1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShadeTCS

    ShadeTCS Unregistered Abuser

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet waarom zoveel mensen van 20 typen als idioten (niet jij). Er zijn zoveel mensen die met opzet verkeerd typen (zoals sgatjuhh, br44z4h en weet ik veel wat) en ik snap het nut daar niet van.

    Daarbij denk ik dat bewondering voor innerlijke schoonheid niks te maken heeft met leeftijd, ik hield mij er al mee bezig sinds ik 14 was ofzo. Er zitten gewoon zoveel interessante kwesties in een bepaalde persoonlijkheid of denkwijze dat je daar gewoon altijd over kan nadenken om vervolgens weer over je gedachten na te kunnen denken. Denken is een hobby van mij, maar dit betekent niet dat ik zoveel verschil van de meeste mensen rond mijn leeftijd (20). Ik denk dat iedereen wel bezig is met het innerlijke, maar het is een stuk moeilijker om abstracte gevoelens concreet te kunnen maken in woorden.
     
  2. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Je kan niet vroeg genoeg beginnen na te denken over het leven, anders leef je volgens de maatstaven van anderen, en niet die van jezelf.
    Ik vind het stom als 20 jarigen zich er niet mee bezig houden, en kiezen voor een oppervlakkig leven binnen een maatschappij.
     
  3. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou me er zelf ook wel mee bezig maar ik vond je taalgebruik gewoon grappig;)

    Ik heb zelf al een aantal keer(3 volgens mij) ''last'' gehad van een Deja-Vu. Laatste keer was toen we uit eten gingen met mijn opa en oma. Opeens begon mijn opa over iets en ik schrok best wel want de volgende 5 zinnen die hij zei wist ik allemaal al..die had ik al eens eerder gehoord.! het is een hele rare maar toch opzich wel grapige ervaring.
     
  4. Victor

    Victor Guest

    Dat schijnt dus allemaal fokking nep te zijn.. :p Heb het zelf ook vaak, maar het is een vage veelal verdraaide herinnering of droom die op dat moment leek. Daardoor kan het erop lijken dat je het al wist. Meestal realiseer ik me ook pas dat ik dat moment al gezien had nadat het gebeurd is..
     
  5. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm… Dat is duidelijk... ;) Beter je eigen weg gaan, dan in andermans valkuil vallen... :)

    Het zijn verder slechts details, maar je hebt (althans deels of zelfs geheel) gelijk… Bushido is de weg van de krijger, feitelijk de ere code van de Samurai. Deze ere code is een direct uitvloeisel van Shinto en het Boeddhisme. Of het een scheutje meer Shinto dan Boeddhisme is of omgekeerd, dat weet ik niet precies... Dat is verder mijns inziens ook niet zo belangrijk... ‘Kami’ is in dit kader de kern van de religieuze opvatting. Bushido ziet in de natuur alle spirituele machten.

    Trouw, moed, eer en onverzettelijkheid zijn belangrijke waarden voor de Samurai. De code was streng en strikt wat betreft toewijding, loyaliteit en eer. Het schenden van de Samurai code kon uiteindelijk leiden tot “seppuku” of rituele zelfmoord. Eigenlijk beter bekend als Hara-Kiri. De bushido heeft een aantal belangrijke basiswaarden: eerlijkheid en rechtvaardigheid, soberheid, medeleven ten opzichte van andere mensen, dapperheid, moed, waarheid, oprechtheid, beleefdheid, respect, toewijding, loyaliteit, glorie en vooral eer.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  6. ShadeTCS

    ShadeTCS Unregistered Abuser

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt stoer dat je dat allemaal weet. Ik heb het ook wel een keer op Wikipedia opgezocht, maar ik onthoud niet veel van wat ik op internet lees.

    Mijn taalgebruik heb ik vooral gekregen door mijn studie. Het is opzich niet echt een boeiende studie ofzo, maar ik probeer zo pretentieus en formeel mogelijk te zijn als ik verslagen moet typen :D

    Die shit van deja vu trouwens...ik heb laatst wel een hele vage theorie gehoord. Ik heb niet alles daarvan onthouden, maar het had te maken met de 'eb en vloed van tijd'....iets van dat de tijd heen en weer gaat en dat wij daarom soms een notie hebben van dat wij het al eens eerder hebben meegemaakt (deja vu)

    Volgens mij had het ook te maken met de string theory of m-theory. Als je er meer over wilt lezen: http://superstringtheory.com/
     
  7. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Deja vu's... Heb ze heel vaak. Best irritant:x
    Een van de ergste is van dat ik had gedroomt dat we bij een garage stonden waar m'n moeder m'n stiefvader heeft leren kennen.

    Week later sta ik PRECIES bij dezelfde garage & alles klopte gewoon helemaal(op het feit na dat ik in de auto zat te douchen:confused: ).

    Zo heb ik ook nog wel verder wat andere voorbeelden in de les op school, bij vrienden... Best vaak:mad:.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja Orcrist, dit is nu eenmaal de gemakkelijkste weg die er te bewandelen valt.
    Alles draait tegenwoordig om het ego , van ikke ,ikke en de rest kan stikken,materialisme voert de boventoon en dit ten baten van eigen geluk.
    En hebben ze dan al eens een klein tegenslagje dan verzeilen die grandioze ego's dan maar meteen in een kilometers diepe depressie ,en dit omdat ze de werkelijke waarden van het leven juist nooit in het juiste daglicht hebben kunnen stellen.
    De échte menselijke waarden hebben ze immers allang uit het oog verloren aangezien het hun in hun wereldje uitsluitend om hun eigen persoonlijkheid te doen is.......
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  9. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens... Iedereen denkt dat hij tijd zat heeft om zichzelf te vinden, of denkt dat hij of zij zichzelf al kent... Maar je hebt geen tijd, je kunt in principe elk moment sterven... Maar het menselijke ego denkt dat het lang zal leven, vooral door veel dingen om zichzelf heen te verzamelen... Dat noemen ze dan een persoonlijkheid... Maar goed...

    Effe over dat Deja Vu... Ik moet zeggen dat ik dat allemaal onzin en lariekoek vindt... Alsof je ergens komt en het gevoel hebt dat je daar al eerder bent geweest... Ik ben van mening dat het inbeelding is, de menselijke geest kan alles vervormen en het is niet ondenkbeeldig dat iemand ergens komt en dat zijn hersenen deze nieuwe plaats ongemerkt vergelijken met een plaats die er ongeveer op lijkt... Waar hij of zij al eerder is geweest in het verleden... Vervolgens gaat zo iemand zich inbeelden dat hij op deze nieuwe plaats toch al eerder moet zijn geweest... Ik maak het misschien simpeler dan het daadwerkelijk is, maar ik vind het onzin...

    Datzelfde geldt trouwens van de hele spiritistische wereld, met alle paranormale bullshit... Je hebt er wat mij betreft NIETS aan, allemaal hocus pocus... Richt je liever op je eigen groei, dan je met kwakzalverij bezig te houden... Al dat geklets over geesten van overledenen en weet ik veel wat voor blabla... Het leid je af van jezelf, het houdt zich bezig met illusies... Net als dat Deja Vu volgens mij een illusie is... Je houd jezelf voor de gek... Stap nu op je eigen weg en volg die... Wees moedig en val en sta weer op, dat is alles wat je kunt doen... Je kunt je het beste zo snel mogelijk ontdoen van alle Char's en andere klepzeikers... :D
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  10. ViperMike

    ViperMike Guest

    Nou, da deja vu heb ik ook soms. Maar dat is dan met hele kleine dinge, zoals dat ik op de fiets zit en ik zie een man lope ofzo. 10 seconde later denk ik bij me eige van, heb ik dat nou eerder gedroomd ofzoiets. Overkomt me bijna wel iedere dag.
     
  11. ShadeTCS

    ShadeTCS Unregistered Abuser

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ieder z'n geloof en ieder z'n perceptie van de realiteit. Ik snap je punt heel goed en ik ben het ook eens dat je gewoon met je het geluk in je zelf moet vinden, maar ik sluit daarom de paranormale bullshit niet uit. Over Char en al die commerciele guru's heb ik inderdaad heel erg mijn twijfels, maar ik geloof er wel sterk in dat er meerdere lagen zijn in de realiteit.
     
  12. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    ik weet hier te weinig over om er over mee te praten :)
    maar ik denk dat er wel iets is na dit leven
    ik heb wel heel vaak deja vu !
     
  13. ShadeTCS

    ShadeTCS Unregistered Abuser

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Punt is dat iedereen speculeert. Niemand weet of er een God is, of bovennatuurlijke krachten bestaan en of deja vu een trucje van je eigen brein is. Maar door erover te praten, kunnen we zoveel mogelijk mogelijkheden bespreken zodat ieder z'n eigen interpretatie aan zo'n kwestie kan vormgeven.
     
  14. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Een God zoals die in religies wordt beschreven kan je al uitsluiten, die bestaat niet. Dat je kan verklaren aan de hand van wetenschap en de geschiedenis.
    Echter mocht er meer zijn, waarom alles bestaat, blijft altijd speculatie.
    Als er al meer bestaat, waarom bestaat dat dan weer? Daarom ben ik van mening dat je niet naar het "meer" moet zoeken, aangezien dan nooit opgelost kan worden. Je kan wel binnen de grenzen van deze realiteit gaan verkennen, en daar je doel op vast stellen.
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Mwa, misschien moet iedereen nu eens een keertje naar de bioscoop gaan en de film Requiem van Hans Christian Schmid bekijken.
    In de film worden weliswaar fictieve namen gebruikt, maar de hele film is gebaseerd op het leven van Anneliese Michel geboren in 1953 en gestorven in 1976 en wiens graf in Klingenberg tot op heden deze dagen is uitgegroeid tot een bedevaartsoord.
    Deze film schetst een juiste tijdsbeeld wat het geloof in die dagen voor betekenis had, en ook welke druk ervan uitging.....
    Misschien zal men dan na het bekijken van deze film méér begrip hebben voor de standpunten die Hellspawn en ik zo vurig verdedigen aangezien wij destijds in die tijdsgeest zijn opgegroeid.
     
  16. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hier nog zo'n mooi, de paus in zijn kersttoespraak waarin hij oproept om alle vooroordelen opzij te zetten .

    http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_334316.html?wt.bron=hlnBottomArtikels

    En een linkje lager krijg je het volgende.....

    http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_333753.html?wt.bron=hlnRPArtikels

    Om uiteindelijk te eindigen bij....

    http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_334421.html?wt.bron=hlnRPArtikels


    Jaja zet maar alle vooroordelen als mens tegen het kerkelijke instituut opzij...
    Zij zullen hun vooroordelen wel degelijk vasthouden en verdedigen....
    Hypocrisie alom dus ....getekend door paus von panzer....
     
  17. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik geloof dat dit topic bedoeld is serieus een discussie over het geloof aan te gaan, maar het enige wat jij nu al sinds een paar pagina's doet is alleen maar anti-geloof dingen te posten en daar dan je goed onderbouwde mening bij te zetten, ahum...
     
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Ach mijn beste, een vrolijk kerst toegewenst overigens , de vorige linkjes niet allemaal gelezen zeker .
    Die laten nu net zo mooi de twee gezichten van de kerk én diegene die de kerk leiden zien.....

    En nou krijgen we zijn jaarlijkse oproep en daarin gaat het over de kinderen , over diegene die lijden onder honger en mishandeling....

    http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_334552.html?wt.bron=categorieArt1

    Nou , waar wacht die knakker in godsnaam op, om als geestelijke leider van de machtigste en rijkste sektariële genootschap ter wereld een deel van die
    onschatbare kerkelijke rijkdommen ter beschikking te stellen om deze noden te
    lenigen....
    Dan zou hij tenminste eens een keertje de aloude verkondigde christelijke waarden toepassen die jezus zo lang geleden verkondigd heeft.....
    Maar nee, meneer wentelt zich het liefst zelf in die kerkelijke rijkdommen omdat ze van de heer zijn, zijn god, wiens zoon de soberheid predikte....
    Kan het nog méér verkeerd zijn....
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2006
  19. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Je blijft maar punten van de katholieke kerk opnoemen en gebruikt die om alle christenen te bekritiseren, maar is echt de grootste onzin. De katholieke kerk is op geen enkele manier toonaangevend voor christenen.
     
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina