1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anbert

Anbert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is niet waar. Natuurlijk begint het bij jezelf maar zelfs ik durf mensen over zaken aan te spreken. Terwijl er mij ook nog heel wat te verwijten valt. Dat is de functie van een gemeente, en natuurlijk om mensen God te laten ontmoeten. Maar dit gaat weer heel ergens anders over.

Wij oordelen niet, ik geloof dat ik dat tig keer in mijn vorige posts heb gezet. Wij wijzen mensen er op dat God er over zal oordelen. En ja, als ik homo zou zijn dan had ik inderdaad een groot struikelblok erbij. Maar dan nog, misschien kun je er vergeving voor krijgen... Wat klinkt dat makkelijk he...

Als iemand als jij in onze kerk zou komen en ditzelfde verhaal vertellen zouden we zoiets antwoorden als. Welkom in onze gemeente, we leggen je in handen van God. Je wordt dus als homo in de gemeente geaccepteerd. Wij veranderen de mensen niet, nogmaals... We prediken alleen het woord van God. God veranderd de mens. Ik zou nog wel het 1 en ander willen zeggen maar de toonzetting wordt mij iets te aggressief.

2. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    @ Anbert
    gewoon even een vraagje hoor, heb er niet zoveel verstand van dus tja.
    Is het nieuwe testament gewoon het zelfde als het oude met enkel wat aanpassingen, zodat het met de tijd mee ging ofzo?

3. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... De toonzetting "agressief"? Dat kan zo op je overkomen ja, maar zo bedoel ik het dus niet... Ik vraag alleen nu vriendelijk en beleefd om op te houden over het "veranderen" van homo's... Ik hoop dat het onderwerp homoseksualiteit desnoods weer in die oude topic kan worden voortgezet... Ik ben hier de baas niet, en ik wil niemand de mond snoeren, maar ik stoor me er inderdaad aan dat een discussie over het geloof, die al heftig genoeg is, langzaam maar zeker weer afdwaalt naar homo's en of die wel in het christelijke geloof thuishoren...

Ik heb een grote mond ja, maar ik kom hier niets plaatsen om mensen te beledigen... Maar als men hier zo gaat praten over homoseksualiteit en het proberen te veranderen van mensen die zo geaard zijn, dan aarzel ik er inderdaad niet over om daar wat over te posten hier... Ik kan op mijn beurt ook wel zeggen dat de toonzetting agressief is ten opzichte van homo's, ten opzichte van mij dus... Maar dat zal ik niet doen... Je zegt zelf dat "meningen verschillen", dus respecteer mijn mening dan ook maar, ook al is die misschien niet zo geformuleerd als dat jij dat leuk vindt... Sorry... 8)

4. Anbert

Anbert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jezus heeft inderdaad tijdens zijn tijd op aarde dingen veranderd vergeleken met het oude testament. Dit natuurlijk in opdracht van zijn Vader. Het enige voorbeeld wat ik even kan geven is de positie en het recht van de vrouw. In Genesis wordt nog gesproken over mens (de man) en de vrouw. Dus als je het leest is de mens mannelijk en de vrouw een vrouw en geen mens. De man is in het nieuwe testament nog wel de "baas" van het gezin maar moet naar zijn vrouw luisteren.

5. Anbert

Anbert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien lees je mijn opmerkingen anders dan ik ze bedoelt had want we vallen in de herhaling...:{ Alleen als mensen lid worden van onze gemeente wordt er even aandacht besteed aan het homo zijn, daarna laten we het aan Hem over. En dat werkt...

6. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij bedoelt ill nino of het boek hetzelfde is, met een aantal veranderingen om met de tijd mee te gaan. Maar het Nieuwe Testament is een heel ander boek dan het oude testament. Het Oude en het Nieuwe Testament vormen bij de christenen de bijbel. En de bijbel wordt weer zo nu en dan opnieuw vanuit de grondtekst vertaald om meer met de tijd mee te gaan :)

Ik denk bij christenen en rekenen altijd aan 1+1+1=1, maar dat even tussendoor :+

7. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0

Beetje drogredenatie,

maargoed de partij in questie en wat simpele quotes van hun site

En vrouwen mogen niet poltiek actief deelnemen binnen deze partij..

8. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Ook de SGP nog... Die laten inderdaad geen vrouwen toe in hun politieke macht... Voor zover ze macht hebben, natuurlijk... Gelukkig is het geen grote partij... Want hun grondbeginselen bevallen me voor geen meter... De vrouwenemancipatie is hier in het Westen niet voor niets geweest, het heeft bijgedragen aan het welzijn van de vrouw... De SGP wil dat blijkbaar weer teniet doen, door daarmee de klok een slordige 40 of 50 jaar terug te zetten, toen de man de baas was in huis, seksualiteit en het hele maatschappelijke leven... En dat de vrouw maar onderdanig moest zijn, aan het aanrecht haar leven slijten... Ik chargeer het wel wat, maar in de generaties net vóór mij hadden de vrouwen het niet gemakkelijk... Hoe langer ik er over nadenk, des te meer moet ik helaas tot de conclusie komen dat het geloof als zodanig zeer traditioneel is ingesteld... Je moet gehoorzamen, en alles wat ook maar een beetje buiten het traditionele potje piest, valt buiten de boot... In de afgelopen 30 jaar is de kracht van de kerk bijzonder afgenomen, ze weten zelfs niet meer hoe ze mensen naar de kerk moeten krijgen... Dus hebben ze heel wat water bij de wijn gedaan, maar de SGP niet... Die wil het liefst dat alles wat bevochten is door minderheidgroeperingen wettelijk weer terugdraaien onder invloed van hun literaire werkje: de bijbel...

1+1+1 = 1? Van wiskunde hebben gelovigen ook al geen verstand :+ Een drieëenheid is een tegenstrijdigheid binnen de algebra... In het geloof kan blijkbaar alles, vandaar dat het ook een "geloof" is, je weet niets zeker, je neemt aan dat hetgeen in dat boekie staat "de" waarheid is... Je mag niet eens interpreteren, nee, je moet het ook nog letterlijk nemen... Sorry hoor, maar hoe langer ik er over nadenk, des te dommer vind ik het christendom... Ik ben zelf deels gevormd door Boeddhistische principes, en die hebben volgens mij meer inhoud en betekenis dan het hele christendom... Boeddha geeft tenminste de ruimte voor zelfinzicht... Jezus was ook een rebel, maar ze hebben er via het christendom volgens mij een zure saaie vent van gemaakt... Het mooiste is nog, dat hij volgens mij altijd vrolijk was en van een hele sloot wijn hield... Wat zullen dat een feesten zijn geweest zeg! Ze hebben zich onder invloed van die wijn natuurlijk kapotgelachen over al die ouderwetse geboden van Mozes... :b:

9. Anbert

Anbert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    drogredenatie... Precies... En ik stem zowieso niet op die partij...

10. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    dat zeg ik ook niet :). Wat ik hiermee zeg/vraag is, hoe het komt dat zij dit wel zo "aanpakken" en in jou gemeente (en ook ongetwijfeld in anderen) niet. Verschil in interpertatie ?, want he men leest de zelfde bijbel neem ik aan.

11. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    in het neiuwe testament staat het evrschillende keren en zelfs Jezus zegt het.
    ik zou hier dan ook niet aan durven te twijfelen als ik jou was...
    wat betreft partij is de sgp de enige die volledig handeld in overeenstemming met de bijbel, maar dat wil niet zeggen dat het de enige goede partij is.
    ikzelf mag nog niet stemmen, maar als ik zou mogen stemmen zou ik op geen enkele partij stemmen, omdat ik geloof dat dat als christen het juist is...

hellspawn, waarom voel je je zo aangevallen...
    het enige wat we zeggen is wat de bijbel over deze wkestie zegt en mijn mening staat daar volledig los van, we zitten hier nog altijd in het geloofstopic dus wat de bijbel over homo´s zegt komt ongetwijfeld ooit ter sprake:)

Laatst bewerkt: 9 aug 2006
  12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    :emo:

13. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Aangevallen? Dat valt reuze mee... En... Of het ter sprake "komt"? Volgens mij is het al eerder ter sprake geweest op XBW, in deze topic of in die topic over homoseksualiteit... Dus...

En of er over gesproken wordt... ach... Mensen oordelen zo gemakkelijk over andermans gevoelens... Er wordt zo gemakkelijk overheen gestapt en ga zo maar door... Een groot aantal gelovigen slikken homodiscriminatie als zoete koek... Dat geldt trouwens voor veel religies die zich hebben geworteld in diverse samenlevingen... Terwijl het bestaan (of god) toch steeds maar homo's geboren laat worden... Blijkbaar krijgt het bestaan niet genoeg van datgene wat "afwijkt" van de norm... Het leven laat zich blijkbaar niet zomaar vangen in verengde vormen van discriminatie, ook al blijven mensen proberen om anderen te veroordelen, homo of niet... _0/

En blijkbaar onderschrijf je ook wat de SGP eigenlijk wil: vrouwenonderdrukking... Ernstig... Ik vraag me wel eens af of jij wel van deze tijd bent... Je hebt zulke ouderwetse ideeën die indruisen tegen elke vorm van vrijheid die hier in Nederland bevochten is en welke overwinningen door met name ook vrouwen zijn behaald...

14. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik had een tijdje terug een kleine discussie met onze nieuwe dominee, toen hij langs kwam om kennis te maken. Het ging over vrouwen in het ambt, wat in de vrijgemaakte kerk nog vrijwel not done is. Ik vroeg mij af hoe het zat en had ook best goede argumenten, terwijl de dominee uiteindelijk eindigde met: het staat in de bijbel.

Nu denk ik toch echt dat er mee gegaan moet worden in de deze tijd, en zo dus ook vrouwen in de politiek. Nu is dit, naast de SGP dan, ook al algemeen geaccepteerd (Christen Unie hoezé!), maar wil het in de gereformeerde kerken nog niet echt vlotten.

Er zijn gewoon verschillende kerken en verschillende politieke stromingen. Bij de ene kerk is het de gewoonste zaak dat vrouwen de dienst leiden, terwijl in bepaalde politieke partijen (SGP) vrouwen worden geweigerd. De ene mens voelt zich beter aan de ene kant en de andere mens voelt zich beter aan de andere kant.

15. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    wat de sgp wilt is wat de bijbel wilt, maar dan zonder daar een politieke partij voor nodig te hebben zoals de sgp dat doet en waar ik dus geen voorstander van ben, maar wat de bijbel wilt dat wil ik ook en als jij dat vrouwenonderdrukking noemt dan is dat jou zaak en als jij de laatste nederlandse ideeen van nederland als overwinningen ziet dan is dat ook jou zaak, ik zie het als een pad ingaan waar nooit meer een uitweg van is.
    een reactie die ik diep betreur, bewust de woorden van Jezus afwijzen betekend Hem zelf afwijzen...

16. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Exactly. En allemaal hangen ze het woord van god aan. En allemaal geloven ze in die zelfde god. En toch zijn er zoveel verschillen, vreemd niet ? als er maar 1 woord van God is

17. the only ego

Leuk Bevonden:
    0

Hoe wil je het dan noemen ? Het is je reinste vrouwen onderdrukking. En maar bitchen op de islam dat dat een vrouw onvriendelijk geloof is :{ , je bent zelf gewoon net zo erg als die mensen die de islam niet helemaal goed snappen.

18. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    hmm blijkbaar heb jij nog minder kennis van de bijbel als van de islam...
    om even wat kennis aan je bij te spijkeren, er staat nergens in de bijbel dat je de vrouw met een zo groot mogelijke doek zo min mogelijk zonlicht moet laten vangen en je haar als je even je agressie kwijt wilt bont en blauw mag slaan.
    de vrouw en de man zijn, volgens de bijbel kort samengevat, samen één en de man is niet meer waard als de vrouw en andersom.
    zonder de vrouw geen man en zonder de man geen vrouw.
    de vrouw mag niet over de man heersen en hem onderrichten en moet volgzaam zijn, de man moet de vrouw altijd goed behandelen, maar is wel het hoofd van het gezin.
    zo is dat volgens God bepaald.
    dat zegt denk ik wel genoeg.

19. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Jij moet eens leren lezen :{. Dan had je kunnen lezen dat alles wat jij nu zegt over de islam al meerdere malen is ontkracht door Rikkel.

Maar iedereen was toch gelijk enzo ? . Maar de man is toch het hoofd van het gezin en de vrouw moet onderdanig zijn. :{. Dat noem ik onderdrukking ja.

20. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu hebben we NL Eagle weer in zijn volle glorie... Nederland en ik zijn volgens jou een pad ingeslagen waar geen uitweg uit is.... Waarschijnlijk bedoel je weer die opgestookte hel van je, waar je duivels hun scepter zwaaien... Maar goed...

Je kop zit vol met bijbelteksten, maar je kraamt uitsluitend onzin uit in de 21ste eeuw, althans, volgens mij... Je moet je als vrouw maar aan de man onderwerpen (volgzaam zijn) omdat het in een boekie staat wat duizenden jaren oud is? Toen de wereld er heel anders uit zag? Een vrouw kan net zo goed hoofd van een gezin zijn, en zij kan net zo goed een heilige zijn of een vrouwelijke priester of dominee die een preek kan houden... Daar zijn vrouwen intelligent genoeg voor, dat hebben ze al zo lang bewezen... Maar nee, die agressieve kerels moesten zonodig oorlog voeren en de vrouw met geweld onderdrukken... Want mannen zijn fysiek eenmaal sterker... Durven ze wel! Het is gewoon lafheid, en niets anders...

Ik heb geestelijk ooit aan de rand van de afgrond gestaan, ik ben opgevangen door Boeddhisten... Ik heb onderricht gekregen van een Meester, iemand die jullie een Jezus noemen... Ik schep daar NOOIT over op, ik maak geen aanspraak op wonderbare krachten of heiligheid... Ik heb voor hete vuren gestaan in mijn 45-jarige bestaan... Dat is geen verdienste, maar het heeft mij wel gelouterd, ik weet wat geestelijke gevangenschap is en wat de waarde is van vrijheid... Maar jij, NL Eagle, komt hier eventjes fijn vertellen dat bevochten vrijheden hier in Nederland feitelijk maar flauwekul zijn en dat het de verkeerde weg is die we zijn ingeslagen??? Dat is nogal wat... O-)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina