1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    En waarom is dat dan?
     
  2. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, het is incest. Wat is je punt? Ik heb nu al een paar keer uitgelegd dat de redenen waarom er later in de bijbel, en nu, negatief over gesproken wordt, die toen niet gelden. Zo simpel is het.
     
  3. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0

    wat probeer je nou te zeggen .

    shriko heeft het al uitvoerig uitgelegd.

    dit onderwerp is ook een van de grootste onduidelijkheeden van de bijbel .
    en daar maken ongeloofelijke ook gebruik van.(wat normaal is )
    maar niet alles in de bijbel is uitvoerig uitgelegd anders zou het boek veeel groter zijn
     
  4. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ach laat ook maar..
     
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    En aangezien adam 930 jaar oud werd volgens de bijbel kan hij het ook nog met zijn dochters en eventuele kleindochters gedaan hebben , aangezien de bijbel wel spreekt dat hij nog kinderen krijgt , maar niet zegt met wie.
    En dan hebben we niet alleen incest , maar ook nog pedofilie .:eek:
    Dit is misschien dé reden waarom zoveel geestelijken er niet voor terugschrikken om zich aan hun misdienaartjes te vergrijpen,en de kerk op dat gebied zulke zaakjes in de doofpot probeert te stoppen , immers in de bijbel deden adam en zijn eerste nazaten toch krék hetzelfde.
    @ Shriko , jij stelt dat het incestthema geen negatieve gevolgen had omdat die wereld toen perfect was.
    Nu adam was de eerste mens , eva werd uit een rib van adam geschapen , dus was de bloedlijn van adam en eva exact hetzelfde ,allebei indentiek dezelfde bloedgroep .
    Dus alle kinderen die uit adam en eva geboren zijn hebben dus allemaal dezelfde bloedgroep , net zoals alle kleinkinderen en achterkleinkinderen en zo voorts .
    Dus , waar komen dan al die verschillende bloedgroepen die we nu kennen vandaan aangezien we weten dat de onderlinge bloedgroepen niet te mengen zijn uitgezonderd de o-types die als bloedaanvullende donors voor alle bloedgroepen kunnen dienen.
    Dus als de bijbel gezien de schepping gelijk zou hebben , zou dit moeten betekenen dat er maar één bestaande bloedgroep in de hele wereld zou mogen zijn , namelijk dat ene type waar het met adam en eva ooit begon.
    Dus is de evolutietheorie hier wéér dik in het voordeel , omdat dank zij de stelling die daar ingenomen wordt , evolutie en variatie in het ontwikkelingproces van de mens met diverse soorten vroegere mensen en allemaal met een variatie van het bloedtype ,waardoor we dus nu bij de verschillende bloedgroepen uitkomen .
     
  6. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    [sarcasm] Nee svennies je snapt het niet : door de eeuwenlange incest is de mens nog zondiger geworden met als "straf" allemaal andere bloedgroepen [/sarcasm]
     
  7. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Het zal wel te flauw voor jou klinken, maar er staat weer niet dat God na Adam en Eva gestopt was met mensen scheppen. Er staat dat zij de eerste waren. Maar goed, ik heb zo'n vermoeden dat je daar geen genoegen mee neemt :+
     
  8. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Erhm nee :+...

    Edit: Dan nog moet ie verder gegaan zijn in een vreemde bui. Want als ie verder had doorgedacht (wat ie schijnbaar kan) had ie beseft dat die verschillende bloedgroep later on elkaar vreselijk in de wegliggen als het gaat om bijv levensreddende bloed transfusie`s..

    Ik zie hier wel direct jou tegen antwoord verschijnen: zo heeft hij de kans dat zijn "wil" (als in de strekking van: god heeft het zo gewild) meer kans heeft ook echt zijn "wil" te zijn (of iets in die strekking ;))
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2006
  9. Zo kun je eindeloos doorgaan: ja maar er staat niet dat ......, dus.....
     
  10. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, maar jullie ook. Dat staat er niet..., dus...
     
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Dan is dus het hele grondbeginsel van je geloof dus verkeerd , aangezien men altijd verkondigd heeft dat alles begon met god die adam en eva schiep in het aards paradijs.
    Daar is volgens de bijbel en de kerk de hele mensheid ontstaan , en nou ga je zeggen dat god lekker verder mensen geschapen heeft ,:eek:
    Die gast heeft maar één week in zijn leven gewerkt , en toen ging ie al op pensioen aangezien de hele bijbel na die eerste zeven dagen waar er al één rustdag bij was met géén enkel woord over nog verdere gedane scheppingen van god heeft.
    Ik heb laatst over het judasevangelie op televisie gezien , en wetenschappers daar beweerden dat er in totaal ongeveer 30 verschillende evangelieen geweest zijn en dat de eerste bisschop daarvan er vier die toenertijd als de populairste werden omschreven heeft uitgekozen om als grondbeginsel in de bijbel te dienen.
    Jaja , uit zulke toevalligheden van destijds onstaat dan een geloof waarvan de leden uiteindelijk gaan denken dat zij, en zij alleen de uitverkorenen zullen zijn en dan ook zichzelf als de norm qua geloof beschouwen en daardoor enigzins op andersdenkenden gaan neerkijken
    Zij zeiden ook dat er indertijd veel verschillende christelijke sekten waren en dat het christendom uit één ervan gegroeid is , waarbij mijn eerdere gedane stelling in een andere tread aan kracht bij wint aangezien ik toenertijd gezegd heb dat ieder geloof niet meer dan een sekte is ,een besloten gemeenschap alleen toegankelijk voor diegenen die er in geloven , het enige verschil is dat sommige maar een paar duizend leden tellen en andere dan weer miljarden leden .:eek: :+
     
  12. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Daar is de mensheid begonnen ja.

    En je denkt dat Hij toen gestopt is? Als alle daden van God, als alle mensen opgeschreven zouden zijn in de bijbel zou het niet meer draagbaar zijn. Zou je karretjes mee moeten nemen om het te dragen. Dan zou de hele boodschap van de bijbel verloren gaan en zou het door zoveel minder mensen gelezen worden. Schiet niet op :eek:

    Ik geloof niet in toevalligheden.

    Ik geloof niet in de ware kerk, ik geloof niet dat wij de enige waarheid hebben. Ik geloof in God.
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Voor de gelovigen wel ja ,voor mij is het al véél eerder begonnen,en de evolutietheorie van Darwin lijkt mij nog altijd een méér completer beeld van de werkelijkheid te geven dan dat de bijbel in al zijn vaagheid en metaforen wil vertellen.



    Nee sterker nog , ik denk dat hij er nooit aan begonnen is, hij is het exponent geweest die destijds de vroege gelovigen nodig hadden om een zinvolle betekenis te geven aan hun bestaan, en die ze in tijden van voorspoed uitvoerig konden bedanken , en in tijden van tegenspoed grondig naar de hel te kunnen verwensen, en dit zodanig dat ze hun falen dan wel op de schouders van een hun onbekende maar zo almachtige god konden afwenden.


    Ik mijn beste vriend , geloof óók niet in toevalligheden, en ik geloof ook niet dat wij de enige waarheid hebben , en nét daarom geloof ik ook niet meer in god , omdat het woord dat hij verkondigd heeft nog altijd door mensen zelf geschreven zijn die hun of haar draai aan deze boodschap zodanig kunnen geven dat de waarheid iets héél anders laat zien dan dat wat er werkelijk geschreven staat.
     
  14. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet nu wel dat je niet geloofd hoor :+ Ik probeer alleen maar uit te leggen dat mijn geloof niet zomaar iets is met veel onjuistheden.
     
  15. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    nah its just slightly based on asumptions ;), die onder het mom "gods woord" allemaal gelooft worden ;)
     
  16. No_Name

    No_Name -

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Allah straft meteen
     
  17. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    editje: omdat het nog vroeg is..
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2006
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    @shriko, ik waardeer je enorm voor het feit dat je zo geduldig blijft uitleggen waarom jij nog wel geloofd en ik niet meer.
    Sterker nog , over de grenzen van het geloof heen reik ik je met liefde de hand en hoop ik dat wij met zijn beidjes er eentje op mogen drinken,ondanks de verschillen die tussen ons heersen wat betreft de factor geloven en dit omdat wij persoonlijk weten dat ondanks het verschil tussen geloven en niet geloven wij toch elkaars evennaaste zijn , en elkaar als dusdanig zullen behandelen.
    En nu shriko , vertel me wie levi is , dat lief kereltje dat in je avatar staat.
    Hij doet me aan michael denken .
     
  19. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoe ruik je nou dat het Levi is? :D
    Al gaat dit behoorlijk offtopic, dat is mijn neefje. Ben driemaal oom geworden, maar daar zijn genoeg foto's van te vinden op www.shriko.nl ;)
     
  20. No_Name

    No_Name -

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    de 3 grote godsdiensten lijken opelkaar omdat ze eigenlijk allemaal dezelfde godsdienst zijn maar in het christendom en in het jodendom is het niet gelukt maar met de islam is het doel bereikt wat god wilde.

    in de bijbel stond zelfs dat er na jezus nog een profeet zou komen die ahmet heette.
    dus de profeet van de islamieten profeet muhammed (ahmet is een van zijn 4namen)
    maar omdat men in de bijbel veel dingen heeft weggelaten klopt het niet meer.
    en nu nog steeds word de bijbel verandert wrm ik dat denk is omdat er elke keer een nieuwe versie van de bijvel komt met straattaal om het zo maar te noemen.
    mischien over een paarhonderd jaar dat er in de bijbel het woordje seks wel in voorkomt.


    Conclusie: christendom is verneukt,jodendom te geld zuchtig ... Islam de enige ECHTE geloof !
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina