1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stridone

Stridone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dan ook totaal geen problemen met mensen die in een iets hogers geloven, een God oid. Maar religieuzen houden zich aan een bepaald denkpatroon. Dit, samen met de hypocrietheid en oorlog die het veroorzaakt, zorgt ervoor dat ik religie niet kan uitstaan.

2. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5
    Ik zag een aantal paginas terug dat iemand zei dat als je Satanist bent je om klappen en politie vraagt. Even van te voren zegt hij dat "ALLE" gelovigen gerespecteerd moeten worden, welk geloof ze ook hebben. Dus, deze gozer lult duidelijk ook maar uit z'n slappe nek. Iedereen weet dat als men niet in "god" gelooft, dan kan men ook niet in "Satan" geloven. En als mensen denken dat het "Satanisme" geen geloof is zitten ze fout. Ook zag ik dat Armada iets zei over een vriend van hem die Death & Black Metal draait. Ik maak dit ook regelmatig mee, ik ben een uber Death Metal freak en blaas deze muziek dan ook regelmatig op m'n kamer. Ik kreeg een tijdje geleden een opmerking van een oud wijf in de straat, haar dochter had de woorden "God gives head in heaven" en "biblewhore" opgevangen. Dit vond ze schandalig en ik zou "vervloekt" en "gekruisigd" moeten worden om het leed van "god" te ondergaan om zo tot inkeer te komen....LOL. Ik heb nog nooit iemand zo hard uit gelachen en eerlijk waar, ik heb er nu nog plezier van.

Als ik deze thread door lees zie ik dat de zogenaamde "gelovigen" constant terug vallen op dezelfde oude zeik-argumenten die niet eens als feiten bestempeld kunnen worden. Alles komt erop neer dat iedereen maar schreeuwt dat het in de "bijbel" staat maar ik ben er niet zeker van dat deze mensen beseffen dat de "bijbel" door mensen geschreven werd. En wat doen mensen al zolang ze bestaan? Juist, schijt verzinnen om het voor hunzelf makkelijker te maken, conflicten uitlokken en proberen om andere mensen in hun straatje te krijgen. En wat is hier het meest gebruikelijke voor? Denk niet dat ik dat nog een keer hoef te zeggen.

Anyway, ik ben er trots op dat ik me nooit heb laten inpalmen door een of andere gelovige dwaas met foldertjes en dom gelul. Gelovigen doen maar wat ze willen, zolang ze het lekker bij zichzelf houden en niet met andere mensen fucken terwijl ze weten dat ze geen intresse hebben.

3. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    je bent er zelf trots op...tja dit leven duurt niet eeuwig en daarna kan je zien waar je trots op bent geweest :)

4. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Precies ja. Maar waarschijnlijk op een hele andere manier dan jij het bedoelde. :+

5. NecroSadistic28

Leuk Bevonden:
    5
    Yep, ik ben er inderdaad trots op dat ik mezelf blijf en me niet van de wijs laat brengen door slap gelul. Ik ben trots op iedereen die zichzelf is en met dingen omgaat hoe hun dat zelf willen, niet zoals het in een boek geschreven staat. En voor gasten als NL Eagle...ik kan alleen maar om je achterlijke gelul lachen joh. Gelukkig duurt het leven niet eeuwig, daar ben ik echt blij om. En om nu over het "leven" na de dood te beginnen...moet ik nu denken dat ik gestraft wordt door je almachtige "god"? Zoals iemand al eerder in dit topic zei...je bent echt zwaar irritant gast. Als je denkt dat je met die lamme opmerkingen iets bereikt zit je toch echt verkeerd.

Laatst bewerkt: 27 jun 2006
  6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ik geloof niet in leven na de dood, dus hoef ik me nergens zorgen om te maken. Dood is dood. Ik hoef niet bij iemand te biechten oid, omdat ik wat verkeerds heb gedaan en daardoor niet in de hemel kom.
    Want wat is nou de hemel? Een perfecte plaats waar alle (goede) mensen komen. Je 'ziel' zweeft daar dan doelloos rond en er komen er steeds meer bij, maar het blijft beweren dat de hemel perfect is? Waarom zorg je dan niet gelijk dat je in de hemel komt?
    Voor mij hoeven die verhalen over zielen en de hemel/hel niet.

7. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan me net zo goed aan jou irriteren, je avatar zegt voor mij al genoeg ...je reacties bevestigen dat alleen maar.
    toch laat ik je gewoon je gang gaan en reageer af en toe op de voor mij even domme reacties van jou als dat je mijn reacties vind.
    waarom zou ik niet een mening mogen hebben zoals jij die hebt, waarom ben ik dan meteen irritant?
    jou mening vind ik misschien nog wel irritanter als dat je mijne vind toch laat ik dat in het midden, doe jij dat dan ook gewoon:)

8. De tering wat ben jij een mafkees. Als NL Eagle nou gelovig is, wat de fuck is jouw recht dan om daar iets tegen te hebben? Je zegt ik ben trots op iedereen die zichzelf is, NL Eagle is zichzelf omdat hij gelovig is, want de meerderheid van de Nederlandse bevolking is niet gelovig. Hij is irritant? Wat ben jij dan wel niet door hem af te kraken. Bah.

9. Exar Kun

Exar Kun Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat hij niet zozeer NL Eagle 'afzeikt' omdat hij gelovig is, maar meer om zijn pedante houding dat zijn christelijke geloof de waarheid is, en dat iedereen die hier niet mee instemt dom is. Dit is nou ook precies de reden waarom ik me zo de tering erger aan NL Eagle.

10. party crusher

party crusher VGcats is de shit

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan me daar bij aansluiten.
    ik vin et zowiezo idioot dat elk geloof zegt dat zij de juiste zijn.
    hoe kan je zeker zijn dat een geloof juist is als er zoveel zijn en zijn geweest.
    wie weet hadden de grieken gelijk, of de hindoes.
    en al die religies zijn gebasseerd op een fucking boek. een boek geschreven door mensen.
    wie hier vindt dat scientologisten idioten zijn, omdat ze geloven in de waarhijd van een boek geschreven door een sci-fi schrijver. iedereen toch, behalve de idioten die ook echt in scientology geloven.
    met de bijbel en koran enzo is het allemaal hetzelfde princiepe. een boek geschreven door mensen en idioten die het geloven.
    zoals Pig Josh al zei, sinds mensen heugenis verzinnen mensen crap om hun leven makkelijker te maken, conflicten uit te lokken, en mensen te onderdrukken.
    en trouwens, alles wat in de bijbel staat is al weerlegd door wetenschap. we weten dat er geen Adam en Eva hebben bestaan, er was geen Noach en zijn fucking ark. niets is waar en niets is echt gebeurt wat er in die idioten boekjes staat. en toch houden mensen stug vast aan die idiote verhaaltjes. dat kan mij niets schelen want voor ik harde bewijzen heb gezien voor het bestaan van god geloof ik niemand behalve wetenschap en mijzelf.

dus als er een god is laat hij (of zij of het) dan een teken van zijn (haar) bestaan geven.
    *donderslag op heldere dag* dat was vast toeval ;)

11. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    1 ding, ik geloof niet in waarheid met een lange ij

12. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ware het niet dat vele gelovigen alles zien als een teken van gods bestaan. Als men is neergeschoten of gecrasht, zeggen ze dat god hun in leven gehouden heeft. Maar je hoort ze niet over waarom god juist hun hebben laten neerschieten of crashen.
    En waarom god bedanken voor het eten. Het is toch wel duidelijk dat god niet voor het eten op tafel zorgt.

13. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    dat doet mijn pappie:)

14. Victor

Victor Guest

Yep, en de mensen in de tuinbouw, landbouw en veeteelt maken dat eten, jij koopt zelf je eten, jij kookt het zelf, jij eet het zelf op. En je dankt je god ervoor? Riiiight...

Nog zoiets; God 'bestuurt' iedereen. Waarom laat hij mensen dan slecht worden en lijden in de Hel? Waarom maakt hij ons geen perfect vredelievende mensen?

Imo zijn dit soort dingen onzin, verzonnen om mensen bezig te houden, bang te maken en meer. Echter, vele mensen zien hun god als een spirituele band die hen helpt in moeilijke tijden. Die zien het in; je bent je eigen god. Jij bepaalt zelf hoe jouw pad loopt, jij bepaalt zelf of je goed of kwaad doet (wat is goed en wat is kwaad?).

15. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    tja ik zou hier wel op willen reageren maar ik heb dat al zovaak gedaan en ik vraag me af of jij het wel zult begrijpen :)
    gezien je kennis van gelovigen en bijvoorbeeld hoe je denkt over mensen die tot God bidden voor hun eten weet ik (helaas) genoeg...
    denk je echt dat de gelovigen denken dat God hun eten op hun bord tovert ofzo?
    gezien je briljante ingeving dat het eten van oa de land en tuinbouw komt denk je dat waarschijnlijk echt...
    maar ik zal het wat betreft bidden voor het eten nog eens uitleggen, wat mensen die bidden voor het eten doen is dankbaarheid tonen dat ze elke dag weer te eten krijgen en ook (hopleijk) zo lekker te eten krijgen.
    ze danken daar God voor aangezien ze geloven dat hij alles in zijn macht heeft dus ook wie hij te eten geeft.
    nu zijn er veel mensen die niet elke dag eten, dan is het toch niet zo gek om dankbaarheid te tonen dat jij wel elke dag te eten krijgt? voor de gelovigen bedanken zij dan God, omdat ze immers geloven dat hij zoals ik al zei, alles in zijn macht heeft:)
    ik waag me er nog aan om te proberen het 2de punt uit te leggen.
    waarom lijden mensen en waarom zorgt God niet dat we dan goed worden?
    je kunt het vergelijken met een jong kind die nieuwe dingen leert.
    er wordt verteld hoe het moet en er wordt ook laten zien hoe het moet, maar wil het kind zelfstandig van zijn vader kunnen functioneren dan zal hij ooit het zelf moeten doen.
    nu, God helpt mensen om het goede te doen, maar ze moeten het wel zelf doen zodat ze later zelfstandig kunnen ''werken''.
    en mensen lijden doordat ze een eigen wil gekregen hebben, ze kunnen zelf ergens voor kiezen en worden enrgens toe verplicht.
    nu, als mensen ervoor kiezen niet te doen wat God graag wilt zullen ze daar ook de gevolgen van zien.
    dat is met alles zo, als je iets doet heeft dat weer iets anders tot gevolg.
    daarom het lijden, mensen lijden omdat ze kiezen om dingen te doen die God niet wil en ondervinden daarvan de gevolgen.
    het is ook logisch dat als je iets doet wat God niet wilt het niet meteen goed met je gaat, want dan zouden alle mensen dingen gaan doen die niet goed zijn volgens God.

Laatst bewerkt: 27 jun 2006
  16. Victor

Victor Guest

Ik weet genoeg over het bidden voor het eten, ik maakte een samenvatting.

En Eagle, waarom reageer je maar op één ding? Ik zou graag de discussie met je aangaan, maar als je het zo doet, lukt dat niet.

17. NecroSadistic28

Leuk Bevonden:
    5
    @ NL Eagle: Het gaat niet over je "mening"...het gaat over je achterlijke opmerkingen tegenover mensen die hun "mening" geven. Dit doe je al het hele topic lang en er zijn meer mensen die zich mateloos aan je irriteren dus ik ben niet de enige die zo denkt. Wat bereik je er nu mee als je zegt dat het leven niet eeuwig duurt en dat ik "wel zal zien waar ik trots op ben geweest". Het enige wat je doet is zeik uitlokken, iets waar gelovigen bekend om staan. En dat gelul over die avatar...da's digital artwork van Deviantart.com. Heb geen idee wat dat over mij als persoon zegt, maar goed.

@ Chemische Kip: Ik heb er niets tegen dat hij gelovig is. Zoals je hieronder kan zien. Heb al een aantal keer gezegd dat ik nix tegen geloof heb, zolang het niet de basis is van conflicten of door dwazen aan anderen opgedrongen wordt.
    @ Exar Krun: Inderdaad.
    @ Party Crusher: Je haalt me de woorden uit de mond.

18. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb weinig tijd moet zo weg en moest snel je reactie doorlezen dus sorry:)

als je nog andere punten hebt dan zal ik daar (uiteraard) op reageren:)

19. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Die instelling dat je van grote hoogte probeert te reageren op mensen is waar ik me zo aan kan ergeren in jouw posts. Of je het nou opzettelijk doet of niet, je kan in ieder geval ontzettend arrogant overkomen.

20. Laat die Eagle nou gewoon. Hij weet gewoon niet beter, zo is hij geboren, kan hij er wat aan doen? Laat die jongen gewoon lekker kwebbelen, maar laten wij er gewoon niet meer op reageren of aan irriteren. Hij weet zelf ook totaal niet waarom hij gelooft, het is er bij hem gewoon ingestampt. Misschien zouden we hem alvast een goede reis naar de hemel kunnen wensen, het is zomaar een idee :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina