1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Weet je dat de wetenschappers in de jaren 1890 - 1900 het er allemaal roerend over eens waren dat er een eind gekomen was aan de ontwikkeling van de mens omdat alles toen al zogezegd uitgevonden was , en op het gebied van ontdekkingsreizen niets meer te ontdekken was .
    Nu meer dan honderd jaar later weten we wel beter , dat aan de grens van ontdekking en uitvinden en evolueren nog steeds geen eind gevonden is en dit omdat onze grootste schat , namelijk de menselijke hersenen nog altijd niet qua evolutie zijn grens bereikt heeft.
    De na ons volgende generaties zullen steeds slimmer worden en veel meer weten dan wij , en bijgevolg ook meer ontdekkingen kunnen doen en toepassen en dit véél groter dan wat wij nu durven te dromen.
     
  2. Hoegieboegie

    Hoegieboegie Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zonder geloof opgegroeid en ik heb ook niets van het geloof meegekregen. Ik heb me er ook nooit zoveel meebezig gehouden, ik geloofde ook niet echt in een god ofso.

    Ik ben nu 19 jaar en heb nu een paar maand een vriendin die wel een heel sterk geloof heeft. Ik ben op deze manier in contact gekomen met het (christelijke) geloof. Ik lees nu de bijbel en ga zo af en toe naar de kerk. Niet dat ik nu in 1 keer geloof ofso, maar ik ben wel erg geïnteresseerd. Het is wel leuk om te zien hoe het christelijke geloof onze maatschappij heeft gemaakt tot wat het is.

    Het is wel grappig dat ik zelf de opleiding life science doe en dat ik me dan met zo iets opzich tegenstrijdigs bezig hou (probeer hier zeker niet mee te zeggen dat het niet samen kan). maar anyway, ik vind het wel opvallend dat zoveel mensen hier totaal geen benul hebben waar ze het over hebben en dat het zoveel misverstanden zijn. Het is natuurlijk wel zo dat er ook nadelen zijn aan het geloof maar je moet altijd goed onthouden dat het geloof gemaakt wordt door de mensen zelf en dat het maar een interpretatie is van wat er in de bijbel staat.

    Ik ben nu wel blij dat ik me in ieder geval in deze dingen gaan verdiepen, en zo toch mijn algemene kennis ben gaan uitbreiden.

    Wat betreft de evolutie theorie en de bijbel, wat zegt dat deze 2 dingen niet samen kunnen gaan (intelligent design), en of adam en eva niet echt hebben bestaan (zelfs van een wetenschappelijk standpunt).
     
  3. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Perfect en nauwkeurig?? Hoe kun jij als "simpele ziel" nou oordelen over wat perfect en nauwkeurig is, je hebt geen vergelijkings matriaal naast het tastbare dat je kent.
    Wij weten niet beter dan dat wat er nu is, het is in al die milioenen jaren zo gelopen en uitgegroeid tot wat het nu is.
    Daar zijn genoeg theorieen voor die genoeg feiten hebben om te kunnen kloppen.

    Komt bij; wat zegt de bijbel nou uiteindelijk over het heelal, behalve Genesis?
    Als alles om het leven hier op aarde draait, waarom in godsnaam dan alles wat er zich om heen bevind, andere zonnestelsels, een steeds verder uitbreidend heelal etc?
    Dat móet je wel wetenschappelijk benaderen..
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472

    Kijk, ik wil gewoon wetenschappelijk bewijs hebben. Ze kunnen wel dinosaurussen vinden van miljoenen jaren oud en ze vinden zelfs bacterieen op mars. Waarom hebben ze nog nooit iets gevonden van een persoon of een object uit de bijbel. Nu kan je natuurlijk zeggen dat die dingen goed verstopt zijn, maar er zal vast wel iets zijn uit de Bijbel dat te vinden moet zijn. (corrigeer me als er wel zoiets gevonden is, ik ben nog niet zo ver met lezen in de bijbel).

    Ten tweede: waarom zouden er, als er een almachtige god zou zijn die alles kan scheppen en afnemen, allemaal ziektes en aandoeningen gecreeerd zijn? Om de populatie onder controle te houden? Waarom krijgen onschuldige mensen wel dit soort aandoeningen en mensen die het eerder verdienen, zoals een Saddam Hoessein en van dat soort mensen dit niet? Klinkt in mijn ogen toch een beetje raar. Natuurlijk kan je dan zeggen dat die onschuldige mensen in het eeuwige een mooi leven krijgen en criminelen niet. Maar waarom zou je deze dan al vroeg van het leven beroven terwijl je ze dan net zo goed kan laten leven?

    en edit: precies wat andy01 ook nog eens zegt. Waarom zijn al die sterren gecreeerd als het om de levende wezens op deze planeet draait? Toch niet omdat het zo mooi is om naar te kijken, mag ik hopen.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  5. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik geloof er niet in nee...
     
  6. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    No way. Een jaar geleden ofzo is mijn neef overleden. Nou, daar sta je dan als christen. Uh.. God? En toen zat ik ook echt in een kutperiode. Terwijl een atheist ofzo het ook wel moeilijk vindt, maar die heeft niet iemand zeg maar die het ook tegenhad kunnen houden. Ik bedoel, God hád het tegen kunnen houden, al heb ik er nu wel vrede mee, en zie ik ook wel dat hij er echt een plan mee had...

    Wel, zoals je kunt lezen in de Bijbel was er eerst het paradijs, later kwam de zondeval.. Daar plukken we nu de vruchten van. En dan zul je zeggen, wtf? Door 1 fout zijn wij allemaal genaaid? Nee, want we zouden het allemaal doen, vroeg of laat. En waarom mensen als Saddam geen enge ziekte krijgen en gewone mensen niet, dat weet ik ook niet.. Weer een voorbeeld dat geloof helemaal niet is om alles te verklaren, naar mijn mening krijg je er alleen maar veel meer vragen bij.. ;)


    Geen idee. Misschien inderdaad omdat het zo mooi is. :D Misschien om Gods machtigheid te laten zien. Misschien al vast voor Abraham :+ (tel de sterren in de hemel, zo groot zal jouw nageslacht zijn) Ik weet het niet.. Maar, hoe zou de wereld er uit zien zonder hemel en heelal? En zonder zwarte lucht 'snachts met sterren? Misschien is het wel gewoon voor de lay-out.. Ik weet het niet. :) Mooi is het in ieder geval.

    Maarre, ik ga nu naar school, ben hierdoor dik te laat :+
     
  7. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier zitten wel veel goede punten in.

    Ik ben zelf wel opgegroeid met het geloof maar ik ben nu niet echt gelovig.
    Ik denk omdat er voor alles een reden is, is er dus niets dat verwijst naar een god.
    Wat Bosbeest op de 1e pagina zegt vind ik wel een goede uitleg.
     
  8. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me nog iets af als god zou bestaan waarom bestaan wij de mens dan?
    Vanuit mijn perspectief zie ik de mens als het meest destructieve wezen dat er op aarde bestaat.
    Wij zouden juist niet bestaan als er een god was want als god de mens naar zijn evenbeeld heeft geschapen dan is god nou niet echt zo machtig of goed.
     
  9. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat wij naar Zijn evenbeeld geschapen zijn wil nog niet zeggen dat we precies hetzelfde zijn. We zijn ook geschapen met een vrije wil, een vrije wil die we ontzettend vaak verkeerd gebruiken, maar die ook goed te gebruiken is. God wil geen robots, God wil mensen die vrijwillig een relatie met Hem willen. We zijn echt niet helemaal hetzelfde als God hoor, ik bedoel, ben jij almachtig? 8) Ik niet iig. Naar Zijn evenbeeld moet je meer zoeken in het rationele denk ik, misschien een beetje qua uiterlijk, maar dat weet ik ook niet. Dat wij naar Zijn evenbeeld geschapen zijn wil niet zeggen dat we perfect zijn.. We hadden perfect kunnen zijn.. In het paradijs. Maar we hebben gekozen voor een wereld met kennis van zonde. Een wereld met destructieve mensen ;)
     
  10. MieZ

    MieZ Avaholic

    Berichten:
    638
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat verklaart de kruistochten, het uitmoorden van zogenaamde ketters en oorlogen die om geloofsovertuigingen zijn begonnen. Etnische zuiveringen hebben plaats gevonden omdat mensen geen vrijwillige relatie met een god wilden.
    Religie is niets anders dan het verdringen van de werkelijkheid, mensen leven niet voor het hier en nu maar voor een eventueel hiernamaals waarvan het bestaan nooit is aangetoond. Mocht er wel zoiets bestaan, hoe willen gelovigen dan het 'bestaan' van meerdere goden verklaren? Bestaan er soms aparte hemels voor de verschillende geloven, of zitten de goden als bij een Idols auditie aan een grote tafel om jouw leven te beoordelen?

    Wat mij betreft is dit alles verzonnen om de -onwetende- mens in toom te houden, iets waar tegenwoordig ook gewoon wetten voor bestaan.

    Iedereen is vrij om te geloven wat hij of zij wil, maar dat moet diegene dan ook gewoon in zijn eigen tijd doen. Het is niet nodig om dit geloof uit te dragen in werk, politiek, scholen of op straat. Geloof is iets voor jezelf, niet iets om je mee te onderscheiden van anderen.

    Ik blijf lekker in mijn eigen capaciteiten geloven, daar heb ik geen god(en) voor nodig...
     
  11. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af of het wel qua uiterlijk is. De eerste mensen hier op aarde waren niet echt beschaafd en waren nogal gebochelt, kortom ze zagen er niet echt fris en fruitig uit. Als je nog verder terug gaat kijken waren mensen apen (waar overigens de meningen wel over verdeeld zijn). Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat God lijkt op een of andere aap-achtige holbewoner, als hij de eerste 'mensen' geschapen heeft naar zijn evenbeeld...

    Heel simpel. De 'multiple Gods' zijn gewoon verschillende interpretaties van verschillende mensen. JHWH, Allah en de drieenige god zijn dezelfde God, alleen alledrie op een andere manier geïntrepeteerd.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  12. MieZ

    MieZ Avaholic

    Berichten:
    638
    Leuk Bevonden:
    8
    No shit, Sherlock! Zo ver kwam ik zelf ook nog wel, maar why oh why moeten die verschillende geloven elkaar dan zo nodig bestrijden als ze toch dezelfde 'persoon' aanbidden... Zijn ze dan echt net zo hypocriet als hun geloof zelf?!
     
  13. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben atheist, vin god en degelijke shit onzin.
    waarom zou ej in een god geloven? wat heb je dr aan? houvast? dude get a life.
    ik denk dat geloof is opgezet om de mensen er onder te houden, als je slechte dingen deed zou je branden in de hel... makkelijke manier om te zorgen dat iedereen braaf bleef.

    ergens in de ME's was het zelfs zo dat ej je zonden lettelijk kon afkopen, dus ej dokte de kerk flink wat duiten, en hoppa weg zonden..
    fucking bullshit
     
  14. Keukenhufter

    Keukenhufter Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Het hele geloof is zo oud als het maar zijn kan en dat komt omdat de mensen toen een heleboel nog niet konden verklaren.
    Neem de oude grieken.
    Die hadden Zeus God van de bliksem ofzo.
    Als het op aarde ging onweeren dachten ze dat zeus boos was en gooide vanaf de wolken bliksemschichten naar beneden.
    Iedereen weet nu wel beter omdat we wetenschappers en slimme mensen hebben die dingen zoals sneeuw een regenboog en onweer kunnen verklaren.
    Vroeger konden ze dat niet dus verzonnen ze dingen om het te begrijpen.
    En zo is elk geloof onstaan door dingen die ze toen de tijd niet konden begrijpen en toch naar een verklaring probeerde te zoeken.

    Ik begrijp zelf echt helemaal niet waarom er zoiezo nu nog mensen geloven
    ik bedoel het is best wel een feit dat de mens van de apen afstammen dat kan je zien aan je staartbeen.
    Maar gelovige mensen vooral christenen geloven nog steeds dat de mens zoals die nu is altijd al zo geweest was
    en dat god ze op aarde hebben gezet
    Wetenschappers zelf zijn het er ook overeens dat een opperwezen niet kan bestaan.
    En ik vind wetenschappers de slimste mensen op de wereld dus daar zal ik eerder naar luisteren dan een een verzonnen verhaal van 2000 jaar!

    Voor alle atheisten heb ik een mooie lap tekst om te lezen van een Theoloog die atheist is http://www.liberales.be/cgi-bin/showframe.pl?essay&bodelier
    en een verzameling quots van Albert Einstein die ook atheist was: http://www.celebatheists.com/mediawiki-1.5.7/index.php?title=Albert_Einstein
     
  15. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Intelligentie en kennis staan totaal los van elkaar, dus je alinea is complete onzin.

    Ze zullen slechts meer kennis hebben, maar de intelligentie blijft vrijwel onveranderd.

    Verder vind ik dat mensen niet in god geloven, omdat hij ziektes laat ontstaan ed. Komt dat niet door de natuur?
    Jullie zien God dus allemaal als een tovenaar, hij moet doen wat ik wil anders geloof ik niet in hem, wat een onzin mentaliteit is dat toch?
    Het is wel makkelijk om iemand de schuld te geven, zelfverantwoording?

    Gaat het er ook niet om hoe we ermee omgaan?
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  16. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Intelligentie is deels bepaald door kennis.
     
  17. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Even vooraf, dit is even the big picture en hiermee is geen reflectie bedoelt op ook maar een enkel lid van dit forum.

    appie, het niet verder evolueren van de mensheid is de schuld van onze zogeheten verzorgingsstaat...

    Ik neem als voorbeeld een groepje insecten in een terrarium...
    Inteelt zorgt naar verloop van tijd voor misvormingen.. de dieren worden kleiner, en door het constante (meestal warme) leefomgeving van het insect hoeft deze naar mate de hoeft deze zich niet meer aan te passen dit zorgt voor dieren die naarmate de generaties vorderen steeds vatbaarder zijn en zwakker worden. Is er wel inmenging van andere "families" dan zullen de zwakke dieren sterven en de sterken een nog sterkere familie krijgen, mits deze steeds nieuw sterk bloed krijg, het zogenaamde overleven van de sterkste

    Nu even de spiegel ophangen naar de mensheid toe.

    De mensheid is zich duizenden jaren geleden gaan beschermen tegen weer en wind door de huiden van dode dieren als een vorm van kleding te gebruiken.
    (gevolg kleding is een noodzaak en onze stevige huid en haarbedekking is verdwenen, het haar dat nu nog maar over is zal ik de loop der generaties ook verdwijnen)(lees hier even duizenden jaren weer he..)

    Na enkele duizenden jaren is de mensheid begonnnen met het zorgen voor zijn zieke/zwakke of misvormde medemens hierdoor is het overleven van de sterkste uit ons systeem gehaald en konden zo eventueel zieke/zwakke mensen ook weer voor zieke/zwakke nakomelingen zorgen die op hun beurt ook weer verzorgd werden.

    Het heeft duizenden jaren geduurd... maar uiteindelijk zullen wij hier de gevolgen ook van onder ogen moeten zien.... neem bijvoorbeeld kinderen die ver mismakingen geboren worden... tegenwoordig worden die opgelapt "om het maar even lomp te zeggen" en ze kunnen verderleven.

    Als wij deze verzorging niet zou bestaat zou onze evolutie stukken sneller zijn gegaan... maar dat doet het niet meer omdat het niet nodig is...

    wij hoeven niet slim meer te zijn omdat anderen dat al voor ons geweest zijn.

    De evolutie loopt nu gewoon op een heel laag pitje door totdat er weer iemand komt als bijvoorbeeld Hitler die zegt: Nu is het genoeg geweest alleen sterke en gezonde mensen mogen nog kinderen krijgen..

    In de praktijk zie ik dit liever ook niet gebeuren hoor maar het is wel een open interpretatie van THE BIG PICTURE.....
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  18. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik geloof niet dat mensen slimmer zullen worden, ze kunnen alleen maar makkelijker overleven doordat er 1 persoon is die een slimme uitvinding heeft gedaan waardoor er anderen weer makkelijker kunnen overleven.

    Technologie gemaakt door 1 persoon. Het leven word alleen maar makkelijker daar hoef je dan alleen maar voor te weten hoe je de technologie moet bedienen.
     
  19. xtreme-gamer

    xtreme-gamer EMAGDNIM

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat vindt ik van God, Beste man hoor. Maar als hij iedereen wil laten geloven waarom laat hij zich zelf dan niet gewoon zien. Dan zijn we van al dat gezeik kwijt tussen moslims, christelijke, Hindo-, Boedisten en niet gelovige. Dan sla je 5 vliegen in 1 klap.O-)
     
  20. flipmode182

    flipmode182 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben christelijk opgevoed en heb op een christelijke school gezeten.. nou het was mij allemaal wel shoco, tot mijn 17e kon het me allemaal geen fuck schelen.. maar de laatste tijd benk er steeds meer mee bezig, ga met een goeie vriend van me naar de kerk, en der zijn de laatste tijd steeds van die dingen dat ik denk.. "daar zit de hand van God in" en vorige week toen kwamen we uit de kerk en reden we naar huis, en we hadden een leuke discussie dus we besloten een stuk om te rijden.. en toen we het hadden over wat voor bewijs we hadden dat God bestond .. we reden op een asfaltweggetje ergens tussen de weilanden waart lekker relaxt was en ineens begon het kijhard te hagelen, we moesten stoppen omdat het gewoon te hard hagelde, en toen we stil stonden zij markjan ( die andere jongen ) moet je us in de lucht kijken, en die was echt kraakhelder, geen wolkje te bekennen, en we hadden zins het begin van die hagelbui al een heel vreemd gevoel .. maar i.i.g wij gingen weer in auto zitten, en toen was ineens net of hoorde markjan zijn naam, maar we hadden dus the newsboys aan te staan.. das zo'n christelijke band en dat wou hij me ff laten horen, maar toen was het net of hoorde je op de achtergrond de naam van markjan. echt heel vreemd..

    en zins dat gebeurd is ben ik veel meer met het geloof bezig, en net zoals nu, ik ging naar het forum en dacht van, eigenlijkst zou ik wel een topic willen maken aangezien wat allemaal gebeurd is. en toen stond dit topic net bovenaan.

    kijk als je atheist bent dan maak je dat soort dingen mischien ook wel mee, ik zou het niet weten, maar wij maakten het heel bewust mee, en als ik depresief ben ofzo, dan ist net of krijgk zijn hand op mijn schouder, allemaal heel vreemd..

    maar ik ben dus christen... gelukkig..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina