1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    De bijbel is een verhaal, geschreven door mensen duizenden jaren geleden in een tijd waarin ze dachten dat de aarde plat was en nog meer van dat soort onzin. De evolutietheorie is gebasseerd op feiten en wetenschappelijk onderzoek, dus ook veel geloofwaardiger voor mij. Mja het blijft natuurlijk een theorie. Als ik kijk naar de geloofwaardigheid van beide, kies ik toch echt voor de evolutietheorie.

2. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Ik sluit me daar bij aan.
    En wat geloof betreft. Er is altijd wel een geloof. Je kunt gewoon niet niet geloven. Want dat geloof je toch dat er niets is om te geloven? Dus geloof je.

3. God heeft volkeren niet vernietigd, oorlogen hebben dat gedaan. En rechtvaardig wil ik dat ook totaal niet noemen.

4. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Voorbeeld van hoe God heeft geholpen in een oorlog:

In Refidim werd Israël aangevallen door de Amalekieten. 9 Toen zei Mozes tegen Jozua: ‘Kies een aantal mannen uit en trek met hen tegen Amalek ten strijde. Ikzelf zal morgen op de top van de heuvel gaan staan, met in mijn hand de staf van God.’ 10 Jozua deed wat Mozes hem had opgedragen en trok tegen Amalek ten strijde, en Mozes ging naar de top van de heuvel, samen met Aäron en Chur. 11 Zolang Mozes zijn arm opgeheven hield, was Israël de sterkste partij, maar liet hij zijn arm zakken, dan was Amalek de sterkste. 12 Toen Mozes’ armen zwaar werden, legden Aäron en Chur een steen bij hem neer, zodat hij daarop kon gaan zitten. Zelf gingen ze aan weerszijden van hem staan, om zijn armen te ondersteunen. Daardoor konden zijn armen opgeheven blijven totdat de zon onderging. 13 Zo versloeg Jozua het leger van Amalek tot de laatste man. 14 De HEER zei tegen Mozes: ‘Leg deze overwinning in een oorkonde vast, zodat niemand die ooit zal vergeten, en overtuig Jozua ervan dat ik zal zorgen dat niets op aarde nog aan het volk van Amalek herinnert.’

5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    haha

Zolang vampieren nooit in het zonlicht gaan staan, kunnen zij eeuwig leven.
    Zolang de kikker maar gekust wordt, wordt de betovering verbroken en wordt het weer een prins.
    Zolang alle ringen maar intact blijven, kan Catain Planet worden opgeroepen.
    Zolang Mozes z'n armen omhoog blijft houden, gaat hij de veldslag winnen.
    Zolang al sprookjes ;)

:+

6. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    mag ik vragen wat jou post voor nuttige bijdrage aan deze thread heeft bijgedragen:confused:
    asjeblieft zeg, als je je toch niet in de discussie interesseert reageer dan ook gewoon niet:mad:

7. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Ik interesseer me er wel voor hoor, maar oke, ik zal het even uitleggen voor je.

Met die post ga ik in op het stukje van Shriko over Mozes hulp van God kreeg in een oorlog. De manier waarop God heeft geholpen en hoe dat wordt omschrven in de post van Shriko vind ik net zo geloofwaardig als die andere dingen. Vandaar die opsomming. :)

Happy?

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    nja dat zijn ook meer verhaaltjes, maargoed verhaaltjes is ook niet de kern van het geloof. Een sprookje is een sprookje, maar een geloof gaat wel iets dieper dan dat. Die verhaaltjes zijn er meer om het leuker te maken denk ik, en hebben ook wel vaak een soort 'boodschap' over het leven. Maar dat is verder niet waar het om draait.

9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95

Zolang deze smiley blijft zwaaien geloof ik niet in god .... \o/

:')

Laatst bewerkt: 1 jul 2006
  10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221

:x Jij neemt alles veel te letterlijk

11. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    waar slaat dat op?
    hij haalt zijn informatie uit een boek die voor hem waar is (ook voor mij trouwens) net zoals een evolutietheorie aanhanger informatie uit de evolutie theorie van darwin haalt.
    beide nemen het letterlijk, want ze hangen de leer/geloof van dat boek aan...
    hoe kun je dan zeggen dat de ene persoon het te letterlijk neemt?

12. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Fout. Alles letterlijk nemen hoeft bij de evolutietheorie niet, omdat deze nog incompleet is en fouten bevat. Het is voor veel mensen alleen wel een richtlijn ofzo.

Alles letterlijk nemen uit een boek wat talloze keren herschreven is in de loop der eeuwen vind ik persoonlijk - met alle respect ;) - een beetje simpel. Imo past dat boek beter gewoon in het fictiegedeelte in de bieb. :)

13. Victor

Victor Guest

Doorgaans is wat in de Bijbel, Koran, Tora enzo symbolisch bedoeld, een boodschap met een leuk verhaaltje eromheen zodat mensen iemand of iets hebben om aan terug te denken. Jezus is een voorbeeld.

En nu zal ik wel weer kortizchtig zijn...

14. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    je zegt het zelf:)

als je het symbolisch gaat nemen kan je denk ik net zo goed het zoveelste deel van harry potter lezen...
    het is dan een leuk boek om te lezen geworden zonder veel togevoegde waarde, daarom denk ik dat je het wel letterlijk moet nemen...

15. Victor

Victor Guest

Op de eerste zin ga ik niet in, maar hij is wel erg mooi. :x

Harry Potter is bedoeld voor vermaak, bedoeld om gewoon simpel gelezen te worden en ervan te genieten. De Bijbel is gemaakt om mensen een boodschap te brengen, niet om ze aan een lijntje te nemen en houden.

Klein vraagje tussendoor, voor Shriko, die tenminste normaal doet; is de Hemel niet de bereiking van je eigen doelen, en het sterven met de levenswijheid die je vergaart hebt?

Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2006
  16. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn streven is God eren, de hemel en uiteindelijk de nieuwe hemel en aarde een gigantische beloning.

17. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En ik denk dat vroeger een gek de bijbel heeft geschreven enzo gelooft iedereen het (mijn mening) want ik geloof er niks van

18. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0

dankje daar hebben we met zn allen ontzettend veel aan:thumbs: :{

19. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    ik geloof nergens in. waarom zou er anders oorlog zijn, en honger?
    allemaal onzin. god of alla(h) zouden tog goed moeten zijn voor de wereld? waarom doen al die islamitische zelfmoord terroristen dan allemaal bommen om hun lijf, om onnodig burgers te fraggen? Dat lijkt me nou niet echt iets om goed te vidnen, en het gaat de wereld ook nbiet helpen met de wereldvrede.
    en god. ach ja. iedereen is arm, maar tog zoveel mogelijk kinderen baren, en al het geld aan de kerk geven.
    zelf weten, maar ik doe er niet aan me. als ik zou moeten geloven, zou dat zijn in een natuur god. denk bijv. aan het boeddisme of hindoeisme..

20. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    waarom zou er oorlog zijn.. tja misschien komt dat door de mens? :{

wat zou God moeten doen dan? ingrijpen ofzo? en ons de vrije keuze die Hij ons gegeven heeft ontnemen.. dan zouden we net zo goed robots kunnen zijn als hij toch ingrijpt als we iets verkeerds doen. Bovendien wordt je daar dan toch wel voor gestraft in de hemel. Denk dat we blij moeten zijn met wat Hij ons heeft gegeven en dat we een keuze hebben en kunnen nadenken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina