1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Nee de vrouw is in de islam niet ondergeschikt. :)

2. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    hmm vreemd :)
    waarom is in 90% van de gevallen dit dan wel het geval?
    allemaal mensen zonder inzicht in de koran?
    ik heb op dat gebied geen verstand, maar het lijkt me toch dat al die mensen niet iets lopen te verzinnen, dan zouden de nederlandse moslim vrouwen iig die hoofdoekjes af mogen doen, want dat veroorzaakt veel ergernis in nederland...
    dat vrouwen een hoofddoek dragen en mannen niet is toch daarvan afgeleid?
    ik kan het mis hebben :)

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    "Worden jullie onderdrukt ?"

"D-dat moet ik aan mijn man vragen...." :lol:

Sorry, ik MOEST gewoon heel ff aan een stukje Hans Teeuwen denken :+

4. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0
    "en dat denken ze doe k snel een doek om me kop, dan ben k geen hoer meer"
    nee, dan ben je een hoer, met een doek om je kop\o/

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whahahaha idd :lol: :lol:

6. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ken jij 90 % van alle moslims, mischien ken je er net 20. En als een moslim vrouw geen hoofdoek wil dragen dan moet zei dat beslissen. ZO heb ik een tante die ook een hoofdoek draagt en wordt niet gedwongen. Er heerst veel misverstand over die hoofddoek, natuurlijk zijn er gevallen van dwang. Maar de meeste willen het. Kijk maar naar Frankrijk, daar gingen moslima's de straat er voor op.

7. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0
    lol, kijk is naar het aantal berichten van NLeagel....

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    als dat geen voorteken is :x

9. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm… Ik heb me meer dan twee maanden afzijdig gehouden van deze topic… Er is veel gereageerd sinds eind mei 2006… Toch vallen me een paar dingen op:

• De tegenstellingen tussen gelovigen en ongelovigen blijven onverminderd bestaan;
    • Zowel ongelovigen als gelovigen voeren (soms lange) teksten aan om hun stellingen te motiveren/onderbouwen. Helaas verwisselen sommigen een motivatie met het hebben van “het gelijk”;
    • Wat mij betreft (ik ben ongelovig) bestaan er nog erg veel mythen rondom het geloof, iets wat ik in deze wetenschappelijk ingestelde tijd vrij typisch vindt… Mogelijk schept een sterke technocratie automatisch een tegenwicht in de vorm van een hang naar het mysterieuze… Dat kan een geloof zijn…
    • Opvallend is verder dat er blijkbaar belang wordt gehecht aan het “feit” of iemand als Jezus blond haar, blauwe ogen en een blanke huidskleur zou hebben. Dit, terwijl niemand er aan twijfelt dat Mohammed een getinte huidskleur zal hebben gehad. En Mohammed is wat mij betreft een persoon van totaal dezelfde kwaliteit en waarde als Jezus… Dit geldt trouwens voor al dit soort wijzen, Boeddha is van het zelfde kaliber… Of Boeddha een hindoe van origine was, staat wat mij betreft als een paal boven water… Toch vind ik dat van totaal ondergeschikt belang… Ik vind datgene wat de wijze in kwestie te zeggen had en hoe hij zich gedroeg veel belangrijker dan hoe hij er daadwerkelijk uitzag…
    • Wat mij betreft zou een geloofsovertuiging iets vrolijks moeten zijn, iets feestelijks… Niet die onzin die bijvoorbeeld een Johan Maasbach staat te verkondigen met zijn Jezus redt-koortjes… Het is vrij aanmatigend om het gele Amerikaanse bussen de stad in te rijden, met daarop het woord “Saved”, alsof uitsluitend de “gelovigen” gered zijn of zullen worden… Wat mij betreft is dat totale onzin en erg wreed… Mystiek moet vervulling brengen, laten we als gelovigen van alle verschillende religies en ook de zogeheten “ongelovigen” (een ongelovige kan wat mij betreft zelfs dichter bij de mystieke waarheid staan dan een gelovige) liever een fles wijn open trekken en het feest van het leven vieren… Dan is er geen discussie meer nodig, dan is iedereen vrolijk en tevreden… En als je dat niet wilt, dan ga je maar thuis zitten kniezen achter die oeroude geschriften… Je hersens zitten pijnigen, terwijl het leven gevierd moet worden… *)

10. party crusher

party crusher VGcats is de shit

Leuk Bevonden:
    0
    Amen_O_
    oh wacht dat is me net iets te christelijk, daar sluit ik me bij aan.
    Religie richt zich teveel op het leven na leven, en je weet niet eens of dat er wel echt is, en het gevolg is dat mensen helemaal niet meer "leven" zeg maar. Ze maken zich zorgen over of ze wel de hemel in mogen, en vervolgens vliegt hun hele leven voorbij.
    Als er een god zou zijn zou ik me die voorstellen als een redelijk iemand/iets. als je je leven heel fatsoenlijk hebt geleid, niet mensen voor de lol pijnigen ofso en je fijn aan de wetten houd je best de hemel ofso in zou mogen. Anders is god gewoon een eikel met een extreem god-complex, en het kan me niet schelen of god is of niet.

nog ff iets waar ik me aan erger in het christendom. volgens de bijbel is Satan een slecht iemand/iets die chaos op aarde enzo wil zaaien. waarom zou Satan dan de slechte mensen die naar hel komen straffen voor hun daden op aarde? chaos is toch wat ie wil? dan zou ik juist zeggen dat Satan die mensen beloond ofso, dit lijkt me in elk geval wel logisch.

Edit: ik ken trouwens nog een leuke mop voor jullie over Moslim vrouwen.
    Bij een huisvrouwen clubje zaten een groep huisvrouwen te kletsen over hun mannen.
    Vrouw !: 'Weten jullie, ik kan me zo ergeren aan mijn man's vieze sokken. Ik moet altijd die vieze dingen vastpakken en in de was doen, maar op een dag zei ik tegen mijn man "Ik ben je vieze sokken zat, was ze maar lekker zelf". Nou na 1 dag zie ik niets, en na 2 dagen nog niets, maar op de derde dag zag ik mijn man zijn sokken wassen'
    Vrouw 2: 'Ja ik weet waar je het over hebt, ik was het namelijk ook zo zat om mijn man's onderbroeken te wassen, en op een dag zei ik "Ik was je onderbroeken niet mee doe het maar lekker zelf!". Nou na 1 dag zag ik niets en na 2 dagen nog niets maar op de derde dag zag ik hem zijn eigen onderbroeken wassen'.
    Moslim Vrouw: 'Bij mij thuis moet ik ook alles doen en op een dag zei ik tegen mijn man "Ik ben het zat, je wast je eigen spullen maar en kookt je eigen eten!". Na 1 dag zag ik niks, na 2 dagen nog niks maar op derde dag zag heel klein beetje met linker oog'.

Laatst bewerkt: 30 jul 2006
  11. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik kan het niet laten om even op deze laatste reacties te reageren. Gewoon om wat misstanden weg te werken over christenen en hoe ik er over denk zegmaar.

Hellspawn: Je zegt dat een geloofsovertuiging iets vrolijks moet zijn, en het is ook iets ontzettend vrolijks en fijns, maar dat is het niet alleen maar. Pijn, verdriet en onmacht zijn zomaar wat woorden die ook bij mij opkomen bij het geloof. Het is niet iets wat we onszelf aanpraten omdat het alleen maar positief is, want dat is het niet. Maar ik vier het leven vol op, alleen dan wel met God :D

party crusher: Ik maak mij niet zorgen dat ik in de hemel kom, ik weet dat ik in de hemel kom. Daar mag ik op vertrouwen. Daarnaast kom je niet door je aan regeltjes te houden in de hemel, je kan het zelf op geen enkele manier afdwingen. Dit is bij (andere) religies heel anders, omdat je daar het moet verdienen door goede dingen te doen en je aan bepaalde regels te houden. Maar je kunt op geen enkele manier jezelf de hemel in werken.

En de duivel die doet alles om mensen bij God weg te houden. Hij geeft echter niets om die mensen. Zolang hij ze in zijn macht heeft, is hij tevreden zegmaar.

12. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je hiermee eigenlijk zegt, is dat je dus niet gelovig hoeft te zijn om de hemel in te komen (for discussion sake er vanuitgaande dat deze bestaat). En als er dus geen enkele manier is jezelf de hemel in te werken hoe weet jij en al die andere gelovigen dan zo zeker dat ze de hemel in komen...?

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja,vriend waarom staat de hele bijbel dan vol met alle helle en doem verhalen die er te beschikking zijn om de gelovigen toch maar in god te doen geloven en ze bij je zogenaamde duivel weg te houden.
    En tja, laatst geformuleerde zin kunnen we best óók omdraaien weet je ,dat god alles doet om de mensen bij de duivel weg te houden,en hij geeft óók niets om die mensen.en zolang híj ze in zijn macht heeft,is hij óók al lang tevreden .:b:

14. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Rikkel, volgens mij heb jij gelijk ja. Als ik het goed heb, wordt er in de Koran júist erg de nadruk gelegd op het gelijk zijn van mannen en vrouwen. De onderdrukking van de vrouw in sommige moslimgemeenschappen is dan ook meer een cultuurverschijnsel dan dat het rechtstreeks uit het geloof komt (indien van wel, is het grotendeels uit haar context getrokken).
    Wat dat betreft zijn er meer orthodoxe Joodse geschriften die veel erger zijn.

Toch, zaken als vrouwenbesnijdenis en discriminatie blijven walgelijk. En dit zou door niemand geaccepteerd moeten worden. Al sla ik nu een beetje door, want het begon over hoofddoekjes.

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Tja, vriend ...vrouwenbesnijdenis...ik dacht toch dat dit vooral in afrika gebeurde...daar waar de katholieke kerk overheerst...en niet in het midden-oosten.

16. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Door Jezus.

Zoveel helle en doem verhalen staan er niet in de bijbel dacht ik, maar dat is niet meer dan een waarschuwing dan.

Dan zou hij niet tevreen zijn, omdat hij steeds minder mensen 'in zijn macht heeft'. En God heeft meer dan eens laten zien dat hij van ons houdt. Toen bijna alle mensen hem de rug hadden toegekeerd, redde hij er een paar. Toen later weer de wereld hem de rug had toe gekeerd kwam hij zelf naar de aarde om voor ons te sterven zodat wij een toekomst konden hebben. Als dat geen liefde is?

17. party crusher

party crusher VGcats is de shit

Leuk Bevonden:
    0
    het is toch eigenlijk best hypocriet.
    De christenen geloven in god en en in jezus, en geloven ook heilig erin dat jezus heeft bestaan.
    maar als er nu een gast komt die roept dat hij jezus is om de mensheid te redden dan flikkeren zeker meteen bijna alle christenen hem in een gesticht. Kijken of hij daar ook uit komt, net als de zogenaamde vorige keer.
    ik weet niet of er een god is en ik betwijfel dat jezus ooit heeft geleefd, het enige wat ik zeker weet is dat er teveel religies zijn en zijn geweest om ook maar 1 het juiste te zijn.
    en om op shriko's stelling van gods liefde te reageren, bijna elk verhaal uit de bijbel is onmogelijk om te zijn gebeurt. Adam en Eva? ja vast, ooit gehoord van homo erectus? en noach? probeer jij maar ff de mount everest onder water te krijgen joh, dan heb je toch wel ff een shitload aan water nodig, en waar is dat water nu dan gebleven? zeker weggetovert door god?
    De huidige religies zijn gewoon ontstaan door verkeerde interpretatie en letterlijk nemen van een hoop verhaaltjes door de eeuwen heen. precies hetzelfde geval als dat mensen in scientology geloven, gebasseerd op een boek geschreven door een sci-fi schrijver.

18. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    De duivel bestaat niet. God zegt toch ook: Ik ben het goed en het kwaad. Is in verschillende boeken geschreven. Dat is net zo als die mensen die zeggen dat metalmuziek 'duivels' is. het slaat nergens op.

19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dan bevestig je hiermee mooi dat het meer cultuur is dan religie. Een land als Somalië is bijv. weer islamitisch en daar komt het ook regelmatig voor.
    Maar goed Svennies, ik ben zelf eigenlijk tegen alle vormen van religie, ik wil alleen Rikkels uitspraak kracht bij zetten.

20. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Nu met duidelijke uitleg?, want nogmaals dit zou dan niet alleen voor gelovigen gelden. Want jezegt zelf dat je niet in de hemel komt door regeltjes te volgen ofzo. En er is ook geen enkele manier om je zelf naar binnen te werken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina