1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    wie zegt dat God onschuldige mensen laat sterven...

en waarom er zoveel theorieen zijn? ooit gehoord van de tegenstander van God die verwarring wil zaaien zodat de mensne niet zullen geloven? :eek:

2. Och Och de satan zou het wel weer zijn. Al het goede komt natuurlijk van God en al het slechte van Satan. Dat zou betekenen dat hij totaal niet oppermachtig is en Hij was/is toch de koning die alles kon.

Mijn buren zijn helemaal lachwekkend. Die laten zich tegen helemaal niks inenten. (familie met ongeveer 10 zonen/dochters) Onder het mom van: als god wil dat wij een ziekte krijgen, dan krijgen we die toch wel. Hoezo hypocriet?

3. Linkin Park

Linkin Park Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt niets van wat je nu zegt, typisch weer iets voor een ongelovige om dat te zeggen:cool: ;)

neej geintje maar ik geloof niet dat je het vaak gedaan hebt, ik kan je hier geen link geven denk ik dus ik pm het wel, maar op die christelijke zijn denk ik meer ongelovigen dan gelovigen actief en word niet met elkaar om gegaan zoals jij zegt.
    Want uit jouw tekst lijkt het eerder alsof je ons christenen niet mag in plaats van andersom.;)

Laatst bewerkt: 24 jun 2006
  4. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    laat ze lekker zou ik zeggen, wie ben jij om je met hun te bemoeien, zo kan ik jou net zo goed lachwekkend vinden...

5. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Klopt is ook heel irritant. Maar waar ik mij nog meer aan irriteer zijn de mensen die langs je huis gaan. Jehova's dus, of andere mensen. Had ik laatst ook weer. Goed ik ben Christelijk opgevoed thuis (maar heel vrij gelaten verder met wat ik er over denk), maar ik heb geen zin om constant uit te leggen aan deze figuren wat God voor mij betekend. God is niks voor mij, ik geloof er niet in. Dat had ik tegen hen gezegd en probeerden ze me constant te overtuigen dat ik het fout had en anders niet het eeuwige leven zou krijgen. Uiteindelijk was ik het zat en heb gewoon gezegd dat ze maar weg moesten gaan en toen de deur dichtgegooit. Dan dacht ik dat het voorbij was maar toen kwam dezelfde persoon de dag daarna wéér langs maar dan met wat andere mede-gangers. Toen heb ik de deur gewoon niet opengedaan.

6. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Wo back up here. Ik zeg nergens dat ik personen die christen (of jood, moslime katholiek for that mater) niet mag.

ik "mag" religie niet. Religie is oorzaak van vele oorlogen en nog meer intollerantie en hypocritie in deze wereld. Is het niet de oorzaak dan wel de misbruikte motivatie.

Ik wil persoonlijk niets te maken hebben met religie. En dat is in het ik geval, wat een ander doet moet die gene voor zich zelf beslissen en ik heb daar niks over te zeggen. Of in 99% van de gevallen die persoon minder te vinden. Wat ik dus ook niet doe.

Wel hekel ik personen die mij religie willen opdringen, en ook dit heeft niets te maken met dat deze persoon christen is of niet. Dit heeft alles te maken met de acties van deze persoon.

7. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Inderdaad, in Den Bosch heb je zo'n vent staan die hele dagen voor de Beijenkorf staat met zn praatje. Maar die gast is dus wel arbeids ongeschikt verklaard, maar zoiets kan die dan weer wel doen. Zo hypocriet :confused:

In Eindhoven zit er ook eentje, maar die kan ik niet meer serieus nemen. Rijdt een beetje rond op zn invalidenwagentje en zit echt snoeihard te schreeuwen en te prediken. Soms zie ik hem zelfs met een semafoon schreeuwen :thumbs:

8. Linkin Park

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist dat je hele reactie om mijn laatste zin zou gaan;), maar heb je ook een kijkje genomen op de link en gezien dat je stelling niet helemaal klopt?:cool:

Ook heb ik nooit gezegd dat je een hekel aan ons christenen hebt maar ik zei dat het zo leek uit de VELE posts die ik jouw hier heb zien plaatsen oven de periode dat dit topic bestaat, maar ik snap je visie.
    Maar wees eerlijk waar is in deze "'gebroken" wereld nou nog geen oorlog om geweest...om bizar veel en bijna altijd onbenullige dingen in ieder geval.

Laatst bewerkt: 25 jun 2006
  9. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Waar wordt op de door jou gpmde link bewezen dat mijn stelling niet klopt? , voorzover ik al een stelling heb. Ik heb niet meer dan een mening. En waar zeg ik hoe gelovige en ongelovige op een bepaalde manier met mekaar omgaan ?..

10. Linkin Park

Leuk Bevonden:
    0
    ;)

11. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    dat laatste was niet meer dan een reactie op dit van jou

Was niet al te letterlijk bedoeld, al bewijzen sommige posts in dit topic dat standpunt wel. Maar forums zijn nou niet echt een geschikte graadmeter

12. Linkin Park

Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeerde alleen te laten zien dat op die christelijke forums niet alleen gelovigen zijn die anderen afkatten en ondertussen de heer prijzen, zoals ik dat uit jouw tekst opvatte:)
    (p.s. maar "gelovigen" in mijn citaat had inderdaad misschien beter "het geloof" kunnen zijn)

13. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    :). mijn tekst is iig niet bedoeld om het als zodanig op te vatten. Genoeg mensen binnen mijn kennis/vrienden kring zijn gelovig of hebben een gelovige opvoeding. Ik ben zelfs gedoopt ;) , maar verder volledig vrij gelaten.

14. Linkin Park

Leuk Bevonden:
    0
    Dan weet je in ieder geval waar je het over hebt, is dat vast meegenomen;)

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja , als we er niets over zouden weten ,zouden we in elk geval niet over meebabbelen .
    Het geloof is voor sommige mensen een steun en bevrijding .
    Maar geloof me gerust dat diegene die zich uit het juk van het geloof hebben vrijgevochten dit óók als een bevrijding ervaren.:b:

16. Linkin Park

Leuk Bevonden:
    0
    Gaan we weer:cool:, je zegt het zo alsof ik er last van heb dat ik christen ben, ik ben nooit gelukkiger geweest dan met Jezus, maar dat is een oneindige discussie zoals al vaker is gezegt hier...:b:

Ik heb gezegt wat ik wou zeggen en heb niet zoveel befoete aan diepzinnige gesprekken over de evolutietheory en adam eva verhalen waar dit ongetwijfeld op gaat uitlopen als ik doorga.:cool:

dus adios kga slapen:thumbs:
    ;)

17. Stridone

Stridone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, en weet je waarom? Omdat je beseft dat je zo'n discussie niet kan winnen met je waardeloze christen-argumentjes. Net als de discussie die iedere keer opnieuw weer door de (neo-)darwinisten word gewonnen.
    Probeer je er nou ook niet zo triest uit te lullen met je "dat is een oneindige discussie". Dat heb ik al zovaak gehoord.

18. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    een discussie waarin niet-christenen verwachten overtuigd te worden en bewijzen dat God bestaan, kan idd ook niet gewonnen worden. Geloof is niet aantoonbaar, en met iets gevoelsmatigs zal iemand dus niet gauw overtuigd zijn. Je kan voor iemand anders niet bewijzen dat God bestaat, dat moet iedereen voor zichzelf doen, net zoals iedereen verschillende redenen heeft over het geloof, verschillende twijfels etc.
    Als je nog een beetje uit zo'n discussie wilt halen, moeten beide partijen openstaan voor wat een ander zegt. Overigens.. als je niet WILT geloven, zijn er duizenden redenen te verzinnen waarom God niet bestaat. Als je wel wilt geloven ook weer duizenden waarin God voor jou wel bestaat.
    dus ja.. wat wil je eigenlijk horen?

19. Stridone

Stridone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat er niet om dat iemand overtuigd word van een ander z'n standpunt. Dat heb ik namelijk nog nooit meegemaakt in een discussie. Maar wel zijn argumenten bestrijden in plaats van te zeggen "blablabla eindeloze discussie".

Er is geen enkel aantoonbaar argument dat God bestaat. Het is verzonnen door de mens. Ik geloof niet zomaar in iets dat door de mens verzonnen is.

20. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Verzonnen is ook weer iets te kort om de bocht. Er zijn wel geschriften gevonden, Jezus..bovendien is het niet zomaar een sprookje natuurlijk.
    God is ook geen man met een baard ofzo, het is meer een soort kracht. Daarin kun je geloven als je hem voelt. Je zou het misschien kunnen vergelijken met iets als liefde. Je kan het niet verwoorden, je kan het niet bewijzen, maar toch weet je gewoon zeker dat er iets is. Persoonlijk ja vind ik het ook lastig als geloof er al met de paplepel wordt ingegooid.. hoe weet je dat of je wel echt gelooft? Maar ik heb zelf wel een keer wat gevoeld waarvan ik toen ineens zeker was dat het God was, terwijl ik altijd atheist ben geweest en ook zo ben opgevoed. Nu doe ik ook weinig met het geloof, maar ik heb wel in mijn achterhoofd dat ik wel denk dat er meer is, een soortvan God.Kan dat ook niet bewijzen, en ik heb zelfs de bijbel nog nieteens helemaal gelezen, maar gevoelens kan ik niet ontkennen, maar ook niet bewijzen. Verder is geloof iets wat iedereen verschillend invult. De een misbruikt het ( Bush), de ander is er veel mee bezig en leest elke dag wel uit de bijbel, en een ander doet er verder weinig mee. ( maargoed ook daarin weer van een vind dat moeilijk, is het daar niet mee eens, ander weer met iets anders ) Geloof is niet één hetzelfde ding.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina