1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg de indruk dat NL Eagle in een verkeerde eeuw geboren is, of dat hij de reincarnatie van zijn geliefde Jezus zelve is....maar in een tijdperk terecht is gekomen waarin zijn "wijze" woorden niet zomaar klakkeloos door iedereen worden aangenomen. En dat is even wennen voor zo'n almachtig iemand natuurlijk.

Zet me ook weer aan het denken....gek he, dat het woord "Jezus" tegenwoordig zo vaak als een manier van vloeken wordt gebruikt ? Nee, zo gek vind ik dat niet eerlijk gezegd :{

EDIT : Sorry voor mijn sarcasme, het is niet mijn bedoeling om gelovigen expres de grond in te willen trappen....er zullen vast ook goede kanten aan het geloof zitten. Maar zoals NL Eagle het brengt kan en wil ik die goede kanten gewoon niet zien.

Laatst bewerkt: 9 aug 2006
  2. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    dat doe ik inderdaad ja, maar ik doe het niet op eigen wil en kracht, maar omdat de bijbel en God dat vinden.
    die zeggen duidelijk welke regels er moeten zijn willen we terugkeren naar waar we ooit vandaan zijn gekomen.
    bepaalde ideeen van deze tijd zijn een pad die regelrecht naar de hel voert.
    ik heb dat pad ooit eens belopen en er is niemand op de wereld die dat pad niet eens heeft belopen behalve Jezus Christus.
    maar toen Hij mij heeft geroepen heb ik hem beantwoord, hij was de allerlaatste die mij had kunnen helpen en hij heeft mij geholpen en daar ben ik hem dan ook eeuwig dankbaar voor en dat is ook de reden dat ik zijn regels altijd overal probeer duidelijk te maken.
    luister dus naar Hem, want hij is de allerlaatste die je zal roepen.

3. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is duidelijk, Z3R0-P4R4DOX... Ik ken ook genoeg gelovigen die zich intelligent gedragen... Die na durven denken over de huidige maatschappij, die heus niet in alle toonaarden altijd maar zaligmakend is... Die luisteren naar mensen die wat anders geloven of anders denken, die diepe banden hebben met mensen die afkomstig zijn vanuit de Islamitische geloofsbeleving... Die levendige gesprekken voeren met Hindoes en Boeddhisten... _O_

De verworven vrijheden die we hier nu hebben, dragen soms ook wat schaduwzijden... Maar dat is niets vergeleken met de eeuwenlange onderdrukking en slavernij van de vrouwen... Dat is een schande... :mad:

Zo NL Eagle, ben je je eigen persoontje weer aan het verwisselen met die god van je... Want wat jij zegt, is het woord van god toch? Ik zeg dat je het verkeerd ziet, maar goed, dat zal wel niets "helpen"...

4. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    geloof.. makkelijk, ik geloof niet. Zie het nut er niet van in eigenlijk. Mensen gaan zowiezo dood en ene god of jezus houdt daar niks aan tegen.

Ongelukken zijn toeval en heeft imo niks met wat dan ook te maken. Dom toeval.. niks meer, niks minder. Rampen gebeuren ook en geen god die ze tegenhoudt of voorkomt. Toeval dus. Alles wat gebeurd en niet te verklaren is.. heeft in elk geval niks met geloof te maken. Ja je kunt zeggen dat god het heeft gedaan maar dan hou je jezelf voor de gek. Geloven in een god is imo geloven in niks.. je weet niet of het er is, je weet niet wat je er aan hebt, het helpt je niet. Waarom bidden? Misschien helpt het voor je gevoel.. maar niet meer dan dat.

Mensen moeten echter zelf weten of ze geloven en ik zal ze niet tegenhouden of wat dan ook, maar hou aub op met onzin over hoe geweldig god wel neit is en vooral over de heilige boeken (bijbel, koran etc.). Tijdverspilling..

Tot slot: misschien is het wat kort door de bocht.. maar met geloof schiet je niks op. Geloven in een god dus ook niet. Maarja, wie ben ik :)

5. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aha... Nog een ongelovige, welcome to the club... Je schiet weinig op met een "geloof", dat denk ik dus ook... Maar blijkbaar vinden mensen toch troost of voldoening in het lezen van de bijbel en het gaan naar de kerk... Prima, maar niet als de vrijheid van anderen daaronder zou moeten lijden, want dan mag hun hele bouwwerk aan godsdienstige regeltjes meteen verboden worden...

Ik zie liever iemand naar de kerk gaan dan aan de drugspuit liggen... Maar als het uit schijnheiligheid is, is het de vraag wie beter af is... Want de meeste drugverslaafden spelen ook een spel van schijnheiligheid, manipulatie zelfs... Dat alles om hun shit te kunnen krijgen, hoe erg het allemaal ook is... Je zult de moeder zijn van zo iemand die helemaal naar de klote gaat... Dat is één en al droefenis... Maar onderdrukking is ook droefenis, omdat het de waardigheid van de individuele mens probeert af te nemen... Maar NL Eagle vergeet dat zijn heilige volk uit de bijbel (de joden) ook talloze malen zijn onderdrukt, met name in de tijd van Mozes... Ze hebben geleden onder het juk van de Egyptenaren... Dat is net zo erg als dat een vrouw moet lijden onder het juk van een man die denkt dat hij de baas in huis moet zijn... Dat hij het voor het zeggen heeft en dat zijn vrouw naar zijn pijpen moet dansen... |:-

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook niet zo kort door de bocht zoals xboxbezitter het brengt, zo denk ik er namelijk ook over....ongeveer.

Maar ja, volgens NL Eagle belandt je dan in de Hel. Ach ja, als dat zo is dan zorg ik wel dat ik tezijnertijd een dubbelloops jachtgeweer meeneem als ik daar naar toe ga....ik heb gezien dat zo'n ding uitkomst biedt in een dergelijke omgeving O-) :+

Goed, ik zal ophouden met de flauwe humor....alhoewel ik het soms moeilijk vind om serieus te blijven afgaande op de uitspraken van hierboven genoemde persoon. Verder kan ik nog zeggen dat ik het met Hellspawn eens ben als hij zegt dat geloven prima is....zolang anderen er idd maar niet onder hoeven te lijden. En dat gebeurt in mijn ogen helaas nog teveel in deze wereld, met name dankzij radicaal gelovigen, welk geloof dan ook. Je gaat je dan toch sterk afvragen waar we beter mee af zijn : (radicaal) gelovigen, of ongelovigen ? Ik denk dat tweede....

7. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad een cruciale vraag: zijn we nou zo beter af met al die godsdiensten, die niet alleen hun eigen volkeren soms onderdrukken, maar ook nog proberen de wereld in politiek/religieuze zin aan hun voeten te krijgen, ongeacht welk geloof dat dan is in extreme vorm... Daar tel ik de Paus trouwens ook bij op, die staat maar wat te blaten in zijn paleizen die opgetrokken zijn uit het goud wat het katholicisme op bloedige wijze van andere volkeren heeft gejat... Fanatici zijn de ergste vorm van geweld... Armoede is ook een vorm van geweld... Maar het wordt allemaal in stand gehouden, op de één of andere manier...

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    wat zegt de bijbel trouwens over homo's ed?
    en hoe zit het met dinosauriërs? die komen in de bijbel heel niet voor toch.

sommige dingen vind ik beetje 'raar' aan die bijbel. Ik bedoel je kan niet zeggen dat homo's, gehanicapten, en zelfs vrouwen minder ofzo zijn, maar tegelijkertijd dat alle mensen gelijk zijn.

serieus.. als dit allemaal wat zachtaardiger en respectvoller klonk zou ik heel graag geloven. denk wel dat er meer is, maar dit soort dingen houden juist tegen :confused:

9. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0

nou ben ik benieuwd..
    hoe klinkt de stem van god? als een ouwe man? of als klein kereltje?

10. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    straks klinkt ie als Gordon ofzo:

'oww meid ik heb er geen kracht meer voor!'

8) :lol:

11. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hihi, ik heb zojuist vandaag de mantel hier uit lopen vegen aan gelovigen die van mening zijn dat homo's maar in hetero's zouden moeten "veranderen", en daar willen ze natuurlijk graag aan meewerken... Terwijl ik een homo ben en iedereen uit eigen gevoel en ervaring kan verzekeren dat je zo geboren wordt en er NIETS aan gedaan kan worden... Het is gewoon zo, en je kunt wel doen alsof je hetero bent, maar dat is allemaal flauwekul waarmee je uitsluitend jezelf voor de gek houdt...

Je hebt gelijk als je zegt dat het allemaal veel minder agressief zou moeten zijn, er worden veel te veel onderdrukkende en discriminerende zaken uit naam van één of ander "geloof" opgedrongen, terwijl toch beweerd wordt dat we allemaal "gelijk" zouden moeten zijn, zonen en dochters van het bestaan (wat ook god wordt genoemd)... We zijn allemaal geboren en die god heeft het allemaal toegestaan: homo, hetero, vrouw, man, gehandicapten, en ga zo maar door... Maar er zijn sommigen die denken dat ze uit naam van hun geloof spreken, dat ze de persoonlijke spreekpop zijn van hun god, en dat ze de waarheid zeggen, terwijl ze alleen maar bijbelteksten in hun hoofd lopen te stampen... Alsof dode teksten alleen je verlicht zouden kunnen maken... Dat is allemaal zo gemakkelijk: reciteren van zogenaamde heilige teksten... En lekker zelf buiten schot blijven, want jij bent natuurlijk "goed" en de ongelovige of de "anders-geaarden" zijn "slecht"...

Zo simpel is het echter niet... Het leven moet door jou zelf geleefd worden en het is zaak zo weinig mogelijk mensen schade te berokkenen of te laten lijden... Maar mensen kunnen het niet laten om zich altijd maar met anderen te bemoeien, dat is één van de bronnen van de conflicten in deze wereld... :{

12. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    als een bulderende waterval en als je het hoort vergaat het lachen je...

en armada, we hebben net de vorige pagina´s uitgebreid besproken dat homo zijn volgens de bijbel verwerpelijk is maar dat er voor elke zonde genade is behalve eentje(niet het homo zijn) dus dat een gelovige homo niet meteen geen gelovige meer mag zijn ofzo.

13. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer, fout geantwoord... God komt in de stilte, in vrede... Het Bestaan spreekt pas tegen je als je stil bent, en niet wordt afgeleid... En het is ook helemaal geen bulderende waterval, het is eerder een stil stromend beekje, kabbelend en zijn weg zoekend... _0/ En iemand die het kan horen (terwijl het helemaal geen geluid is, trouwens), zal in lachen uitbarsten...

14. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    tis dat je op een forum moet lezen, maar anders zou ik denken dat die bulderende waterval je stokdoof heeft gemaakt

15. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    God is iemand anders als de boeddhisten willen laten geloven:)
    jij gaat die stem ook nog horen, iedereen zal Hem horen, maar ik hoop dat Hij je dan gunstig gezind is.

16. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik spreek niet over Boeddhisten, ik spreek uit eigen ervaring... Ik heb niets met het Boeddhisme te maken... Maar ik heb sterk de indruk dat jij maar wat zit te kletsen, want uit je teksten blijkt volgens mij dat je helemaal niets hebt "ervaren"... En iets wat god zou zijn is helemaal geen ervaring, en geen geluid... Het is ook niet zichtbaar, allemaal jouw flauwekul... Je weet niet waar je over praat...

17. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    vertel me waarom jij beter zou weten hoe God klinkt terwijl je er niet eens in gelooft en ik het niet zou weten terwijl ik elke dag tot God bid.
    en jou denkleer komt sterk overeen met oosterse religies...daarom sprak ik je daarop aan:)

18. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0
    hoe kan je dan horen wat ie zegt als r alleen maar gebulder is?:confused:

19. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste heb ik gemediteerd ja, en daardoor kom je bepaalde zaken te weten... Daarom beweer ik beter te weten wat god is en wat geen god is... En ik verzeker je dat het géén god is...

Ten tweede ben ik er door mijn levensweg achter gekomen dat er inderdaad géén god bestaat zoals jij die benoemt... Dus geloof ik niet in die god... Klaar!

Ten derde heb ik géén "denkleer", ik heb al vaker hier gezegd dat ik niets met religie te maken heb... Ik ben vroeger van huis uit een christen geweest ja, dat werd me opgedrongen door de wereld van toen... Maar ik heb dat overboord gesmeten, die flauwekul...

Ik ben als jongeling inderdaad tijdelijk bijgestaan in een erg moeilijke tijd door Boeddhisten, een Boeddhistische Meester... Maar dat was maar een jaar in mijn leven van 45 jaar en het is al erg lang geleden... Maar hulp was maar tijdelijk nodig, mijn Meester heeft geen moment van mij verlangd dat ik in Boeddha zou geloven... Geen seconde, geen deelbreuk van een seconde, klaar! Hij heeft mij alleen door een moeilijke tijd heen geholpen, daarna hebben we afscheid genomen, klaar! Ik volg al meer dan 20 jaar mijn eigen weg... :D

20. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    @ Eagle. Gelukkig maakt het mij weinig uit of hij mij gunstig gezind is of niet. Zolang ik mijzelf in de spiegel kan aankijken en kan zeggen dat ik mijn leven goed geleeft heb (dit stavend aan mijn princiepes) vind ik alles best

@ hellspawn. Ben zeer benieuwd over je ervaring met het boeddisme eventueel over pm :) Vind dat soort religies best intresant

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina