1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L3MMING

L3MMING Command & Conquer !!

Leuk Bevonden:
    0

Leg eens uit?

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754

Je slaat wel wat kleine dingetjes over 8) Zoals dat de aap opeens in de homosapien evolueerde. Dit is dus een soort "Evolutietheorie voor dummies" :D

Maar mensen, mensen... wat doen we allemaal moeilijk.
    Jullie weten net zo goed als ik dat we eigenlijk gewoon in de matrix leven en we in het echt eigenlijk gewoon als batterijen worden gebruikt met een gemiddelde levensduur van een tientallen aantal jaren. (sorry, kon het niet laten 8) )

Sommige mensen in deze topic zeggen dat het een soort anti-geloof topic is geworden en dat er alleen maar geflamed wordt. Bij deze vraag ik de voorstanders van een geloof met een god om met harde feiten te komen waarom deze zou bestaan en waarom deze de mens en het universum heeft geschapen. Ik heb de hele topic nu doorgelezen, maar ben van deze mensen nog geen harde feiten tegengekomen.

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    En die zul je ook niet tegen komen , ze kunnen zich alléén beroepen op de bijbel waardoor ze zich sterk voelen , en toch tegelijkertijd hun zwakke punt blootgeven , aangezien voor geen enkel feit dat in de bijbel staat je vast bewijs kan voorleggen vanuit het oogpunt waarin het geschreven is , en dit terwijl de wetenschap al ettelijke sluitende verklaringen over de bijbelfenonemen heeft vastgesteld die onweerlegbaar zijn.

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand vroeg me of ik mijn onderbouwing kon geven voor het feit dat ik niet in een god/goden geloof, dus dat zal ik ff doen. Het is eigenlijk heel simpel : ik vind gewoon dat de mens God heeft gemaakt, en niet andersom :)

Klinkt misschien een beetje kort door de bocht, maar ik kan het echt niet simpeler uitleggen gewoon :+

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Ik snap precies wat je bedoelt _O_ :D

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah mooi, dat is er dan in ieder geval eentje :p :+

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Niks kort door de bocht vriend , het ís gewoon zo , ze mogen het keren en draaien zoals ze willen , ze kunnen er echt niet onderuit komen dat je op dit punt volledig gelijk hebt._O_

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    En dat is natuurlijk dat stofje dat God expres verbergt zodat al die ongelovige wetenschappers het nooit ontdekt hebben. Mag ik jou vragen, wat houdt 'vervuld worden van de Heilige Geest in'? De mens is juist zo ver gekomen door 'wonderbaarlijke fenomenen' te onderzoeken, niet door het aan God te danken. De vroegere theoriën over het zonnestelsel werden door de Bijbel ook als een vaststaande waarheid aangenomen, maar onderzoek heeft dit na eeuwen weerlegd. Dat was toen heiligschennis, maar de essentie van de discussies van toen, is nu nog steeds erg actueel. Alleen twijfelen we nu al aan het bestaan van God, terwijl de wetenschappers van vroeger dat zeker niet deden.

Wij gaan in discussie met mensen die wel geloven, wat is daar niet nuttig aan? Gelovigen mogen 'onze ogen openen' en wij die van hen niet? Er wordt hier ook wel eens aangebeld door iemand die het woord van God verkondigd, dan wil ik ook wel eens de rollen omdraaien.

Nope, wij hebben geen reden om te leven, wij leven gewoon. Maar moet er een reden zijn dan? Misschien is er wel een reden, maar is het nu om 'God te dienen' (katachismus) of om in een hogere stand te komen in je volgende leven? Vroeger verklaarden men met geloof natuurverschijnselen, nu we die zelf kunnen verklaren hoeft dat niet meer. Nu proberen we diepere levensvragen met geloof te verklaren, betekent dat nu meteen dat het geloof het wél bij het rechte eind heeft dit keer? Ik vind van niet, het feit dat wij bepaalde zaken gewoonweg niet weten, vind ik voor mijzelf geen argument om terug te vallen op eeuwenoude primitieve geschriften.

Laatst bewerkt: 11 mrt 2006
  9. SNK FOREVER

SNK FOREVER Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik quote mezelf maar een keer. Het kan namelijk geen kwaad om alles van een hele andere kant te bekijken. :)

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Yep , dat doe ik al mijn hele leven lang , en mijn conclusie is , god bestaat niet en de duivel al evenmin , beide zijn ontsproten aan het simpele feit dat de mensen toenertijd totaal géén benul hadden van alle weerkundige aardse fenonemen en telkermale er een natuurramp gebeurde ze daar een hoogst simpele maar voor hun perfecte verklaring voor gaven , onder het motto dat het de wraak van god was , of nog veel simpeler dat er de duivel in het spel was.
    Feit is dat goed en kwaad schuilt in elk van ons , en daar moet iedereen rekening mee houden , en ook met het feit dat omstandigheden bepalen welk deel van ons op de voorgrond treedt , namelijk het goede of het kwade, en nét dat heb je niet helemaal in de hand aangezien de omstandigheden je reactiepatroon bepalen.

11. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    En op een gegeven moment ontstond spontaan creativiteit, muzikaliteit, fantasie enz....

<o> Ik kan daar niet over oordelen, alleen God.

@ Svennies, ik denk wel dat de eindtijd steeds dichterbij komt. Inderdaad, er gebeuren al zolang verschrikkelijke dingen, maar ik heb toch het idee dat het steeds dichter bij komt, zeker nu zo met de EU enzo. Een meisje dat ik ken was naar het Europees Parlement in Straatsburg geweest vorige week, en daar werden dingen gezegd als: 'We must lay off our own identities and start being Europeans'! & 'The European army would be a defensive army, but if there are countries who do not live up to our ideas, we will enforce these ideas upon them.' Best eng denk ik, als er twee van die superwereldmachten komen..

//edit: Lol, heel pagina vier vergeten te lezen. Tot zo _o/

12. sargeant swift

sargeant swift geen titel

Leuk Bevonden:
    0
    bah, na een aantal pagina's word ik echt schijtziek van dat: "God dit, God dat", een beter milieu begint bij jezelf, punt.

13. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja en hoe die
    uit je oma zeker
    en die weeer zo ga je maaar door en waar kwam je eerste over over over enz groot ouders vandaan8)

14. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat is juist waarom gelovigen soms hun geloof zo opdringen, denk je serieus dat doordat te doen zij zichzelf beter voelen ofzo:confused:
    dat doen ze omdat ze willen dat andere niet voor eeuwig gepijnigd zullen worden...

alleen jammer dat het evangelie van thomas totaal los staat van de bijbel en dus ook totaal losstaat van het geloof, het evangelie van thomas is pas van de laatste 60 jaar en het ontkennen van een duivel in het evangelie is al een bewijs dat het niet hoort bij wat in de bijbel staat (waar de duivel behoorlijk vaak genoemd wordt).
    overigens zie ik de duivel niet als een persoon met hoorntjes op maar meer als een kracht die het tegenovergestelde is als wat God is, een kracht die een heleboel ''helpers'' heeft in de vorm van demomen whatever

henrive, je kan er wel over oordelen anders zou je de waarachtigheid van de bijbel betwijfelen denk ik.
    in het neiuwe testament staat namelijk meerdere keren dat wie niet gelooft (in Jezus als verlosser) als onkruid verbrand wordt op de laatste dag.
    als je nu zegt dat je er niet over kan oordelen geloof je dus niet wat in het nieuwe testament staat:confused:
    een oordeel is meer van wat je zelf denkt, als je iets zegt omdat het in de bijbel staat is het geen oordeel:)

15. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    dus je gelooft in demonen?
    t moet niet gekker worden:eek:

16. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    tja als je in God gelooft waarom dan niet in een tegenstander Satan die een demon is?
    als je het doet moet je het goed doen:)

17. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik weet niet of ik mijzelf een christen kan noemen, maar ik geloof wel dat er iets is. Ben zelf totaal niet gelovig opgevoed ofzo, en heb zelf ook nooit gelooft dat er iets zou zijn. Maar doordat ik een aantal keer dingen heb meegemaakt, waarbij ik me heel vreemd, maar ook heel warm en goed voelde, gewoon supertoevalige dingen, kwam er ineens in mijn hoofd dat dat God was.
    Terwijl ik er dus nooit zo overna had gedacht. Dat was voor mij zo'n aparte ervaring, dat ik wel geloof dat er iets is. Alleen als ik naar de bijbel kijk zijn er gewoon een aantal dingen die ik gewoon niet KAN geloven. Vandaar twijfel enzo, en geloof ik wel in een God maar meer als kracht en niet zozeer in wat iedereen al gelooft.

18. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    [geloof]wat vinden jullie van god?

Nou, ik vind het een beste kerel (Als Hij wel een hij is:+). God maakte op een gegeven moment bier (heeft Hij bijna 7 dagen over gedaan) en daarna pleurde hij de rest erbij wat wij nu als leven kennen. Dat deed Hij om ons er allemaal van te laten genieten. Dus best. :)

19. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en dan komt hij naar mij toe dat ik niet inhoudelijk post:p

20. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Lemming...
    Ik doneer geld omdat ik ook gewoon op een christelijke school heb gezeten en bovendien organiseert de kerk ook allemaal activiteiten voor de kinderen en voor volwassenen.
    Ik vind het geen reden om geen geld te geven omdat je simpelweg niet geloofd.
    Ik bedoel, ik geloof ook niet in het huidige belastingsysteem, maar daarom geef ik nog wel geld :+ !Haha

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina