Nu ik deze thread even heb doorgelezen wil ik graag een mogelijke theorie geven over het ontstaan van het leven op deze planeet. Vergeet niet dat het maar een theorie is. Ook ik heb niet altijd de wijsheid in pacht, maar daarom is het misschien wel leuk om dit wat verder uit te diepen in een discussie!
Stel je nu eens voor dat God een Alien was/is. Op één van zijn diverse ruimte reizen strand hij op de planeet aarde en ontdekt dat het een stabiele planeet is waar de voorwaarden voor leven bijzonder gunstig zijn (of schept hij de mogelijkheid voor leven door de dinosauriërs uit te roeien?).
Hij ziet diverse planten en dieren, en merkt dat er één land dier kwa intelligentie met kop en schouders bovenuit steekt ten opzichte van de rest. Een aap.
Nu kan het zijn dat God aan het experimenteren geslagen is met genetisch materiaal om een wezen te creëren die in bepaalde opzichten met hem overeen kwam.
Nu klinkt dit zo gek nog niet aangezien de wetenschap nu ook al schapen kloont voor diverse redenen. Mensen willen het heelal verkennen om zich zo te verspreiden etc. Doen we datgene wat in onze genen zit opgesloten?
Maar goed, ik dwaal af.
We waren dus op het punt waarop God het DNA van een bepaalde apen soort aanpast om eigenschappen van zichzelf op deze planeet achter te laten. (Dit zou ook verklaren waarom andere apen nog steeds aap zijn).
Stel je nu eens voor dat er na duizenden jaren een wezen onstond die intelligent genoeg was om over de wereld na te denken, een eigen taal sprak, de mogelijkheid had om die wereld naar eigen inzicht aan te passen, etc.
Kortom een wereld zoals wij die nu kennen.
De mens was geschapen.
Die mens moest natuurlijk het één en ander leren, anders zou het maar een zooitje worden. Natuurlijk had God samen met zijn mede ruimtereizigers bepaalde uitverkorenen al onderwezen in de kennis van gesteente, metaal, luchtvaart, etc om het leven voor hen en onszelf zo makkelijk mogelijk te maken, EN om de missie waar zei zelf mee bezig waren voort te zetten:
Ruimtevaart. Verspreiding van leven en kennis (zijn de pyramiden symbolen/herinneringen voor onze 'Goden'?).
Zoals je wellicht begrijpt had God het druk, dus verliet hij op een gegeven moment de aarde om zijn andere taken te vervullen. (God mag weten wat). LOL.
Natuurlijk wilde hij de wereld niet zomaar achterlaten dus liet hij een boek schrijven door zijn meest belezen mensen, om in volgende generaties van waarde te kunnen zijn. Wellicht zijn er documenten verloren gegaan, of verwijdert door latere generaties die de werkelijke afkomst van de mens niet konden geloven/accepteren. Overigens beschrijft Ezechiël een helikopter....
Maar goed. Dit was echter niet voldoende, dus stuurde hij zijn bloedeigen zoon naar ons toe om ons 'de weg' te laten zien die de mens moest bewandelen. Hij liep over de zee (door middel van anti zwaarte kracht middelen?), splijtte de zee, etc. Helaas waren veel mensen God al vergeten na zijn vertrek en geloofde niet in hem, ondanks zijn kennis, etc. Hoe dit afliep weten we uit de geschriften.
Nu rest er de vraag waarom we dan ook zo kwaadaardig kunnen zijn. Die vraag is heel simpel te beantwoorden.
Kijk om je heen, mensen delen of mensen nemen.
Het zou in de tijd van onze schepping niet anders zijn geweest. Wellicht waren er mede ruimterezigers die het gezag van één persoon zat waren, en simpelweg een eigen pad wilden volgen.
God raakte dus zijn rechterhand kwijt, omdat Lucifer meer macht wilde hebben. God en Lucifer hebben dus veel met elkaar gemeen, alleen deelt de één wat meer, en de andere neemt wat meer.
Net mensen, niet?
Tsja, daarom zit de God misschien wel meer in jezelf dan je je daadwerkelijk beseft. Aan jou de keuze tussen goed en kwaad!
Net zoals Obi One Kenobi en Anakin...Star Wars geeft de strijd in feite weer zoals hij nu daadwerkelijk is.
Nou mensen, ik hoor wel wat jullie ervan denken!
Klik om te vergroten...