1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het blijven zeggen; kijk Monty Python's Life of Brian en je weet perfect hoe het christelijke geloof is ontstaan.

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Hahaha ,juist ,vooral die scene aan het kruis staat op mijn oogvlies gebrand
    "allways look on the bright side of life" hilarisch gewoon , zoals het hele geloof trouwens.

Laatst bewerkt: 2 jul 2006
  3. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Even ertussen door, wat denken jullie ervan: Het is van fok trouwens.

Ark van Noach gevonden

Het is mogelijk "de grootste vondst voor zowel geschiedenis en archeologie als voor het christendom". Zo beschrijft een groep enthousiaste Amerikanen uit Texas hun vondst. Op een hoogte van bijna 1000 meter boven zeeniveau vonden zij een object van zo'n 120 meter lang, dat "veel weg heeft van een schip".

De Texanen denken dat ze hiermee de resten hebben gevonden van 'de ark van Noach'. Zowel christenen als moslims menen dat God aan Noach de opdracht had gegeven om een ark te bouwen, omdat Hij al het leven op aarde - wegens hun onrechtvaardigheid en ongeloof - zou vernietigen (middels een grote zondvloed). Noach bouwt de ark, en neemt van alle dieren een paar aan boord. Nadat hij met zijn vrouw en kinderen aan boord is gegaan, komt er een grote vloed die alles vernietigt. Na veertig dagen ronddobberen zendt Noach een duif uit om te zien of er al ergens land is. De duif keert terug met een olijftak. Uiteindelijk strandt het schip, en doet God een regenboog ontstaan, als teken dat er nooit meer een zondvloed zal plaatsvinden.

"Meer dan duizenden mensen hebben de laatste eeuw al gezocht naar de ark. Als we ook maar een greintje bewijs kunnen vinden dat de ark echt heeft bestaan, dan zullen misschien tienduizenden mensen zeggen: 'Dan is misschien de rest van de bijbel ook waarheid', aldus een Amerikaanse zakenman die meezocht. Hij zegt dat het gevonden versteende hout veel lijkt op een schip. "Maar hoe komt een schip op 1000 meter boven de zeespiegel?"

Overigens is de vindplaats van het schip ergens anders dan waar de meesten het verwachten, namelijk in Iran. Tot nu toe werd aangenomen dat de ark aan de grond zou zijn gelopen op de berg Ararat in Turkije.

4. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
  5. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Mja hij schijnt al zo vaak gevonden te zijn, en 120m passen al die dieren toch nooit in :p

6. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Het zal waarschijnlijk wel niet waar zijn. De ark van Noach is volgens mij wel vaker gevonden :+

7. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wou eens weten van christen hier op het forum. Zien jullie jezus als een blanke man. Want op veel afbeeldingen van jezus is hij blank, wat mij verbaasd. Want hij is in het midden-oosten geboren, en als je eens gaat kijken hoe de mensen er daar uitzien. Jezus moet gewoon als en Arabier uit hebben gezien. En ik ben dan van mening dat de 'blanke' kerk van europa het beeld dan zo vertekend heeft.

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    gaat het om innerlijk of uiterlijk? Denk trouwens niet dat hij arabier was, maar dat hij hier op afbeeldingen blank is, is toch niet zo verbazingwekkend. Dat is om het inlevingsvermogen te vergroten, maar uiteindelijk gaat het toch om zijn boodschap.

9. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Die beelden van films en tekeningen zijn ook maar manieren om Jezus als mens meer herkenbaar te maken, maar geen van die allen kan weten hoe hij er als mens uit heeft gezien. En echt belangrijk is da ook niet :)

10. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    waarom zou Jezus er niet zo uit hebben kunnen zien?
    als ik zo naar bijvoorbeeld een paar bekende figuren uit het midden-oosten kijk (abbas, sharon, peres) dan vind ik die behoorlijk blank.
    niet zo blank als ons misschien, maar meer richting blank als richting ''neger''.
    ik denk dan ook dat het beeld dat we nu kennen misschien niet exact gelijk is aan hoe het toen was, maar dat het ook weer niet ontzettend veel zal ehbben gescheeld.
    een man met een lichtgetinde huidskleur bruin haar en met een (redelijk)lichte kleur ogen denk ik :)

Laatst bewerkt: 3 jul 2006
  11. Exar Kun

Exar Kun Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me nog herrineren dat ik ooit op het nieuws gezien heb dat hij er zo uit zag:

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Hehe Rikkel, je scoort hier een mooi punt.
    Jezus zal zéér zeker méér lijken op jou dan hij lijkt op mij , en dit alle NL Eagles ten spijt ook mogen beweren.
    En inderdaad,het beeld is vertekend door de katholieke kerk omdat ze opzoek waren naar een ideaalbeeld,en daar paste géén enkele arabier in,laat staan enig ander inwoner van het midden-oosten.:) :b:

13. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    volgens jou is alles vertekend door de katholieke kerk en dat scheeld je weer een hoop twijfel hoe het eigenlijk wél allemaal zit :)

14. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer jij te zeggen dat alle verhalen in de bijbel (waarvan velen eerst jarenlang mond op mond zijn verteld voordat iemand ze opschreef), in de afgelopen millennia onveranderd zijn gebleven?

Laatst bewerkt: 4 jul 2006
  15. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ja zeker, weet je hoe ik dat weet?
    er werd 2000 jaar geleden door Jezus zelf geciteerd uit de oude geschriften van de joden wat nu het oude testament genoemd wordt en die geschriften waren toen al duizenden jaren uit, nu 2000 jaar later zie je dat de citaten die toen 2000 jaar geleden uit die geschriften gedaan waren nu nog steeds letterlijk in het oude testament van tegenwoordig de bijbel te vinden zijn.
    de geschriften uit de bijbel zijn ongelooflijk betrouwbaar als het om echtheid en de oudheid ervan gaat en voor mij (voor jullie is dat misschien anders) de inhoud van de geschriften ook:)
    het thomas en judas evangelie kwam uit de gnostische hoek en zijn veel minder oud als de evangelien die in de bijbel te lezen zijn.
    en als je nagaat dat de gnostische lui die de geschriften zouden hebben opgeschreven helemaal niet in de Jezus geloofden zoals die zich wilde laten zien dan kun je zelf wel inschatten hoe betrouwbaar die gnostische geschriften eigenlijk zijn ;)

16. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0
    even een vraagjeNL eagel: denk jij sirieus, dat er 2 mensen waren in "het paradijs" (waar en wat zou dat zijn?) en dat de vrouw uit een rib van de man "geschapen" is?

17. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    t lijkt mij dat dat een voorstelling is van de mensen die de bijbel hebben opgetekend van hoe de wereld is ontstaan. In die tijd was dat misschien een aannemelijke verklaring maar nu idd niet meer.

18. Victor

Victor Guest

Jij bent er zo van overtuigd dat het hetzelfde is gebleven? En de paus die in de Middeleeuwen zei dat Jezus verkeerd geciteerd werd en zo de Eerste Kruistocht op gang bracht? Zoiets kan makkelijk gebeuren, al is het maar een drukfout in de zestiende eeuw. Dat gebeurde toen zo makkelijk, hele zinnen kunnen op den duur veranderd zijn.

19. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Zo werkt het niet. Vergeet niet: "the rumour grows as it goes".

20. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Maar tediz toch, jij ongelovige vlegel. Je snapt het niet. De bijbel is de waarheid. Jullie snappen het gewoon niet

zo dit scheelt eagletje weer wat werk

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina