1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    misschien is niet alles even waar wat er in de bijbel staat. Maar er zit een kern van waarheid in. Zoals dat jezus heeft bestaan enz.
    Verder zou je de bijbel moeten beschouwen als een boek dat je bepaalde regels voorlegt waar je naar zou kunnen leven. Deze regels worden uitgelegd aan de hand van voorbeelden en verhalen.

Ik weet niet of iemand van jullie wel eens naar een kerk is geweest. maar waar ik ben geweest daar leggen ze bijvoorbeeld bij een ramp of een andere gebeurtenis uit wat in de bijbel staat en hoe je dat zou kunnen reflecteren op de huidige situatie.

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja , dat zal dan wel de enige waarheid zijn , kan zo allemaal op een halve pagina .
    En de rest is allemaal boekvulsel , nja wat ze allemaal niet hebben moeten verzinnen om aan méér dan duizend pagina's te geraken inclusief het uitgebreide register achterin .
    Tja het was misschien wel voor de veiligheid van de ongewapende christenen destijds bedoeld , had ie tenminste nog iets om zijn belager het hoofd mee in te slaan .
    "The bible, your security item " bonk.:cool: :lol:

3. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0

:cool:

:thumbs:

4. Victor

Victor Guest

Dat schreeuwen ze al zo'n beetje de hele thread tegen NL Eagle, maar hij wil niet luisteren en blijft in zijn eigen wereldje leven...

5. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Jullie willen gewoon niet snappen dat voor ons de bijbel niet zomaar een goed boek is, maar echt het woord van God.

Ik vind het erg jammer dat jullie nu met alle geweld NL Eagle proberen aan te vallen. Het topic was vrij aardig toen we nog over elkaars denkbeelden hadden en uitlegden hoe we er over denken. Een leuke discussie. Maar goed, dat krijg je nou eenmaal met zo'n onderwerp :)

6. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik respecteer zeer zeker de bijbel omdat het volgens moslims ook het woord van god is, alleen geloven wij ook dat, omdat de bijbel niet meer puur is omdat het te veel veranderd is van Allah's oorspronkelijke woord, is de islam ontstaan. Maar des te nimmer Er staat zelfs in de vers van de Koran: 'En u groet de mensen zeer gastvrij als ze roepen: Wij zijn christenen'. Respect voor de andere twee grote godsdiensten MOET van een moslim, ook al doen veel moslims dit niet jegens joden.

Maar om terug te komen op jezus. Hij woonde in het midden-oosten, hoe wil hij blank zijn en een blond haar hebben en blauwe ogen? Klopt toch niet, hij moet gewoon net als iedereen die daar gewoond heeft als een Arabier hebben uitgezien.

7. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    laat ze maar, veel erger is het dat ze God en de bijbel aanvallen en bespotten...

aangezien er een serieuze poging tot discussie wordt gedaan reageer ik weer:)
    dat zal wel niet zo geweest zijn nee, maar er wonen in het midden-oosten wel degelijk mensen met lichte ogen en een lichtgetinte huidskleur, ik denk dan ook dat Jezus bruin haar en een lichtgetinte huidskleur had en lichte/bruine ogen...
    er zijn zeer oude afbeeldingen gevonden van Jezus die niet veel met de huidige afbeelding schelen dus het plaatje dat we nu kennen is zeker niet complete onzin denk ik...

8. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben er meerdere malen geweest heb er eigenlijk nooit een gezien. Behalve toeristen. Hij zou gewoon bruin zijn geweest net als iedereen daar.

9. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof niet dat je doorhebt dat ik het sarcastisch bedoelde.

@ shriko. NL eagle roept het over zich zelf af.

@Eagle. Nu oppeens roepen dat je pas wil discussieren als het serieus kan. Terwijl als het jou te heet onder de voeten wordt, je gaat smijten met persoonlijke, denigrerende en generaliseerende posts. :{.

10. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    doe nou niet aslof je het zo goed weet, want je weet zelf heel goed dat ik pas op de persoonlijke aanval ging als dat al lang en breed in eerdere posts door een van jullie gebeurd was...

ooit gehoord van abbas, peres, sharon etc?
    die zijn toch zeker niet bruin...

11. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom denk je dat Jezus een lichte huidskleur had NL Eagle? Ikzelf weet het niet en je kunt het ook niet weten eigenlijk. Waarom had Jezus op aarde niet de huidskleur dat paste bij zijn woonplek?

12. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Abbas? Hij ziet er zeker uit als een Arabier, hij is er een :confused: Je bent gewoon een beetje koppig. Jezus zag er gewoon uit als iedereen in dat gebied er uitzag, gewoon bruin.

13. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Bullshit and you fucking know it:{ .

14. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    abbas bruin?
    misschien een bril nodig??
    mensen als abbas noem je personen met een lichtgetinte huidskleur en mensen die bruin zijn noemen ze negers en vind je vooral in afrika :)
    en btw, Jezus was een jood en sharon/peres zijn dat ook, waarom is het dan niet mogelijk dat Jezus er zo uitzag als hun?
    ik ben er van overtuigd dat Jezus er zo uit heeft gezien als dat we hem kennen van bijv. JCS...

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Om dat hij , en hij alleen er van overtuigd is dat jezus een mooie blanke kerel is juist zoals je in de afbeeldingen over jezus kan zien .
    Hij kan zich niet schikken in het feit dat jezus wel eens een bruine kleur zou gehad hebben , net zoals iedere inwoner ginds en dit is absoluut volkomen normaal.
    Het zou omdat hij dat niet wil aanvaarden best wel eens kunnen dat onze NL Eagle racistische trekjes vertoont.:cool:

Ooow , nou ben ik vooral nieuwgierig hoe jij dan de mensen met een zwarte huidskleur , dus het merendeel van de echte afrikanen noemt.

Laatst bewerkt: 5 jul 2006
  16. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Joods is iets wat je gelooft, jij kan morgen ook joods worden wordt je dan bruin? Ik zeg dat Abbas er uitziet als een arabier.

17. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    zie mijn post vóór die van svennies.................

18. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Rikkel;

Waarom begin je over het uiterlijk van Jezus? Dat lokt toch alleen maar onzin uit.. Onzin omdat het imo geen zak moet uitmaken hoe hij eruit heeft gezien..
    Zullen we het er gewoon op houden dat hij paars was, met gele ogen? Dan hoeven we hem niet in een bestaande groep te plaatsen ;)

Daarnaast, als de bijbel niet meer 'puur' zou zijn, waarom denk je dan dat de koran dit wel is. Is de Koran door de eeuwen heen altijd wèl PRECIES hetzelfde boek gebleven??

Nog iets wat ik daar niet over snap. Als jij citaten post uit de Koran zijn die altijd vredelievend, goed etc. Maar hoe komt het dan dat er zoveel mensen zijn die daar een heleboel dingen anders uit interpreteren? En uit naam van de Koran handelen als ze anderen kwaad willen doen?

Begrijp me niet verkeerd, dat was een oprechte vraag en niet lomp bedoeld. Ik weet best dat dit bij de bijbel ook zo kan zijn. Ben dan ook geen fan van beide boeken:)

19. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het toch belangrijk, als ik als Katholiek niet wist hoe mijn profeet er uitzag? En ik zeg niet da thet belangrijk is, ik zeg alleen wat is het meest logische hoe hij er uitzag. :)

Kijk daarom ben ik moslim en niet christenen, omdat volgen 'ons' wij wel het ware geloof opvolgen, maar dat is ook DE reden waarom er meerdere godsdiensten zijn.

De islam is gewoon heel vrede lievend. Maar ik weet waar de verwarring ligt. De Koran is gedeeltelijk geschreven in een oorlog tegen de Joden, die de moslim allemaal wouden vermoorden. En in die passages die tijdens die oorlog zijn geschreven haalt men stukken die men goed kan gebruiken. Zo is er een passage die wel bekend is in de Koran, die er op wijst dat je nooit een Jood mag vertrouwen. Alleen is dit natuurlijk in de context. Toen was er een ware oorlog en dan ga je de vijand niet een kans geven. Dat zou ook zo met de Amerikanen en Duitsers zijn geweest in WOII. De soldaten zouden ook bevelen hebben gekregen om geen Duitsers te vertrouwen.

Maar islam, is het Arabische woord voor vrede. En als moslim elkaar begroeten zeggen ze: Salaam Elekoem. Wat vrede zij met jou betekent. Moslims moeten ook armen belasting betalen, en mogen ABSOLUUT niet moorden. En zo heb je nog allemaal dergelijke regels. Alleen houden Osama en Sadam zich er niet aan. Ze kunnen zich zelf wel moslim noemen, maar dat zijn ze niet omdat ze zich niet aan ALLE regels houden.

En hier iets over vrouwen:

Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  20. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    volgens de bijbel is de vrouw ondergeschikt aan de man, dit zou dus voor de koran ook heel goed kunnen dus of dat laatste waar is weet ik niet...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina