1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gamer18

gamer18 xboxgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet zo dat ik een streng geloof heb, maar als er een keer iets met een familielid is, die er slecht bijligt in het ziekenhuis, (wat ik zelf ook al een keer of 2 heb meegemaakt) doe ik vaak wel een keertje bidden dat hij er weer goed bovenop komt,

(weet zeker dat heel veel mensen dit doen, ondanks dat ze niet echt gelovig zijn):) :) :) :) _0/ _0/

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Nee kerel , als je goed kijkt hebben alle grote planeten in ons zonnestelsel een min of meer ronde vorm zodat je als je vanuit een bepaald punt in welke richting dan ook rechtdoor gaat vliegen je dat na verloop van tijd weer bij je startpunt uitkomt.
    De meeste wetenschappers zijn dan ook ervan overtuigd dat dit met ons zonnestelsel óók het geval is , zij beweren dat ons zonnestelsel een kosmische kromming heeft zodat je als je vanop de aarde de ruimte invliegt in een rechte lijn , je hoe dan ook na onbepaalde tijd weer bij de aarde terug zal uitkomen aangezien men niet weet hoe groot ons zonnestelsel precies is omdat men bij wijze van spreken maar tot aan het begin van de kosmische kromming kan kijken .

3. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    tja maar dan schiet je nog niet echt op he, want wat is er dan buiten die zogenaamde kromming van jou?
    ikzelf interesseer me juist weer helemaal niet in het hoe en waarom, voor mij is het waarom al duidelijk en mede omdat ik daar zo zeker van ben is het hoe niet van belang.

4. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    er is niks buiten die kromming. het menselijk brein kan de complexiteit van het heelal bijna niet bevatten. Het is niet zo simpel van wat is daarbuiten dan. Het is één geheel.

Jammer dat er niet op mijn reactie wordt gereageert, maar wat ik me ook altijd afvraag is: waarom moet het altijd zo los gezien worden. OF er is een God OF er is evolutie en big bang. Kan het niet gewoon allebei? Ik geloof wel dat er een God is, maar ook in de evolutie, want dat is gewoon bewezen.
    Als het heelal zo moeilijk in elkaar zit dat wij het bijna niet kunnen bevatten, waarom denkt iedereen dan zo in hokjes van of het zit zo of het zit zo? zou dat niet ook gewoon wat complexer kunnen zijn? :)

5. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Nee want de mens heeft de gewoonte om al het onverklaarbare en alles wat men niet kan bevatten te gooien op een god ;)

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Haha , leg uit , wat ligt er dan achter die ruimtelijke horizon verborgen.
    Ik meen me te herinneren dat in de middeleeuwen geleerden door toedoen van de kerk op de brandstapel beland zijn omdat ze verklaarden dat de aarde rond was in plaats van plat zoals indertijd door gebrek aan kennis als algemeen werd aangenomen , zij werden toen door de kerk als ketters gebrandmerkt en terecht gesteld.:emo:
    Dus ga alvast niet te veel staat op dat waarom van je, aangezien zij er eeuwen geleden ook al flagrant naast zaten .:cool: :b:

7. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    stel jij verliest van mij in het rap battle toernooi. Dan kwam dat dus echt niet door god maar door mij hoor:+ Nee maar je hebt wel gelijk. Het is wel makkelijk. Natuurlijk kun je ook eindeloos filosoferen over onverklaarbare dingen. Dat zet je echt aan het nadenken

8. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    haha ;) . Tjah met eindeloos filosoferen roep je nog meer vragen op, gewoon het onverklaarbare onverklaar laten en je er lekker bij neer leggen dat wij nog niet ver genoeg ontwikkeld zijn om die dingen te bevatten

9. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Even tussendoor: Evolutie is nog nooit bewezen, er zijn nog nooit nieuwe eigenschappen aan een wezen toegevoegd door evolutie, is niet mogelijk. Er zijn wel verchillende versies binnen een soort, maar dit zit altijd vast aan een bepaalde vorm, aan die soort en dat is niet evolutie te noemen, maar variaties. Er zijn gewoon grenzen. Een duif blijft een duif en een paard een paard enz.

10. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    ja goed, das waar, foutje van mijn kant. Maar wat ik bedoelde is dat het wel heel dichtbij komt, er zijn wel veranderingen waargenomen van apen die steeds meer op mens gingen lijken, en het mij een beetje oppervlakkig lijkt om een van de twee totaal uit te vlakken. De gelovigen denken dat het door God komt, de niet-gelovigen evolutie. Maar er is geen combinatie van de twee.

en een rups is een rups? en een vlinder een vlinder? maar hoe noem je het moment dat een rups een vlinder wordt..
    ze lijken totaal niet op elkaar, maar toch zijn ze een en dezelfde.
    wat ik bedoel is.. als je het niet hebt gezien, (of er geen bewijs is ) hoe weet je dan dat het waar is?
    ( kan voor gelovigen en niet-gelovigen dus een vraag zijn )

Wat ik me dan toch nog afvraag is hoe er wordt gedacht over bijv. moslims, homoseksuelen etc. of bijv. gehandicapten.. komen die ook in de hemel?

Laatst bewerkt: 1 jul 2006
  11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ooow , maar je versterkt hier juist de term evolutie.
    Je hebt gelijk wat betreft dat elke versie vast zit aan een bepaalde vorm en dat er enige variatie aanwezig is tussen de versies binnen één soort.
    Die variaties binnen één soort is wel degelijk het werk van de evolutie hoor. Neem nu duiven die door hun voorouder afstammen uit één bepaald gebied .
    Naarmate de populaties groter worden en uiteindelijk gaan uitzwerven over de hele wereld komen ze dan geleidelijk aan in andere klimatologische levensomstandigheden en voedselbronnen en gaat de soort zich geleidelijk aanpassen en gebeuren veranderingen ten opzichte van de oorspronkelijke voorouder teneinde zich optimaal aan de omgeving te kunnen aanpassen en krijg je die variaties .
    Een duif is en blijft een duif , die echter in tientallen verschillende famillies en ondersoorten is verdeeld , en allemaal aangepast aan hun leefwereld en dit terwijl ze onderling toch zo'n grote verschillen hebben heden deze dagen zijn ze toch allemaal afkomstig van dezelfde voorouder , das nou het mooie aan evolutie , het perfectioneren zonder de soort drastisch te veranderen en dit door er langzaam aan verschillende tussen en ondersoorten aan toe te voegen die allemaal het product zijn van hun leefwereld die telkens weer net iets anders is.

12. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    klimatologische levensomstandigheden :lol: 3 maal woordwaarde

13. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Er wordt aangepast aan de leefomgeving ja en daardoor ontstaan nieuwe variaties, maar dat heeft helemaal niets met evolutie te maken :eek:

En een rups veranderd niet plots in een heel ander dier, een rups is gebouwd om ooit een vlinder te worden. Dat is een mooi stukje natuur en niet opeens evolutie oid :+

14. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat hij er is , maar hij heeft wel heele rare humor . :confused:

15. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    tja ik ben bang van wel:D
    nee maar serieus, in mijn geloof is het zo dat alleen wie gelooft in wat in de bijbel staat daadwerkelijk een hemel zal bereiken(er staat nergens de hemel als een soort verzamelplaats voor iedereen ofzo) dit is dus geen moslim, maar kan prima een gehandicapte, homo of wat dan ook zijn.
    het gaat er dan met name om hoe je geleefd hebt in welke ''hemel'' je komt.
    dus een normaal persoon die gelooft, maar er niets mee doet zal in een andere hemel komen als bijv. een homo die zich aan alle wetten houd die voorgeschreven staan.

16. party crusher

party crusher VGcats is de shit

Leuk Bevonden:
    0
    en dus door de evolutie theorie geloof ik niet in god.
    laat ik et maar uitleggen.
    de bijbel en gelovigen geloven dat god de mens heeft gemaakt.
    dit klopt niet omdat de mens per toeval is geevolueerd vanuit de primaten tak.
    en deze tak gaat weer helemaal terug tot de eerste eencellige levensvormen net als elke andere organische tak. alles komt van hetzelfde, vissen en zoogdieren stammen allemaal af van eencellige levensvormen.
    en omdat evolutie nooit stopt zullen er ooit ook geen mensen meer zijn, maar een soort waar wij in zijn geevolueerd, waarschijnlijk met een veel grotere hersen capaciteit.
    hoewel menselijke evolutie nu erg vertraagd is doordat natuurlijke selectie is uitgeschakeld. iemand met een IQ van bijvoorbeeld 70 heeft dezelfde kans zich voortteplanten als iemand met IQ 167.
    en trouwens die praatjes uit de bijbel kan je toch niet met feiten onderbouwen, en zodra er harde bewijzen zijn van het bestaan van god zal ik gelovig worden.

en nog ff over dat hoe en waarom van het bestaan van het heelal. dit zijn heel menselijke vragen, en dus meteen volkome overbodig. wat maakt het uit waarom of hoe het heelal er is, het is er en bestaat volledig uit energie en is dus ook uit pure energie ontstaan.

17. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    dan mag jij mij uitleggen waarom God homo's en moslims ed gemaakt heeft?
    of geloof je ook in Allah? Homoseksueel of moslim of gehandicapt worden heeft namelijk niks met keuze te maken, zo word je gewoon geboren. Maar als je daardoor niet in de hemel komt, waarom zou God dat dan doen, dan erkent Hij toch daarmee een fout te hebben gemaakt? en ik dacht dat Hij onfeilbaar was?

ik geloof daar absoluut niet in, en op mij komt dat heel erg slecht over. Sorry dat ik het zeg. Dit is altijd de reden geweest waarom het geloof, zoals sommige dingen in de bijbel, mij altijd heeft afgestoten. Zo goed komt God dan niet op mij over als ik eerlijk moet zijn. Bij God denk ik toch aan iets dat heel erg goed is, en niet aaniets dat andere mensen straft. De bijbel wil ik weleens lezen, heb alleen het begin doorgenomen, maar ben toen afgehaakt toen God het land liet overstromen.. toen had ik zoiets van: waarom doet Hij dat nou :confused:. misschien dat iemand me dat kan uitleggen? nja de God waarbij ik aan denk als ik aan God denk, is wel goed, maar als je precies de bijbel volgt, dan ga ik juist twijfelen.

18. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, dat klinkt heel geloofwaardig 8) Frappant dat mensen makkelijk zo'n theorie geloven, gewoon omdat ze het anders niet kunnen uitleggen.

En voor de zoveelste keer, dan valt er weinig meer te geloven.

God is niet alleen goed op een manier dat hij altijd maar mensen blijft sparen, ook al doen ze slecht. Alle mensen, behalve Noach en zijn kinderen, hadden God de rug toe gekeerd. God was het zat en wou de wereld vernietigen, maar Hij zag toch nog wat goeds in Noach en liet hem leven. God kan heel boos worden en heeft hele volkeren vernietigd. Het woord rechtvaardig past hier goed bij.

19. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    wat was de reden daarvan dan? want het niet geloven in God, tja dat doen nu veel mensen ook, waarom dood hij hun niet dan.. en waarom zou Hij ze doden als ze niet in Hem geloven? Hij heeft ze toch gemaakt, heeft Hij dan fouten gemaakt in het begin?

en nu snap ik nogsteeds niet hoe het zit met homo's, moslims en gehandicapten :)

het klinkt misschien beetje anti van mijn kant, en ik geloof zelf wel, maar dit soort dingen snap ik gewoon echt en weerhouden mij ervan echt met he geloof bezig te zijn.

20. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is het geen geloof meer inderdaad.
    Maar waarom noemen we het anders een geloof? Zijn er bewijzen?
    Niet veel, daarom is het een geloof en geloof ik er ook niet in.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina