1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Yep , dat is waar alles om draait.
    Dat wij geboren worden heeft niets goddelijks ... dat heet gewoon voortplanting om de soort in stand te houden .

2. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    je weet wel dat dat ook weer verzonnen is zodat de mens goede dingen blijft doen? Ik geloof ook hoor, maar dit soort dingen spreken elkaar dus tegen.
    Altijd pijn? hoe wil jij altijd pijn hebben als je lichaam onder de grond ligt op aarde en dus alleen je ziel naar de hel zou gaan. Je kan op hete kolen lopen wat je wilt, maar daar voelt je ziel niks van. Een echte hel zou het pas zijn als je pijn in je ziel voelt..

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Amen

4. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    geloven maakt het leven wat je nu hier leidt beter. Want als je gelooft voel je je daarin vaak echt helemaal happy. Als je denkt dat alles toeval is en geen hoop hebt dat er hierna nog wat is, leef je je leven zonder veel na te denken, naar school, werk en je gaat dood en er is niks. Geloof geeft je leven extra betekenis. Wat er wordt gezegd over geloof, en je ziet ook in discussies dat meningen verschillen. niemand zal ooit de echte waarheid weten.. althans dat zullen we zien. Ik weet het ook niet zeker. Ze zeggen dat als je een bijna dood ervaring hebt gehad, je hersenen zo in shock zijn dat je een soort wit licht ziet. Of dat nou de hemel is, of gewoon de staat van je lichaam.. wie zal het zeggen. feit is dat als je gelooft je ergens echt helemaal aan hangt, je er zo in gelooft dat het waarheid wordt voor jou. dat hoeft iemand anders waarheid niet te zijn.. daarover kun je eindeloos discussieren, maar je zult de ander toch niet overtuigen met woorden. maar..doordat je er zo in gelooft ga je van God houden, het geeft je een warm en gelukkig gevoel. je gelooft erin dat er na dit leven iets is, dus je bent niet bang voor de dood. je bent benieuwd. als je dierbaren sterven rouw je om ze, maar bent ook gerust dat ze nu op een betere plek zijn. als er iets heel vervelends gebeurd bid je tot God met je hele ziel en haal je alle hoop weer boven tot je er weer bovenop bent. Als je niet gelooft, al heeft de mens de capaciteit om hoe groot verdriet ook is er snel weer bovenop te komen, heb je niet de hoop dat er hierna iets is. niet geloven is veel definitiever. het sluit alle mogelijkheden uit.

we weten het niet en zullen er ook niet achter komen. maar maakt het uit? of er nou geen of wel een God is, we kunnen er niks aan veranderen als we het zouden weten. Het zou ons waarschijnlijk ontzetend zenuwachtig maken om de dood. ookal ben je niet gelovig. maar het maakt niet uit. Toch vind ik geloven dan mooier. de veiligheid dat alles goedkomt en je in de hemel komt..ookal ben je er niet zeker van zorgt in iedergeval voor rust in je hart.
    het is geen keuze en je kunt er niemand om dwingen en dat moet ook niet, maar stel nou dat er wel een God is en een hemel. Zou dat niet mooi zijn dan?
    of het nou wel of niet zo is, geloven is ongeveer het enige dat aanroept aan alle menselijke emoties.. dat is toch mooi?

einde betoog :cool:

5. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    mooi stukje advocaat van de duivel.:thumbs:

6. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    ik was hier onpartijdig.. niet van de duivel :+

Laatst bewerkt: 2 jul 2006
  7. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    haha8)

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    lach je nou uit om mijn typfout of om de opmerking? 8)

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ik denk om allebei , maar het meest nog om die "onpartijdigheid".

10. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    ik wil ook wel een betoog maken die concludeert dat niet geloven 'hemels' is, maar hoe je het ook went of keert er is helemaal geen fuck aan niet geloven, want je gelooft toch niet wat ik zeg.( nja en zo wel dan is het hypocriet )
    aangezien niet geloven een einde maakt aan discussie.

11. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    makkeliojk maken:
    Dood = Dood... en verder nietsss............................

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    En zo blijven we als dusdanig bezig tot in de eeuwigheid, ook een duvelke , schol he makker.:b:

13. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    erhm nou in eerste instantie op de opmerking :+. Tis al laat, ik zie de typfout nu pas.

14. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Misschien krijgen we wel een nieuw lichaam in de hemel/hel. Misschien ook wel pas op de nieuwe hemel en aarde. Ikzelf zie de hemel trouwens niet als het einde, meer als een wachtkamer tot de nieuwe aarde :D

15. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    daarom zeg ik ook dat het in niets te vergelijken is als wat mensen zich erover voorstellen :)
    het is dus nog veel erger als ''meselijke'' pijn en daarom zei ik ook nog zoveel malen erger als het voorbeeld wat ik noemde...

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Grotendeels mee eens! Dat bedoelde ik idd

Het gaat om de achterliggende boodschap in de verhalen

17. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik las dit op een ander forum:
    Lijkt me een logische verklaring, jezus heeft echt bestaan.. alleen het verhaal is een beetje aangedikt ;)

18. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks. Dat is iets wat mij wel "ligt"

19. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    alleen omdat de conclusie dichter in de buurt komt bij wat je zelf gelooft?
    het zijn allebei verhalen, als je niet-gelovig bent zou je geen aanleiding moeten hebben om het met het een meer eens te zijn dan met het ander.

20. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat ik het er per defenitie mee eens ben. Het is slechts een theorie. Maar een theorie die in het licht van bijv de recent gevonden rollen over judas, en het toch enigsinds geheimzinnige en ontlopende houding van bijv het vaticaan als het aankomt op de dode zee rollen, bij mij hoger scoort op : "kans op waarheids gehalte schaal" dan dat de bijbel en de bijbehoordende uitleg daarbij.

Want let wel. Ik heb nergens gezegt dat er een figuur als jezus niet heeft bestaan. Alleen geloof ik niet in de jezus die "gepromoot" wordt in de bijbel. Het feit dat ik niet geloof heeft niet per direct te maken met het feit dat ik niet geloof in een almachtige god (wat ik niet doe trouwens, maar dit is slechts een factor in de optelsom) Ik geloof niet omdat het geloof ansich ( let op : ik heb het hier niet over de personen die geloven) voor mij gelijk staat aan hypocritie. Geloof is in de huidige maatschappij een slechte motivatie voor veel geweld en het onderschijd maken tussen mensen. De bijbel waar men in gelooft staat vol met tegenstrijdig/ onwaarheden.
    Geloof staat ook nog is direct in verband met de kerk. Een instituut dat ik veracht.

Kortom : Ik geloof niet, niet omdat ik een persoon als jezus niet erken of bepaalde achterliggende gedachte van de bijbel niet als waardevol beschouw. Maar omdat ik in de huidige maatschappij niets met al het bovenstaande te maken wil hebben. Verder hecht ik veel waarde aan het vormen van mijn eigen mening. Die laat ik liever niet vormen door iets dat met het bovenstaande te maken heeft, aanleiding of in veel gevallen zelfs aanleiding is van dit bovenstaande.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina