meer waarheidsgetrouw , zijn nog wel enkele serieuze gaten in , maar de bijbel geeft alleen enkele verhaaltjes waar ook meer tegenstrijdige feiten instaan , dan dat er zaken kloppen.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2006
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    @Shriko , uit genesis 4,1-26
    1- De mens had gemeenschap met zijn vrouw eva ;zij werd zwanger en bracht Kain ter wereld , en zij sprak ; door jaweh's gunst heb ik een mannelijk kind voortgebracht .
    2- vervolgens baarde zij Abel , zijn broer , Abel werd schaapherder en Kain landbouwer.
    Dus hier is maar sprake van twee kinderen .:eek:
    8- daarop zei Kain tot Abel 'laten we buiten gaan wandelen , en toen zij buiten waren viel Kain zijn broer aan en vermoordde hem.
    11-Daarom zult gij vervloekt zijn , verbannen van de grond die zijn mond heeft geopend om uit uw hand het bloed van uw broer te ontvangen.
    16- Daarna trok Kain weg uit Jaweh's nabijheid en vestigde zich in het land nod, ten oosten van eden.
    17- Kain had gemeenschap met zijn vrouw , zij werd zwanger en baarde Henoch.

    Je kan hier toch niet meer van perfecte mensen praten Shriko , aangezien Jaweh Kain vervloekte om het feit dat hij de grootste erfzonde die er is, namelijk een broedermoord pleegde.
     
  5. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe wist mohammed wat? De door jouw site gegeven quote:

    Let him beware! If he does not desist, We will drag him by the forelock, a lying, sinful forelock!

    Ga ik het vertalen, dan krijg ik zoiets:

    Laat hem uitkijken! Als hij er niet mee ophoud, we zullen hem voortslepen aan zijn voorhaar, leugenachtig, zondevol voorhaar.

    En waar vind ik in dit fragment nu precies de hersenen? Natuurlijk men zou het in overdrachtelijke zin zo, of zo, of zo, of zo, of zo, of zo, of misschien toch zo kunnen opvatten. Alles kan, geloof wat je wilt, maar probeer je geloof niet wetenschappelijk te onderbouwen dat is vechten tegen de windmolens.
     
  6. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is het probleem als je niet vloeiend arabisch kent. Dan ga je vertalen terwijl je er, met alle respect, geen verstand van hebt. 'Forelock' is wat misplaats vertaalt van jou. In het arabisch is het het voorste deel van je hersenen. En dat deel noemt Allah ook het liegende, zondevolle deel. Daardoor maak ik de conclusie dat het voorste deel van je hersenen het liegen beheert.

    Verder wordt er in de Koran ook vermeld dat de aarde in de vorm van een ei is, wat vele eeuwen later pas echt geconcludeerd was door wetenschappers. Bron
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2006
  7. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei in mijn uitgebreide betoog, Jezus heeft bestaan. Hij stond ingeschreven bij de voorloper van de burgerlijke stand van Rome. Wat God betreft is mij volstrekt onduidelijk of hij überhaupt wel bestaan heeft.
     
  8. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier worden de mensen genoemd die belangrijk waren voor de bijbelvertellingen. Er staat nog steeds niet dat het de enige kinderen waren die ze baarde :)

    Ik bedoelde genetische perfectie. Problemen bij incest komen door een opstapeling van genetische fouten.
     
  9. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan inderdaad geen Arabisch, maar ik vertaalde dan ook geen Arabische tekst maar een Engelse tekst. Forelock is een engels woord en (ik heb het nog even opgezocht in het woordenboek) wordt vertaald als voorhaar. Dan heb je ook nog zoiets als context: als in het arabisch citaat wel hersens voorkomen, hoe wordt dat dan geplaatst in de rest van die zin? Iemand voortslepen aan zijn voorhaar is heel goed mogelijk, iemand voortslepen aan zijn hersenen wordt al wat lastiger. Of is 'drag' ook weer verkeerd vertaald? Met alle respect, volgens mij lul je uit je nek.
     
  10. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is in principe nutteloos om hie2r mijn gelijk te halen. Arabisch taal zit veel anders in elkaar dan Nederlands en Engels, beide germaanse talen. Als je vertaald van arabisch-Engels- Nederlands raakt er wat mis. Tevens is in onze taal de woorden spel veel moelijker, zoals het geen gebruiken van hele werkwoorden. De structuur zit helemaal anders, als je de boodschap echt goed wilt begrijpen moet je precies weten wat er in het Arabisch mee bedoelt wordt.
     
  11. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet alleen nutteloos om je gelijk te halen, het is zelfs onmogelijk. Ik geloof best dat er een enorm verschil tussen engels/nederlands (beide germaanse talen) en arabisch is, maar de citaten die jij geeft zijn nu eenmaal in het Engels. Eerst probeer je wat te bewijzen en als dat, zo blijkt, niet lukt dan zeg je: 'ja, maar eigenlijk wordt er dit en dit bedoeld, de engelse vertaling klopt niet.' Dat komt op mij nogal goedkoop over. Aangezien ik en het overgrote deel van de xboxforumleden geen vloeiend arabisch spreken en door jou gegeven Engelse vertalingen niet blijken te kloppen zijn al jouw voorgaande post nutteloos. Want wat ik niet ken en niet zal kennen kan ik ook niet weerleggen of bevestigen. Waarmee noch jij, noch ik, ons gelijk kunnen halen. Lastig trouwens dat een geloof met universele pretenties, maar zo'n (relatief gezien) kleine groep arabisch sprekende mensen kan bereiken. Aangezien goede vertalingen, volgens jou, onmogelijk zijn.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2006
  12. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Arabisch is wel de 7e taal van de wereld dus zo weinig mensen die het spreken? Je kan het wel vertalen, maar als je de arabische spreektaal niet kent, en werkelijk weet wat ermee bedoelt wordt kom je als niet arabisch lezende niet ver. Je leest precies wat er staat alleen faal je te begrijpen wat er werkelijk mee bedoelt wordt, omdat je geen idee hebt wat er in het arabisch staat.

    العربيه (Arabic)
    ‏(الاسم) الناصيه , شعر مقدم الرأس,‏

    Dit is het woord forelock in het arabisch. En dat is vertaald het stuk haar wat op je voorhoofd groeit. Als je beweert dat het forelock zondig en leugenaar is, betekent het dat je de voorkant van je hersenen er de scculd van geeft.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2006
  13. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan nog is het incest.. Als Adam en Eva in eerste instantie de eerste mensen waren..Dan moet kain het dus met een zus hebben gedaan (welliswaar niet genoemd in de bijbel.. om die reden die jij dan geeft..)
     
  14. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Dat is ook één van de vreemde dingen die ik elke keer weer zie. Adam en Eva waren de eerste mensen, en de enige mensen die God geschapen heeft. Zij krijgen twee kinderen en vervolgens gaat één van die twee kinderen doodleuk naar een ander land en trouwt daar met een vrouw. Ook al zou je dit verhaal figuurlijk opvatten, dan nog snap ik niet hoe...

    Mocht dit in de vorige pagina's al uitvoerig zijn besproken dan mijn excuses, ik ga dat niet lezen.
     
  15. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja klopt, maar had toen dus geen negatief gevolg waardoor het nu taboe/verboden is.

    Een aantal reacties eerder had ik het al uitgelegd..
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2006
  16. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ja sorry, ik lees het net (toch) Dit legt helemaal niks uit. Ook al hebben Adam en Eva 10 kinderen gehad, dan nog is het enigszins vreemd dat de helft van de kinderen een heel ander land creëren. Hoeveel kinderen hebben zij dan gehad? (stelletje smeerpijpen, haha)

    Bovendien is dit wel een hele makkelijke manier van dingen uitleggen. In de trend van "ja maar er staat niet dat ze niet meer kinderen hebben gehad, dus..." Maar goed, discussies over de bijbel behoren niet te letterlijk te worden, dat gaat geheel voorbij aan de betekenis. Het centrale idee is ok, dus ik vind het een goed boek.
     
  17. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    'En dat is vertaald het stuk haar wat op je voorhoofd groeit.' Ehmm, is dat niet precies hetzelfde als forelock of voorhaar? Ook te defineren als haar dat op je voorhoofd groeit? Volgens mij is dit:

    'Als je beweert dat het forelock zondig en leugenaar is, betekent het dat je de voorkant van je hersenen er de scculd van geeft.'

    gewoon een interpretatie van jouw kant. (en van de obscure sites die je steeds aanhaalt) Want ook in jouw vertaling kan ik de hersens niet ontdekken.

    Edit:Natuurlijk is arabisch een grote taal (ik schreef ook: relatief gezien), maar als de eerste zeven talen van de wereld een gelijk aantal gebruikers zou hebben, (wat niet zo is, want het Chinees heeft veruit het meeste gebruikers) dan nog zou slechts 1 op de 7 mensen van de wereldbevolking de koran kunnen begrijpen. Je zou zeggen dat Allah 7 van de 7 mensen zou willen bereiken. Daarom is het vreemd dat de almachtige allah zijn openbaringen in de zevende taal (en een vrij ontoegankelijke) van de wereld heeft geopenbaard. Niet erg handig van een schepper.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2006
  18. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Adam leeft bijna 1000 jaar. Ik bedoel.. na een paar honderd jaar wil je toch ook wel eens het huis uit 8)
     
  19. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Hahaha, tsja daar heb ik geen zinnig argument tegen. Je kunt best een behoorlijke familie opbouwen in 1000 jaar ;)
     
  20. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan nog blijft het incest...Hoe je het ook went of keert.. Familie heeft het dan met familie gedaan.. De grote van de familie doet er niet toe . En incest is nou niet iets waar de bijbel (En de meeste onderons) Nou met echt veel lof over kunnen praten..
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina