Ik vind het toch belangrijk, als ik als Katholiek niet wist hoe mijn profeet er uitzag? En ik zeg niet da thet belangrijk is, ik zeg alleen wat is het meest logische hoe hij er uitzag.
Kijk daarom ben ik moslim en niet christenen, omdat volgen 'ons' wij wel het ware geloof opvolgen, maar dat is ook DE reden waarom er meerdere godsdiensten zijn.
De islam is gewoon heel vrede lievend. Maar ik weet waar de verwarring ligt. De Koran is gedeeltelijk geschreven in een oorlog tegen de Joden, die de moslim allemaal wouden vermoorden. En in die passages die tijdens die oorlog zijn geschreven haalt men stukken die men goed kan gebruiken. Zo is er een passage die wel bekend is in de Koran, die er op wijst dat je nooit een Jood mag vertrouwen. Alleen is dit natuurlijk in de context. Toen was er een ware oorlog en dan ga je de vijand niet een kans geven. Dat zou ook zo met de Amerikanen en Duitsers zijn geweest in WOII. De soldaten zouden ook bevelen hebben gekregen om geen Duitsers te vertrouwen.
Maar islam, is het Arabische woord voor vrede. En als moslim elkaar begroeten zeggen ze: Salaam Elekoem. Wat vrede zij met jou betekent. Moslims moeten ook armen belasting betalen, en mogen ABSOLUUT niet moorden. En zo heb je nog allemaal dergelijke regels. Alleen houden Osama en Sadam zich er niet aan. Ze kunnen zich zelf wel moslim noemen, maar dat zijn ze niet omdat ze zich niet aan ALLE regels houden.
En hier iets over vrouwen:
Laatst bewerkt: 6 jul 2006