Er geld voor vragen is volgens mij ook erg verkeerd in de ogen van God. Je mag mensen om een offer vragen, net zoals ze dat bij ons in de kerk doen. De leden van onze gemeente geven ongeveer 10% van hun netto loon aan de kerk, wat heel goed af te trekken is van de belasting. Dat klinkt veel maar een goede kerk waar je actief in betrokken bent kan ook heel veel voor je betekenen. Ik verdien goed, maar heb voor de rest van de maand nog weinig geld over door het kopen van een trouwpak, ringen en andere trouwspullen, ik geef deze maand dan ook even niet. En ik voel mij niet schuldig.
Ik heb ook vrienden die niet geloven, maar ze verdienen het wel om in de hemel te komen. Als alle mensen waren zoals hun kwam het wel goed. En wat kan ik dan doen? Voor ze bidden ja, maar ook een aanstekelijk christen zijn. Dat hoeft niet met preken maar gebeurt bij mij dat ik qua mens heel positief aan het veranderen ben. Ik begin nooit over het geloof maar krijg van hun vaak vragen, ze gaan vast nog wel eens mee naar een gastendienst uit nieuwsgierigheid.
Wat jij beschrijft is de hemel, en die is niet op deze aarde. Maar ik weet wel dat binnen de muren van onze kerk homo's hetero's worden, mensen genezen en neo-nazies alle mensen weer kunnen liefhebben. Deze boodschap moeten we naar buiten brengen om interesse van andere mensen te wekken. Veel mensen zoeken hulp, maar een andere grote groep komen uit interesse en worden dan "aangeraakt". Wij hebben ook een lesbisch stel in de gemeente, er is hun gezegt dat dat botst met het standpunt van de "kerk" maar zijn welkom als ieder ander. Wij zijn er niet om te oordelen. Dus racisten, homo's en alle ongelovigen... Wees welkom!
Tja, geloofd de paus? Bestaat God? Dat eerste weet ik niet, de 2e wel. Ook heb ik een boek gelezen dat als je maar positief in het leven staat het goede vanzelf naar je toekomt. Leuk, maar God heeft veel meer te bieden. Als ik soms die beelden zie wordt de paus aanbeden in God niet. Voor de Paus bidden prima, maar hem aanbidden... Het lijkt wel een afgod. Eigenlijk wel een hele grove beschuldiging die ik misschien niet had mogen maken. Ik hoop dat als het niet zo is dat ze dat dan laten weten door op een positive manier naar buiten te komen.
Laatst bewerkt: 8 aug 2006