Amen
oh wacht dat is me net iets te christelijk, daar sluit ik me bij aan.
Religie richt zich teveel op het leven na leven, en je weet niet eens of dat er wel echt is, en het gevolg is dat mensen helemaal niet meer "leven" zeg maar. Ze maken zich zorgen over of ze wel de hemel in mogen, en vervolgens vliegt hun hele leven voorbij.
Als er een god zou zijn zou ik me die voorstellen als een redelijk iemand/iets. als je je leven heel fatsoenlijk hebt geleid, niet mensen voor de lol pijnigen ofso en je fijn aan de wetten houd je best de hemel ofso in zou mogen. Anders is god gewoon een eikel met een extreem god-complex, en het kan me niet schelen of god is of niet.
nog ff iets waar ik me aan erger in het christendom. volgens de bijbel is Satan een slecht iemand/iets die chaos op aarde enzo wil zaaien. waarom zou Satan dan de slechte mensen die naar hel komen straffen voor hun daden op aarde? chaos is toch wat ie wil? dan zou ik juist zeggen dat Satan die mensen beloond ofso, dit lijkt me in elk geval wel logisch.
Edit: ik ken trouwens nog een leuke mop voor jullie over Moslim vrouwen.
Bij een huisvrouwen clubje zaten een groep huisvrouwen te kletsen over hun mannen.
Vrouw !: 'Weten jullie, ik kan me zo ergeren aan mijn man's vieze sokken. Ik moet altijd die vieze dingen vastpakken en in de was doen, maar op een dag zei ik tegen mijn man "Ik ben je vieze sokken zat, was ze maar lekker zelf". Nou na 1 dag zie ik niets, en na 2 dagen nog niets, maar op de derde dag zag ik mijn man zijn sokken wassen'
Vrouw 2: 'Ja ik weet waar je het over hebt, ik was het namelijk ook zo zat om mijn man's onderbroeken te wassen, en op een dag zei ik "Ik was je onderbroeken niet mee doe het maar lekker zelf!". Nou na 1 dag zag ik niets en na 2 dagen nog niets maar op de derde dag zag ik hem zijn eigen onderbroeken wassen'.
Moslim Vrouw: 'Bij mij thuis moet ik ook alles doen en op een dag zei ik tegen mijn man "Ik ben het zat, je wast je eigen spullen maar en kookt je eigen eten!". Na 1 dag zag ik niks, na 2 dagen nog niks maar op derde dag zag heel klein beetje met linker oog'.
Laatst bewerkt: 30 jul 2006