1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    he man wat heb je geslikt!! dat moet ik ook 8)
     
  2. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie theorie, je kombineert evolutie en schepping in een.

    Je bedoelt zoals dat programma op villa achterwerk vroeger, over een alien die een holbewoner manieren bijbrengt, maar dan in combinatie met evolutie:+

    Kan, maar ik geloof het nog niet heilig:)
     
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Misschien een geval van winterblues, nou ja een helikopter lijkt me niet het meeste geschikte vervoermiddel om ruimtereizen te ondernemen.
     
  4. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad handig, zon helikopter in een vacuum:+
     
  5. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    @Svennies:

    De mens is niet in één nachtje geschapen. Dit kostte wellicht duizenden jaren of meer. Het is logisch dat ze een basis hadden inclusief middelen om zichzelf te vervoeren onder AARDSE omstandigheden. Vandaar die helikopter.

    In de huidige tijd zijn onze goden ons natuurlijk duizenden jaren voorbij gestreefd kwa technologie.

    @ CasPerZerZ:

    Over die holbewoner: Ja de mens kreeg nieuwe genen mee om kennis te vergaren, en werd daar korte tijd in onderwezen. De kennis is helaas grotendeels verloren gegaan (pyramides, anyone?).
     
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Inderdaad je vindt zó het vrije val principe uit , tja en CasPerZerZ stel nu eens dat deze theorie zou kloppen , rest mij nog één vraag , wie heeft dan die wereld geschapen.
    Of houden we het maar gewoon op de evolutietheorie , en dat de mensen toen een god verzonnen hebben voor als er iets erg gebeurde ze zouden kunnen zeggen , "zie je wel , het is de wraak van god" zoals bij die aardbeving die sodom en gomorra verwoestte .
    Eén markant feit van vroeger is wel de grote beschavingen uit de oudheid zoals de egyptenaren , de inca's en de maya's bouwden allemaal tempels in piramidevorm en dit zonder dat ze van elkaars bestaan en architektuele voorkeuren op de hoogte waren.
    In de oudheid hebben zovele volkeren zoveel goden aanbeden , en dit gewoon omdat ze niet beter wisten, en dit maar alleen omdat ze wisten dat het goed ging ze hun goden konden bedanken , en als het slecht ging was dat uiteraard de zogenaamde toorn van die goden het mooiste excuus om hun fouten recht te praten..
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  7. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    ff over de bijbel ik ben christelijk ben niet erg actief ik kan me gewoon neit aan die bijbel zettemn elke verhaaltje al 20 keer op de basisschool gehoord.

    maar ik was pas bij een eindtijdstudie moest met men ouwe mee.
    was eene man heete ouweneel die kwam met bewijzen over wat er in de bijbel staat niet echt bewijzen .
    het blijft natuurlijk een kwestie van gelooven.
    maar over grote rampen en ziektes die ons zullen treffen nou kijk maar naar de tsunamie en de vogelgriep die er ook zin in heeft.
    zodra de joden zullen worden aangevallen dan zal jezus terug komen.
    nou je kan al zien dat lijders van pakistan het er over hebben om israel van de kaart te vegen.
    rusland en nog een paar landen zijn ook al wat van plan.
    volgens mij heet dat de G3 ofzo

    alemaal tekenen van de eindtijd.

    maar het is alemaal heel onduidelijk maar ik vind dat je als je in dit topic gaat posten je er best even in mag verdiepen.

    het is namelijk niet niks
     
  8. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    hey henrive, ik vind het wel dapper van je om steeds jezelf en je geloof te verdedigen, maar ik ben bang dat het niet erg veel zin heeft...
    als ze niet geloven dan is dat hun zaak, dit topic heeft meer een anti-geloof sfeer dan een topic waar nog iets nuttigs uitkomt heb ik het idee.
    sommige uitspraken zijn het, denk ik, niet waard een tegenargument te krijgen...
     
  9. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me wel goed voorstellen dat volkeren goden hebben bedacht.Het is volgens mij wel fijn om te weten dat als iets slechts gebeurt, je altijd nog de goden als schuldige kunt aanwijzen.

    Over de pirmamides: Ik heb er al een keer eerder over gehoord, best wel raar eigenlijk.Zou er iets zijn dat mensen instictief piramides bouwen?

    Ik vind het behoorlijk meevallen.Er zijn maar enkelen die zomaar wat roepen.En over die anti-geloof sfeer ben ik het niet eens, het komt enkel omdat er meer mensen zijn die in de evolutietheorie geloven.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  10. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een crap, ieders God is anders. Er is allang geen één God of Allah meer, veel mensen hebben hun eigen manier van geloven en hebben daarbij hun eigen God.

    Juist voor de dingen in de wereld waar geen keiharde wetenschappenlijke bewijzen, daar zit vaak iets goddelijks aan. Een tijd geleden heb ik een interview gezien over een boek dat het goddelijke met de wetenschap combineerde, iets wat voor veel mensen een paradox is. Het heeft mij in ieder geval kunnen overtuigen dat God en meneer Darwin door 1 deur kunnen.
     
  11. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    vroeg het net aan een vriend die best heel erg gelovig is en die zegt:
    zonder geloof heb je niks aan het leven.
    dus..als er geen God was, waarom zouden we dan hier zijn?
     
  12. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    idd.

    maar daarom gelooven mensen ook in reincarnatie.

    ze kunnen het idee niet aan van eeuwig dood zijn en nooit meer iets kunnen doen of zijn.

    bij veel mensen is dat zo iniedergeval
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @Bulleta , je mag niet in alles een begin van de eindtijd zien .
    De tsunami was het gevolg van een enorme zeebeving veroorzaakt door het eeuwig verschuiven van de tektonische platen waarop alle landmassa steunt en een grote onderzeese grondverschuiving lag dank zij die aardbeving aan de basis van het hele drama.
    In de wereldoorlog 1 heerste er ook een pandemie , de zogenaamde spaanse griep die toen millioenen slachtoffers gemaakt heeft , en wij hebben het overleefd.
    En de israeliers , die worden al méér dan tweeduizend jaar vervolgd en het joodse volk bestaat nog altijd.
    En dit zul jij niet weten , maar het einde van onze europese gemeenschap was in het jaar 1979 wel héél erg dicht bij de ondergang toen de russen afghanistan binnenvielen , en toen een plan bedacht hadden indien ze te véél tegenwind kregen om hun afghaanse invasie om dan west-europa aan te vallen met kernwapens en wel om op iedere grote stad in Duitsland , Nederland ,Belgie en frankrijk een atoomraket af te schieten , en op de west-europese havensteden als Rotterdam en Antwerpen zelfs méér dan één.
    Als camouflage voor hun aanval zouden ze eerst enkele kernwapens in het toenmalige oost-duitsland en polen laten ontploffen hebben , zodat zij een excuus hadden om hun kernraketten tegen het westen af te vuren .
    Het plan is niet doorgegaan omdat de wereld hun invasie in afghanistan toeliet , en ook omdat de regeringen in oost-duitsland en polen hevig tegen dit plan protesteerden en ermee dreigden de russische plannen toen aan het westen te laten uitlekken , en nu zijn die aanvalsplannen verleden jaar bij een grote schoonmaak in het oostduits archief gevonden én toen openbaar gemaakt.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  14. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een mening.Zo onsubtiel lomp en ondoordacht

    "Zonder geloof heb je niks aan het leven " is dat niet gewoon: je moet geloven anders ben je je leven hier aan het verkwisten?

    Ik heb het niet zo op die opdringerige meningen.Laat mensen gewoon.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  15. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik geloof dus in god, en ga dus naar cathegesatie en daar zijn best leuke onderwerpen. Over hoe de duivel nu nog te werk gaat. Eigenlijk zijn die rampen naspartelingen van de duivel en aan het eind van de wereld zal die duivel voorgoed verslagen worden en zal er een nieuwe wereld komen waar alles beter is.
    Maar ook in openbaringen staat dat als er zoveel rampen zijn en zoveel problemen op de aarde zijn dat jezus dan zal terug keren en iedereen hem zal zien, dus ook de dode(blijkbaar).
    Natuurlijk zijn er allemaal argumenten die het kunnen ontkrachten. Maar het geloof is gewoon heel mooi, en bij het christendom gaat het ook vooral om Jezus.
    Maar er zijn ook gebedsgenezingen, meestal onverklaarbaar, en ik geloof ook dat daar god achter zit. Zo was mijn broer bij een gebedsgenezing (alternatieve geneeswijze)met iemand die het ene been korter had dan het ander. Toen werd door iemand gebeden aan god of het mocht groeien en dat de rugpijn(die dat korte beenveroorzaakte) mocht verdwijnen. Dat gebeurde dus ook echt en het meisje is dus ook gelijk bekeerd (ze had eerst geen geloof).
    Natuurlijk slecht om alleen te geloven via zien.
    Want in de kerk zegt de dominee, Zalig zij(je zal in de hemel komen) wie het woord geloven en onthouden.
    Amen :)
    En over evolutietheorien, Heeft god ook gemaakt. Dus vind ik ook dat Darwin en god samen kunnen. Er vind namelijk gewoon ontwikkeling en mutaties plaats per generatie
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  16. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    ik informeerde gewoon even je meot zelf kijken wat je er mee doet :)
     
  17. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    @serious siem: ehm kweenie waar je dat van de duivel vandaan hebt, maar
    die bestaat niet.. lees evangelie van thomas maar eens/

    tis niet dat je moet geloven, je mag het zelf uitzoeken..
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  18. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even een vraagje aan de gelovigen: Kom je in de hemel als je niet gelooft?

    Dat weet natuurlijk niemand zeker, maar zijn je kansen verkeken als je niet gelooft?
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ik geloof dat het christelijke antwoord was dat je vergeven kon worden.


    persoonlijk geloof ik daar niet in, ik denk wel dat je naar de hemel gaat.
    of je nou wel of niet gelooft


    nee dus.
     
  20. ganontoad

    ganontoad Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, mensen, mensen...
    Het is gewoon simpel..

    Het begon gewoon met dat de aarde een leefbaar klimaat begon te bieden voor verschillende soorten bacterien...
    Die bacterien groeiden na verloop van vele miljoenen jaren uit tot allerlei verschillende soorten wezens.
    Uit die wezens is ook de aap voortgekomen.
    Maar de aap had het geluk dat ze hele handige handen en voeten hadden.
    Daarmee konden ze ook voedsel goed verzamelen en dat soort ongein.
    Op een gegeven moment konden de apen veel beter communiceren dan de andere dieren en op een gegeven moment zijn het homosapiens geworden.
    Doordat deze homosapiens zich steeds verder ontwikkelden werden ze ook veel slimmer en veroverden ze de aarde.
    Omdat ze zich niet druk hoefden te maken om hun overlevingskansen, konden ze zich ergens anders op richten, zoals cultuur, taal enzovoorts.
    En omdat de mens opeens zo'n expansie beleefden moeten er natuurlijk ook wel wetten worden gemaakt om alles een beetje geregeld te houden.
    Dus maakte ze een Bijbel omdat nog steeds heel veel mensen niet wisten wat die onweer, regen, enzo betekenden.
    En sindsdien bestaat het geloof.
    :+

    Btw: Ik respecteer wel mensen die geloven, alleen dit is mijn persoonlijke nuchtere mening. Ik doneer zelfs geld aan de kerk, dus niet mij flamen aub _0/
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina